כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
8/2002

הכתבה שעוררה את הסערה (או: דודי גולדמן, סנדלר מתחיל)
אילנה יצאה גדולה ו
העלתה לפורום בלוגים את הכתבה הכה-מדוברת של ד. גולדמן, שעוררה סערה בביצה בתחילת השבוע. בגלל הגודל שלה היא סקרה אותה בארבעה חלקים שונים. עשיתי עבודת פוטושופ קטנה וחיברתי את כל החלקים לפי הסדר כך שהכתבה תיראה כמו שהיא נראתה במקור, ומי שמעדיף לראות אותה כך מוזמן להוריד אותה מכאן (קליק ימני, save target as. אם הקובץ לא נפתח, תמחקו את ה-e מה-jpeg ותנסו שוב). קצת כבד (כ-280K) אבל לא נורא.

ממבט ראשון אני יכול בהחלט להסכים עם כל מי שביקר את עבודת העיתונות הגרועה שעשה מר גולדמן: הוא טעה בעובדות בסיסיות כשקבע שהדר בת 33 (היא בת 18), העתיק קטעים ארוכים בצורה מוגזמת מהבלוגים, כתב ביניהם קטעי קישור קלושים שכל קשר ביניהם לבין העניין עצמו מקרי בלבד, חיבר אותם זה לזה בתפרים גסים כמו סנדלר מתחיל ואמר לעצמו "אף אחד לא ירגיש". אז זהו, שכן הרגשנו.

אבל מה שגרם לי את השוק, ובדיעבד עזר לי להבין מה הרגישה נורה כשהיא קראה את הכתבה - זה לראות ציטוטים שלך בגודל 60 פונקט בערך ובבולד, בכותרת המשנה של הכתבה. במילה אחד: מפחיד. מפחיד כשאתה רואה פתאום איך המילים הקטנות שרשמת לעצמך בתוך מה שחשבת שהוא עולם הבלוגוספירה עטוף הצמר-גפן שלך - הופכות למשהו ענק שמרוח על כפולת עמודים בעיתון של המדינה.

אני עדיין לא חוזר בי ממה שכתבתי כאן. לצערי לאדון גולדמן היו כל הזכויות שבעולם לעשות זאת, אחרי שהחומר הופיע באינטרנט. שוב, היה אפשר לצפות ממנו לכבד את מי שכתב את החומר, לבקש ממנו רשות ואפילו לספר לו באיזה קונטקסט החומר יופיע. הוא בחר לא לעשות זאת, בחוסר רגישות בולט, ולכן כל מי שכינה את גולדמן "איש ועיתונאי קטן" צודק לחלוטין. בכל מקרה, כמו שאור הזכיר פה באיזו תגובה - שימו את הניסוח "כל הזכויות על החומר בבלוג שמורות למחבר ואין לאיש רשות לעשות בו שימוש כלשהו ללא אישור מפורש ממנו" - ויש סיכוי שבפעם הבאה תוכלו לתבוע את התחת של כתבים גרועים ואנשים קטנים כמו דודי גולדמן.

Emale
30/8/2002 13:40, בקטגוריות
3 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     1 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: נוי-נוי ב-31/8/2002 21:59

סייברלייף, גרסת הניוזלטר (או: זהירות! קונספט חדש!)
כחלק מניסיון למצוא חן בעיני מאות הגולשים שהגיעו לבלוג זה בעקבות
מועמדותו המתוקשרת בתחרות "שטח פרטי" של YNET (ומי שעוד לא הצביע לטובתי מתבקש לקום ולעזוב מיד את המקום פן יבולע לו) - הוחלט בישיבת דירקטוריון לילית סוערת לנסות קונספט חדש: להמעיט בפוסטים ארוכים שעוסקים בנושא אחד ולהפציע מדי פעם בפוסטים קצרים יותר שעוסקים בכמה אייטמים שונים. כי מי שלא ידע - זה הדבר הבא באינטרנט (אחרי מתקפת הבלוגים) - ניוזלטרים, ובכמויות. האמת, מה רע? למישהו יש התנגדות לקבל את "סייברלייף" בתוך ניוזלטר שבועי למייל? יש לי אפילו סיסמה: "סייברלייף - גרסת הניוזלטר! כל הטוב שבג'יפה הסייברית אצלכם בתיבת הדואר! מהרו והרשמו!"

אז הבה ונפצח:
גל מור - או "דודי גולדמן, דה יאנג וורז'ן" בשבילכם - החליף מייל קצר עם ראש עיריית "ישרא", יריב חבוט, וקרא לו "ראיון". נחמד, האמת, אבל מי שעוד חלם לשהות יותר משתי דקות אלוהיות ברשימת עשרת הבלוגים האחרונים שעודכנו ב"ישרא" ושמופיעים בעמוד הראשי של האתר - יכול לשכוח מזה. כי אם הסערה שעורר מר גולדמן הביאה לאינפלציה בכמות הבלוגרים שהגיעו לכאן, אז הדובדבן שבקצפת שייצר אדון מור רק יכפיל את הכמות. ולא שזה רע, בלוגרים חדשים, אבל ממה שהספקתי לראות מדובר באנשים שרק באים לבדוק איך זה עובד בדיוק, מייצרים פוסט של 4-5 שורות שמסתיימות ב"אז ביי לבינתיים, מתוקים, בקרוב אמשיך לעדכן" - ואח"כ מתפוגגים. כמו שיונתן ליפשיץ כתב אצלו - יריב מבחינתו מקבל את החשיפה לה הוא ראוי ו"ישרא" זוכה לכמות גדולה של בלוגים ושל כניסות - אבל ראבק, זה כל כך על חשבון האיכות (ועל זה שהמיני-ראיון הזה כנראה הרס לכתבת ענייה ונצרכת כתבה הרבה יותר גדולה ומרשימה על "ישרא" אני כבר לא אומר כלום, כי במילא לא תבינו על מה אני מדבר)

אפרופו ליפשיץ - אני שוב ושוב נדהם כל פעם מכמות הטקסטים שהבנאדם מייצר. דוגמא מקרית - נכון לכתיבת שורות אלה הבנאדם ניפק חמישה פוסטים כבדים ב-24 השעות האחרונות. אז אני יודע שהוא מעביר את הימים עד לגיוס והוא לא סובל מ"עודף חברים" (כמו שהוא כתב באיזה פוסט) - אבל בנאדם, אתה באמת יושב כל היום מול המחשב וחושב על מה לכתוב? אתה כותב אחלה, אין אפס, ויש לך חומרים שהלוואי שלי היו חצי מהם - אבל חליק, זאת כבר לא גרפומניה, זאת היפר-אקטביות-אקסטזיסטית-מילולית-בלתי-רצונית! וחראם גם על מי שמנסה להיכנס לאותה רשימת "עשרת העדכונים האחרונים" ומגלה ששלושה מהם תפוסים ע"י "ליפשיץ נטוורקס". כי מי שעוד לא יודע, יונתן מוצא גם זמן לנהל את הבלוג של האלטר-אגו שלו, עזריה גיטלין, שאני מודה - אני מעריץ שלו והוא משמש לי השראה ברגעיי היותר חשוכים. איזה הספק, איזה דרייב. אבל מי יעצור את הליפשיץ? אולי רק צה"ל.
(הערה: אייטם זה נכתב בהערכה ליונתן ואין לראות בו שום מילת ביקורת עליו. הכל נובע מדאגה כנה לשלומו ולשלום עורו שמתבשל 24 שעות ביממה מהקרינה הבלתי נגמרת מהמסך).

אייטם זה מוקדש לעוד אושייה שמפרה אותי - י. פופק, האיש וההפרעה הנפשית. רבותי - יש פורנו ישראלי, והוא מפולח היטב! רק חבל שבכתבה לא הזכירו את פועלו של פופק ידידנו, המתפרנס בכבוד מוגבל כתסריטאי צללים שאחראי על העלילה בסרטים כחולים. ביניינו, מי שמתעסק בעלילה בסרטים כחולים, מגיע לו למצוא את עצמו מחוץ לאורגיה מפולחת כשחצי תאוותו בידו.

ולאייטם שישמח את ידידתנו הפמיניסטית השעירה - זה מה שקרה באוסטרליה. וזה כנראה מה שקורה כשהמלחמות של הפמניסטיות בפורנו מצליחות יותר מדי. אפילו כשזה עם בגדים זה עדיין לא מספיק בסדר בשבילכן, נכון?! מצד שני, הבשורה הטובה היא שאולי בכל זאת יש סיכוי שנראה קצת אוננות בטלוויזיה.

------>bonus item<-------
 תכירו: זה גיורא רוזן. הגדרת תפקיד רשמי: נציב קבילות הציבור של הרשות השנייה, עוד מינוי פוליטי שאירגן איש צבא גס א' (בנימין בן אליעזר) לחבר'שלו, איש צבא גס ב'. הגדרת תפקיד לא רשמי: להחליט בשבילכם מה יהיה טוב לכם לראות בטלוויזיה ומה עלול להשחית את נפשכם הרכה. הוא הוא האחראי על הורדת התכנית "החטא ועונשו" של קיציס ופרידמן, הוא זה שעושה בלאגנים לכל פרסומת סופר-תמימה של חברות שבכלל לא חשבו שהן פרובוקטיביות - והוא זה (שימי לב, מאמי) שיחליט אילו חלקים עסיסיים לצנזר מעכוזו של דודי בלסר, בפרסומת החדשה לקסטרו. אז כמה טוב שידו הארוכה והמיובלת של מר רוזן עוד לא הגיעה לאינטרנט (הוא בטח לא יודע איך מפעילים מחשב, וטוב שכך) - כאן תוכלו לראות את הפרסומת המלאה (גם אם, למרבה האכזבה, מטושטשת קמעה במקומות ה(לא) נכונים) של מר בלסר. שלא תגידו שלא דואגים פה לספק את מנת הציצים והטוסיקים היומית שלכם (אח, הבלוג הזה מגדיר מחדש את המושגים "הידרדרות מוסרית" ו"תחתיות של חביות". איפה מר רוזן כשצריכים אותו).
------>end of bonus item<-------

ולסיום, עוד נדבך מאותה תחרות של YNET (עדיין יש כאן מישהו שלא הצביע עבורי?! קח את הדברים שלך ועוף לי מהעיניים, חלאה!) - אור מ"העולם על פי אור" השקיע וערך השוואה בין כל ששת המועמדים. למרות שיצאתי אצלו רק שלישי, החלטתי לצפר אותו בלינק. כי כזה אני, בנאדם טוב שדואג לחבר יקר (בעיקר אם בזכות הלינק - ווינק ווינק - הוא ישנה את הניקוד ויקפיץ אותי שני מקומות למעלה).

זהו, עד כאן שידורי הנסיון של הניוזלטר. אשמח לקבל תגובות על הקונספט החדש, ועוד יותר - רשימה של מיילים איכותיים שישמחו לקבל קטעים כמו זה למייל הפרטי שלהם (ובתמורה כמובן אמכור את הרשימה לספונסרים כבדים שיציפו אתכם בדואר פרסומי עד שתחנקו)

Emale
30/8/2002 01:28, בקטגוריות
20 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: Emale ב-2/9/2002 23:50


הדף הבא
דפים: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  

החודש הקודם (7/2002)  החודש הבא (9/2002)  
139,218 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << אוגוסט 2002 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze