כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
9/2002

"השבוע בשלולית" - ההשקה הרשמית (או: המקומון לו כולכם חיכיתם הגיע!)
לאור הצלחתו ההיסטרית של "
סייברלייף - גרסת הניוזלטר" (עשרות משקיעים התקשרו, אל תשאלו מה הולך כאן) החלטתי לעשות צעד נוסף בדרך להיות טייקון תקשורת בסדר גודל של עמוס שוקן, פלי הנמר או מינימום עזריה גטלין - ולפצוח בניוזלטר נוסף, הפעם "השבוע בשלולית - המקומון של הבלוגוספירה". ניוזלטר זה, שבטוחני שימצא את דרכו לליבו של כל אחד מכם (או מקסימום לפח האשפה בצידה הימני של המכתבה שלכם), מתיימר לסקור בקצרה את הארועים האחרונות בשלולית בה כולנו חיים, תוך שימת דגש על בלוגים מעניינים ומבטיחים לדעת העורך והמייסד הראשון (יענו, אני). אז הנה הוא, המקומון לו כולכם חיכיתם! העלון הוירטואלי שיגדיר מחדש את המונח "ביצה דלוחה"! דרשו אותו ממוכר העיתונים הוירטואלי הקרוב למקום מגוריכם (הוירטואלי לא פחות)!


גיליון מספר 1
את האייטם הראשון אי-פעם במקומון, נקדיש למי שקטפה את תואר "הבלוג המצטיין" בתחרות של YNET- איה. באיחור של כמה ימים ואחרי שהסתיים דיון זהה לגמרי בקונספציה על השאלה למה אנשים "מבחוץ" לא מגיבים בבלוגי השלולית - לקחה איה את היוזמה לידיים ופנתה בקריאה נרגשת למאות הגולשים שהציפו את בלוגה בעקבות הזכייה: "תהיו נחמדים ותשאירו סימן שביקרתם", היא ביקשה מהם בגילוי לב ראוי לציון (ופתחה בלי להתכוון אפשרות לדיון בנושא "האם אנו כותבים בשביל עצמנו או בשביל הקוראים שלנו"). היוזמה המפתיעה (איך לא חשבנו על זה קודם) אכן עשתה את שלה והתוצאה - שטף של תגובות של מבקרים זרים שאת פניהם לא ראינו מעולם בשלולית בה אנו גרים. אז מי שכותב בלוג, משקיע בהגיגים וטובע בשנינויות מקוריות רק כדי לגלות שהוא זכה לשתי תגובות בלבד (אחד של אחיו ואחד של השכן מהשלולית ממול) - אל תמהרו לסגור את הבלוג שלכם ביאוש: דברו עם קוראיכם בטובות, פנו אליהם ברגש, אל תתייחסו אליהם כגוש קהל אנונימי וחסר פנים - והתוצאות לא יבוששו להגיע.

שניים מהבלוגרים היותר ותיקים בשלולית, אוהד ועומר, זוממים להקים איזה מיזם סודי (כל אחד בנפרד). מעבר לעובדה שכנראה שניהם התקנאו ביוזמות המקוריות שלי ומתכננים לקחת ממני את התואר "יזם עתיר ממון" (ולכן יקבלו תוך ימים ספורים מכתב מנוסח היטב מעו"די) - הרי שאפשר לראות בשני המקרים האלה נסיונות חיוביים מאוד לעורר את תושבי השלולית, לעשות בה קצת גלים ובעיקר - להרחיב את גבולות הביצה למחוזות בהם טרם דרכה רגל אדם. תעשו טובה, תשלחו להם מיילים ותעזרו למייזמיהם המבטיחים-בפוטנציה להפריח ת'שממה.

ובינתיים, בשולי השלולית...
בלוג חדש שהגיע אלינו דרך קישור אצל אילנה נקרא בשם המבטיח "שרוט". זהו אחד האתרים הישראליים המדהימים ביותר שראיתי מבחינה עיצובית, ובדקות אלו ממש עובד צוות התכנתים שלי על פיענוח התוכנות בהן אותו שרוט השתמש. אבל איך אפשר בלי הערה קטנה: יש לי הרגשה, אולי מוטעית, שהבחור המוכשר עיצובית קצת חלש תכנית, כלומר - העושר הויזואלי מחפה על דלות קלה בטקסטים. קצת שיפור בתחום הזה (או יותר נכון קצת הרבה) - ולדעתי כבר יש לנו זוכה בתחרות "שטח פרטי" תשס"ג (או ששוב חבר השופטים של YNET יביא לנו אותה בהפוכה).

עוד בלוג חדש שזוכה לפוסטים ולקידום לא מקובל אצל הבלוגים הותיקים בשלולית הוא "שפיות". בניגוד ל"שרוט" כאן אפשר לראות בברור את ניצני כשרון הכתיבה. ההערה הקבועה שלי היא כזאת: בואו ניתן לבחור לכתוב יותר מ-2-3 פוסטים לפני שנשפוט אותו, ואם גם יפתיע ויתמיד לאורך זמן - נקבל אותו בשמחה ל"מסדר אבירי הבלוגוספירה" בשלוליתנו המבעבעת.

ובינתיים, בצד ההזוי של השלולית...
בלוג ביזארי למדי התנחל בשלולית לאחרונה. קוראים לו "ePaper" והוא לא דומה לשום דבר שראיתם מקודם: הבחור מפציץ פוסטים תמוהים של שורה פלאס לינק כמה פעמים ביום ועוד לא החליט אם הוא רוצה להיות בלוג או מקבץ אייטמים מקרי. בכל מקרה, את חותמו הוא כבר השאיר בכך שהוא הביא את יריב לעשות מעשה ולפתח אפליקציה קטנה שמורידה בלוגים כפולים מרשימת ה"בלוגים שעודכנו לאחרונה" הנחשקת בעמוד הראשי של "ישרא" (שהיא, לצורך המטאפורה הביצתית, המטרופוליס הגדולה ביותר בשלולית).

ובינתיים, בחלון האבידות והמציאות של השלולית...
המ, מישהו ראה את רחלי? אז יכול להיות שאי המועמדות בתחרות של YNET הוציאה לה את הרוח מהמפרשים, אבל שבוע בלי אף פוסט? חליק, אני מתחיל לדאוג שהיא עשתה משהו לעצמה.

ולסיום - אייטם שלא ממש קשור לשלולית אבל הביא לי מחשבה. אני מדבר על הצו שהוציא ביהמ"ש ל"וואלה", ולפיו הוא מחייב אותם לחשוף את שמה האמיתי של מבקרת הפרסומות המיתולוגית שלהם - פזית בניזרי, שגם אני, אוהד וגם צוות של עשרה כרישים רעבים ביחד לא נגיע לרמת הנשכנות החדה שלה. הרקע לצו - ביקורת נשכנית במיוחד שכתבה מיס בניזרי על הפרסומת של תפוזינה בה נראית חבורת גברים מיוחמים רודפת אחרי בחורה שעושה ג'וגינג. בניזרי טענה שהתשדיר מעודד אונס, מה שגרם למפיקי התשדיר, נירית ירון ואודי פרידן, להגיש תביעה על סך מיליון שקל נגד "וואלה" בגין הוצאת דיבה.

מה שהביא לי ת'מחשבה היא הקביעה של ביהמ"ש ש"המפרסם דבר מה באמצעי התקשורת אינו יכול לעשות כן תחת מסווה ועליו לשאת באחריות באופן אישי במידה שיתברר כי עשה דבר שאינו כשורה". אהמ. זה בעצם אומר שגם אני חשוף בעצם לתביעות של כל אותם אנשים אותם ביקרתי ועליהם ירדתי לאחרונה, ואני לא יכול להסתתר מאחורי הכינוי המתוקשר שלי, לא? אופס. אני חייב לרוץ להתייעץ עם איזה עו"ד. באאייי.

Emale
10/9/2002 18:14, בקטגוריות
25 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     2 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: badulina ב-5/9/2003 05:56


139,218 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << ספטמבר 2002 >> 
א ב ג ד ה ו ש
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze