כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
5/2008

אלופה 2

ובערבים כמו אתמול אתה נזכר איך אולם הפחים של הפועל חולון היה חלק מהילדות שלך. איך על אותו פרקט ממש עליו ראית את ישראל אלימלך, ניב בוגין, אבי מאור וחבריהם משחקים - למדת את יסודות הצעד וחצי, מסירת שלושת רבעי, סיבסוב וקליעה. שכשאתה חושב על זה, זאת דרך מצויינת לגרום לילדים בני עשר להכניס לדם שלהם את הקבוצה של העיר שלהם. ואתה נזכר איך בגיל עשר ראית שם את משחק הכדורסל הראשון בחיים שלך, הפועל חולון נגד מכבי דרום או הפועל גן שמואל או משהו, ואת פיני גרשון שחור השיער שאימן אז את חולון רץ על הקווים ומשתולל כמו שלא הרבה מאמנים בשנת שבעים ושמונה עשו אז. ואתה זוכר איך את שיעורי ההתעלמות שהכי אהבת היו אלה שבהם קיבלתם צ'ופר וגם כדור והלכתם לשחק מעבר לכביש שהפריד בין התיכון לאולם הפחים, מדמיינים שאתם אותם גיבורי ילדות לא רחוקה שלך.

ואתה עוד זוכר טוב טוב איך חמש שנים אחר כך שברה לך הפועל חולון את הלב כשיום לפני יום ההולדת החמש עשרה שלך הפסידה על אותו פרקט בנקודה למכבי תל אביב מסל של ג'ק צימרמן בשניה האחרונה, שירה לך חץ ישר לתוך הלב כמה חודשים עוד לפני שעשתה את זה הילדה הכי יפה בכיתה, גורמת לך להבין שגיל ההתבגרות יכול להיות גם דבר עצוב. אבל כבר התבגרת וכבר עברת מערכת יחסים אחת ואתה כבר בן תשע עשרה וממשיך לעקוב אחרי הקבוצה שלך, שמשכילה לנצח באולם הפחים סוף סוף את מכבי תל אביב באיחור של ארבע שנים מהמשחק ההוא דווקא כשאתה משרת את המדינה רחוק מהבית, אבל עוקב אחרי המשחק דרך טרנזיסטור מקרטע ומצליח להבין שזה נגמר בתשע עשרה הפרש בלתי ניתנים לתפישה.

ואתה ממשיך להתבגר ואהבת הילדות שלך קצת דועכת, קצת כמו הקבוצה שלך שלא עושה גדולות ונצורות בליגה. ובעונת הדובדבנים ההיא של תשעים ושלוש אתה עוקב מרותק אחרי סדרת חצי הגמר בה אותו פיני גרשון, עם שיער שכבר מתחיל להלבין, לוקח את האליפות עם הפועל גליל עליון בעוד הפועל חולון שלך רחוקה מאור הזרקורים, ואתה מקנא נורא ותוהה מתי היא תעשה את הבלתי יאומן ותיקח את האליפות ממכבי. וחודש אחרי שאותה עונה חלומית מסתיימת עם אלופה חדשה אתה פוגש את מי שתהיה אשתך, במה שנראה אז כקיץ המושלם בעולם.

ושנתיים אחר כך אתה כבר בן עשרים ושבע, ומגיע לעיר גביר חדש שלוקח את הפועל חולון תחת חסותו ומפעים בה רוחות חדשות ותקוות שאיש לא העז לחלום עליהן קודם. ואתה זוכר איך בדירה ששכרתם ביחד ליד הים עקבת באותו ערב אחרי עוד משחק מול מכבי תל אביב באותו אולם פחים, בעידן שנדיר שבו שידרו משחקי כדורסל בשידור ישיר. וזה נגמר באחת עשרה הפרש לליגיון של הפועל חולון, ואיש לא הופתע מזה כי כולם היו בטוחים שהשנה זה הולך לקרות. אבל אותה שנה הסתיימה גם היא במפח נפש ובלי תואר, אחרי שגם בגמר הגביע הפסידה האהבה שלך לבני הרצליה, מפספסת הזדמנות לזכות בתואר ראשון ושוברת לך בפעם המי יודע כמה את הלב. שלושה חודשים אחר כך, לקחת את האהבה האחרת שלך אל מתחת לחופה ונשאת אותה לאישה.

והשנים הקשות במערכת היחסים המתמשכת עם שתי שוברות הלב שלך כאילו תיאמו ביניהן זמנים, כי בשנה שהפועל חולון החלה את ההידרדרות שלה במורד הליגות התחילו גם חיי הנישואין שלך לקרטע, מתפרקים סופית באלפיים ושתיים, שבה נחתה הקבוצה בליגה השלישית ואתה נחתת אל קרקע המציאות. כמוה, גם אתה התחלת לאסוף את השברים. בשעה שהיא בנתה את עצמה מחדש והתמודדה עם קבוצות בעלות שמות מוזרים כמו מכבי רחובות או הפועל באר טוביה, אתה התמודדת עם עולם שלא פגשת מעולם, מקים עסק חדש ובגיל שלושים וחמש מגלה שזו ליגה אחרת לגמרי. ומדי פעם חיפשת באותיות הקטנות של תחתית עמוד עשר במדור הספורט האהוב עליך את שמה כדי לדעת כמה כמה נגמר המשחק שלה בקיבינימט או איזו קבוצה הזויה מליגה שלא מעניינת אף אחד הגיעה לשחק, המומה בעצמה מהכבוד שנפל בחלקה, על הפרקט של אולם הפחים שלפני שנים כלל לא רבות אירח את אריות ליגת העל.

ושניכם התאוששתם וחזרתם לעצמכם, ואתמול כשאתה כבר בן ארבעים והבן שלך בדיוק בגיל בו למדת איך עושים נכון צעד וחצי על הפרקט ההוא, לקחת אותו לקנות אופניים של גדולים. ובפינה עמד סל עם כדורי סל והלכת למשש אותם, וחשבת לשאול אותו אם הוא רוצה גם כדור. אבל זכרת את כל הניסיונות הכושלים ללמד אותו את אהבת המשחק, הסתכלת עליו והוא בכלל לא הסתכל לעברם, יושב על האופניים החדשות עם עיניים נוצצות. אז הנחת לזה, שילמת על האופניים והעמסת את שניהם על האוטו. וליד הבית של אמא שלו עשית איתו עוד סיבוב לפני שהחזרת אותו אליה, מקבל ממנו חיבוק פרידה ונשיקת תודה. וכשנכנסת לאוטו הערב כמעט כבר ירד וחשבת על המשחק שעומד להתחיל, ותהית בינך לבין עצמך האם מחר, כשתראה אותו שוב, הפועל חולון כבר תהיה אלופה.

שמור   בטל

Emale
30/5/2008 17:24, בקטגוריות
6 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: mami ב-16/6/2008 17:27

Don't Go

היא בכלל חיפשה מוזיקאי שאהב סול ובלוז, הוא ענה למודעה שלה ב"מלודי מייקר" למרות שבראשו ניגנו רק סינתיסייזרים. היא עזבה לא מזמן להקת בלוז כושלת, הוא כנראה עשה את טעות חייו ופרש אחרי אלבום אחד של איזו להקה שהקים, דפש מוד או משהו. לה היה קול עמוק וחם והוא היה אהב לשחק את הרובוט המרוחק. כשהם נפגשו התברר להם כי הם כבר הכירו ממקודם, מהתקופה בה למדו יחד בבית הספר למוסיקה בבזילדון. כמו בכל פגישה עיוורת היתה שם מבוכה קלה, לא כמו בכל פגישה עיוורת הם החליטו לתת לזה צ'אנס למרות שני העולמות המוזיקליים השונים שהם היו, אולי דווקא בגלל שהסיכוי נראה קלוש.

לה קראו אליסון מויה ולו וינס קלארק אבל התקשורת העדיפה לקרוא להם בפשטות ארסית "השמנה והמכוער" במקום "יאזו". השנה היתה אלף תשע מאות שמונים ושתיים, הגל החדש היה הדבר הבא וכששניהם היו בני עשרים ואחת הם לגמרי האמינו שבעזרת המוזיקה אפשר לכבוש את העולם. זה לא היה רחוק מהמציאות: כשהם נכנסו לאולפן ההקלטות, כמעט מיד החלו לעוף שם ניצוצות. באחד במאי של אותה שנה הם הוציאו את הסינגל הראשון שלהם, "רק אותך", שיר אהבה שקט שהגיע למקום השני במצעד הבריטי ושהוכיח שאפשר ליצור מלודיות רכות גם דרך סינתיסייזר פרימיטיבי במונחים של היום. האגדה מספרת שקלארק כתב את השיר כמתנת פרידה לחבריו לשעבר בדפש מוד, אך הם סרבו בנימוס. בדיוק חודשיים מאוחר יותר יצא האלבום הראשון, "למעלה אצל אריק" שהגיע למכירות של פלטינה באנגליה והכיל את הסינגל הכי גדול שלהם, "אל תלך" שהפך להימנון של תקופה שלמה והגיע למקום השלישי במצעד.

פחות משמונה עשרה חודשים מאז שנולדה "יאזו", הפכו הניצוצות לפיצוץ אחד גדול. כמעט כמו בכל מפגש של כשרונות טעונים, המריבות התחילו להגיע. הרכילויות היותר מרושעות דיברו על ויכוחים שהגיעו לעימותים פיזיים בין שניהם, וכשנזכרים בהבדלי המסות ביניהם אפשר להבין מי היכה את מי. ההודעה על הגירושים לא איחרה להגיע אבל לא לפני שלאוויר העולם יצא האלבום השני והאחרון שלהם, "אתה ואני יחד" שהידיעה שהוא האחרון בהחלט של הצמד הזניקה אותו לראש המצעד הבריטי. "יומן של אף אחד", שיר הפרידה הרשמי שלהם, נחרת כאחד משירי הפרידה הקלאסיים בהיסטוריה של המוזיקה המודרנית.

ב-1999 הם הוציאו אלבום אוסף ממוקסס, בשם "רק יאזו", אבל הקאמבק הגדול באמת עומד להתרחש עכשיו. לפני כמה חודשים פורסמה ההודעה הרשמית על יציאה משותפת למסע הופעות שמתחיל ממש היום בקופנהאגן, יימשך לאי הבריטי (להזמנת כרטיסים) ויסתיים בעוד חודשיים בארצות הברית. ברוח התקופה הם פתחו גם עמוד במייספייס. במקביל החלו לטפטף החוצה כל כמה ימים הוצאות מחודשות של הסינגלים הישנים שלהם (להורדת situation גרסת 2008), שהגיעו לשיאם בשחרור של קופסת 4 דיסקים, אחד מהם DVD (לשמיעת דוגמיות) של כל החומר שלהם, יחד עם EP חדש. הכל רימאסטרד, רימיקסד, ריקונקטד, בדיוק כמו שם מופע האיחוד שלהם.

ביום שישי לפני עשרה ימים הם הופיעו בתכנית של ג'ונתן רוס. עשרים ושש שנים אחרי הדייט הראשון, הם נראו כמו הזוגות האלה שנפגשים אחרי שנים של נתק: מרוחקים מעט, מנסים לשדר שהכל בסדר ביניהם אבל גם מפוייסים, או לפחות כאלה ששמו את ויכוחי העבר מאחוריהם. על הבמה, "אל תלך" נשמע עדכני בדיוק כמו לפני עשרים ושש שנים, עם תוספת קלה של מחיאות כף אלקטרוניות עדכניות וכמובן מק-אייר הכרחי. כמו כל זוג שיודע מה באמת טוב בשבילהם, או בשביל חשבון הבנק של שניהם - הם הבינו איך לברור את הטוב מתוך הרע שהיה חלק בלתי נפרד מהקשר שלהם ולתעל את כולו לקאמבק, שאמור לתת לחלק מילדי הגל החדש הזדמנות ראשונה אי פעם לראות אותם בהופעה וללמד את הדור שחשב שמוזיקה זה רק ג'סטין טימברלייק וחבר מרעיו מי באמת אחראי להשראה. עשרים ושש שנים אחרי אותה מודעה קטנה ב"מלודי מייקר", השמנה והמכוער נפגשו שוב, וכרגע לפחות זה לא כדי ללכת אלא להישאר.

Came in from the city walked into the door
I turned around when I heard the sound of footsteps on the floor
Love just like addiction now I'm hooked on you
I need some time to get it right
Your love gonna see me through

Chorus
Can't stop now don't you know I ain't never gonna let you go
Don't go

Baby make your mind up give me what you got
Fix me with your lovin' shut the door and turn the lock
Hey go get the doctor, doctor came to late
Another night I feel alright my love for you can't wait

Chorus

Came in from the city walked into the door
I turned around when I heard the sound of footsteps on the floor
Said he was a killer, now I know it's true
I'm dead when you walk out the door
Hey babe I'm hooked on you

Emale
26/5/2008 12:30, בקטגוריות סווווו אייטיז, מוסיקה לאזניי
15 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: מעשנת ב-2/6/2008 01:04



דפים: 1  

החודש הקודם (4/2008)  החודש הבא (6/2008)  
139,218 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << מאי 2008 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze