Im Ausland

החיים חזקים יותר
 
הוסף לקבועים שלי
רוצים להמליץ על הבלוג? לחצו כאן
קישור ישיר לבלוג
דף כניסה לישראבלוג
רסס


ברוכים הבאים למועדון המעריצים של שמילקיהו!

כינוי: רונן א. קידר
גיל: 52
רוצים מנוי? מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


פינת החתול


חתול עולה באש?
או שזו סתם הילה של קדוש?


בלוגים חביבים עלי
סינמסקופ
דגש קל
ליבריסטאן
אמיר אור
המתופפת הקטנה
החיים שמתחת לחיים
לדבר את האהבה הטובה
יעל ישראל עושה אהבה
מולטי קולטי - בלוג בישול
עדה
קיטי
Alon's Blog
תירס חם
סיטי בלונד
אדמיאל קוסמן
שירה ומחשבות
עיר מקלט
אני והעיר הקדושה


מורה נבוכים
באופן כללי
מי אני ומה אני עושה בגרמניה
מה אני בעצם מתרגם שם?
איך אני נראה עכשיו (מסופר)
החתול שנותן לי לגור אצלו
על ספר השירים שלי, "סימני נשיכה"
הבלוג השני שלי - מה שהיה מותר
זוטא - אם יש לכם רגע
-
שירים
zuhause
הגבול
חרדה
החומה (טכנולוגיה היא קיר)
היום הקצר ביותר
להיות גרמני (השיר מופיע בסוף הפוסט)
יראת אלוהים
בתוך הראש
מבקרים
שני שירים מתוך 'סימני נשיכה'
-
פרוזה
השואה היתה - פתיחה
עסקי הספרות
Life goes on
פרוטוקול


פוסטים מומלצים מבלוגים אחרים
על הרע שבעשיית הטוב / את תלכי בשדה
כן, אבל לא עכשיו / המתופפת הקטנה
תיאורית המחירים / המתופפת הקטנה
תשוקה היא תשוקה היא תשוקה / המתופפת הקטנה
אלוהים אדירים / miss kitty fantastico
אם הקירות / את תלכי בשדה
ב"נ ומ"מ רוקדות/ החיים שמתחת לחיים
קריאה ב'פרימה'/ורד דור
שנה וקללותיה/ אורי אלחייני
בקבוק מים/ מיכל ברגמן
מהר מהר שלא ייגמר /אסתי
על האומץ/עדה
על הקל והכבד/ את תלכי בשדה
צהריים בטוסקנה/אקס
סוף העולם/ שרה (הקודמת)
משחקים בבננות / אמיר אור וחברים
גברים מתוך קטלוג/ את תלכי בשדה
השתלשלות / אסתי ירושלמי בע"מ
בובת חרסינה / אסתי ירושלמי בע"מ
למה אני שונאת את השדים שבפנים / גן צועני
דו"ח מצב נקודתי - חלק ב' / טרף קל


קטעים לפי קטגוריות


 << אוקטובר 2006 >> 
א ב ג ד ה ו ש
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

הבלוג חבר בטבעות:
« הקומונה של לי » ±
« ישראלים בחו"ל » ±

ארכיון:

10/2006

גאות
גשם יורד כבר יומיים. נהר הזאאר, שרק לפני יומיים ישבנו לידו ונהנינו, שוצף וקוצף כמעט עד לגובה השביל. אסנת אומרת שזה טוב: הגשם הרב מביא אדמת סחף בנהר, והיא היוצרת את הירוק הירוק הזה שממלא את העיניים. הגשם הבלתי פוסק, המלווה בקור ובצמצום האור למינימום, בשילוב עם העובדה ששום דבר לא מתקדם עם כל התסכולים מהפוסטים הקודמים (ושעוד תסכולים הופיעו היום, אל תשאלו), מביא אותי כמעט לסף שבירה. כאילו הגאות של הזאאר היא גאות של גלים עכורים שמאיימים להציף אותי, להחניק אותי בטריביאליות ולמנוע ממני את היכולת לעבוד, ליצור, להתפרנס, ובקיצור - לחיות. במילותיה של סוזן וגה,
I want to live as an honest man,
To get all I deserve and to give all I can
(והשורות האלו היא גם הסיבה שאני מבין למה אנשים רואים קסם מסוים בקומוניזם, שמהבחינה התיאורטית-פנטסטית מבטא בדיוק את השאיפה הזו).




אוקטובר שהחל הזכיר לי גם את אחד הסרטים האהובים עלי ביותר, "דוני דארקו". מי שלא ראה מתבקש להפסיק לקרוא ולחזור רק בקו המפריד הבא, וגם להשיג את הסרט ולצפות בו בהזדמנות ראשונה.

לאחרונה קראתי (באתר החביב "עין הדג") ניתוח מעניין לסרט. לפי הכותב, ד"ד הוא בעצם סרט נעורים בסיסי, העוסק בקשיים של דוני מול החברה הדורשת ממנו להתבגר. כל המהלך הפילוסופי, לגבי האפשרות של מסע בזמן, בעצם קשור לרצונו של דוני לעצור את הזמן ולא לגדול, להימנע מכך שבלי קשר לכלום, החל מגיל 18 הוא ייחשב בוגר ואין לו מה לעשות בעניין הזה. אך בניגוד לסרטי נעורים מרירים-מתוקים אחרים, שבסופם התהליך נכשל ונאמר לנו שהדמות חייבת למצוא את דרכה להתגבר ולהתבגר, הרי שדוני בוחר להישאר ילד לנצח, במהלך ההקרבה העצמית ההירואי שלו, ולמנוע מהזמן לנוע (בשבילו).

הבחירה החתרנית הזאת מרתקת אותי. בתור מי שנגרר בעל כורחו כמעט לכל שלב של ההתבגרות, הכורח הזה לקבל על עצמנו יותר ויותר את העולם לא רק שלא נראה לי טבעי, אלא שפעמים רבות נראה לי בלתי אפשרי. הרעיון 'לעצור את הזמן' תמיד קסם לי, ואפילו העיסוק במוות מדומין שהיה עוצר עכשיו את הזמן אינו זר. תמיד ראיתי את זה כמקום של חולשה, כמקום של אי-התאמה שלי לעולם, אבל בד"ד זהו מקום של חוזק, מקום שבו 'הרס הוא סוג של יצירה', וזו אולי התחושה שאני לוקח אתי כשהעולם מציף אותי - שמתוך הגאות, בנשימה האחרונה, אני באמת חי.




מסתבר שאני גם לא היחיד שתודעת המוות נמצאת בנשמתו בכל רגע, מוכנה לצאת לאוויר אחרי שניים-שלושה תסכולים. אריברט ריימאן, מלחין מודרני, הוא כנראה אחי לצרה; בעטיפת דיסק השירים שהלחין, שכולל טקסטים של פלאת', צלאן וג'יימס ג'ויס, מסופר על הבחירה החוזרת ונשנית שלו בשירים שחוויות המוות נשזרת בהם בחוויות יומיומיות לחלוטין (אצל ג'ויס בסתם לילה מכוכב, שהופך בדמיונו לקתדרלה שלמה), ועל הדרך שבה הלחן מנסה למצות את הנואשות הזאת שנמצאת בתחושת החרדה הקיומית, החרדה הקמאית שהגאות תציף אותך ותיקח את זהותך ואת כל מה שהיית. החוויה הזאת שאפשר לנצח ע"י היאחזות במשהו אחד ופחד תמידי שייהרס; אבל אפשר גם ללכת אתה אל אדמות הסחף שמעבר.

מה דעתכם?

(ודרך אגב - זה שאין תגובות לפוסט הקודם זה אומר שלא בא לכם לקרוא שירים, שאתם כבר לא אוהבים אותי, או שסתם כולם נשטפו בפרץ עבודה של פוסט-יום-כיפור?)

נכתב על ידי רונן א. קידר, 3/10/2006 19:40, ושייך לקטגוריות סיפרותי, אמנות
6 תגובות   הוספת תגובה     הצגת תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
התגובה האחרונה היתה של ענבל ב-8/10/2006 04:18



45,971
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן א. קידר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן א. קידר ועליו/ה בלבד