כניסה לבלוג            הוסף לקבועים שלי            המלץ על הבלוג            ערוך את הבלוג             שלח לי מייל             לישראבלוג
10/2009

חמש שנים

בפברואר 2002 האינטרנט הישראלי נראה כמו הפרצוף של ישראבלוג. הרבה חול וחול. בעיקר לבן. בכל מקרה, בפברואר 2002 ישבתי במוסך של אבא, בניתי לי בלוג עצמאי לבד ועדכנתי אותו בסתר על גבי המחשב המשפחתי. זה לא היה קשה, כי כנראה שבימי השממה של תופעת ה"בלוגים", כפי שהקפידו להקיף אותם במרכאות אז ב-ynet - היה קל לקבל חשיפה גם בלי להיות שייך לאיזו קהילה הומה כמו, נניח, פורום בלוגים בתפוז שהיה אז מוקד הסצינה המתהווה. כן כן, ככה זה שאתה אחד מחלוצי הטרנד המתגבש. כל כך חלוץ וכל כך מתגבש, עד שיום אחד פתחתי את ynet וגיליתי שתמונת הנושא בבלוג שלי מתנוססת בכתבה ראשית על "הדבר הבא ברשת", שתי אצבעות מעל לא פחות מבריטני ספירס:

אני מניח שההרגשה החמצמצת של תדהמה המלווה בגאווה נסתרת, שמלווה עשרות עד מאות בלוגרים שנחשפו מאז, השתלטה עלי. במיוחד כשעיון מהיר במדור הנחשק "עלו ברשת" של א. יצחייק המיתולוגי גילה שאני מככב גם שם. מיהרתי להסתיר את העיתון מאבא והלכתי לבדוק, בסתר כמובן, את ההשפעה הקשה על הסטטיסטיקות: אם זכרוני אינו מטעני, היו למשהו בין 300 ל-400 כניסות באותו יום, משהו שבלוגר/ית נחשב/ת מינוס עושה כיום ביום פרסום פוסט חדש עם יד אחת קשורה מאחורי הגב. אבל בכל זאת, בעידן שהאינטרט המהיר לא היה נחלת כל בית אב, ושבו חלק לא קטן מבתי האב האלה שילמו עדיין על הגלישה לפי פעימות המונה - זה היה מספר יפה. וגם מבהיל.

מתישהו בתחילת יוני 2002 נמאס לי לעדכן הטמ"לית וללא ממשק מתוכנן כלשהו את הבלוג. נשברתי והצטרפתי למשפחת העמים, כלומר לשרותי השכונה הקטנה שהתחילה לצמוח בישראבלוג - וזאת תוך כדי הליכה נגד רגשותיי העיצוביים ההו-כה מפותחים. באותו יום מר ונמהר ה-11 ביוני 2002, כתבתי ביומני כך: "עם להעליב - אני חושב שמישהו שם בישרא-בלוג (שם נוראי. מה, רציתם לשדר עממיות? הצלחתם, ביג טיים) צריך להתחיל להשקיע באתר הזה יותר, עיצובית ז"א. קחו איזה פועל רומני, שלמו לו 4.75 ש"ח לשעה והוא כבר יעשה משהו הרבה יותר טוב ממה שיש לכם עכשיו. יש לכם אחלה מערכת, אבל החזות, הו החזות". ההצעה עם הפועל? ובכן, היא עדיין בתוקף. רק שנראה לי שלא נשארו כרגע לנענע 4.75 ש"ח מיותרים לאף פועל רומני, אחרי שנתנו כנראה את כל הכסף שלהם לאחד, י. חבוט.

תמיד הרי הייתי טוב מול קהלים קטנים, ככה שבלי שתכננתי די מהר תפסתי איזו נישה קטנה ומיוחדת בבלוק. ב-10 בספטמבר 2002 ראה אור הגיליון הראשון של "השבוע בשלולית: המקומון של הבלוגוספירה" - פוסטים בפורמט של סו-קולד ניוזלטר שכתבתי ושעסק בחדשות האחרונות בביצת הבלוגוספירה. כיכבו שם בין השאר בלוגרים שכבר הלכו לעולמם (הוירטואלי, אני מקווה) כמו תמרה&מאיר, רותי שרמוטי ועוד ניקים נוסטלגים שאני בטוח שמעלים ברגעים אלה דוק של דמע על ריסיהם של כמה מהותיקים פה. אני באמת לא יודע איך היו לי כוחות לזה, אבל אני מניח שגם אני נישאתי על גלי ההתלהבות מהטרנד. חלוץ, להזכירכם, כן? בשיאה, היו רשומים כ-20 איש לקבלת ההברקה הזאת למייל. הם, אגב, מחכים לה שם עד היום. שועי אינטרנט שיחרו למוצא פי, ואף זכיתי לפינה בטורו של השועה הגדול מכולם, שאז עוד לא קראו לו 'ערס פואטי' בכלל אלא סתם 'סבא לינק'. עוד אחד משיאי הרגש של אותה תקופה היתה ידיעה במדור האינטרנט הפופולרי של העיתון קובע האג'נדות 'עכבר העיר', על הבלוג. כתיבה מתישה לעיתים, הא?

ההצלחה וגם הכסף הגדול שלקחתי במרמה מ-144 המנויים שלי עשו את שלהם, ויום אחד קמתי ועברתי מהמוסך הקטן אל בנייני משרדים מפוארים אי שם בדאון טאון פארק המדע בראש העין. שלט גדול ומאיר עיניים מעל הבניין זעק  "סייברלייף תעשיות פיבלוש (ע"ר)", ובמקביל לצוות הכותבים שעמל 24/7 סביב הבלוג עבדו באגף אחר מעצבים וארט דיירקטורים מהשורה הראשונה על עימודו החזותי. בתור מובילי דעת קהל בכירים, הרי לא יכולנו להרשות לעצמנו לשקוט על השמרים. כל כמה חודשים התכנס צוות התכנתים הדמיוניים יחד עם הגרפיקאים חסרי החיים, וביחד הם הגו לוק חדש ופיצ'רים פורצי דרך עבור הבלוג. כל זאת במטרה להיות תמיד, אבל תמיד בחזית הפוסטולוגיה. גרסאות שונות קמו ונעלמו, דוגמנים ודוגמניות שהוזמנו במיוחד מסוכניות סטטיסטים נבחרות עבור 500 דולר לשעת עבודה הוזמנו לימי צילומים מתישים שבסופם הם מצאו את עצמם נכנסים לפנתיאון ומעטרים את ה-header העליון והנחשב של הבלוג. אח, לו יכולתי לשים שם באנר של קוקה קולה, למשל, הייתי עושה מיליונים.

השנים עברו וגם חלפו. תופעת ה"בלוגים" הלכה והפכה למיין סטרים. איבדנו את הייחוד. מהגבר, האישה, הדפדפן, המודם והזמן הפנוי - נשאר רק, ובכן, הגבר עם הדפדפן. לא יכולנו להתמודד עם סיפורי הזיונים של כל רווק שני ועם טכנולוגיות הגליטרים מעוררי הקנאה של כל פקאצה שלישית. המציאות השתנתה: שכונת ישרא העממית הפכה לעיר סואנת. זה ואלף סיבות אחרות הורידו את "סייברלייף תעשיות" ממרומי המקום השלישי בטבלת הבלוגים שעשו עניינים מתישהו ברבעון הראשון של 2004, אל סף פשיטת רגל. צימצמתי כח אדם, חתכתי בבשר החי ועברתי לחדרון אחורי בבית דפוס ברמלה. שם אני מתפרנס מעבודתי העיקרית ככותב טוקבקים פיקטיבים לפי הזמנה (5 ש"ח לתגובה ראשית, 2 לתגובת משנה. הנחה לגימלאים של 'נטקינג') - אך ממשיך לגלוש ביו-טיוב בסתר ולעדכן את הבלוג. הייתי יכול להרוויח קצת יותר ולחיות בכבוד, אבל גם מודעות של גוגל אדסנס לא מרשים לי לפרסם פה (רמז רמז). בכל מקרה, היום בערב אלבש את בגדי החג שלי, אשבור את קופת החיסכון ואלך לדפוק איזו שווארמה חגיגית בכיכר. בכל זאת, לא כל יום חוגגים חמש שנים לבלוג.

Emale
11/6/2007 14:51, בקטגוריות בנבכי הבלוגיה, סיכומים ומאזנים תקופתיים
67 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: E ב-16/6/2007 18:32

פרות בבלוגיה

 

להקת פרות שועטת לכיוון הבלוגיה, אז כדאי שלא תיתפסו לא מוכנים. הסבר טרחני לקונספט "יש לך שתי פרות" אפשר למצוא כאן, כשהרעיון הכללי, למי שאין כח להקליק, הוא להראות נקודות התייחסות שונות לאותה סיטואציה. גרסת הבלוגים לז'אנר התחילה כאן, המשיכה כאן ואחר כך כאן. תרומתי לטירוף המתפתח כאן:

 

פוסי גאלור: יש לך שתי פרות. אחת עשתה הוליוודי והשנייה ברזילאי.

 

זהות בדויה: יש לך שתי פרות עם דודות שחבל"ז.

 

דודה מלכה: יש לכם שתי פרות ועד יום ראשון בצהריים לכתוב על זה סיפור קצר.

 

מעשנת: יש לך שתי פרות. הן יושבות על הבר ומזמינות וודקה סאואר כשלפתע ניגש אליהן גמד ג'ינג'י 

פטרוקיו: יש לך שתי פרות. לך תתחיל איתן כבר.
- לא רוצה.
- למה?
- כי עוד לא התגברתי עליך.

נביא בהכחשה: יש לך שתי פרות. אתה אוהב להרגיש כמה הן רטובות. והן רטובות. מאוד.

 

היריב: יש לך שתי פרות. זמנית לא ניתן לבצע בהן חיפוש.

 

דלגאטו: יש לך שתי פרות. אין פואנטה, העיקר שיצא מזה פוסט.

 

רחם פרגייה: יש לך שתי פרות. אני נזכרת בהן בחיוך, אפילו בערגה.

 

האחת: יש לך שתי פרות. לפניכם כמה שאלות והערות טורדניות.

 

גברת עם סלים: יש לך שתי פרות. אתה קוצץ עירית או בצל ירוק ומערבב הכל עם שמנת חמוצה.

 

ולווט אנדרגראונד: יש לך שתי פרות. זה לא פורסם עוד קודם במארקר? לא נראה למישהו קצת מוזר?

 

ש. כהן: יש לך שתי פרות. שמורות לצ'יף.

Emale
13/10/2006 10:54, בקטגוריות בנבכי הבלוגיה, פרוייקטים מטופשים
37 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     7 הפניות לכאן     לינק ישיר לקטע
תגובה אחרונה: E ב-22/10/2006 09:56


הדף הבא
דפים: 1  2  3  4  5  6  7  8  
139,218 מבקרים אינם טועים

website counter


הביקורות מהללות:
"הגיגים על החיים!"
Ynet, 3.3.02
"תכנים מרתקים! עיצוב מעניין!"
הלול, 30.6.06
"כתיבה גברית משובחת!
מוזיקה טובה!"

מסעותיו של מרק, 2.9.06

השתכנעת? עשה מנוי עכשיו!

קח אותי, זכר אלקטרוני
תוריד ממני ת'ידיים ש'ך
שלח
אוהב את זה בסמסים?
כן, ותחייב אותי חופשי
לך תרוויח על מישהו אחר
 (הסבר)

 << אוקטובר 2009 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31




הקוראים שלי

דניאל p-:
fe.fe
בובה ממוכנת (הראשונה)
DreamTripLife
ג'ולס2


OMG
בחסות האלכוהול
בטחון בתנועה
ברכה גולשת
דברים קטנים
דואר חשמלי פלוס
דע את היריב
האושר והדווי
הזה של המוריס
היתוך קר למפגרים
הכל אפור
המרתף
הפוזיציה
וולווט אנדרגראונד
וירטואל קרמבו
חדר 404
חוק ורשת
כותבת מוחקת
לא בבית ציפרנו
לונדון קולינג
מאבד תמלילים
מזבלה
מעבורת לאורך המרסי
מציאות נושכת
מקפיאה את הבמיה
מריץ שורות
נפש בריאה בגוף בריא?
סינמסקופ
עומדים בשער
עניינימים
ערס פואטי
פאוזה
פוטנציאל מבוזבז
פזמון חוזר
קטעי קישור
שידורי ניסיון
שמשון.נט
שעת ש.
תופעת דורפן


אהמ.נו
אנקדוטות.נט
במה חדשה
בננות
גלובס בלוגס
דה מארקר בלוגס
החדר הירוק
המסך המפוצל
העוקץ
הקולקטיב
השרת העיוור
זגוגיות.קום
חיים ברשת
כוסברה
מרושתים
סיטימיול
עונג שבת
עין הדג
פופטארט
קונספציה
קפטן אינטרנט
רשימות



2009-2002 © אי מייל - emAle
2007-2001 © יריב חבוט - emAze