לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
לבלוג המלא |  עריכה |  בלוגים קרובים |  בר קבועים |  הוסף לקבועים שלי |  ישראבלוג


נגיסה מהתפוח
"זהו חלק מתמצית האמהות, לצפות בילדתך גדלה להיות אדם בפני עצמו, ולא להיות מסוגלת לעשות משהו בעניין. אחרת ילדים היו חיות מחמד ותו לא." (הת'ר ארמסטרונג)



6/2010

בלעדי! למה לא אצפה בחדשות ערוץ 10 או ערוץ 2 הערב
האמת היא שאני לא ממש צופה בערוץ 2 או בערוץ 10 כבר זמן רב. פשוט אין לי מה לראות שם, מצטערת. אני בטוחה שהם מסתדרים טוב בלעדי. אבל היום יש לי סיבה טובה שלא לצפות בהם. שני הערוצים ראיינו את יגאל עמיר וישדרו את הראיון היום. הם מציגים את הראיון כהישג עיתונאי מיוחד (על הבלעדיות אין מה לומר, זה הרי מגוחך) ומתכוונים לשדר אותו במהדורת החדשות המרכזית.

אני לא יודעת מה נאמר בראיון, וזה גם לא מעניין אותי. גם את הציטוטים באינטרנט לא קראתי. אני לא מתעניינת ולא מעוניינת לקרוא או לשמוע מה הנבלה הזה אומר. ממנו שמענו מספיק, בחקירות ובמשפט. שם הסבר, מחשבה או אמונה שהוא מביע, לא מעניינים אותי. אין הצדקה לרצח פוליטי* ואין מקום לאפשר הצדקה שלו. חברה דמוקרטית לא צריכה לתת במה למעשים כאלו, ולראיין את הרוצח, משמעותו לפתוח פתח ללגיטימציה של המעשה. אנחנו צריכים לומר בצורה הכי גורפת והכי חד משמעית - לא מעוניינים לשמוע.

הבעיה כמובן היא שיש רבים אחרים שמתעניינים.
יש את אלו שפשוט יצפו בכל דבר שימכרו להם. צרכני הרייטינג והריאליטי - יאללה, נשמע מה יש לו לומר. ראיון בלעדי! תגביר, תגביר.
יש את אלו שירצו לשמוע מתוך תפיסת "הכר את אוייבך".
ויש כמובן את הציבור הגדול (כמה גדול? אני לא בטוחה שאני רוצה לדעת) שבכלל רואים במפלצת גיבור ישראל.

שאלתי את עצמי האם בכך שאני אכתוב על עצם הראיון, לא אתן לגיטימציה לקיומו? אבל כשקראתי הבוקר את מה שכתב אורי קציר, הבנתי שהוא צודק. זה לא משהו שצריך לעבור עליו בשתיקה, והחרמת הצפייה בראיון הערב היא צעד קטן ושקט שיעבור מבלי שיורגש. לא שהבלוג שלי הוא מה שיעשה שינוי בציבור הישראלי, אבל לכל הפחות צריך לכתוב את זה.

* לפני שמישהו יכתוב את זה - אין הצדקה כמובן לשום רצח, אבל רצח פוליטי הוא פגיעה בציבור שלם ובכל החברה, ולכן הוא מגונה במיוחד.

מאזינה ברקע
31/10/2008 09:10, בקטגוריות מעורבות
תגיות בטכנורטי:

16 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של hadaso ב-3/11/2008 22:52



לתשומת ליבם של עורכי האתרים
הקלקתי לצפות בסרטון שנקרא "סימולטור 892", שמדגים איך תיראה חווית הגלישה שלנו עם אינטרנט מצונזר, ובין היתר קובר את אתר תפוז שלא יוכל לתפקד יותר. בפשטות - חוסר היכולת להפריד בין סוגים שונים של תוכן, יביא לכך שתכנים לגיטימיים יצונזרו לצד תכנים המוגדרים בעייתיים.

הנה דוגמא מצויינת. כשנכנסתי לדף, ראיתי לצד הסרטון רשימה של סרטים נוספים שמוצעים לי לצפיה. שימו לב לסרט הראשון ולסרט האחרון ברשימה.
צילומסך מאתר flix


ובכן, יש פה בעייה
הגעתי ל-flix כדי לצפות בסרט שהוא תמים לגמרי ואין בו שמץ של פורנוגרפיה. לא יכולתי לצפות לכך שזה יהיה מה שאראה. מה יעשה מי שמעוניין למנוע מילדיו (או מעצמו) לראות תמונות כאלו? יפסיק להכנס ל-flix?

מה עושים?
אתרים רבים בעולם בהם פועלים מנגנונים של הצפת תכנים, כגון flickr ו-youtube, משקיעים משאבים ומפתחים מנגנונים שמסייעים לשמור על סביבה נקייה. החל מתיוג של תכנים מסויימים כמתאימים מגיל מסויים ומעלה, המשך בכך שתכנים שסווגו כפורנוגרפיים/ אירוטיים, יופרדו מתכנים אחרים. אי אפשר לבדוק כל תמונה או כל סרטון, ולכן הגולשים עצמם יכולים לסמן פריט תוכן כ"בלתי הולם" ואז מנהלי האתר יכולים לבדוק אותו ולהגיב בהתאם. 
התכנים ה"בעייתיים" לא מצונזרים ולא מוחרמים, אבל הם מוצגים בצורה כזו שרק מי שמבקש אותם בצורה יזומה, יקבל אותם. הגישה הזו מאפשרת להינות משני העולמות.

לדעתי זו אחריותם של מנהלי ועורכי אתרים, להבטיח שהפרדה כזו אכן תתקיים*. הפרדה כזו תאפשר להורים לתת לילדיהם לגלוש באתרים ללא חשש, ובאותה העת יהיו כל סוגי התכנים זמינים למי שמעוניין בהם.

* למען הסר ספק, אין בך להוריד ולו קמצוץ מהאחריות שלי כהורה, ללוות את הילדים שלי והגיב בהתאם כשהם נתקלים בתכנים כאלו, אם ברשת ואם מחוץ לה (נגיד, בפרסומות...).

מאזינה ברקע
1/3/2008 11:05, בקטגוריות איי-טק ואינטרנט, מעורבות, 892
1 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של mia ב-1/3/2008 11:12



אינטרנט = דמוקרטיה
לחנן יש את היכולת לומר את הדברים בצורה הכי ברורה וקצרה. חסכו במילים רבותי וגבירותי, הנה המסר המזוקק:

אינטרנט = דמוקרטיה
פגיעה באינטרנט = פגיעה בדמוקרטיה




מאזינה ברקע
29/2/2008 09:59, בקטגוריות איי-טק ואינטרנט, מעורבות, 892
תגיות בטכנורטי: , ,

2 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של מאזינה ברקע ב-29/2/2008 12:14



מכתב לחברי הכנסת שהצביעו בעד הצעת החוק לסינון אתרים
לא בהפתעה, רק בתחושת בחילה קלה, קראתי אתמול על העברת חוק הצנזורה באינטרנט בקריאה ראשונה. היום שלחתי מכתב לחלק מחברי הכנסת שהצביעו בעד הצעת החוק. לא טרחתי לשלוח לחברי הכנסת החרדים, יש לי הרגשה שזה ביזבוז של תעבורת רשת.

הנה תוכן המכתב:

שלום רב, שמי מאזינה ברקע*, אני בת 35 ואם לשני ילדים קטנים, אם כי גדולים מספיק כדי להתחיל ולגלוש ברשת. אני עוקבת בדאגה רבה אחר גילגולה של הצעת החוק לסינון אתרים, המוכרת בשם 892. בדאגה רבה אף יותר שמעתי את החדשות על אישור הצעת החוק בקריאה הראשונה.

אני מודאגת, הן כאמא והן כאזרחית במדינה.
אני מחנכת את ילדי לפי אמונתי ותפיסת עולמי. בין היתר, אני מלמדת את ילדי להפעיל חשיבה ביקורתית, להתמודד עם תכנים בעיתיים בערוצי הילדים בטלוויזיה, בספרים או בעיתונים. אני מלמדת אותם גם כיצד עליהם לנהוג בסיטואציות שונות. אין הבדל מבחינתי בין גלישה ברשת לבין פעילויות אחרות שהם עושים. בכל מקום היום יש להתמודד עם סכנות דומות (למשל - אינטראקציה עם אנשים זרים) ובכל מקום קיימת תופעה של חשיפה לתכנים בעייתיים. אני מקנה להם כלים להתמודד עם התופעות האלו - לא סוגרת אותם בבית ומנתקת את החשמל.

אינני מצפה - ואף אינני מוכנה - לקבל תכתיבים חינוכיים, מוסריים ואחרים מאיש, גם לא מהמדינה.
תכנים שעשויים להיחשב הולמים בעיני שר התקשורת, או מי שלא יהיה ממונה על קביעת הקריטריונים, עשויים להיחשב בלתי הולמים בעיני - ולהיפך. אני בהחלט מצפה מהמדינה להעביר את האינפורמציה הנדרשת לאזרחיה, לעודד או לחייב את ספקיות האינטרנט לאפשר להורים להפעיל סינון אתרים אם יבחרו בכך. למשל, הצעת החוק של חה"כ אלכס מילר, שנדחתה רק השבוע, היתה יכולה לקדם זאת. אולם הכפייה, הפטרונות, החדירה לרשות הפרט - כל אלו אינם נסבלים בעיני.

גרוע מכך, חוק סינון האתרים לא באמת יגן על ילדי. מכיוון שאי אפשר באמת להפעיל סינון אתרים יעיל, והתוצאה תהיה רשת מסורסת, אשר מצד אחד תמשיך להכיל תכנים פוגעניים ומצד שני תמנע גישה לתכנים חשובים אשר אין כל סיבה לחסום אותם. כמה זמן יעבור עד שילדי ילמדו כיצד לעקוף את הסינון? מעט מאוד. אני לא אשתמש בשירות סינון אתרים כזה, אפילו במחיר של כניסה לרשימות השחורות של משרד התקשורת, אשר מי יודע איזה שימוש ייעשה בהם.

אני דוחקת בך לעצור את ההליך המדאיג שמתרחש בכנסת בשנה האחרונה. חוקים כמו "חוק נתוני התקשורת" וחוק סינון האתרים המדובר, הנם חוקים דרקוניים, הפוגעים בזכויות הפרט של כולנו, אינם מידתיים ובעיקר - אינם נחוצים באמת. אלו חוקים שיפגעו בילדי, לא יסייעו להם. זוהי חקיקה שתעוות ותשבש את דמותה הדמוקרטית של מדינת ישראל ותהיה בכיה לדורות.

יש לך הזדמנות לעצור את זה עכשיו. הצביעי נגד.

בתודה,
מאזינה ברקע

*
לא באמת.

מאזינה ברקע
28/2/2008 09:37, בקטגוריות איי-טק ואינטרנט, מעורבות, 892
תגיות בטכנורטי: , ,

21 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     2 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של מאזינה ברקע ב-29/2/2008 22:37



לא צריך שקית, תודה
הכמויות האדירות של שקיות הפלסטיק שנצברות אצלנו, בעיקר אחרי קניות בסופר, הן מזעזעות. המגמה ברשתות השיווק, של שימוש בשקיות פלסטיק דקיקות במיוחד, מביאה לכך שאי אפשר למלא הרבה מאוד מוצרים בשקית אחת, וצריך לקחת כמות כפולה או משולשת של שקיות. כבר כמה שבועות אני עושה ניסוי, והנה הגיעה העת לנסות לעשות סיכום ביניים.

התיק החדש שלי
המטרה: לצמצם עד למינימום את צריכת שקיות הפלסטיק.
האמצעים:
1. החלפתי את התיק שלי במשהו שיותר מזכיר שק (דווקא חמוד) ואני משתמשת בו בשביל כל הקניות הקטנות בחנויות שונות. למשל, כשקניתי לבת חולצות וסווטשרים לבית הספר, הצלחתי להכניס את כולם לתוך התיק בלי בעיה.
2. שלושה תיקי ניילון גדולים.
3. ערימת שקיות משומשות, מקופלות כדי שלא יתפסו הרבה מקום - בתוך אחד התיקים האלו.
כל הכבודה הנ"ל מאוחסנת אחר כבוד בתא המטען של המכונית.

בהתחלה זו היתה קצת התעסקות עד ששכללתי את השיטה, אבל זה בסה"כ הולך ממש טוב. נדרשתי לקחת שקיות חדשות רק כאשר הלכתי לקנות מלתחת חורף חדשה (אין לי מה ללבוששששש) ואת הבגדים החדשים ממש לא יכולתי לדחוס לתוך התיק.
 
בסופר זה משעשע. אני מקבלת מבטים תמהים בלי סוף, במיוחד באגף הפירות והירקות, כשאני מוציאה את השקיות המשומשות שלי ואורזת בהן את הסחורה.
גם בקופה לפעמים מסתכלים עלי באלכסון, כי ההתעקשות שלי לארוז את המצרכים בתיקים ולא בשקיות גורמת לכך שאני אורזת לבד ואי אפשר ממש לעזור לי, כך שהתור קצת מתעכב.
 
אני מניחה (מקווה...) שבעתיד לא אהיה כל כך חריגה בנוף, או שאולי יהיו רעיונות מוצלחים יותר משלי.
 
בינתיים, המשפט שהופך להיות המנטרה שמאפיינת אותי, בכל פעם שאני מגיעה לחנות הוא: "לא צריך שקית, תודה".
 
איזו אישה מוזרה

מאזינה ברקע
6/12/2007 11:16, בקטגוריות מעורבות
52 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע
שלח ל'שווה קריאה'
תגובה אחרונה של Morin ב-25/12/2007 11:19



הדף הבא
דפים: 1  2  3  4  5  6  



אני מאזינה ברקע
ואלו הנפשות הפועלות

רוצים מנוי בשקל? סתם, זה בחינם
כן, למה לא   מספיק ודי
  שלח
יש גם מנוי SMS. רוצה?
כן, צרפו אותי!  תודה, מספיק לי

 (מה זה?)


שלח המלצה לחבר




חלון מסרים:
הוסף מסר



כותבת על


מי בא לבקר?

נעמהנונה:]
Lady Stardust!
אִמָא במִשְרָה מֶלֶאַה.
מחוץ לקופסה


הבלוג חבר בטבעות:
« אי-מהות » ±


חיפוש בבלוג: 

חפש
ארכיון:
 << יוני 2010 >> 
א ב ג ד ה ו ש
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למאזינה ברקע אלא אם צויין אחרת. האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מאזינה ברקע ועליו/ה בלבד
2005-2001 © כל הזכויות שמורות ליריב חבוט - emAze


9,091