הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


10/2007


 

22
10/2007

  מכוון ומושבת
תגיות: טכניון

יום הכוון
אז הגיע היום הכוון, ואיתו קרוב ל-300 סטודנטים חדשים למדעי המחשב שרק מחכים להתחיל את השנה. היום עצמו מבחינתי התחיל כבר ב-8:30, כשנפגשתי עם הנציגה של הסמסטר מתחתיי שהכינה במיוחד לכל המדריכים של הפקולטה כרטיסי ביקור מיוחדים עם הפרטים, שנראים הרבה יותר טוב מאלו שהוועדה האקדמית רצתה שנדחף לסטודנטים. השעה הראשונה עברה בניסיונות עיקשים למצוא דרכים להדפיס אותם כמו שצריך ואז לנסות לגזור בצורה ישרה וסבירה. רצינו להשתמש בגיליוטינה הפקולטית (ולמרות שזה בטח מפתה מאוד את סגן הדיקן, לא משתמשים בה על סטודנטים) אבל היא התגלתה כלא אפקטיבית ומתאימה לשימוש בניירות שלנו. אחרי שסיימנו לגזור הצטרפנו לשאר המדריכים לתדריך הראשוני ומשם כבר לאסוף את הסטודנטים מהאמפי ולקחת אותם לפקולטה (יש לציין שמדובר במרחק כל כך עצום וספק אם הם היו מסתדרים בעצמם, וכן, אני ציני).
בגלל שהניהול של הפקולטה כל כך מבריק, היינו צריכים למלא שעה בין הזמן שהטקס המרכזי הסתיים לבין הזמן שהפגישה עם סגל הפקולטה תתחיל, וניצלנו את זה לצורך חלוקת שי מטעם הוועד לסטודנטים החדשים, כוס תרמית קטנה ונחמדה (רצינו דברים אחרים, אבל היה יקר מדי). כמו ילדים טובים הם הסתדרו בטור וחיכו לתורם לקבל את הכוס, בזמן שאנחנו הסתובבנו מסביב והשגחנו שאף אחד לא לוקח כוס בלי להירשם. הפגישה עצמה הייתה זהה לזו שכבר נכחתי בה פעמיים (פעם בתור סטודנט חדש ופעם בתור מדריך), כשסגן הדיקן מנסה להפחיד את הסטודנטים עם איומי הרחקה אם הם לא ילמדו טוב, המזכירה הפקולטית מתקנת אותו בכל 5 משפטים, ההיא מקידום סטודנטים מפצירה בהם ללמוד כמו שצריך ולבסוף יו"ר הוועד, לשם שינוי בהופעת בכורה, עם דברים קצרים וממצים.
הסיור התחיל ואני קיבלתי 10 ילדים שהלכו אחריי. הפעם, כבר הצלחתי לדבר יותר טוב מול הקהל הקטן שלי, יחד עם הניסיונות שלי להיזכר בכל מה שרציתי להגיד להם. עשינו סיבוב קטן בפקולטה, יצאנו החוצה לשמש (פעם ראשונה שאני בטכניון ולא יורד גשם ביום הכוון) ומשם לסיור במקומות החשובים שכדאי להם לזכור. בדרך הם שאלו שאלות ואני השתדלתי לענות להם כמיטב הבנתי. הם קיבלו שי ממכלול ובסוף נדחפנו אל תוך בניין ארכיטקטורה בשביל לתת להם את כרטיסי הסטודנט החדשים שלהם (את שלי אני אקבל רק בעוד שבועיים).
אני חייב לציין שפשוט נהניתי מהיום הזה, להסתובב בחוץ יחד איתם ולנסות להעביר להם את כל מה שאני למדתי בשנתיים האחרונות. אי אפשר כמובן לכסות הכל, אבל השתדלתי כמה שיכולתי. בסוף גם עזרתי לסטודנט שסיפר לי שרק לפני שבוע הודיעו לו שהוא התקבל ואין לו מושג בכלל מה הולך איתו, אפילו קוד סודי הוא לא קיבל. היום נגמר מאוחר ממה שחשבתי, והתיש אותי לגמרי, אבל הייתי מרוצה, וזה מה שחשוב.

שביתה
אז הפעם תור המרצים לשבות, והכל בבלגן אחד גדול. אף אחד לא יודע מה קורה, מי מלמד ומתי, מי מהמרצים לא שייך לסגל הבכיר, מה קורה עם התרגולים ואם בכלל יהיו לימודים. בבוקר יצאה הודעה שאין לימודים, בערב הודיעו שהתרגולים וחלק מההרצאות דווקא כן יתקיימו. כל הערב הייתי בהתכתבות עם אחת המתרגלות האחראיות ובסופו של דבר התברר שבקורס שלה יהיו לימודים כולל ההרצאה שאמורה להיות מחר בבוקר, ושתפתח את שנה ג’; מבחינתי. ככל שעבר הזמן הופיעה רשימה יותר מסודרת של קורסים אבל הבלבול עדיין קיים. מחר אני אמור להתחיל את היום עם הרצאה שתתקיים ואחר כך לרוץ לבניין אחר, לתרגול שאין לי מושג אם ייתנו אותו לפני שבכלל הייתה הרצאה (בלי קשר לשביתה). אחר כך אני צריך לחזור לפקולטה בשביל הרצאה שכנראה תתבטל, ובתוך כל זה לנסות ללמוד למבחן של יום שישי ואולי קצת למבחן של יום ראשון. בקיצור, בלגן אחד גדול, ואני צריך לעשות לעצמי סדר בכל הדברים בשביל לעשות סדר לשאר הסטודנטים כדי שיבינו. עם כל ההתרוצצויות שיש לי מחר, אולי כבר היה עדיף לא ללמוד בכלל, לתת לי זמן להתרכז במבחנים הקרובים וזהו? בעצם, אולי זה תירוץ מספיק טוב לצאת מהמיטה, להתנתק מהמחשב בחדר וללמוד כמו בן אדם. אולי ייצא מזה משהו טוב.

בלוג
לצערי, בגלל חוסר הזמן המשווע של השבועות האחרונים, לא הספקתי להכין תבנית חדשה לבלוג לכבוד שנה ג’;. התבנית עצמה עדיין בבנייה, ואחרי ניסיונות עקרים הערב, היא הוחזרה לשולחן הניתוחים בשביל בנייה מחדש ועיצוב. יכול להיות שאני אעלה אותה בשלבים, כל ערב אחרי שייגמר לי הכוח ללמוד. אבל אי אפשר להתחיל את השנה כשלמעלה עדיין כתוב שנה ב’;, אז יש שם שינוי קטן, בתקווה שהאחרים יגיעו אחריו במהרה.

שנה לימודים מהנה לכולם.


4 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-22/10/2007 14:51
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter