רבות דובר בשבוע החולף על איפא"ק, הלובי היהודי למען ישראל הפועל בקונגרס בוושינגטון. בוושינגטון כולם יודעים שאיפא"ק היא השדולה בעלת ההשפעה הרבה ביותר בארה"ב (ואם לא בעלת ההשפעה הרבה ביותר, הרי שהיא לבטח מספר שתיים). כדי להבין את כוחה של איפא"ק צירפתי את קטע הוידאו הבא להנאתכם. אורכו כעשר דקות תמימות, וכל מה שייש בו הוא הצגת שמות חברי הסנאט ובית הנבחרים שהגיעו לכינוס השנתי של איפא"ק. אין עוד שום כינוס בארה"ב שמסוגל לקבץ את כל האנשים הללו תחת קורת גג אחת. הפעם היחידה שבמקום אחד נקבצים יותר חברי קונגרס מאשר בועידת איפא"ק זה כאשר הנשיא נושא פעם בשנה את הנאום על מצב האומה בפני שני בתי הקונגרס.

 

 

 

אבל זה לא רק חברי קונגרס, בכירים מכל משרדי הממשל הפדראלי נכחו גם הם בכינוס כמו גם שגרירים זרים. סה"כ הגיעו לערב הגאלה הזה יותר מ 7,000 אורחים. רק דמו בנפשיכם את צבא המלצרים ששירת ושהגיש ל-7,000 האורחים את ארוחת הערב.

 

השנה הצליח איפא"ק להביא גם את המתמודדים לנשיאות. התזמון של נאומו של ברק אובמה היה מדהים מבחינת איפא"ק, בבוקר לאחר שניצח בפריימריז של מפלגתו. לא פלא איפוא שכל רשתות החדשות בארה"ב פצחו בשידור ישיר שנמשך למעלה משעה של נאומיהם של ברק אובמה והילרי קלינטון. במקום לקבל חדשות פוליטיות קיבל הציבור האמריקאני שעה וחצי של "הסברה" ישראלית מהסוג הטוב ביותר כשהמסבירים הם לא אחרים מאשר ברק אובמה הילרי קלינטון ואפילו ג'ון מקיין (שנאם בוועידה הזו יומיים קודם לכן וגם נאומו הועבר בשידור חי).

 

לא מפליא אם כן, שרבים בוושינגטון לא אוהבים את איפא"ק. בשנים האחרונות התפרסמו לא אחת מאמרים וספרים על כוחו של הארגון הזה שלטענת המקטרגים עושה בממשל ובקונגרס כרצונו כדי לקדם את ענייני ישראל. האשימו את איפא"ק בקו ימני מדי (ימני יותר ממשלת ישראל) והיתה גם פרשת לארי פרנקלין ("החפרפרת "), איש הפנטגון שהועמד לדין על שהעביר לאנשי איפא"ק חומר מסווג בנושא הגרעין האיראני וניסה לרתום אותם כדי שישפיעו על הממשל לנקוט מדיניות נחרצת יותר כלפי איראן.

 

אם למישהו יש ספק אם איפא"ק הצליחה לשקם עצמה מפרשת פרנקלין, הוועידה הנוכחית מוכיחה מעל לכל ספק שכן.

בכלל, גדולתה של איפא"ק  היא בכך שהם יודעים בהרבה מקרים לאתר את חברי הקונגרס, להתחבר אליהם ולקחת אותם לטיול בישראל הרבה לפני שהם מגיעים לקונגרס. ואז כשהם נבחרים הם מכירים את ענייני ישראל מקרוב ויש להם אוזן קשבת לצרכים של ישראל ודלתם פתוחה בפני הלוביסטים של איפא"ק.

 

בשנה האחרונה קם לאיפא"ק מתחרה, לובי ליבראלי, שמאלני יותר שנקרא "ג'יי סטריט", הרחוב היהודי. גם ג'יי סטריט ממש כאיפא"ק הוא לובי פרו ישראלי. אבל לעומת איפא"ק הענק , ג'יי סטריט הוא זאטוט שעושה את צעדיו הראשונים.

בכל מקרה מי שיוצא נשכר מכך שעכשיו יש כאן שתי שדולות - איפא"ק הוותיקה ולצידה ג'יי סטריט היא רק מדינת ישראל.