בסוף הכל מסתדר !

תגובות לקטע: פרוייקט השיר העברי הכי עצוב בעולם  הוספת תגובה חדשה


דף 1 מתוך 2 דפים
1 2    לדף הבא   לדף האחרון

 (האתר שלי) , 22:17 2/9/2005:
לצערנו, יש מספיק שירי אבל ודכאון - "עצוב למות באמצע התמוז", "דודו", "אנחנו שנינו מאותו הכפר", "אחי הצעיר יהודה".

ובכל זאת:

"הנסיכה" של דליה רביקוביץ’ (http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=3387&singer_id=1261&song_title=1aae5)
אלה (http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=289&singer_id=960&song_title=64e4)
תמיד כשאתה בא (http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=13540&singer_id=3078&song_title=1c47dc)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 23:45 2/9/2005:
ומה עם תיאור קצר של מה שקורה בכל שיר? הלא זו מהות הפרויקט?


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 08:00 3/9/2005:
לא יודע. בדרך כלל אני לא משתתף בפרוייקטים, כך שאני לא מכיר את המהויות שלהם.

אוסיף שיר נוסף, הפעם עם הסבר: "גוליית" של כוורת. הרי נאמר בו מראש: "זהו שיר מאוד עצוב".


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:20 2/9/2005:
בלדה לחובש לוקח...
אבל הנה תוספת שלי:
לא אומרת כלום - מטרופולין, מתאים לשונות... מישהי שפשוט החליטה להתנתק מהעולם והכל אבוד.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 00:00 3/9/2005:
הוספתי.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

orli (האתר שלי) , 22:33 2/9/2005:
פנקס הקטן. כששמעתי אותו בפעם הראשונה עברה בי צמרמורת, מאז בכל פעם אני משתדלת להימנע מלשמוע אותו. שיר נורא. טראגי ונורא. הייתי מצטטת אותו, אבל כבר כתבת אותו כאן, אז זה יהיה פחות אפקטיבי... אני לא מכירה שיר עצוב יותר ממנו.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 00:00 3/9/2005:

אני מסכים שהשיר הזה יכול להיות מטריד לפעמים. הוא גם מהנדבקים שבשירים העבריים.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 23:19 2/9/2005:

יש לי שיר שיר עצוב של אביב גפן אבל אני לא יודעת איך עושים קישור לבלוג שלך...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 23:53 2/9/2005:

תכתבי על השיר פוסט ותודיעי לי. אני כבר אקשר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:34 3/9/2005:
אוי אני באתי לכתוב בדיוק את השיר הזה! אפשר להתחלק?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:48 3/9/2005:
הנה הקישור:
http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=131303&blogcode=2415651

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 01:32 3/9/2005:

הוספתי. יופי.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 01:22 3/9/2005:

טוב אני אכתוב ואגיד לך

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 01:23 3/9/2005:
טוב אני אכתוב ואגיד לך

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 13:50 3/9/2005:

כתבתי את הפוסט מוזמן להוסיף אותו

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

ג’ו. (האתר שלי) , 23:30 2/9/2005:
הו, באמת פרויקט הגיוני, משהו שמעורר קצת, עמוק יותר, נחמד יותר (למרות שהנושא ממש לא כזה).
בכל אופן, "לא בא לי לשמוע"/ הדורבנים, למרות שהדורבנים מאוד אירונים, השיר הזה כואב, בעיקר הבית השני והפזמון.
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=7808&singer_id=1991&song_title=18241c

גם "לבכות לך", "לא אומרת כלום" ו"נסיך החלומות" של גלי עטרי, למרות שהשיר כביכול שמח ומספר על אהבה ועל הנסיך, בסוף מתברר שרק "שלושים ושתיים שנים היו מאושרות"...

(אם יהיה לי עוד, אם יבואו לי עוד, אני אכתוב).

שבת שלום!

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 23:59 2/9/2005:
הוספתי.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 00:05 3/9/2005:

פצצה של פרוייקט! אני בעד! (ועל כן כתבתי ולינקקתי)

אני מחובבי השיר "שני שושנים" קורע הלב:
http://israblog.co.il/tblogread.asp?blog=218&blogcode=2415445

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 00:17 3/9/2005:

התווסף בשמחה. התלבטתי קצת לגבי הקטגוריה, אולי אהבה, אולי מוות, אבל בסוף הלכתי על שונות.
ראבק, אלו פרחים, סך הכל.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

, 02:19 3/9/2005:
ראשית, מותר לי לברך אותך על רעיון יפהפה לפרוייקט? בכל פעם שאני נתקלת ב"מיזם" כזה, אני מוסיפה עוד סיבה לעמודת "נו, תפתחי כבר בלוג, נודניקית", שלי.
אז תודה :)
ועכשיו, לעניינינו - בהתחשב באוסף הענק של שירים עבריים שיש לי, בכך שחלק ממה שצץ לי מיד בראש כבר מופיע אצלך ברשימה ובכך שלא הגבלת את מספר התגובות האפשריות, אני מרשה לעצמי להתחיל בשניים עיקריים. שניהם, אגב, מושמעים בעיקר בהקשר של יצחק רבין. הראשון, כיוון שנכתב במיוחד עליו, והשני, כיוון שנוכס לאזכרות, מאז הרצח. שניהם מעוררים בי צמרמורת נוראית בכל פעם שהם מושמעים.
השיר הראשון הוא "שלום, חבר", שכתב רוטבליט ושר איינשטיין. קישור למילים:
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=3067&singer_id=166&song_title=b990b
השיר השני הוא "רב חובל", שנכתב במקור על ידי וולט ויטמן ותורגם לעברית על ידי נעמי שמר. שרה אותו מיטל טרבלסי. קישור למילים בשירונט אני לא יכולה לתת, בשל התנגדותה העזה של שמר לפרסום יצירותיה ברשת, אבל אם תסכים ואם זה יהיה חשוב, אני בהחלט יכולה לצטט אותן בתגובה הבאה. ואז בטח יובן

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

, 02:20 3/9/2005:
...ואז בטח יובן למה הוא כל כך עצוב...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 17:15 3/9/2005:

אין צורך לצטט את כל השיר, מספיק שתכתבי שורה המתארת את נושא השיר.
תודה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

טלינ , 02:28 3/9/2005:
מה אברך כמובן
http://shironet.gpg.nrg.co.il/homepage.aspx?homep=1

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:19 3/9/2005:

כמובן

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 02:38 3/9/2005:
"יש לי סיכוי" של אביתר בנאי
אחד העצובים מה קרה לכם

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:02 4/9/2005:

אני מבין למה, אבל אני דווקא רואה בו שיר אופטימי.

הוספתי.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 03:14 3/9/2005:
כשאומרים "השיר העברי הכי עצוב בעולם", מיד אני חושב על "הקיץ האחרון". אני לא מסוגל לשמוע את השיר הזה, הוא מעלה בי חשק ללכת ולתלות את עצמי על פנס רחוב.

משהו שעוד לא נמצא כאן? שיר עצוב שאני דווקא מאד אוהב, "אגדה יפנית", שכתב (למרבה הזוועה) אהוד מנור, והלחין ושר אריאל זילבר. ברבור נצוד, חברתו מופיעה בחלומו של הצייד בדמות נערה, הצייד שב אל האגם וחוזה בברבורה מתאבדת.
ושיר אחר, "דון קישוט", שכתב ג’ו גפן, הלחין שם־טוב לוי ושר אריק איינשטיין, על התפכחות ומותו של האידיאליזם.
-
איך הסקת שב"טרמינל לומינלט" הדובר אחראי על הפיצוץ? זו הפעם הראשונה שבה אני שומע (or rather קורא) את הפרשנות הזאת.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 15:38 3/9/2005:
גם אני המום מהאינטרפטציה הזו! הוא זכאי!

אגב, איזה בדיוק ספויילרים יכולים להיות ברשימת שירים?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 15:50 3/9/2005:

הסקרנות הרגה את החתול:

http://www.meirariel.org.il/twists/terminal.htm

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 17:34 3/9/2005:

הוספתי, תודה.

משוגע (פיצול אישיות בתור התחלה) מגיע לשדה התעופה להרגע, מוטרד מקצין הבטחון, מחפש לו המראה מתאימה, בוחר בסויסאייר, ורואה בסוף השיר את הטיסה שהוא בחר עולה באש.
זו לא פרשנות רדיקלית במיוחד...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 19:23 3/9/2005:
קצין הבטחון עסוק בבחורה, לא במשוגע. המשוגע הוא צופה מהצד, ולא מתקיימת בינו ובין שאר האנשים אינטרקציה. אם כבר אז הוא בא לשם ומביט בכל דרך דמעה שקופה- כמו מתוך בועה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 10:05 4/9/2005:
אם קצין הבטחון היה באמת מתעסק במשוגע במקום בבחורה, אולי לא היתה התפוצצות למטה בשדה.

אני מסתכל על השיר בלי להכריח יותר מדי פרשנויות.
"זה באמת עושה לי טוב לראות מטוס גדול ממריא דרך דמעה שקופה" - לראות מטוסים גורם לו לבכות. מעין פורקן שמסיר את הלחץ. (על העין השטופה)


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:17 3/9/2005:

חלק, כן. בבקשה, לעונג הוא לי.

אני לא בטוח כלל שהוא משוגע, לא יותר ממני. אני נוטה להסכים עם פישר, האיש חי בתוך עצמו, והטרמינל הוא הדרך החוצה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 10:08 4/9/2005:
אולי גם אתה מדבר אל עצמך, השאלה אם עצמך עונה לך בהגיעך בלשון רבים (אז נתחיל סוף סוף להתעמל).

ברור שאפשר להבין את השיר כדימוי להמון דברים, אבל קודם כל ישנו הסיפור בחזית. המשל.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 01:00 5/9/2005:
כן, זה נכון. (ואני עדיין לא מסכים אתך.)
-
"אל הנירים האפורים", נתן יונתן כתב, סשה ארגוב הלחין, שלמה ארצי שר. אדם למוד־קרבות מספר לילדה קטנה, אולי בתו, אודות המלחמה.
"אז גחנה אלי מיכל, ושאלה בקול דממה / ’נכון שזה נורא לא טוב שיש בארץ מלחמה?’." מצמרר.
בכלל, האלבום הזה ("מקום", 1982) הוא מעיין לא רע עבור הפרויקט שלך.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 15:49 5/9/2005:

אני חושב שהשאלה היא אם הוא מפוצץ מטוס ושואב מכך הנאה מינית (על ידי השוואה של הפיצוץ לאקט מיני) או שמא הוא הולך להתפרק ביחסי מין ומדמה זאת לביקור בשדה תעופה.

אני מניח שאין תשובה ברורה.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

איתי צור (האתר שלי) , 07:59 3/9/2005:

אני מסכים עם זיגפריד לגבי אגדה יפנית – סיפור מאוד עצוב.
התרומה שלי: חופשה באדום – http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=1420&singer_id=688&song_title=213a0
והביצוע של מתי כספי גורם לשיר להישמע עוד יותר מלנכולי ממה שהוא באמת. (אני רציני – שלחתי את השיר הזה בתור MP3 למישהי שלא יודעת עברית, והיא אמרה לי שהוא שיר מאוד עצוב.)
מדובר בחיל שהגיע לעיר בחופשה של יום אחד (אפטר) וכל האנשים וכל הדברים שהוא רואה מסביב כאילו קוראים לו ליהנות כמה שיותר מהיום הזה (בית הקולנוע, הבנות, הרמזורים, הבוקר עצמו, האנשים ברחוב...) כי עוד מעט הפס שלו יפוג והוא יאלץ לחזור לבסיס.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:38 3/9/2005:
פשוט שיר נוגע ללב.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

בועז , 08:59 3/9/2005:

עצב הוא רגש סובייקטיבי. לכל אחד יש את העצב שלו.

סיגליות

http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=2383&singer_id=301&song_title=5dc37

ערן רבל הזכיר הרבה שירים עצובים. שירים שמוכרים לנו בשם "שירי "יום הזכרון". מוות זה משהו עצוב. מוות של מישהו צעיר אפילו מדגיש את העצב. מוות הוא סוג של פרידה ופרידות תמיד עצובות.

בשיר סיגליות אף אחד לא מת. גם אין שם זוג אוהבים שנפרד.

השיר סיגליות מספר על אישה נשואה שמקבלת מכתבי שירה ממחזר אנונימי, שעליו היא חולמת בלילות, ומסתירה אותם מבעלה המצוברח. הסוף מפתיע.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:08 4/9/2005:

דווקא מותר ספויילרים, אבל השארתי את התיאור שלך כמו שהוא.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 11:37 3/9/2005:
אחלה פרוייקט,

אביב גפן\ לבכות לך

http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=147382&blogcode=2416973

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:09 4/9/2005:

בהחלט. תהיה חזק.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

שחָרחר (האתר שלי) , 13:07 3/9/2005:

סוף העולם - אביב גפן.

"זהו סוף העולם
סוף העולם
זה התחיל כשהפסקנו לחלום
כשהפסקנו כבר לקוות"

מומלץ.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:09 4/9/2005:
סוף העולם מתקרב כל יום.
הוספתי.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 14:25 3/9/2005:
ווואווו כל השירים של אביב גפן עושים לי משהו בלב..
אני חושבת ש"שיר עצוב" זה ה-שיר הדכאוני .. .
גם שנינו שווים :
אחלה בלוג ;)
GHOST

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

ללא שם , 14:53 3/9/2005:
השיר "אולי עוד קיץ"...שיר מקסים שמסמל פרידה, התחלה של משהו אחר...קצת שמח וקצת עצוב...
ו-"האם להיות בך מאוהב" של אביב גפן...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

הילדה שלא רוצה לגדול (האתר שלי) , 20:38 4/9/2005:
חחח...אופפססס...זאת למעלה הייתי אני :) פשוט שכחתי שם..

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 15:33 3/9/2005:
אני לא אוהבת שירים בעברית...
אפשר גם באנגלית?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:42 3/9/2005:

בפרויקט אחר

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 15:51 3/9/2005:
לא עדיף לתת טווח בטחון של נגיד 5-6 שנים לכל שיר? כי לקחת שיר שהוא במקרה מצליח עכשיו ומושמע הרבה ברדיו כמו "לא אומרת כלום" לא באמת תמצא את השיר העברי העצוב ביותר. זה כמעט זוועתי כמו לקחת את כוכב נולד ולהפכה לתוכנית העשור.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:43 3/9/2005:

עד עכשיו השיר הכי חדש היה של אפרת גוש ואולי אביב גפן לדעתי.

אני לא רואה סיבה לדאגה.

חוץ מזה הפרס הכספי לא משהו, כך שאני לא מודאג.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

Noga , 17:08 3/9/2005:
לא הבנתי
צריך מתוך הרשימה או מה שבא לי ?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:44 3/9/2005:

מה שבא, כמובן.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

Noga , 02:09 5/9/2005:
האא
אז אמממ יש כמה ? אפשר נכון ? P: יופי =]
חחחח
אממ אחד זה אבא של שרית חדד - זה על אבא שלה שהם היו רבים הרבה לפני שהוא נפטר על זה שהיא תהיה או לא תהיה זמרת... ואז... והיא אולי מרגישה קצת אשמה...


השני זה אבא של אבי טולדנו\חיים משה [לא יודעת מי המקור]
זה על אבא שעזב את הבית וזה כאילו מהנקודמת מבט של הילד...

עוד אחד זה הקיץ האחרון

ו... דמעות של אייל גולן - שמי שכתב אותו גם כתב על מישהי שנפטרה...

אממ ובקשר לקטגורייה אהבה נכזבת יש מלאאא שאני חושבת שיתאימו ואחד שאותי לפחות ממש מרגש... הוא מתואר כאילו בצורה מיושנת וקיצ’ית אבל זה עושה אותו יפה...
זה שושנים עצובות של עידן רייכל - היא חיה בעננים ובטוחה שהוא תמיד יאהב אותה - הולכת לקטוף לו שושנים [כאן החלק המיושן P:] ושהיא חוזרת הוא לא נמצא בבית כי הוא מצא מישהי אחרת...


וזייהו =]
חחח סורי על ההצפה ויש עוד הרבה לדעתי P:

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 17:52 3/9/2005:

"גשם" של בנזין - כל כך הרבה עצב בבית אחד.
"דברים שרציתי לומר" של יהודה פוליקר - על חוסר היכולת להביע את עצמך בצורה מדויקת, למרות שהרגש חד ומפלח.

יופי של פרויקט.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:54 3/9/2005:
"נוצה ברוח" של ריטה. העצב שבלהיות לבד, למרות הכוח הנשי (שמעתי את זה עכשיו ברדיו בביצוע של רמי קליינשטיין, היה קצת מוזר)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 18:40 3/9/2005:
שני שירים שגורמים לי להזיל באופן בלתי מבוקר:
- "המסע לארץ ישראל" (שלמה גרוניך ומקהלת שבא)
- "חורף 73" (מילים - שמואל הספרי, ביצוע סוחט דמעות - להקת חינוך מיוחד)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

רונק (האתר שלי) , 20:08 3/9/2005:
הנסיך הקטן.
גידי גוב.
מספר על חלל צהל שיר שנוגע ללב.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

דנה , 20:33 3/9/2005:

השיר העצוב שלי הוא קשה בלעדייך של שרון ליפשיץ...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 20:41 3/9/2005:
סתם תיקון קטנוני-

לשיר "טרמינל" קוראים "טרמינל לומנליט" ובשיר החולה נפש לא מפוצץ את המטוס, הוא צופה בו מתפוצץ.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:32 4/9/2005:

צודק לגמרי בעניין השם. לומנליט הוא כדור הרגעה.

לא אמרתי שהוא מחבל מתאבד. אבל אכן אין שום הצהרה חד משמעית שהדובר הוא זה שפוצץ את המטוס.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 19:46 7/9/2005:
אני שמעתי כמה פרשנויות על השיר ובאף אחת מהן לא מוזכרת העובדה הוא ההשערה שהוא גרם לפיצוץ המטוס, אם התעמקת קצת בשיר ויש לך תובנה משלך, מבוססת קצת, אני אשמח מאוד לשמוע.

ולומנליט הוא לא בדיוק כדור הרגעה. הוא נר הרגעה שמכניסים אל התחת.
ככה השיר הזה גם מתכתב עם מין אנלאי.(מפתיע, לא?)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:32 7/9/2005:

זה מסביר את "עם הרבה טקס בישבן", למשל.

גם "השתחררתי" מביא אותי עכשיו לקונוטציות של עצירות. אולי הביקור החודשי של הלומינלט הוא מוקד השיר (כשהאיש קורא לו טרמינל כשם חיבה)

ההתעמלות בטח מתיחסת לשרירים הטבעתיים, ועכשיו ברור למה הוא הולך לשירותים כל כך הרבה.

והשיא בשורה:
"הולכת ונילחצת לי החוצה הכרעה"

המטוס הוא פשוט "גוש", העין השטופה היא פי הטבעת, ובסך הכל מדובר על פעולה יומיומית.

(הייתי כותב "חרא של שיר", אבל אני אוותר)

:-)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

, 21:03 3/9/2005:
נגעה בשמיים- משינה
מספר על מישהי שנמצאת במצב רגשי קשה, לא מסתדרת עם כלום. ואז היא:
"פרשה כנפיים שקפצה מגובה מגדל המים"




הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:37 4/9/2005:
כמו שירים אחרים של משינה (דני, שלג צח), גם השיר הזה מדבר על התמכרות לסמים (אם אינני טועה)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

mr.white (האתר שלי) , 22:17 3/9/2005:
אהלן אלירם.
דבר ראשון: פרוייקט מאוד יפה.
אני אכתוב פוסט לכבוד הפרוייקט ועל השיר שאני רוצה לשים מחר. אבל בינתיים רציתי לציין את שם השיר שאותו בחרתי:"הרעות".
למה? כל פעם שאני שומע\שר אותו בטקס או ברדיו אני נמלא רגש ודמעות. אומנם הדמעות אף פעם לא פורצות. אבל הם על הסף. השיר הזה מעורר בי דמעות. הוא כל כך עצוב ומרגש יחדיו.
ציטוט שורה מהשיר:" הרעות כנערייך כולם
שוב בשמך נחייך ונלכה
כי רעים שנפלו על חרבם
את חייך הותירו לזכר. "

הנה קישור לשיר עצמו http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=1243&singer_id=0&song_title=1C81C


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

mr.white (האתר שלי) , 22:21 3/9/2005:
האמת היא שגם רציתי לכתוב את השיר שהכי מרגש אותי. אבל את השיר הזה אתה בהחלט לא צריך לשים עם הרשימות של השיר העצוב. זה פשוט השיר שהכי נודע בי וחזק ומרגש אותי.
שיר לשלום
בשיר יש שני בתים שעושים לי עצוב ומרגש.
הראשון שהוא העצוב: "מי אשר כבה נרו
ובעפר נטמן,
בכי מר לא יעירו
לא יחזירו לכאן."

והשני שהוא המרגש והחזק:" לכן, רק שירו שיר לשלום
אל תלחשו תפילה
מוטב תשירו שיר לשלום
בצעקה גדולה. "

הנה הקישור גם אליו http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=3005&singer_id=0&song_title=4A005

זהו. שבת שלום ומבורך.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

מנטיס (האתר שלי) , 22:28 3/9/2005:

השיר העברי העצוב ביותר ביקום הוא:
(זהירות, ספויילר לעולם הבא)

מוות \ מ. מ. מנטיס
מוות מוות מוות
כה עצוב למות
כי כשמתים
בלוגים לא קוראים
סתם נרקבים ומשתעממים.

כמו בלוג שננטש ונסגר
יהיה גורלינו מר,
"החיים הם כאן",
כך יריב אמר.

והמתים הם שם,
כמו הדוד ירוחם
שכבר עשרים שנה,
קורא איזו מגילה
עמוק באדמה.



ולטרמינל לומינלט בכלל יש כמה פרשנויות מורכבות, למשל:
http://www.meirariel.org.il/twists/terminal.htm


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

מנטיס (האתר שלי) , 22:44 3/9/2005:
במידה והקוראים לא יעריכו את העצב שבשיר שלי, אפשר להוסיף לרשימה את צנח לו זלזל של ח.נ. ביאליק, שעדיין זכור לי בתור המסמך המעציב ביותר שלמדתי לבגרות (טוב, חוץ מגיאומטריה).

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

מנטיס (האתר שלי) , 22:50 3/9/2005:
מילות השיר:
http://benyehuda.org/bialik/bia088.html

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

מנטיס (האתר שלי) , 22:52 3/9/2005:
ובאופן כללי, האתר הזה יכול להוביל ללא מעט מועמדים ראויים לתחרות:
http://benyehuda.org/

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 08:36 4/9/2005:

לדעתי תוכי יוסי לוקח בענק, שיר עצוב על תוכי שעשועים שחייו עוברים בבדידות נוראית ולעולם לא יהיה אב או בעל.
עצוב עצוב עצוב.
אין כמו חלפי!

אקנה לי תוכי ושמו יהיה יוסי.
עמו אשוחח עת איש לא ישמע.
ואז אומר לו, אומר:
העצבות כמו כוס היא
ובה יין מר
מענבי הנשמה.

התדע, תוכי יוסי, אתה ילד לירי.
צפוי לך מוות שקט,
כה שקט.
ואז אנוכי בתוגת המאירי
אלחש לקירות: יוסי מת,
יוסי מת.

וישוב אפרך מהכלוב למולדת -
מן הכלוב הלבן לעפר הצהוב,
ערירי, בלי אישה תוכיה ויולדת.
לתוכי שכמוך אסור לאהוב.

אתה לא תאהב, יוסי, יוסי
אף פעם.

כמוך נולדו להנעים פטפוטים
עם כל משורר, שלבו אש וזעם,
בין לבבות אדישים וחוטאים.

כמוך הם רק צעצוע בבית,
למען יוכלו ילדים לשחק.
פטפט, תוכי יוסי,
נחמני כזית,
ליבי היום ריק.

ויש לי עוד כמה רק נגמר לי המקום.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 08:43 4/9/2005:

חלק ב’:
החול יזכור של נתן יונתן, גם כן הורס. מלנכוליה מזוקקת.
"הידידות האהבה, הנעורים שבאו פתע אל סופם" אוי ויי!
וסליחה שזקנותי מתבטאת בבחירת השירים אבל, אף היום אחד כבר לא יודע לסחוט דמעות כראוי.

החול יזכור את הגלים אבל לקצף אין זוכר
זולת ההם אשר עברו עם רוח לילה מאחר
מזכרונם הוא לעולם לא ימחה. (לא ימחה)

הכל ישוב אל המצולות זולת הקצף הלבן.
נרות הלילה דעכו. הידידות האהבה
הנעורים שבאו פתע אל סופם.

כמוהו גם על חוף ליבם רטט אז משהו חיוור
והם רשמו בתוך החול, כשהירח העובר
האיר פתאום פנים זרות ושחוק רפה

היו שם קונכיות ריקות שנהמו קינה של ים
ובית עלמין על הגבעות ושניים שחלפו דומם
בין החצב והקברים והשיקמה.

הכל ישוב אל המצולות זולת הקצף הלבן.
נרות הלילה דעכו. הידידות האהבה
הנעורים שבאו פתע אל סופם.




הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 11:07 4/9/2005:

הרעיון היה לכתוב על זה פוסט...

אבל כן, שיר עצוב עד מאד.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

אלון , 16:15 4/9/2005:
ערב לזכרי - שלומי שבן
שיר על שכול לכאורה אבל למעשה מדבר על פרידה.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:07 4/9/2005:
רבות הדרכים
השיר מספר על שני אוהבים שנפרדים...אותי לפחות זה מרגש...בחרתי בו בגלל שבעיני הוא מרגש.


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 17:54 4/9/2005:

דבר ראשון כל הכבוד על היוזמה!
ודבר שני זה שאין לי ממש כוח לכתוב פוסט בשביל זה...
אז אני יגיד פה בקצרה...
השיר "ימי התום" של ריטה
וזה בטח יכנס בקטגורית "אהבה" כי זה שיר על הספן ואהובתו הנשכחת על היבשה...חחחח
אז הנה שורה מהשיר שהעבירה בי צמרמורות:
"רגע לא בטוח
מול מפרש רטוב
זעם הרוח
מכה את המים
את לב הנשים על החוף

נר אחד ברוח
שאינו כבה
דולק בחלון
שתאר ג’ורג’ אמאדו
הים האכזר ההוזה...

הרוח שוב מוסרת
הודעה לים
רגע שותקת
רגע מספרת
הלילה מת הספן..."

שיר מרגש ויפה מאין כמוהו...
תודה!

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 19:49 4/9/2005:
שירים עצובים אלטרנטיבים (לא מאלה שמשמיעים בימי זיכרון)
סיגריות לייט / ענבל פרלמוטר
על אחד מחבריה הקרובים שהתאבד (מצאה אותו בדירה עם גרון משוסף)
וגם
איש השוקולד / יזהר אשדות
על אחיו הקטן שהרג בטעות כשקבר אותו בחיים בחוף הים. יזהר היה אז בן 5.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 19:54 4/9/2005:
http://mp3music.gpg.nrg.co.il/lyrics/3868.html

על כפיו יבוא, של רבקה זוהר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 19:58 4/9/2005:
יביא.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

, 20:08 4/9/2005:
"ואולי עכשיו" של משינה.

http://mp3music.gpg.nrg.co.il/lyrics/6505.html

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 21:10 4/9/2005:
ומה עם תיאור של על מה מספר השיר?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:09 4/9/2005:

אני רציתי להביא את הנסיך הקטן. אוף. אני אחשוב על שיר אחר ואצטרף לפרויקט...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 22:12 4/9/2005:
ותיקון קטן וחשוב למדי, השיר "איש השוקולד" של יזהר אשדות לא נכתב על אחיו הקטן שהרג בטעות כשהיה בן 5, זו שמועה וזה לא קרה.
ציטוט מתוך האתר של יזהר אשדות:
"הוקדש לזכרו של הזמר הנהדר מרווין גיי שנרצח ע"י אביו."

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 23:08 4/9/2005:
תיקנתי, תודה. זה באמת היה מוזר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

reystleen (האתר שלי) , 22:51 4/9/2005:
"פרח נדיר"- של שייקה פייקוב בביצוע מדהים של אדם.
רק לקרוא את השיר לא מעביר את העוצמות שבלשמוע אותו.
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=7481&singer_id=56&song_title=1feed7

ואם כבר בפרחים עסקינן,
"פרח" של צרויה שלו בביצוע יהודה פוליקר (ואח"כ גם גידי גוב).
שיר המוקדש לילדה שנהרגה שלא לצורך במלחמה לא מוצדקת.
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=2655&singer_id=459&song_title=561df
"כמו צמח בר" של רחל שפירא בביצוע סי היימן.
פרידה מרגשת (מוות?) של בחורה צעירה מקהילה שנידתה אותה.
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=1753&singer_id=753&song_title=29ecf


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 01:04 5/9/2005:
אני חושב שגידי גוב בצע אותו קודם. פוליקר הלחין - הוא הלחין כמעט את כל "דרך ארץ" - אבל שר רק כמה שנים אחר־כך, ב"פחות אבל כואב". (שגם כולל גרסא שלו ל"יורם".)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

reystleen (האתר שלי) , 06:59 6/9/2005:
א, לא התכוונתי למי ביצע את השיר קודם מבחינה כרונולוגית, אלא מבחינת "הביצוע של מי טוב יותר?", פשוט מכיוון שאני לא יודע מי ביצע אותו קודם. אם אתה אומר שגוב ביצע אותו לפני פוליקר- אני אאמין לך.
ב. אני מתנצל על אי ההבנה, אני מבין למה זה קרה. הניסוחים שלי לא תמיד מדוייקים.....
ג. גם "יורם" הוא שיר נפלא, אם כי כאן אני בהחלט מעדיף את הביצוע של גוב על פני הביצוע של פוליקר. בעיקר את הביצוע ב"דרך ארץ- הופעה חיה", בעיבוד של רמי קלינשטיין.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:36 6/9/2005:
אני מסכים לחלוטין בעניין "יורם".

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

מקור האושר (האתר שלי) , 23:27 4/9/2005:

שלומות לך אלירם,
וכמובן כל הכבוד...אין כמו שירים עצובים ....
רק בשביל לקרוא את התגובות היה כדאי - זימררתי לי להנאתי...
אז כתבתי פוסט - כבקשתך...השיר שלי הוא לילה לילה..
והשיר של בעלי בדרך כלל - קפה אצל ברטה - על בחור בודד שמצפה לאהבה, ובינתיים יושב אצל קוראת בקפה.
אבל באמת באמת... אישי היקר אוהב את הסלע האדום, השיר הוא על שלושה שהלכו אל הסלע האדום ולא חזרו..סיפור על משובת נעורים עם סוף עצוב...
ואני אוהבת את כל השירים הישראלים העצובים שיש .. כמעט...
אז שיהיו לך עוד המון פרוייקטים מקסימים שכאלה ובעיקר שיהיה לך שבוע מקסים, נהדר וגם מאושר.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 15:45 5/9/2005:

תודה רבה :-) כיף שאת משתתפת.

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

LL , 00:14 5/9/2005:
איך אפשר שלא?

מחכים למשיח/שלום חנוך- השיר מכה בך כל פעם מחדש, למרות שהעניין ירד מהכותרות כבר לפני 20 שנה.
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=2091&singer_id=960&song_title=53503

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 02:02 5/9/2005:
לא מקירה שם שיר עיברי :[ לא יכולה לעזור

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

ירון , 02:38 5/9/2005:
עד העונג הבא (מילים ולחן:ענבל פרלמוטר ביצוע: המכשפות)

"ובשעת סערה, בתקוף אותי מזגי הרע,
את חלוני אז אפתח, עליו ארכב בדהרה
אל השמיים."

ענבל פרלמוטר ז"ל מנבאת את מותה.

ביום חורפי, אוקטובר 97 ענבל סוטה עם מכוניתה מהכביש במהירות גבוהה ונמחצת בקיר בטון.
(בבדיקות מאוחרות לא נמצאו סימני בלימה למכונית ולא לא נמצאו סימנים להשפעות אלכוהול או סמים על ענבל)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 18:07 5/9/2005:
אהמ.......

"ברבורה לבנה, לבן גונה,
ראתה את הצייד בעינה,
היא שלחה מקורה,
וקרעה בבשרה,
מולו, צללה בצילו."

אגדה יפנית/אריאל זילברג.

זה שיר עם סיפור טוב
:)


הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

עכברת גינה , 19:04 5/9/2005:
"אין בעיתון שום הודעה
כי בכל יום, כל שעה
איפה שהוא בעולם
האהבה מתה"

http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=3831&singer_id=1263&song_title=105706

האהבה מתה- כי בא לי לשלב בין קטגוריות...

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

Noga , 23:00 5/9/2005:
חח איזה קרציה אני... בקשר לשיר מה אברך הוא יכול להיות בקטגוריות מוות גם אבל כעיקרון הוא גם נכתב על מלחמה אז... אם אני לא טועה על ששת הימים

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:49 6/9/2005:

השיר לא מדבר ספציפית על מלחמה, אבל את צודקת. העברתי אותו לקטגוריית "מוות".

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

Noga , 23:47 6/9/2005:

http://shironet.gpg.nrg.co.il/documents2/category/war.htm#3

P:

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 10:02 7/9/2005:

אוקיי, שוכנעתי. הכל בזכות "עצמת הפלדה"

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^


 (האתר שלי) , 03:22 6/9/2005:
השיר שהתנגן אצלי בראש ללא ספק בזמן האחרון הוא:
תגידי -של שלמה ארצי
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=3154&singer_id=975&song_title=4e84d
שיר שמנסה להבין על איך שפתאום אין קשר יותר בין אנשים אחרי שההבנה והאהבה נגמרת


אבל כשניסיתי להגמל מהאהבה השיר שהתנגן אז בראשי :הדרך ארוכה של גלי עטרי
http://shironet.gpg.nrg.co.il/songView.aspx?song_id=910&singer_id=268&song_title=14662

- על הקושי בלמצוא ולהבין את הרצונות שלך -לדעתי

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:22 6/9/2005:

אז איך מתקדם הפרוייקט...?

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

 (האתר שלי) , 10:54 6/9/2005:

לא רע בכלל !

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 22:46 6/9/2005:
כן..שמתי לב :)

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה  ^

 (האתר שלי) , 15:25 6/9/2005:
אני לא מאמינה שאף אחד לא כתב את לא אומרת כלום של מטרופולין.. זה שיר ממש יפה!!
חובה להוסיף.

חבל שאי אפשר שירים באנגלית.. יש לי שיר אחד כל כך עצוב של אוונסנס- missing
על מישהיא שמתה אבל לאף אחד לא איכפת..

הוסף תגובה לתגובה  קישור ישיר לתגובה

דף 1 מתוך 2 דפים
1 2    לדף הבא   לדף האחרון

הוספת תגובה חדשה:

סוג תגובה:

 שם:
 email:
 
(או מספר הבלוג)   האתר שלי:
  מצב רוח: ריק                           בחר: ריק קול סבבי אה? סטנדרטי אוף עצוב עצבני
קוד אבטחה:
במשלוח התגובה אני מאשר/ת כי ידוע לי שהאחריות לתוכן התגובה היא עליי ולא על האתר ישרא-בלוג ומנהליו.  
שלח