הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


10/2007


 

23
10/2007

  פתיחה צולעת
תגיות: טכניון

רק במקום כמו האקדמיה הישראלית יכול להיווצר מצב שבו חלק מהשיעורים מתקיימים וחלק לא, שתרגולים מתקיימים בלי הרצאות ושאף אחד לא באמת יודע איך יראה היום שלו מחר. כל כך הרבה בלבול וכל כך הרבה טרטור ובזבוז זמן משווע, ולמרות שרוב הפקולטות כבר פרסמו איזה קורסים יינתנו כרגיל ואיזה יתנו רק תרגולים (יש כאלו שלא יתקיימו בכלל), עדיין הכל מבולבל ומסורבל כל כך.
שנה ג' נפתחה בדיוק בנקודה שבה היא הייתה אמורה להיפתח מבחינתי, בבניין אולמן עם הרצאה בתורת החישוביות. זו אחת מבין מספר הרצאות מאוד מצומצם שכן מתקיימות אצלי בפקולטה בגלל שהמרצה בעצם שייך לסגל הזוטר ולא לסגל הבכיר ששובת (המרצה האחראי, שבאופן ממש לא מפתיע לא מעביר אף הרצאה, דווקא כן שובת). כל הסטודנטים מסביב כמובן שהתלוננו איך זה שמעיזים להגלות אותנו בחזרה לאולמן ולא לתת לנו ללמוד בספסלים הנוחים של פקולטת הבית שלנו, כאילו לנו מגיע יותר בזכות הפז"ם שלנו (אגב, את טיעון הפז"ם העלו העתודאים). אחרי למעלה מחודשיים וחצי של הפסקה, זה היה נחמד לחזור ללימודים קצת יותר נורמלים, עם כיתה ומרצה ולעזאזל שיכתוב קצת יותר גדול ויותר מובן ושיעשה את זה רק בחלק המרכזי של הלוח כי נורא קשה לראות את הכתב המיניאטורי שלו מהצד השני של הכיתה. עניין? ברור שיש עניין, אבל הבעיה תתחיל כשאני אצטרך לתרגם את העניין הזה לעובדות בשטח. הקורס עצמו עוסק במציאת בעיות שיש להן פתרון בעזרת מחשב או כאלו שאין להן פתרון, ובמציאת פתרון יעיל לאלו שיש להן פתרון (וזה העלה כמובן את השאלה לאיזה מבין הקבוצות מתאימים הבוחן והמבחן שצפויים).
כשנגמרו השעתיים פילסתי את דרכי לכיוון היציאה בדרך לפקולטה לכימיה, שם היה מתוכנן תרגול בכימיה פיזיקלית. כבר כשנכנסתי לבניין שמתי לב שהוא הרבה יותר שומם מכרגיל (למרות שבדרך כלל הוא ריק, מי בכלל לומד כימיה? ;-) ). בכיתה (הזוועתית) חיכה מתרגל שכנראה צריך לעשות בדחיפות הסבה לסטודנט בהוראת המדעים, כי להעביר תרגול כמו שצריך הוא לא יודע. בכלל, כל התרגול הזה נראה לי הזוי, כשאפילו המתרגל לא יודע אם יש שיעורי בית בקורס, איך הוא יתנהל, אם הם בכלל יבדקו את תרגילי הבית (היה מישהו שאשכרה שאל את זה...) ומה לכל הרוחות אנחנו עושים שם (טוב, את זה אף אחד לא שאל, אבל אני הייתי קרוב). עד עכשיו, שני קורסי הכימיה שלקחתי התנהלו באותו אופן: באתר הקורס חיכו לנו דפי עזר ודפים עם תרגילים והמתרגלת הייתה מסבירה קצת ופותרת חלק מהתרגילים בצורה אקראית יחסית, וכל השאר הושאר כתרגיל לבית. היום זה היה מוזר מאוד, כשהוא בחר להתחיל ולפתור את השאלות בדיוק בסדר שהן מופיעות ולא דילג על שום דבר (אבל כמובן שהזמן לא הספיק בשביל הכל, וככה יש לי כבר שיעורי בית הסמסטר). הוא לימד כל כך לאט, עד שכמעט נרדמתי, והסטודנטים מסביב לא תרמו לעניין כשהם בחרו לשאול שאלות כל כך מפגרות. אחר כך הוא דאג להפחיד אותי כשהוא שלף מאחד החורים טורי טיילור ונגזרות, אחרי שכבר חשבתי שנפטרתי מהעונש של זה. לאורך כל השיעור הייתה קבוצה של בנות שישבה מאחוריי ולא הפסיקה לדבר במשך כל השיעור, ולא רק שזה לא היה מעניין (לפחות כמו השיעור), זה גם היה בערבית, או יותר נכון, בערבית-פרחית, וזה נשמע עוד יותר נורא ממה שזה נשמע. נמלטתי כל עוד יכולתי משם בסוף השיעור, רק בשביל לטפס לפקולטה ולגלות שההרצאה שהייתה מתוכננת, לא תתקיים. שובתים, כבר אמרתי?
אז מה עושים? צריך ללמוד למועדי ב', אבל הטיפוס הארוך מכימיה לפקולטה בחום בצירוף של 4 שעות לימוד התיש אותי וגרם לי לצנוח בכיסא בחווה ולשוטט באתרי שטויות למיניהם, בלי אפשרות לנסות ולצבור קצת ריכוז בקריאה. בסוף מצאתי ממש מעט ריכוז והצלחתי לקרוא, אבל גם זה נגמר מהר ופרשתי לחדר, לניסיון נוסף ואז להתקלח (וזה מוזר, כי אחרי כל מקלחת אני פשוט גמור, לא מסוגל יותר להתרכז בכלום חוץ מהרצון לישון).

אז היום ממשיכים בשביתה, והחדשות האחרונות לא ממש מעודדות ונראה שהשביתה עוד תימשך הרבה זמן. מילא היו משביתים לגמרי ואז היה יותר קל ללמוד למבחנים, אבל במצב הזה העניין הרבה יותר ממסובך, בגלל שצריך כל הזמן להיות עם היד על הדופק בשביל לראות איזה מרצה מחליט בטוב ליבו הרחב לוותר על הסולידריות ולחזור ללמד ואיזה מתרגל מגיע בעצמו לעבודה ומנסה להעביר חומר למרות שלא הייתה הרצאה. יום של 6 שעות (7 עם שעת חלון) הפך ליום של שעה אחת בלבד, וגם היא רק ב-16:30, מה שמשאיר לי יום ארוך לסידורים (צריך לקנות חוצצים לקלסרים), פגישות ובעיקר לימודים ועוד קצת לימודים. מועדי ב' כבר אמרתי?


כימיה אורגנית

בפקולטה לכימיה קם לו מרצה, שהחליט בעקבות השביתה, שהוא מוכן לפצות את הסטודנטים ולבטל להם את המבחן אמצע (50% תקף) ולהתבסס רק על ציון אחד ועל עבודה שהוא החליט להטיל על הסטודנטים במהלך הקיץ, עבודה שהמשקל שלה יהיה 50%, והוא נתן לנו חודשיים לעשות אותה, תוך אזהרה על גבי דפי השאלות שדין העבודה כדין בחינה.
אבל תגידו לסטודנטים שיעורי בית, והם ישבו לעשות אותם ביחד, ישוו תשובות ויעזרו האחד בשני. זה למעשה הדבר הכי טוב והכי נורמלי שאפשר לעשות, אבל מתברר שזה לא הספיק למרצה. הוא החליט שחלק לא קטן מהעבודות שהוגשו זהה, ולכן הוא מחליט לבטל את הציון על העבודה והציון הסופי יורכב אך ורק מציון המבחן. איכשהו כל העניין מרגיש לי קצת מסריח וקצת מוזר, ואני בכלל לא בטוח שמותר לו לעשות את הדבר הזה. נכון שהכעס שלו מוצדק, אבל הוא די פוגע בסטודנטים בצורה הזו, ואותי בכלל מרגיז. הייתי יכול לקבל כאן קרוב ל-90 אם הוא לא היה משנה את מרכיבי הקורס כאן. יש צדק בדבריו, ואפילו אני הלכתי וביקשתי עזרה וגם קיבלתי, אבל זה משאיר תחושה של זה היה יכול להיות הרבה יותר טוב. למועד ב' אני כנראה לא אגש, כי כבר אפסו כוחותיי מכל המבחנים האלו. כל מה שאני רוצה עכשיו זה רק לנוח. אולי יעשו כבר שביתה מלאה וזהו?


6 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     1 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-24/10/2007 21:05
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter