כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
11/2006

Bad Boys

ספטמבר 1983. משה הסתכל בעניין בעטיפת התקליט האדומה, שתמונת שני ערסים במעילי עור, כורעים כתף אל כתף, מעטרת אותה. "אחלה מוזיקה", אמרתי לו. "זה איזה צמד חדש שהולך עכשיו ממש חזק במצעד הבריטי". משה רק הנהן בראשו כשהוציא את התקליט מתוך עטיפת הניילון המרשרשת והניח אותו על הפטיפון בסלון בית הוריו. קולות מוזרים של צרצרים החלו לבקוע משני הרמקולים בשני צידי החדר. 'קלאב טרופיקנה' יצא לדרך. דקה וחצי הספיקה למשה כדי להחליף צד ולשים את המחט על תחילת צד א'. 'בד בויז' בקע משתי הקופסאות השחורות. הפעם הפסיק משה את התקליט אחרי פחות מדקה. "זאת מוזיקה של כושים", הוא אמר לי. "לא רוצה כזאת במסיבה שלי. מה עוד הבאת לי לשמוע?"

יולי 1984. שיא הטירוף לכל מה שקשור לדירוגים ומצעדים מוצא אותי מקשיב לבי.בי.סי דרך הרדיו המשוכלל שאבא, חובב רדיו בדימוס, קנה בגיחה האחרונה לחו"ל. משוכלל כזה עם צג דיגיטלי וסורק תחנות שנראה חללי משהו יחסית לאותה תקופה, אבל משולבים עם אנטנה פשוטה שלפעמים צריך להחזיק אותה ממש חזק כדי לא לאבד אחיזה בקליטה. זה היה יום שני בערב והאנגלים שידרו את ה'טופ טוונטי' הטרי שלהם, חצי יממה לפני שטוני פיין ושוש עטרי שידרו אותה ב'חדש, חדיש ומחודש' היומי שלהם בין 3 ל-4 בצהריים. במקום הראשון, עם כניסה חדשה למצעד, נחת שיר חדש של 'וואם!' שמותג כסולו של ג'ורג' מייקל. כשאתה בן שש עשרה ומאוהב בחברה האמיתית הראשונה שלך, שמאלצים מהסוג הדביק הזה תופסים אותך מהרגע הראשון. ככה שלמחרת בצהריים מול טוני ושוש כבר הייתי מוכן עם ה-Rec של הטייפ כדי להכניס את כל הדבק המרוכז הזה ראשון לקלטת הכרום הזהובה החדשה של maxell שקניתי מבעוד מועד. כיאה וכראוי למה שכבר אז הסתמן כהימנון של תקופה בחיים שלא תחזור, של נאיביות שלא משנה מה שתעשה - אף פעם יותר כבר לא תוכל להרגיש ככה שוב.

אחר כך כבר פחות אהבתי אותם, דווקא במקביל להפיכתם לאייקוני פופ אליליים שקישטו את קירות החדר של כל טינאייג'ר אייטיזי שכיבד את עצמו. שירים בסגנון קשה להגדרה כמו Freedom או I'm your man ממש לא דיברו אלי. עוד קדם להם Last christmas שהיה כל כך קיטשי, טחון ושבלוני, שאפילו אני סלדתי ממנו. אבל עדיין באמצע הם הבריקו עם משהו שהזכיר את מה שהם היו פעם, מזמן, שנה קודם או משהו (נצח נצחים כשאתה כמעט בן 17) ושהשמעתי אותו לראשונה להיא הראשונה, כשנסעתי איתה ועם חברה שלה באיזו שבת חורפית שטופת שמש של פברואר 1985 לראות הצגת צהריים של 'מופע הקולנוע של רוקי' בקולנוע 'פריז' המיתולוגי ברחוב הירקון. נדמה לי שהיא אהבה את 'כל מה שהיא רוצה', אבל לי זה לא ממש שינה את העובדה שעד היום זה לדעתי אחד מהשירים הטובים ביותר שלהם, אם לא הטוב ביותר.

ינואר 1987 מצא אותי באיזה אוהל דלוח ופרוץ לרוחות בבסיס נידח בדרום הארץ, מנסה עדיין להסתגל לחאקי המכוער הזה אחרי חמישה חודשים בלבד בצבא. בווקמן שהחזיק אותי חי באותה תקופה, התיישבה הקלטת של The final, אוסף הלהיטים המסכם שלהם, כחצי שנה אחרי שהם נפרדו. היו שם כמה שירים שנדחפו בסוף צד ב' כדי לתת כנראה קצת נפח לדיסקוגרפיה המכובדת ממילא שלהם וכמעט כמו תמיד, לא ממש היתה לי סבלנות לשמוע שירים לא מוכרים, אז התמקדתי בגרסאות ה-12 אינץ' של הלהיטים המוכרים שלהם שקישטו את אותה קלטת. עד שבמקרה נתתי לה לזלוג עד סופה כדי לגלות את אחד משירי הדימדומים שלהם, 'לאן הלך ליבך?' היפהפה שהרגיש כאילו הוא נכתב בשבילי. או יותר נכון, בשביל לנסות לאחות את הלב השבור שלי שנופץ בידי אותה ראשונה, שבזמן שהייתי רחוק מהעין ורחוק מהלב לקחה את הלב שלה והלכה לה עם מישהו אחר.

נופס, גם את זה את מוזמנת לקחת ל'סמטת המוזיקה' המשובחת שלך :)

Emale
14/11/2006 13:45, בקטגוריות מוסיקה לאזניי, סווווו אייטיז
116 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: אולריך ב-22/11/2006 20:20


139,218 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << נובמבר 2006 >> 
א ב ג ד ה ו ש
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze