כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
10/2009

Night by Night

הוא הסתכל בי בעיניים עייפות. אני מניח שאחרי עשר שעות חקירה גם החוקר הקשוח ביותר היה מגלה סימני תשישות, או שאני פשוט יותר מוכשר ממה שחשבתי. כלומר, לא רק בלהיות רוצח הום-מייד, אלא גם בהתשת חוקר NYPD מנוסה שבטח כבר שבר פושע אחד או שניים בקריירה הארוכה שלו. "תבין", הוא אמר. "אנחנו יכולים בקלות לקשור אותך לרצח ברכבת התחתית. השאלה היא אם אתה רוצה שנעשה את זה בדרך הקלה או הקשה". לקחתי עוד שאיפה מהסיגריה ונשפתי את העשן לתוך פרצופו הזועם. "תבין אתה", סיננתי. "אם תצליח להפליל אותי, מי שתפסיד מזה תהיה רק משטרת ניו יורק".

חודש אחורה, נכנסתי לבר הקבוע שלי. שלושה אנשים ישבו שם, הוא היה הקיצוני משמאל. בטלוויזיה הוריד ג'ון הבליצ'ק מהסלטיקס צ'אקות מטורפות על הראש של קארים עבדול ג'אבר מהבאקס בדרך לאליפות של עונת 1974 במשחק מספר 7 של גמר האן.בי.איי, צ'אקות שעמדו ביחס ישיר לכמות כוסיות הויסקי שהבחור רוקן ישירות לתוך הכבד המתכלה שלו. "הסלטיקס האלה לא יודעים להפסיד, הא?" אמרתי לו כשהתיישבתי לידו, לא מתקשה לפתח שיחה קצרה עם עוד אוהד ניקס שתמיד ימצאו ביניהם נושא שיחה אחד לפחות. ככל שאזל הויסקי בבקבוק כך עלתה רמת הפתיחות של הבחור. הסלטיקס סיימו לקחת עוד תואר אליפות ואנחנו, אחרי שסיימנו לנתח את המשחק, עברנו לנושא השני ששני גברים תמיד יוכלו לדבר עליו. מסתבר שלבן שיחתי היה תחביב קטן, שהתפתח מהטרדות מיניות של בחורות בסאבווי ועד סדרת מעשים מגונים אותם ביצע בחודשי האחרונים ועליהם התוודה תוך שאני מסמן לברמן להמשיך להזרים לנו אלכוהול. גיליתי התעניינות רבה, ביקשתי שיסביר לי איך הוא עובד, כי בתור קולגה אפשרי רציתי גם אני להיכנס לסוד העניינים. שילמנו את החשבון וירדנו לסאבווי שהיה כמעט נטוש. בעודו תר אחרי קורבן מזדמן לא חיכיתי הרבה ושתי שניות לפני שעברה לידנו הרכבת התחתית דחפתי אותו לתוך המסילה.

אני זוכר את היום בו הכל התחיל. כשאתה עיתונאי-חוקר בניו-יורק פוסט במשך שתיים עשרה שנה, מגלה שחיתויות למחייתך, נוגע בחיים המסואבים של הפוליטיקאים הסרוחים שמנהלים את המעצמה הגדולה בעולם - אתה מתישהו מקבל את הבחילה שלך במנות הולכות וגדלות. זה מתחיל כשאתה מתעורר בצהריים אחרי שעבדת עד שעת סגירת העיתון בשתיים בלילה, ואתה מרגיש את המועקה תקועה לך בגרון. ולא, זה לא מעשן הסיגריות שהחבר'ה שלך במערכת חנקו איתן לעצמם את דרכי האוויר בניסיון כושל להיראות כמו ההוא מסדרת הטלוויזיה הפופולרית ההיא, לו גרנט. זה הרבה יותר בגלל החומרים מסרטני הנשמה שעליהם כתבת, חומרים שעם הזמן ירדו לך מהגרון יותר לכיוון הלב וגרמו לך להתחיל את היום עם שני טון אבנים בתוך הגוף. אני מניח שפרשת ווטרגייט שהתפוצצה כמה חודשים קודם, היתה הקש שגרם לי להיכנס בבוקר ההוא לחדר של העורך הראשי, להניח את המפתחות שלא היו לי על השולחן שלו ולהפטיר לעברו משהו בסגנון "תחנקו אתה והמדינה הזאת, אני כבר לא יכול יותר".

המשכתי לחיות את חיי הלילה, שלא היו זרים לי. שנים על שנים יצאתי מהמערכת כשרוב האנשים כבר התהפכו במיטות שלהם לכיוון החלום החמישי. האנשים ההגונים, זאת אומרת. כי אני מניח שמה שראיתי שמתחולל ברחובות ניו יורק בלילה לא בדיוק עזר לי לרסק את אותן אבנים ששכבו לי בלב. שיכורים ומעשי ונדליזם קידמו את פני עוד לפני שירדתי לסאבווי, שחורי עור ענקי-אפרו ניהלו מלחמות רחוב פנים אל פנים עם היספאנים קרועי ג'ינס ומקועקעי זרועות, בעוד שוטרי העיר הביטו בהם מרחוק, טובלים את הדונאט בקפה הראשון של הלילה ומפחדים להתקרב. אני זוכר שלא התלבטתי הרבה לפני שנכנסתי ביום אחד לחנות הנשק ההיא בשדרה השביעית פינת רחוב 23 ורכשתי קולט חצי אוטומטי, מה שגרם לי להרגיש הרבה יותר בטוח. לקחתי אותו איתי כמעט כל לילה כשיצאתי לבר הקבוע שלי, על כל מקרה שלא יבוא. רק לא ידעתי שהמקרים יבואו מוקדם מהצפוי.

הקורבן הראשון שלי היה היספאני שיכור שהטריד הומלס אומלל בסמטה חשוכה, לא רחוק מהבר שלי. ראיתי אותו מרחוק בועט בו והרגשתי את הדם עולה לי לראש, או אולי אלה היו האבני מהלב שחסמו לי את דרכי הגישה לחק במוח שאחראי על ההיגיון. דפקתי לו שני כדורים בעורף מהחצי אוטומט שלי. את הבריחה משם כבר עשיתי על אוטומט. אחר כך היה הכושי הענק ההוא שניסה לחטוף תיק מאישה זקנה שטעתה בדרך והגיע לשטח אסור לכניסה, וגם "סופרסטישן" של סטיבי וונדר שנוגן שם בקולי קולות לא גרם לה להבין שמשהו לא בסדר. כשהוא לקח אותה לרחוב צדדי באמתלת 'בואי אני אכוון אותך הביתה' והחל לתקוף אותה, אותם שני כדורים בעורף עשו את אותה עבודה. סטיבי וונדר מעולם לא כיסה טוב יותר על הדי שתי יריות רועמות שפיצחו את ראשו לשניים.

העיתונים, ובראשם העיתון שעד לא מזמן הקדשתי לו את חיי, החלו לבנות לאט לאט את הסיפור על הגיבור המקומי שעושה סדר ברחובות. תאוריות מפורטות נבנו ופרופילים שהיו רחוקים מהמציאות ניסו לבנות קווים לדמותו של איש המסתורין שמשאיר גופות ברחוב. לי זה לא שינה הרבה וגם לא ממש היה אכפת לי אם זה טוב או רע: חיי האנשים האלה לא היו שווים בעיניי יותר מעשרה סנט אותם פדיתי כמעט מדי ערב. החלטתי לעשות סדר, לתרום את החלק שלי לתיקון העולם המושחת הזה. הגעתי למסקנה שאני אמשיך לתקן את המעוותויות שאני אראה, משאיר גופה של אדם בזוי מאחור, חוזר הביתה, שם את Pretzel Logic על הפטיפון ושוקע לשנת לילה טרופה מול עוד פרק של לו גרנט. שם, בטלוויזיה, עיתונאי-חוקר אחד הצליח לפתור את כל הרעות החולות בשיטות שלו. לעיתונאי-חוקר בדימוס אחר כמוני היו שיטות אחרות, ועד שיתפסו אותי אני אמשיך לחיות לילה אחרי לילה.

חוקר המשטרה ניסה להעיף את עשן הסיגריה מפרצופו. "אוקי, בוא נראה מה יש לך להגיד על זה", אמר ושלף מכיסו חתיכת בד קרועה בצבע חום ירוק. "איך תסביר את זה שחתיכת הבד הזאת שמצאנו קפוצה בתוך היד של הנרצח, זהה בדיוק לחלק שקרוע במקטורן אצלך בארון אותו מצאנו בחיפוש בדירה שלך?" נדמה לי שתוך כדי שהרגשתי איך הפה שלי מתייבש, הצלחתי לשחזר את הדקה האחרונה לפני שהבחור נפל לתוך המסילה. פאק, הוא הצליח להאחז בי לפני שנפל וכנראה קרע את הבד. התעשתתי מהר יחסית. "תגיד לי", לחשתי, גורם לו לקרב את ראשו אלי. "נכון שגם אתה היית פעם אחד משוטרי הרחוב האלה שאכלו דונאט בזמן שאזרחים שלווים בעיר שלך סבלו מפושעים כמו המנוול הזה?", ולפני שהוא הספיק להגיב נגחתי בפרצופו ההמום. כשהוא נפל לרצפה הוצאתי את אקדחו מהנרתיק וכמעט מתוך הרגל כיוונתי אותו לעורף. שנייה לפני שהספקתי ללחוץ על ההדק נפרצה הדלת וקריאה "זרוק אותו" הדהדה באוויר. הספקתי להסתובב ולשחרר יריה אחת שחלפה מעל ראשו של השוטר שבדלת, לפני שהוא החזיר אחת משלו. הרגשתי את הכדור מפלח את הכתף שלי, גורם לי לשמוט את האקדח בניגוד לרצוני. ההמשך כבר היה רגיל: בית משפט, עורכי דין חסרי ישע, משפט מהיר ומתוקשר, עיניים נדהמות של קולגות מהעבר נתלות בי במשך הדיונים, ומאסר עולם צפוי שנגזר ושלח אותי מאחורי להעביר לילה אחרי לילה מאחורי סורג ובריח.

שבע בבוקר, שלושים וארבע שנים מאוחר יותר, עמד איש עייף בשערי כלא אטיקה. עורך דין מוכשר במיוחד הצליח לשכנע את רשויות המשפט להמתיק את העונש ולשלוח אותי לחופשי. כשאתה היית פעם עיתונאי-חוקר בניו-יורק פוסט במשך שתיים עשרה שנה, הדבר הראשון שאתה רוצה זה את העיתון הטרי של הבוקר. אין כמו הריח של הדפוס הטרי שמכה באפך, ושיחנקו כל אלה שניסו לשכנע אותך כל השנים לקרוא חדשות באינטרנט. לקחתי גיליון מהמכונה שליד ועלעלתי בו. פרשיות השחייתות עדיין שם, רמת הפשיעה לא מצליחה לרדת ובמדור הספורט גילית שאפילו הסלטיקס השנואים שוב אלופים ותמונה גדולה של פול פירס מניף את גביע ה-MVP ומצהיר שהוא כבר לא נמצא תחת צילם של גדולי הקבוצה משנות השבעים. היה נדמה לי ששוב משהו מוכר תקוע לי בגרון, חונק לי את הנשמה. קיפלתי את העיתון, נתתי אותו להומלס ששכב על המדרכה ובקושי התעורר והלכתי משם בצעדים כבדים: שלושים וארבע שנה, ועדיין כלום לא השתנה.

Its a beggars life, said the queen of spain
But dont tell it to a poor man
cause hes got to kill for every thrill
The best he can
Everywhere around me
I see jealousy and mayhem
Because no men have all their peace of mind
To carry them
Well I dont really care
If its wrong or if its right
But until my ship comes in
Ill live night by night

When the joker tried to tell me
I could cut it in this rube town
When he tried to hang that sign on me
I said take it down
When the dawn patrol got to tell you twice
Theyre gonna do it with a shotgun
Yes, Im cashing in this ten-cent life
For another one

Well I aint got the heart
To lose another fight
So until my ship comes in
Ill live night by night

Well I dont really care
If its wrong or if its right
But until my ship comes in
Ill live night by night

הורדת השיר

Emale
18/6/2008 22:57, בקטגוריות סטילי~~ דאם, סיפורי קליפים
0 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: ב-

Deacon Blues

יום אחרי שאעזוב את העבודה בתנועת 'פאק יו' אופיינית לכיוון הבוס, אני אקנה מכספי המשכורת האחרונה סקסופון. כי כמה כבר יכול לעלות סקסופון יד שנייה כשאתה גר בשנת 77' באלבמה. אני אלמד לנגן בסקסופון ומהכסף שישאר אני אשכור דירת חדר וחצי מעל בר שכונתי מעושן שיהפוך לביתי השני, ואחרי כמה שיעורי נגינה ארד למטה ואציע את עצמי כנגן הסקסופון של המקום בחיל ורעדה. והבר-מן יסתכל עלי, המגבת שלו תלויה על כתפו הימנית ובעודו משייף כוס זכוכית עד שהברק שניתז ממנה יסנוור את האיש ברחוב ממול, יגיד לי 'אוקי, זה לא שיש לנו כאן לקוחות שישימו לב להבדל בין הנגינה שלך לבין מוסיקת רקע. מתי אתה יכול להתחיל?'

ואז אני אתחיל לנגן בבר המסריח מסיגריות פעם בשבוע, בטח ביום ראשון, ואחר כך אולי בימים נוספים. אבל תמיד ביום ראשון, כי באותו יום יתקבצו רוב תושבי השכונה כדי לצפות ביחד בעוד הפסד של וויק פורסט, קבוצת הפוטבול הכושלת והאהודה עלי מילדות ועל כולנו, או כמו שאהבנו לכנות אותה, 'השדים של דיקון'. שדים, בטח שדים, שדים שמשחקים בקבוצה הגרועה ביותר בליגה לעונת 77-78, קבוצה שמחזיקה במאזן נצחונות/הפסדים של 10-1. אבל אתה הרי תהיה חייב לאהוד את הלוזרים האלה, כשרוב החברה רואה בך עצמך לוזר שזרק הכל לעזאזל והלך להיות נגן סקסופון באיזה בר מסריח מסיגריות איפשהו באיזה חור באלבמה. ואחרי זמן מה יידבק בי הכינוי 'דיקון בלוז', בגלל הבלוזים העצובים שאנגן בכל ערב יום ראשון אחרי עוד הפסד של קבוצת ה'שדים' המזויינת, ומאז יקראו לי בשם הזה.

ובאיזה ערב אני אפגוש אותה מחוץ לבר, עוד פליטת חיי נישואים כושלים ועייפים מהפרברים, ואני אזמין אותה פנימה ואנגן רק לה. אעשה לה אהבה בצלילים הגבוהים ואשבור את ליבה בנמוכים. ובכל ערב זו תהיה מישהי אחרת שאתעלס איתה רק כדי לחזור הביתה בבוקר לבד, כי אני לא ארצה להתמסר. חוץ מהפעמים שאני מאחורי הסקסופון שלי. ואולי לפני שאפרוש אגרור את עצמי שוב לדוכן, אנגן את סולו הסקסופון של 'דיקון בלוז' במשך יותר משבע דקות ולא יהיה אכפת לי שיתבעו אותי אם זה יצא ארוך מדי. ואולי בסוף אותו יום יגיע לבר צוות טלוויזיה מקומי לתעד את ההופעה האחרונה, כי הם חייבים לתת שם לכל ווינר בעולם. אבל אני רוצה לקבל שם דווקא כשאני מפסיד. כן, אני רוצה שימשיכו לקרוא לי 'דיקון בלוז'.

וכשאחזור הביתה עם אור ראשון, מתנודד והלום וויסקי, אזרוק את המעיל על הספה המרופטת בדירת החדר וחצי שלי, אפתח את הטלוויזיה הכעורה שבטח יהיה בה שוב שידור חוזר של 'בועות' או של 'חופשי על הבר', שבוודאי יחל מיד אחרי שוולטר קרונקייט ייעלם מהמסך עם מהדורת הבוקר שלו. אנמיך את הווליום למינימום ואניח על הפטיפון את Aja של סטילי דן. אכוון לשיר מספר שלוש, אכנס למיטה, אתן לצלילי הבלוז המר-מתוק הזה לשטוף לי את המוח ואפול לתוך שינה שתסתיים כשהשמש תשקע. אז, לפנות ערב, אתעורר ובמקום לרדת שוב לבר אארוז את חפצי, אכנס למכונית ואדהר איתה מעל איזה צוק. שניות לפני שהיא תנתק גלגלים מהאדמה אני אזנק החוצה, משאיר את הסקסופון ברכב ואת אגדת דיקון בלוז למות מאחורי ההגה - אבל לחיות לנצח. דיקון אולי מת אבל הוא חי בדיוק כמו שהוא רצה, ויתר על הנוחות של מעמד הביניים, זרק הכל ועשה את מה שהוא הכי אהב: לנגן בסקסופון, להפוך לבלוז-מן. בדיוק כמו וולטר בקר ודונלד פייגן, הוא חי את הבלוז של סטילי דן.

נכתב במלאות 30 שנה החודש לצאתו של האלבום "Aja" של סטילי דן.

This is the day
Of the expanding man
That shape is my shade
There where I used to stand
It seems like only yesterday
I gazed through the glass
At ramblers
Wild gamblers
That's all in the past

You call me a fool
You say it's a crazy scheme
This one's for real
I already bought the dream
So useless to ask me why
Throw a kiss and say goodbye
I'll make it this time
I'm ready to cross that fine line

CHORUS:
I'll learn to work the saxophone
I'll play just what I feel
Drink Scotch whisky all night long
And die behind the wheel
They got a name for the winners in the world
I want a name when I lose
They call Alabama the Crimson Tide
Call me Deacon Blues

My back to the wall
A victim of laughing chance
This is for me
The essence of true romance
Sharing the things we know and love
With those of my kind
Libations
Sensations
That stagger the mind

I crawl like a viper
Through these suburban streets
Make love to these women
Languid and bittersweet
I'll rise when the sun goes down
Cover every game in town
A world of my own
I'll make it my home sweet home

CHORUS

This is the night
Of the expanding the man
I take one last drag
As I approach the stand
I cried when I wrote this song
Sue me if I play too long
This brother is free
I'll be what I want to be

CHORUS

Emale
14/9/2007 00:45, בקטגוריות סיפורי קליפים, מוסיקה לאזניי, סטילי~~ דאם
10 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: E ב-14/9/2007 17:21



דפים: 1  
139,219 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << אוקטובר 2009 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze