הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


11/2007


 

20
11/2007

  מכתב לאנשי הסגל הבכיר
תגיות: טכניון, שחרור קיטור

אני פונה אלייך היום כסטודנט שחרד לגורל הלימודים האקדמיים שלו. שביתת הסגל הבכיר נכנסה לשבוע החמישי שלה ואין פתרון באופק, ואנחנו מתקרבים למצב שבו הסמסטר, אם לא השנה כולה, יעמדו בפני ביטול.
אתמול נכחתי במפגש בין סטודנטים לבין נציגי הסגל הבכיר ויצאתי ממנו עם תחושה קשה. מצד אחד, מטרות השביתה מוצדקות. ההשכלה הגבוהה בפרט, והחינוך בישראל בכלל, נמצאים במשבר עמוק שמחייב פתרון רציני, ולאף אחד לא נראה שאכפת. אני וחבריי הסטודנטים היינו רוצים באקדמיה עם המרצים הטובים ביותר שהמדינה יכולה להציע לנו, את הכלים המחקריים הטובים ביותר ואת התנאים הטובים ביותר לרכוש השכלה גבוהה, לחקור ולקדם את המדע למען החברה והמדינה.
מצד שני, השביתה הזאת לא יכולה להתקיים כפי שהיא מתקיימת. חלף למעלה מחודש של שביתה ואף אחד לא שומע עליה, לאיש לא אכפת שהמרצים שובתים ולא יודע על שום מה ולמה. בקרב הסטודנטים נוצרה תחושה שהמרצים שובתים ומחכים שהסטודנטים יפעלו בשבילם, ייצאו להפגין בשמם ולהתעמת עם הממשלה בשביל להוביל למשא ומתן על שכר המרצים בלבד, בעוד המרצים ימשיכו לשבת במגדלי השן שלהם וינהלו את המחקרים שלהם כרגיל, כאילו אין שביתה. אין לי עוררין על חשיבות המחקר שאתה וחבריך מנהלים, אבל מה אתה עושה למען ההשכלה הגבוהה? למה אתה וחברייך לא עושים דבר להעלות את השביתה הזאת על סדר היום הציבורי? למה אתם עומדים באדישות מהצד ומחכים שמשהו יקרה?
בסמסטר האחרון אנחנו שבתנו מתוך מאבק על שכר הלימוד שלנו ועל עתיד ההשכלה הגבוהה. אנחנו לא ישבנו בצד אלא יצאנו ועוררנו דיון ציבורי, ניסינו לקדם את המו"מ ולחפש פתרון בכל שלב. מה אני יכול להגיד עכשיו לחבריי הסטודנטים, שלימודיהם נפגעו בצורה כל כך קשה בשנתיים האחרונות ע"י מלחמה ושביתות? מה אתה יכול להגיד לסטודנט ששירת במילואים ורק רוצה לסיים את התואר שלו בכבוד, אבל צריך לנהל עכשיו מלחמה נוספת, רק בשביל להיות אדם משכיל במדינת ישראל?
אחת התחושות שיצאתי איתן מהמפגש אתמול הוא שהמחקר שלכם חשוב ויקר לכם, ולכן אתם לא מפסיקים אותו למרות השביתה. אני מבין את חשיבותו, אבל מה עם האחריות שלכם כלפי הסטודנטים? איפה האחריות שלכם כלפי הדור שלי, שרק מבקש השכלה גבוהה? האם אתה מוכן לקחת עלייך את הנזק העצום שייגרם למדינה, לחברה ולאקדמיה כתוצאה מביטול השביתה?
אני פונה אלייך כעת ומבקש שתקום ותעשה מעשה, תשפיע על ראשי המאבק לנהל אותו בצורה הנכונה ולהביא לסיומו. הסטודנטים מאחוריכם ומוכנים לעזור לכם במאבק, אבל לא במקומכם. הכוח הגדול שלכם טמון במוחכם, אנא, השתמשו בו בשביל להביא עלינו ועליכם עתיד טוב יותר.

מכתב ששלחתי לפני כמה דקות לכמה אנשי סגל ששובתים, כחלק מהרצון של אס"ט לעורר את המרצים להתחיל לפעול.
(ולא, אין לי פרו לתת. נתתי אותו כבר)


15 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-24/11/2007 21:18
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter