הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


6/2006


 

12
6/2006

  video kills the lecturer
תגיות: טכניון

זה היה יום שני הראשון של הסמסטר. אני התחלתי ללמוד ב-10:30, אז יכולתי להרשות לעצמי לקום קצת מאוחר. השותף שלי יצא מהחדר מוקדם, היה צריך לתפוס מקום בהרצאה אחרת שבה אנשים יושבים על המרצה בשביל לראות את הלוח, בזמן שאני עוד השלמתי את שעות השינה של סוף השבוע. הייתה לי משימה אחת קטנה והיא להגיע טיפה מוקדם לכיתה בשביל לתפוס מקום לשנינו. רק שאני לקחתי את הזמן, וכשהגעתי המקומות היחידים שנותרו פנויים היו מאחורה.

המרצה נכנס לכיתה, אמר את שמו הפרטי ובלי מילה נוספת התחיל למלא את הלוח הרחק הרחק מאיתנו. ניסינו להבין מה הוא רוצה אבל היה קשה ממרחק וגם בגלל שלידנו היה איזה זוג שלא ממש רצה לסתום את הפה. ממש באותו הזמן הייתה הרצאה נוספת עם מרצה אחר בדיוק באותו הקורס, ואנחנו ניצלנו את ההפסקה בשביל לעבור לכיתה המקבילה, שהייתה ממש לא רחוקה. שם התגלתה בעיה חדשה: המרצה התגלה כשילוב ביזארי של שרירן חובש כיפה ובעל מבטא רוסי מאוד כבד, ולך תבין אותו מנסה להסביר על ממג"ב, כמק"ב ואוקלידסים למיניהם. בלית ברירה החלטנו לחזור למרצה ההוא שבוע אחר כך, ואני הצטוויתי לקום קצת יותר מוקדם בשביל לתפוס מקום.

עבר שבוע, השיעורים התחילו להיערם להם, ואני קמתי לי מוקדם יותר והצלחתי לתפוס מקום קדמי יותר בכיתה. המרצה, חמוש במשקפיי שמש סטייל ניאו מהמטריקס (רק חסרה לו גלימה, אני אומר לכם), נכנס לכיתה ומבלי להניד עפעף התחיל למלא את הלוח. אחרי שבועיים של הרצאות כאלו הבנו כבר לאן נפלנו. כנראה שאחרי הסמסטר הראשון התרגלנו לסטנדרטים גבוהים של מרצים, והרי כשנמצאים למעלה, יש רק אפשרות אחת להתקדם משם – כלפי מטה, אבל לא ציפינו שהירידה תהיה כל כך תלולה. משבוע לשבוע הידלדל מספר הסטודנטים בכיתה, ושמועות טוענות שהם לאו דווקא עברו לכיתה השנייה. המרצה המשיך באין מפריע להרצאות על החומר בלי לשים לב שיש מעט מאוד אנשים בכיתה שמבינים מה הוא אומר. ולא רק זה. בשלב מסוים התחיל משחק בין הסטודנטים: "התקל את המרצה". כל הרצאה היה את הסטודנט התורן שהיה שואל את המרצה שאלה שהייתה גורמת לו לבהות מספר רגעים ארוכים (מאוד) בלוח לנסות להבין איפה הוא טעה  (וברוב המקרים הוא אכן טעה). הגדילה לעשות אחת שישבה בשורה הראשונה כמעט באופן קבוע וזכתה ממנו כמה פעמים למבט של "עוד שנייה אני אראה לך כבר מה זה לשאול שאלות מעצבנות". בשלב מסוים החומר היה כל כך לא מובן, עד שאני ושותפי לחדר אמרנו נואש.

אחד הדברים היותר נחמדים שיש לסטודנטים בטכניון הוא הווידאו. טוב, זה כבר מזמן לא ממש וידאו. בזמנו צילמו חלק מהקורסים, בעיקר אלה המרכזיים והגדולים ושמרו אותם. מהפכת האינטרנט העלתה את כל ההרצאות (וגם תרגולים בחלק מהקורסים) לרשת וכל סטודנט יכול להגיע לאחת מחוות המחשבים, הספרייה המרכזית והספרייה האור-קולית ולראות הרצאות. מחוץ לטכניון, אגב, אי אפשר לראות, אלא אם מתחברים עם כרטיס מיוחד לשרתים של הטכניון. וכן, את הקורס הספציפי הזה יש בווידאו.

לראות הרצאה בווידאו יש לא מעט יתרונות: אפשר לראות מתי שרוצים, במהירות שרוצים (כמעט בלתי אפשרי לראות במהירות 1, זה מרדים מדי) ואפילו לעצור ולהחזיר אחורה אם לא מספיקים להעתיק מהלוח. מצד שני, מדובר בהרצאות שצולמו לפני 5 ו-6 ולפעמים אפילו 10 שנים וזה לא תמיד מעודכן ומקביל לחומר שנותנים עכשיו. וחוץ מזה, שום דבר לא יכול להחליף את האינטראקציה שיש עם המרצה בכיתה, לשאול אותו שאלות בזמן אמת ולקבל תשובות.

אבל, ויש כאן אבל גדול מאוד, כשהמרצים בחוץ הם חרא והמרצה בווידאו מצוין, אין הרבה ברירות. פתאום, הפלא ופלא, הבנתי את החומר, הוא נהיה פתאום הרבה יותר פשוט. הווידאו מסביר הכל עם הרבה יותר דוגמאות. בכלל, המרצה בווידאו לימד אותנו סמסטר שעבר, ככה שהרבה יותר קל להתחבר אליו במיוחד אחרי שמכירים את כל השטיקים הקטנים של דרך הלימוד שלו. הוא ממש לא יבש, זורק בדיחות לתלמידים ("בואו אני אתקן כאן את הטעות, שלא יבוא בעוד 30 שנה איזה מישהו לבית אבות עם אקדח ויגיד אתמול בהרצאה סימנת H למרות שזה צריך להיות N") ופשוט מסביר הרבה יותר טוב. אני זוכר שיש בווידאו הרצאה שצולמה לפני כיתה ריקה, כנראה בגלל שביתה שהייתה,  והוא דאג להזכיר בשיעור את העובדה ש"הייתי שואל אתכם אם זה נכון, אבל מכיוון שאף אחד לא עונה לי, אני מניח שזה נכון". שיעור אחרי זה, כשהכיתה כבר הייתה מלאה, הוא הזכיר שהוא צילם הרצאה בלי קהל ואמר "ככה הרבה יותר קל ללמד. אפשר לסיים את כל החומר בשבועיים, לכתוב מבחן ואחר כך אפילו לא צריך לבדוק אותו. קלי קלות", ואני יושב מול המסך של הלפטופ עם אוזניות באוזניים ופשוט מתפוצץ...

בשבועות חזרתי צפונה בחג בשביל לעשות מרתון הרצאות בווידאו בשביל להשלים את החומר, כי ביום ראשון שעבר היה בוחן בקורס (ציונים אמורים להגיע היום). דווקא היה בוחן די פשוט, לפחות מבחינתי. מעניין אם היה קשר לעובדה שבאותו שבוע היה את משאל המרצה. רק חבל שאי אפשר לתת ציונים למרצה בווידאו...


8 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-15/6/2006 18:55
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter