כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
2/2007

ורוד זה לא רק צבע

אחד הדברים היפים באינטר-דנט הזהו, זה שמעבר לאפשרות לגגל את עצמך ולמצוא טביעות אצבעות שלך מהעבר בפורמטים של כתבות, מאמרים וכל מיני יצירות מופת אחרות - אתה יכול גם לגלות עת עצמך בשר-ודם. הודות לאלוהי הרשת והיו-טיוב אתה יכול למצוא את עצמך, כמו בסוג של נסיעה אחורה בזמן, שוב בן 17 מתלהב בחולצת אייטיז בצבע בז' עם צווארון סיני וכתפיות תואמות נע בחוסר קצב ומוחא כפיים במקומות הלא נכונים באיזו תכנית מוזיקה נשכחת וחסרת חשיבות לכאורה.

לקחו את השכבה שלנו להיות קהל הסטטיסטים המתנועע לשתי תכניות של 'להיט בראש', הגרסה היהודית ל'טופ טוף דה פופס' הבריטית. אני זוכר נסיעות באוטובוסים להרצליה אשר בגבול הצפון; את שרי צוריאל, בתלבושות מגוחכות שנה לפני הגיחוך היותר גדול שהיא גרמה בהופעה באירוויזיון - מציגה כ"חור בלבנה" את הקליפ the whole of the moon של הווטר בויז בלי שאף אחד לא חשב לעשות לזה טייק נוסף; את משה מורד, סוג של גורו לענייני מוזיקת פופ אירופית אז, מנסה להסתיר את המבוכה שלו כשהציג אמנים ישראלים כעופרה חזה וירדנה ארזי; וגם את 'להקה מקומית', שאת 'ורוד זה לא רק צבע' - השיר היחידי, היפהפה והבלתי מוערך בעליל שלהם, שלוש שנים לפני שהתאחדו עם סי היימן לעשיית אחד מהתקליטים הטובים של התקופה - גיגלתי הרבה פעמים באינטרנט של אותה תקופה, הרדיו, במקום לעשות שיעורי בית.

מי שהיה לו וידאו נהג להקליט את תכנית הקאלט הזאת ואחר כך מחפש את עצמו, תרתי משמע, על גבי ההקלטה. עמי המכוער תפס משום מה הרבה זמן אוויר ונהנה לספר לכולם בהפסקה למחרת השידור איך הוא נהיה כוכב על. אני זוכר שבשתי התכניות ההן עברה לידי המצלמה כמה פעמים, אבל חוץ מפעם אחת לא ראו פנים ברורות. הפעם האחת ההיא היתה בשיר של שמוליק צ'יזיק ז"ל, 'אף אחד לא מזיל דמעה'. וזה שאני זוכר באיזה שיר זה היה מוכיח שהארוע המכונן של הופעתי הראשונה בתקשורת נחרת חזק. אבל היו עוד כמה פעמים שדמותי המטושטשת אך בעלת הנוכחות הטילה צל ענק על המסך. אחת מהן היתה בשיר של 'להקה מקומית', שבפראפרזה על המילים בשיר מזכירה לי גם היום שורוד זה לא רק צבע, ורוד זו גם תקופה.

57 שניות לסוף הקליפ, המצלמה עוברת מאחורי לחמש שניות של תהילה. 41 שניות לסוף מגיעות 4 שניות בלתי נשכחות נוספות. E מודל 85' חוצה את המסך. אל תמצמצו.

לפני שאת גומרת
לשתות את הקפה
לפני שאת שוברת
את מה שעוד יפה

הציתי עוד סיגריה
סדרי לך נוחיות
אני ואת הלילה
נבדוק ביסודיות

נכון ירד הקצב
של כושר התבונה
עלה מדד העצב
קטנה האמונה

אז בואי
בואי נשנה את התמונה
אז בואי
בואי נשנה את התמונה

ניקח שחור לבן
נשים ורוד ברקע
נוסיף מעט גוון
נביא שינוי ברגע

כי גם אם אין סיכוי
וטעם להשקיע
תמיד ישנו פיתוי
וצורך להשפיע

אני בדרך טבע
חושב באמונה
ורוד זה לא רק צבע
ורוד זו גם תכונה

אז בואי
בואי נשנה את התמונה
אז בואי
בואי נשנה את התמונה

ניקח שחור לבן
נשים ורוד ברקע
נוסיף מעט גוון
נביא שינוי ברגע

אני בדרך טבע
חושב באמונה
ורוד זה לא רק צבע
ורוד זו גם תכונה

אז בואי
בואי נשנה את התמונה
אז בואי
בואי נשנה את התמונה...

שמור   בטל

Emale
22/2/2007 17:51, בקטגוריות האינטר-דנט הזהו, ההקלטות הגנוזות, ילדות עשוקה, סווווו אייטיז
36 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: E ב-3/3/2007 10:13

When the World is Running Down, You Make the Best of What's Still Around

מתישהו, 1980. אחד מהגיליונות הראשונים של 'מעריב לנוער' מגיע אלי, ובתור מנוי טרי עטיפת הכרומו הצבעוני והמבריק, הנדיר לאותם ימים, מרגשת אותי וגורמת לי להתייחס לאסופת 32 העמודים בחרדת קודש. באחד מהעמודים האחרונים אני מגלה את קוביית המצעד השבועי של רשת ג', זה שבתחתיתו מסומן ריבוע מקווקוו עם ציור של מספריים, ושאותו הקוראים הנאמנים אמורים לגזור, לסמן מהם 12 השירים האהובים עליהם, להדביק על גלויה ולשלוח לת.ד זו וזו. לא ממש הכרתי את השירים אבל בראש המצעד משך את תשומת ליבי שיר עם שם ארוך ומוזר, משהו עם הרבה 'דו דו' וגם 'דה דה'. אחרי כמה ימים, בחצי השעה השבועית של 'עוד להיט', ראיתי לראשונה את הקליפ של השיר הזה, ובו שלושה בלונדינים קופצים בשלג ונראים באופן כללי שמחים ומאושרים. מוזר, חשבתי לעצמי, הם בכלל לא נראים כמו שוטרים. אז למה לעזאזל הם קוראים לעצמם להקת משטרה?

מאי 1983, שש ומשהו בערב. אני צמוד לתכנית 'מוסיקה עכשיו' בהגשה של אחת, אורלי יניב. היא מודיעה בהתרגשות ששיר השבוע הוא לא אחר מאשר שיר חדש של פוליס, הסנונית הראשונה מתוך אלבום חדש אחרי שתיקה של שנתיים. שמו 'כל נשימה שאת נושמת' ונדמה היה לי שקולה נשנק מהתרגשות בכל אחד ואחד מימי אותו שבוע כשהגיע הזמן לנגן את השיר הזה. למרות שזה היה השיר הראשון של פוליס לו הייתי עד בעת יציאתו לאוויר העולם כסינגל - לא ממש התחברתי אליו, הייתי עמוק בתוך ענייני סינתיסייזרים, תופים אלקטרונים וכל מיני ענייני גל חדש וכאלה - ופחות בשירי נשמה עם נגיעות של רגאיי. כל זה לא מנע כמובן מ'כל נשימה' להפוך לאחד מהקלאסיקות הגדולות אי פעם, בטח לשיר הכי מפורסם של גורדון סאמנר ושני חבריו בעלי השיער בצבעי האפרוח.

מתישהו, 1987. יציאת האוסף המסכם והראשון מבין כמה וכמה שעוד יבואו, שנתיים אחרי הפירוק שמעולם לא הוכרז עליו רשמית, מולידה את גרסת 86' ל'אל תעמדי כל כך קרוב אלי' עם הקליפ שכולל דגימות קטנות וגדולות מכל הקליפים של פוליס עד אז. מסוג הקליפים שגורמים לך לשים לב לפתע שגם את האימג' הזה מצד ימין למטה אתה זוכר מאיפשהו. אה, וגם את ההוא משמאל למטה. אני קונה את הקלטת ב'בית התקליט' ושוחק אותה עד דק בווקמן שאני לוקח איתי לצבא. שם גיליתי שג'וני, הירושלמי השמנמן והחייכן, שצבע שערו דומה לזה של שלושת השוטרים, פשוט קרוע על כל מה שקשור לסטינג ולפוליס ואפילו שולט בכל מילות השירים הכי נידחים שלהם. דרכו למדתי להכיר את הטקסטים השנונים והמשעשעים של הלהיטים הראשונים שלהם וגם את היותר כבדים והפולטיים של אלה שבאו אחריהם. באחד מהימים הארוכים האלה של דילוגי הגדוד מפיז דה לוך לכיוון טיז אל נאבי - מצאתי את עצמי איתו במאחורה של איזה טנדר צבאי, מלווים שיירה של תומ"תים באיזה כביש בקעה צר מדי. אני בטוח שמי שנתקל בשיירה המוזרה הזאת יכול היה לשמוע שני קולות מצווחים באופן לא הכי בטיחותי את 'ווקינג און דה מון', 'מסג' אין א בוטל', 'אינוויזיבל סאן' וגם את 'קאנט סטנד לוזינג יו', שאחרי זמן מה התברר לי שלי ולג'וני יש משהו משותף, חוץ מהאהבה לפוליס: לשניינו היתה מישהי שחשבנו עליה בעצב מר-מתוק כששרנו את השיר הזה. מר-מתוק, בדיוק כמו שסטינג התכוון להעביר אותו.

התחלתי לחפור אחורה, ובהעדר אינטרנט קניתי לאט לאט את כל הדיסקים הראשונים שלהם. החל מ'אאוטלנדס ד'אמור' הגולמי והראשוני, דרך 'רגאטה דה בלאנק' המעט בוגר יותר', אחריו ל'זנייאטה מונדאטה' הקרוב לשלמות ועד ל'גוסט אין דה מאשין' הנוקב והפוליטי. בתוכם גיליתי שירים נפלאים ולא מוכרים כמו 'צללים בגשם', 'איש במזוודה', 'המיטה גדולה מדי בלעדייך' ואת 'דריבן טו טירז' המרגש. אבל אחד מהשירים הכי טובים שלהם קצת הסתתר ב'זנייאטה' ושמר על מסורת השמות הארוכים והבלתי נגמרים שלהם. בתרגום חופשי וגם בכזה שמתחרז יפה בעברית קראו לו 'כשהעולם הולך ונגמר אתה מוציא את הכי טוב ממה שנשאר' והוא שימש פה ושם כהימנון מעודד לתקופות בהן באמת זה קצת הרגיש כאילו העולם האישי שלך כמעט מגיע אל קיצו.

פברואר 2007. שלושים שנה בדיוק אחרי יציאת הסינגל הראשון והכושל שלהם, fall out, אותו הקליטו השלושה בתקציב זעום של 150 פאונד וחילקו 2000 עותקים ממנו מחנות תקליטים אחת לשנייה - מכריז סטינג על במת טקס פרסי הגראמי ה-49 "אנחנו פוליס ואנחנו חוזרים!"' ונותן את האות לאנדי סאמרס לפצוח בצלילים הראשונים של 'רוקסן' כשסטיוארט קופלנד הנרגש מצטרף אחרי כמה שניות מאחור על התופים. ב-28 במאי הם מתחילים במסע הופעות שהלוואי ויגיע גם לכאן, בהנחה שאף מלחמה איזורית לא תשנה שוב את התכניות האלה. בכל מקרה, שלושת בעלי השיער בצבע האפרוח יוצאים שוב לדרכים, ולא משנה שהצבע הזה כבר הפך ללבן. קיץ 2007 הולך להיות הקיץ של להקת משטרה.

Emale
13/2/2007 10:50, בקטגוריות ההקלטות הגנוזות, מוסיקה לאזניי, סווווו אייטיז
14 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: פישנזון ב-21/2/2007 10:26


הדף הבא
דפים: 1  2  

החודש הקודם (1/2007)  החודש הבא (3/2007)  
139,218 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << פברואר 2007 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28      




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze