כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
8/2003

חוף רישון
 
אוגוסט 1985. שבת בבוקר, יש לי חודשיים רשיון, אבא מרשה לי לנהוג בשבת ולהסיע את כל המשפחה פלאס ו' המיתולוגית לחוף רישון. היתה התרגשות גדולה, זוכר שהרגשתי את כובד האחריות על הכתפיים. מגיעים לים, רק חול מסביב, אף אחד לא שמע אז על פיתוח סביבתי, טיילת ושאר עזרים טקטים כמו שיש שם היום. פורק את המשפחה בצד וכמו הגבר האמיתי במשפחה לוקח את ו' לפינה יותר מרוחקת כדי לרבוץ על החול ולזכות בקצת אינטימיות בלי שההורים ינעצו עיניים בגב. אח"כ מטיילים לבד על החוף ונכנסים למים העמוקים קצת, איפה שאין הרבה אנשים. תודה, אלוהים, שבגד הים שלה היה בעייתי משהו והקשר בין שני החוטים מאחורי הצוואר שלה, שהחזיק את הציצים הכי יפים (והיחידים) שראיתי עד אז, נהג להיפתח כל 10 דקות. ככה יכולתי לתמוך בה ובהם בזמן שהיא קשרה אותו שוב. זה בעיקר מה שאני זוכר מהקיץ ההוא, שנה אח"כ את בגד הים החליפו מדי צה"ל. את ו' שנעלמה החליף הרס"ר.
 
אוגוסט 1987. יום שישי, שנה בצבא, מנסה להתגבר עדיין על הפרידה מ-ו'. חוזר הביתה לשישבת אחרי סגירה של 14 או 21 ומתגעגע אליה נורא. נוסע עם האוטו כמו אוטומט לחוף רישון שעדיין מורכב כמעט כולו משטחים עצומים של חול עם אולי שני מזנונים ייצוגיים, מעמיד אותו למעלה כשהוא משקיף מול הגלים, מסתכל עליהם, שם את "שארלוט סאמטיימ'ס" של הקיור בטייפ, נזכר בקיץ שהיה שנתיים אחורה ומנסה לא לבכות. לא ממש מצליח, עד כמה שאני זוכר. לקח לי עוד שנה בערך להתגבר עליה.
 
אוגוסט 1994. יום שישי. אני ומי שתוך פחות משנה תהיה אשתי שוכרים את הדירה הראשונה שלנו לבד, מרחק רבע שעה הליכה מחוף רישון. בלי ספק, התקופה הכי יפה בזוגיות שנמשכה עוד 9 שנים אח"כ. מסיימים לסדר את הבית החדש ומחליטים ללכת לטייל בערב על חוף הים ליד הבית. לאורך החוף כבר רואים התחלה של בניית טיילת. אני והיא מדלגים מעל והולכים על החוף מחובקים, מאוהבים עד מעל לשורשי שערותינו, שרים שירים של הביטלס. בשום מקום אחר בעולם באותו רגע העתיד לא נראה יותר ורוד מאיך שהוא נראה אז בחוף החצי חשוך.
 
אוגוסט 2003. יום חמישי.
היא מתקשרת, אומרת שרוצה ללכת לחוף רישון. אחלה מקום לקיים שיחת חתך זוגית, אני חושב לעצמי. בדרך לשם מנסה לחשוב איך לנהל את השיחה, מה להגיד. מגיע לטיילת המושקעת, נדהם מאיך החוף התפתח. מאות אם לא אלפי אנשים ממלאים את המסעדות לאורך הטיילת, מסיבת ריקודים סוערת משמאלי, מיני לונה פארק מימיני. מרוב אטרקציות בקושי רואים את החול. מחכה לה 10 דקות, היא מתקשרת לשאול אם להביא שמיכה. מגיעה איתה ומפתיעה אותי מאחור. לפני שאני מספיק להבין מה קורה הלשון שלה כבר עמוק בתוך הפה שלי. לפני שאני מספיק להתאושש היא לוקחת אותי לקצה הדרומי של החוף, בערך המקום ש-18 שנה קודם לכן נהגתי להתבודד עם ו'. היא פורשת את השמיכה ושניינו נשכבים זה ליד זה, מה שהופך תוך כמה דקות לזה מעל זה. קמים בערך 3 שעות אח"כ, מלאים חול ומתנשפים. תמיד ידעתי שיש למקום הזה איזשהו קסם, קסם שהביא איתו זכרונות נוסטלגים מתוקים מימים שכבר עברו מהעולם מזמן. היה כיף לגלות הלילה שהקסם הזה עדיין קיים שם, איפשהו עמוק בתוך החולות של חוף רישון.

Emale
29/8/2003 02:39, בקטגוריות
28 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: יונתן ליפשיץ II ב-5/9/2003 22:47

אני
 
אני לא יודע אם זה ילך. פתאום הדברים שידעתי שיפריעו לי נראים כמו נהרות בלתי עבירים. לא חושב שאי פעם היא תוכל להבין אותי, פתאום החלק השטותניקי סלאש זורם שבה נראה לי מפגר ברמות שצריך גדוד של גננות כדי לאפס אותו. וכל הדברים שידעתי שחסרים לי בה, ש
אמש נראו חסרי משמעות, נראים עכשיו כמו החבר'ה של הענק הירוק שידרסו את הקשר הזה בלי בעיה בכלל, כבדרך אגב.
 
אני לא חושב שנוכל להסתדר. דווקא היה בסדר היום, סמ"סים מאוהבים-לייק, געגועים וחיבוקים וחרטבונות. גם שיחות טלפון נחמדות והכל עד שיחת טלפון אחת מיותרת, סתמית כזאת, ככה כדי לסגור את היום ולהגיד לילה טוב, רעיון לא חכם בפני עצמו, שבעצם הפכה את כל ההרגשה על פניה. אולי הייתי במצב רוח כבד כמו של הטיפוס ההוא שחשבתי שפעם הייתי ושכנראה בעצם לא עזב מעולם, אולי היא היתה במוד אובר-מפגר, יותר מהרגיל. סתם קישקושים שהטיפוס הכבד ההוא רואה אותם כסופר-ילדותיים, ככאלה שלא גורמים לו לאהוב אותה יותר מדי, אולי אפילו פחות מדי. פאק, אולי בכלל לא השתנתי ואני לא הטיפוס הזורם-קליל-יכול-להסתדר-עם-מישהי-שאולי-עוד-לא-התבגרה-לגמרי.
 
אני, היא, מחר, שיחת חתך. סוג של "זה הכל או כלום" חלק ב'. אולי שוב אחרי ריחות הבושם והמגעים הפיזיים של מחר הכל יהיה פרחים מלבלבים בשדות נצח מוריקים ומלאי ילדים מתרוצצים חסרי דאגה. אבל בינתיים הספק מבעבע, תמונות ורדרדות מתפוגגות והקו ההוא שהתווסף מעל השורה ההיא ב-have 2do list בכלל נעלם לגמרי.

Emale
28/8/2003 01:14, בקטגוריות
10 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: כותבת תזה ב-31/8/2003 12:24


הדף הבא
דפים: 1  2  3  

החודש הקודם (7/2003)  החודש הבא (9/2003)  
139,218 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << אוגוסט 2003 >> 
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze