Im Ausland

החיים חזקים יותר
 
הוסף לקבועים שלי
רוצים להמליץ על הבלוג? לחצו כאן
קישור ישיר לבלוג
דף כניסה לישראבלוג
רסס


ברוכים הבאים למועדון המעריצים של שמילקיהו!

כינוי: רונן א. קידר
גיל: 52
רוצים מנוי? מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


פינת החתול


חתול עולה באש?
או שזו סתם הילה של קדוש?


בלוגים חביבים עלי
סינמסקופ
דגש קל
ליבריסטאן
אמיר אור
המתופפת הקטנה
החיים שמתחת לחיים
לדבר את האהבה הטובה
יעל ישראל עושה אהבה
מולטי קולטי - בלוג בישול
עדה
קיטי
Alon's Blog
תירס חם
סיטי בלונד
אדמיאל קוסמן
שירה ומחשבות
עיר מקלט
אני והעיר הקדושה


מורה נבוכים
באופן כללי
מי אני ומה אני עושה בגרמניה
מה אני בעצם מתרגם שם?
איך אני נראה עכשיו (מסופר)
החתול שנותן לי לגור אצלו
על ספר השירים שלי, "סימני נשיכה"
הבלוג השני שלי - מה שהיה מותר
זוטא - אם יש לכם רגע
-
שירים
zuhause
הגבול
חרדה
החומה (טכנולוגיה היא קיר)
היום הקצר ביותר
להיות גרמני (השיר מופיע בסוף הפוסט)
יראת אלוהים
בתוך הראש
מבקרים
שני שירים מתוך 'סימני נשיכה'
-
פרוזה
השואה היתה - פתיחה
עסקי הספרות
Life goes on
פרוטוקול


פוסטים מומלצים מבלוגים אחרים
על הרע שבעשיית הטוב / את תלכי בשדה
כן, אבל לא עכשיו / המתופפת הקטנה
תיאורית המחירים / המתופפת הקטנה
תשוקה היא תשוקה היא תשוקה / המתופפת הקטנה
אלוהים אדירים / miss kitty fantastico
אם הקירות / את תלכי בשדה
ב"נ ומ"מ רוקדות/ החיים שמתחת לחיים
קריאה ב'פרימה'/ורד דור
שנה וקללותיה/ אורי אלחייני
בקבוק מים/ מיכל ברגמן
מהר מהר שלא ייגמר /אסתי
על האומץ/עדה
על הקל והכבד/ את תלכי בשדה
צהריים בטוסקנה/אקס
סוף העולם/ שרה (הקודמת)
משחקים בבננות / אמיר אור וחברים
גברים מתוך קטלוג/ את תלכי בשדה
השתלשלות / אסתי ירושלמי בע"מ
בובת חרסינה / אסתי ירושלמי בע"מ
למה אני שונאת את השדים שבפנים / גן צועני
דו"ח מצב נקודתי - חלק ב' / טרף קל


קטעים לפי קטגוריות


 << דצמבר 2006 >> 
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

הבלוג חבר בטבעות:
« הקומונה של לי » ±
« ישראלים בחו"ל » ±

ארכיון:

12/2006

רפואה מוזיקלית

אז ככה:
איכשהו התגלגלתי לפני כמה ימים לרשומה הזו של עידן אלתרמן בבלוג החדש שלו ב'רשימות', וצפיתי בקטע הוידאו האחרון שם - סצינה מהסרט "כמעט מפורסמים". וזה דיגדג לי משהו, כי האהבה שלי למוזיקה מזכירה קצת את האהבה למוזיקה שאלתרמן מספר עליה ברשומה הזו (אם כי רשימת האמנים והשירים שלי היתה נראית אחרת לגמרי, פרט אולי ל'טירס פור פירס'). זה מתבטא אצלי למשל בנטייה לחפש פסקול לרגעי החיים הדרמטיים (לילה מטורף אחד של שיחות טלפון ובקבוקי יין מנופצים, למשל, יתקשר אצלי לעד ל-Spark של טורי איימוס), בכך שאני מוצא תמיד השלכות על החיים שלי מהשירים שמתנגנים לי בראש, לא משנה כמה הם טפשיים, וגם בזה שאני מתחבר פעמים רבות לסרט או תוכנית טלוויזיה דרך הפסקול.
קחו לדוגמא את דוני דארקו, סרט קצת משונה שחלק מהחברים שלי תהו מאוד לגביו, לפחות בצפייה ראשונה, כי העלילה שלו לא ממש מתיישבת. אבל מה לי ולעלילה? בצפייה הראשונה שלי, 11 בלילה ולבד, הסרט בהחלט נראה לי מוזר; אבל כש"Head over heels" של "טירס פור פירס" התנגן באחת הסצנות הפותחות כבר הרגשתי בבית, ואז, בשלב יחסית מאוחר, כשעוד לא ידעתי בדיוק איך לאכול את זה, באה הסצינה שבה יורדת גרטשן במדרגות לצלילי Under the milky way של The church, שיר מכשף משנות השמונים שעד לאותו רגע לא ידעתי שיש מישהו בעולם שאוהב אותו חוץ ממני, ואני - בבת אחת ובלי עכבות - התאהבתי. הביצוע המצמרר של גארי ג'ולס בסיום ל-Mad world היה רק הקצפת על הגלידה.



כשהכרתי את אסנת וגיליתי שהיא (לומדת להיות) זמרת אופרה, לא הייתי בטוח בכלל שאותו קשר נסתר שאני חש למוזיקה יעבוד גם עם מוזיקה קלאסית, בהיותה מורכבת בהרבה. אבל טעיתי. זה לקח די הרבה זמן, אבל היום אני מוצא את עצמי מתמוגג באותה הנאה של חיבור רגשי מיידי גם על אקורד נפלא של שטראוס מהאריה של אריאדנה, על מעבר מדויק בשיר מולחן של וולט וויטמן או על הקונצ'רטו לכינור של מנדלסון. במחשבה שנייה זה כמובן טבעי, כי המוזיקה המערבית מבוססת על אותם מהלכים הרמוניים (ברמות שונות של מורכבות ועם כלים שונים) אצל באך ואצל האיגלס, אצל וגנר וברוק כבד. מוזיקה היא מוזיקה.



לכל אחד, כמובן יש את האהבות והסטיות שלו, ולי, כמי שהתבגר בשנות השמונים, יש כמובן כמה חיבות (יש מילה כזאת?) משונות למוזיקה מהעשור הזה. היא איכשהו מקפיצה אותי, מעודדת ומרגשת כאחד, ומחזירה אותי למקום הכי בסיסי וטבעי שלי, מקום שמכיר בעגמומיות הכוללת מסביב אך משום מה שומר על אופטימיות (כמו בשורות המטופשות-באמת של להקת 'יורופ' - we're leaving for venus/ but still we stand tall/ cause maybe they've seen us/ and welcome us all). בהערת אגב רצוי לציין שמאפיין דומה אפשר למצוא גם אצל המלחין הקלאסי יוהן שטראוס, שמלודיות שלו גם מסתובבות אצלי בראש לאחרונה. אבל לא חשוב. העיקר הוא שהיום הרצתי ברצף את כל שירי האייטיז במחשב שלי תוך כדי עבודה, והדבר גרם לי לאיזה שעשוע קליל ומחויך, שהתגבר על חרדות מאתמול ומהבוקר וסייע לי להדביק את קצב העבודה הרצוי.
אז לא שאני ממליץ על התרופה הזאת לאחרים, אבל בשבילי - שני להיטי אייטיז וקצת שטראוס לפני השינה, ואני אהיה בסדר.

נכתב על ידי רונן א. קידר, 7/12/2006 22:56, ושייך לקטגוריות אמנות, אופטימי
2 תגובות   הוספת תגובה     הצגת תגובות כאן     2 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
התגובה האחרונה היתה של עדה ב-9/12/2006 19:30



45,971
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן א. קידר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן א. קידר ועליו/ה בלבד