מהן אופציות ואיך אפשר "לבטח" את התיק

אופציות – מכשיר פיננסי אשר נגזר  מנכס בסיס שיכול להיות מניה, מטבע, סחורה או מדד.

 

באופציית CALL (אופציית רכש) המחזיק מרוויח כאשר נכס הבסיס עולה, באופציית PUT (אופציות מכר) המחזיק מרוויח כאשר נכס הבסיס יורד.

 

לאופציות יש מחיר, שנקרא גם פרמיה והן נסחרות בבורסה. בבורסה בת"א השיקו לאחרונה, (בנוסף לאופציות על מדדים ומטבעות) , אופציות על מניות בודדות (כי"ל, לאומי, פועלים) וביום רביעי הקרוב משיקים אופציות על מניית טבע.

 

אופציות הן לא תמיד דבר ספקולטיבי ופרוע ואפשר להשתמש בהן גם למטרות סולידיות. אופציית PUT יכולה לשמש בעצם כביטוח לתיק השקעות מפני ירידות בשווקים.

 

כמו שאנו עושים ביטוח לרכב ולדירה, כך ניתן לבטח את תיק ההשקעות שלנו, כנגד תשלום פרמיה.

 

החוק לגבי שווי הביטוח המגולם באופציה – צריך לשים לב על כמה יחידות נכס בסיס האופציה נגזרת, לדוגמה: אופציה על מדד ת"א 25 – על 100 יחידות נכס בסיס, לכן אם המדד עומד על 850 נקודת, כל אופציה מגינה על תיק מניות של 85,000 ₪ (850 * 100).

 

אופציה על מניית כי"ל – על 1,000 יחידות נכס בסיס, כלומר 1,000 מניות. כל אופציה מגינה על 1,000 מניות כי"ל.

 

צריך לבדוק לפני שמשקיעים, מהי כמות נכס הבסיס שעליו נגזרת האופציה.


שינויים בלוח השידורים

היי חברים,

ביום ראשון הקרוב מקדימים את "לילה כלכלי" והתוכנית תשודר ב-23:00 אחרי "היום שהיה". בעוד שבועיים כשליאור שליין חוזר מחופשה, תוכניתו תשודר בשעה 22:00, אחריו גיא זוהר ובערך ב-23:20 תוכניתנו.

בימים האחרונים אנחנו מתלבטים קשות ונשמח לשמוע את דעתכם: מה מעניין אתכם יותר - ניתוחים טכניים למניות ומטבעות, איתותים על מניות שפורצות קווי התנגדות ועוד עניינים תחת הקטגוריה "כלכלה קשה", או נושאי כלכלה קלילים יותר?

וגם: עצות לפינות חדשות, הערות על מה שיש עכשיו ובקשות.

אתם מוזמנים לבקר גם בדף הפייסבוק" שלנו, שם יש עדכונים כמעט מדי יום ונסיון לייצר דיונים בענייני כלכלה/השקעות ועוד. זה לא פשוט כשיש פורום מעולה כמו פורום גלובס, שם יש גם מידע מצוין, אבל שווה לנסות. כתובת הדף: laila calcali.

לילה טוב!

 


גם אנחנו בפייסבוק

היי חברים,

 

תמיד אמרתי שאני מעדיף לא להיות במקומות שכולם נוהרים אליהם כי צפוף שם, אבל... נשברתי.

ובכן, בהמלצתו של חבר טוב ממחלקת הפרומו (שעובדת על פרומו חדש לתוכנית - אפרופו התגובות של חלקכם, כמו "למה אין פרומו לתוכנית") - אז מעכשיו ל"לילה כלכלי" יש גם דף חדש בפייסבוק תחת השם: laila calcali.

גם שם נעדכן לקראת הערב מי ומה בתוכנית ועוד.

אתם מוזמנים לשלוח לשם, כמו גם לכאן, הערות, הצעות, בקשות וכו'.

מעניין אותנו להבין מה מעניין אתכם בכלכלה, על מה אתם חושבים שצריך לשים דגש, וכדו'.

 


לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים