Im Ausland

החיים חזקים יותר
 
הוסף לקבועים שלי
רוצים להמליץ על הבלוג? לחצו כאן
קישור ישיר לבלוג
דף כניסה לישראבלוג
רסס


ברוכים הבאים למועדון המעריצים של שמילקיהו!

כינוי: רונן א. קידר
גיל: 52
רוצים מנוי? מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


פינת החתול


חתול עולה באש?
או שזו סתם הילה של קדוש?


בלוגים חביבים עלי
סינמסקופ
דגש קל
ליבריסטאן
אמיר אור
המתופפת הקטנה
החיים שמתחת לחיים
לדבר את האהבה הטובה
יעל ישראל עושה אהבה
מולטי קולטי - בלוג בישול
עדה
קיטי
Alon's Blog
תירס חם
סיטי בלונד
אדמיאל קוסמן
שירה ומחשבות
עיר מקלט
אני והעיר הקדושה


מורה נבוכים
באופן כללי
מי אני ומה אני עושה בגרמניה
מה אני בעצם מתרגם שם?
איך אני נראה עכשיו (מסופר)
החתול שנותן לי לגור אצלו
על ספר השירים שלי, "סימני נשיכה"
הבלוג השני שלי - מה שהיה מותר
זוטא - אם יש לכם רגע
-
שירים
zuhause
הגבול
חרדה
החומה (טכנולוגיה היא קיר)
היום הקצר ביותר
להיות גרמני (השיר מופיע בסוף הפוסט)
יראת אלוהים
בתוך הראש
מבקרים
שני שירים מתוך 'סימני נשיכה'
-
פרוזה
השואה היתה - פתיחה
עסקי הספרות
Life goes on
פרוטוקול


פוסטים מומלצים מבלוגים אחרים
על הרע שבעשיית הטוב / את תלכי בשדה
כן, אבל לא עכשיו / המתופפת הקטנה
תיאורית המחירים / המתופפת הקטנה
תשוקה היא תשוקה היא תשוקה / המתופפת הקטנה
אלוהים אדירים / miss kitty fantastico
אם הקירות / את תלכי בשדה
ב"נ ומ"מ רוקדות/ החיים שמתחת לחיים
קריאה ב'פרימה'/ורד דור
שנה וקללותיה/ אורי אלחייני
בקבוק מים/ מיכל ברגמן
מהר מהר שלא ייגמר /אסתי
על האומץ/עדה
על הקל והכבד/ את תלכי בשדה
צהריים בטוסקנה/אקס
סוף העולם/ שרה (הקודמת)
משחקים בבננות / אמיר אור וחברים
גברים מתוך קטלוג/ את תלכי בשדה
השתלשלות / אסתי ירושלמי בע"מ
בובת חרסינה / אסתי ירושלמי בע"מ
למה אני שונאת את השדים שבפנים / גן צועני
דו"ח מצב נקודתי - חלק ב' / טרף קל


קטעים לפי קטגוריות


 << נובמבר 2006 >> 
א ב ג ד ה ו ש
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

הבלוג חבר בטבעות:
« הקומונה של לי » ±
« ישראלים בחו"ל » ±

ארכיון:

11/2006

השואה היתה - המשך
(לחלק הראשון)

שירלי קמה בבוקר ובחנה, כרגיל, את המראה. מבטה התמקד בירכיים העבות הבוקעות מתוך התחתונים. למזלה, לבשה את חולצת הפיג'מה ולא ראתה את הבטן, אבל זה הספיק. בהינד עפעף ערך המוח השוואה מהירה בין רגליה השמנמנות להתמונות הקלאסיות של ניצולי המחנות, והגיע למסקנה ברורה ומטופשת. היא אמנם לא ביטאה אותה לעצמה כשעמדה מול המראה, אבל כשפשטה את החולצה כדי ללבוש חזייה חדשה כבר לא יכלה לעצור בעצמה, ונאלצה לומר בקול רם את המשפט חסר התוחלת שעלה בה קודם:

"את לא מספיק רזה לשחק במחזה על השואה."

שירלי לבשה את החזייה והביטה במראה בשביעות רצון. משנאמר בקול רם היה הטמטום במשפט ברור כשמש: הרי שירלי מעולם לא שיחקה במחזה, לא היתה כלל במגמת תיאטרון, לא התעניינה מעולם בתיאטרון ובכל מקרה לא התכוונה לגשת לאודיציות למחזה. ובכלל, הרי ברור שכל שחקנית, ולו הרזה ביותר, לא תיראה כמו היהודים במחנות, שחיו בתת-תזונה נוראה, ואין להעלות על הדעת שאיזה במאי, בהוליווד או באורט קרית-ביאליק, ידרוש מהשחקנית הראשית בדרמת השואה שלו להיראות באמת כמו מוזלמנית מהמחנות. הרי זו התעללות, וממילא הקהל לא יבוא, כי הקהל רוצה אסתטיקה, ואסתטי פירושו רזה, אבל לא רזה מדי. ושירלי אמנם לא ממש רזה כמו שטעם הקהל מכתיב, אבל זו בסך הכל הצגה של תיכון, לא הפקה של מיליארדי דולרים שצריך להרוויח חזרה מקוני הכרטיסים בעולם כולו. איך שלא תסתכלו, זה רעיון מטומטם, חשבה שירלי כשהידקה את החצאית סביב החולצה, אבל כשהביטה במראה נפלטה ממנה בכל זאת אנחת רווחה על ששוב אינה רואה את גופה העירום המהלך עליה אימים, גוף שנדמה כשייך לעולם חלופי, שבו הנאצים ימ"ש פיטמו את היהודים במחנות בכל טוב על מנת לבצע בהם ניסויים מדעיים מחרידים ובסופו של דבר אכלו אותם איבר-איבר כמעדן קולינרי. בעולם חלופי שכזה, אם בכלל אפשר להעלות על הדעת את קיומו, היתה כמובן שירלי בחירה טבעית לשחק בסרט שואה, או במחזה, בתנאי כמובן שהיתה יודעת לשחק, ומעוניינת, ומוכנה לשכב עם המפיק בדרך למעלה.
היא חייכה במבוכה כשעלתה בה המחשבה הזאת, ולו בגלל ששהתנסות שלה בתחום היתה רחבה אבל לא עמוקה, ושעוד לא ממש יצא לה ללכת עם זה עד הסוף, כמו שאומרים, וזאת בניגוד למשל לתמר, שנוסעת אתה באותו אוטובוס לבית הספר וחושבת שהן חברות, וכבר מדצמבר היא לא בתולה ויש לה רק דברים טובים להגיד על גברים בכלל ועל הגבר שלה בפרט. אבל כשתמר התיישבה לידה באוטובוס למחרת יום השואה, לא חשבה שירלי על נסיונה המיני, אלא הרהרה שבאותו עולם תיאורטי עם הנאצים המפטמים היתה תמר צריכה להתחנן על ארבע לתפקיד בהצגה על השואה, כי היא כזאת רזה וגם ציצים אין לה, וחייכה לעצמה, ותמר שמחה מהחיוך הזה, כי תמיד חשבה ששירלי נורא 'כבדה' ולא זורמת, והנה היום כבר הבזיקו שני חיוכים על פניה המהורהרים, אחד כשעלתה לאוטובוס ועוד אחד כשהתיישבה, וזה סימן ששירלי מתחילה לקחת את החיים יותר בקלות, כלומר, בעיני תמר, סימן טוב.

נכתב על ידי רונן א. קידר, 24/11/2006 23:21, ושייך לקטגוריות אמנות, סיפרותי
24 תגובות   הוספת תגובה     הצגת תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
התגובה האחרונה היתה של ענתא ב-30/11/2006 14:22



45,971
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן א. קידר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן א. קידר ועליו/ה בלבד