הוסף לקבועים

ישראבלוג 



 

אז ככה באמת נראים החיים האמיתיים שאחרי התואר. דירה שכורה רק לעצמי, אוטו מהעבודה ומשכורת מכובדת.
העיר הגדולה קוראת לי, עכשיו נראה לאן ממשיכים מכאן.
אוגי, 41, תל אביב.

 

לעידכונים במייל:

הצטרף בטל מנוי          שלח

טבעות:
« טבעת בודדה. » ±
« צהוב/ה » ±


מיקרו אוגי


שכנים
Symphony
NineLives
Suki da yo
מקליין
צבובה
אראמיס
בימבה
יובל
פ(י)לו
סימבה
האחת

הקוראים האחרונים

אמילי1212
Pillow
Violetsun
רוג_
Kaia Girl
שמחת זקנתי
LIL_WHO
Suga Mama
קמיל ה
Yuval's Studio.


 
ארכיון:


חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


9/2004


 

11
9/2004

  הנצח לא נמדד בזמן
תגיות: אוגי-מיוזיק

אוגי-מיוזיק

 


הפוסט של שבוע שעבר


אז זהו. אפשר כבר להתפנות לסיכומים של השנה. בסך הכל, השנה שתיכף נגמרת הייתה שנה עם לא מעט מוסיקה טובה והיא ממשיכה את השנה הטובה שהייתה לפניה. היא גם משאירה טעם של עוד לקראת השנה הבאה עם הרבה ציפייה לאלבומים חדשים (מיכה שטרית, נינט טייב ואולי גם משינה).


 


התותחים הכבדים


מעל לכולם בלט השנה אהוד בנאי. אלבום פלטינה ל"ענה לי" וזה רק על אלה שהשקיעו את הכסף בדיסק או הורידו אותו באתר של NMC. זה כמעט ברור שאהוד בנאי ייקח את תואר זמר השנה בכל אחד מהמצעדים של אמצע השבוע ודי בצדק. אף אחד ממש לא דגדג אותו השנה. היחידה שכן עשתה את זה תיקח בוודאות את תואר זמרת השנה והיא לקחה ממנו את תואר איש השנה במוזיקה - מאיה בוסקילה. השירים שלה נטחנו חזק מאוד ברדיו והזניקו אותה מאוד גבוה.


 


פנים חדשות


מלבד מאיה בוסקילה, היו השנה עוד כמה שמות חדשים. היה גלעד שגב עם להיט בודד וחזק מאוד, היו הפיקיות ורוני בצד של הפופ, רגב הוד במזרחית, יהושע ויוני בלוך ברוק. כולם מבטיחים מאוד ועם פוטנציאל להמשיך הלאה. השנה הבאה תהיה המבחן של כולם. מי יצטרף לתותחים ומי יבחר לעצמו מקצוע אחר.


 


היפ-הופ? מזרחי?


תופעה חדשה במוזיקה. ההיפ-הופ כבר כבש לעצמו מקום במוזיקה (סאבלימינל, הדג נחש) אבל השנה הופיעו הרכבים חדשים ששילבו גם את הקטע המזרחי. חיילי הנקמה, כלא 6 ובעיקר הישראלים (כמה שהם מגעילים השניים האלה) ניסו לשלב בין המוזיקה המזרח תיכונית עם זאת של MTV. בהרבה מקרים זה נשמע מגוחך ומאולץ (הישראלים בעיקר).


 


זייפן נולד?


חייבים להגיד משהו על אחת התוכניות הכי שנויות במחלוקת בארץ: היא עושה הרבה כבוד למוזיקה הישראלית. היא מחזירה שירים עמוק מתוך הבוידעם (מאיפה הוציאו את הבתוך הזה) וגורמת לקאמבקים של זמרים (גלי עטרי). אבל זה ברור שהעונה השנייה הייתה הרבה פחות מוצלחת מהראשונה. קודם כל המנצח ששנוי במחלוקת (היה זיוף לא היה זיוף) וגם ככה אפשר להגיד על הראל מויאל שהוא די בינוני. כל פעם שאני שומע את נר על החלון אני פשוט מעביר תחנה. אפשר למנות 5-10 ביצועים מהעונה שהיו יותר טובים מכל הביצועים של העונה. נראה כאילו שאלה שהיו טובים באמת (לירון לב, עדי כהן ועוד) הוזזו מראש הצידה כדי לתת קרב בין מויאל לתקעת המלוקק. ומעל כל אלה ריחפה המלכה טייב שעדיין מחכים לדיסק שלה (השנה זה יבוא) שדאגה להפוך לכוכבת טלוויזיה (וניפקה שם ביצוע מעולה ל"לך איתה" ושיר חדש נוסף) ולחלטר בשירים לסרטים וימי התרמה. אף אחד מאנשי השנה השנייה לא דגדג אותה (וגם לא גבסו עם הדיסק שלו. הביצוע החדש שלה ליום ועוד יומיים טוב משלו).


 


גלגלצ


מוקד המריבה של השנה. פתחו על התחנה את הפה, חיברו עליה שירים (נמרוד לב), עשו מערכונים (צרבת) והכל נגד אותו פלייליסט. יש מולי את הרשימות של שני המצעדים ויש כמה דברים מאוד מעניינים שצריך לשים לב אליהם: חוץ מהאורך (ברשימה של גלגלצ יש יותר שירים), ברשימה של גלגלצ יש שירים שהסיכוי שלהם להיכנס לפלייליסט של התחנה נמוכים מאוד. מילא המזרחיים כמו יואב יצחק ואביהו מדינה, אבל מה עושים ברשימה הזאת שירים של פישי ומרקו (מי???), אילנה אביטל ואמיר פיי גוטמן (וזה כבר נשמע רע) ואפילו 3 שירים של אלג'יר (וגם אחד של איזבו, שהוזכרו בשיר של נמרוד לב). בכלל בחירת העשירייה שלי מהרשימה של גלגלצ הייתה קשה יותר כי האיכות בה גבוהה יותר (היא גם יותר מעודכנת).


אלה הבחירות שלי:


זמר השנה - אהוד בנאי - הכי טוב השנה.


זמרת השנה - רונה קינן - ולא הבוסקילה. דיסק מדהים. מזמן לא שמעתי דיסק כזה פשוט ומתוחכם, עם כל כך הרבה מוזיקה טובה בתוכו. שרה את השיר הכי טוב השנה מבחינתי.


הרכב השנה - שוטי הנבואה - כי באמת מגיע להם. דיסק מצוין עם שירים מצוינים אחד אחד.


השירים (אין משמעות לסדר):


²   משינה - אין מקום אחר (Live 2003) - הגדולים מכולם.


²   מוש בן ארי - את - עוד אחד שהלך למיינסטרים וזה עבד לו. שיר האהבה של השנה.


²   נינט טייב - בסוף העולם - אם ככה ישמע הדיסק, כוכב נולד מצאו בשנה הראשונה מטאור.


²   אהוד בנאי - גבולות - שיר ישראלי טיפוסי ואמיתי.


²   נמרוד שיקלר - כל יום שאת לא איתו - כבש אותי מהשנייה הראשונה ששמעתי אותו. פשוט וטוב.


²   רונה קינן - לחיות נכון - לא הכי טוב שלה השנה, אבל הכי טוב ברשימה ומצוין בזכות עצמו.


²   שוטי הנבואה - מי - השיר הכי טוב ברשימה הזאת (מבחינתי, היה רק שיר אחד יותר טוב ממנו השנה). מוזיקת שאנטי ומילים שנכנסות פנימה. הכותרת היא משפט הסיום של השיר.


²   אתי אנקרי - מיליונים - הכי פשוט והכי קליל. לא יצא לי מהאוזן במשך ימים.


²   שרון הולצמן - סיכוי קלוש - השיר האחרון של יוצא אבטיפוס עדיין לא יוצא לי מהראש. "אין אהבה שלא פוגשת ייאוש".


²   מאיר בנאי - רואים רחוק רואים שקוף - מעל לכל חידושי כוכב נולד נמצא החידוש הזה שהתעלה על שמוליק קראוס.


 


ואסור לשכוח גם את:


מבול - רונה קינן (השיר הכי טוב של השנה), שירת הסטיקר וחליפות של הדג נחש, מי אוהב אותך יותר ממני של ארקדי דוכין, שיר מספר אחת של מיקה קרני, מכיר אותו של יוני בלוך, בואי ניקח דברים של קאשי, הזמן של איתך וניצחת איתי הכל של עמיר בניון והיו עוד טובים.


 


אז שתהיה שנה טובה עם הרבה מוזיקה טובה.


6 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     קישור ישיר לקטע
תגובה אחרונה של og211 ב-17/9/2004 01:19
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא     



 

אוגי 2011, כל הזכויות שמורות
29,378 כניסות
Site Meter