Im Ausland

החיים חזקים יותר
 
הוסף לקבועים שלי
רוצים להמליץ על הבלוג? לחצו כאן
קישור ישיר לבלוג
דף כניסה לישראבלוג
רסס


ברוכים הבאים למועדון המעריצים של שמילקיהו!

כינוי: רונן א. קידר
גיל: 52
רוצים מנוי? מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


פינת החתול


חתול עולה באש?
או שזו סתם הילה של קדוש?


בלוגים חביבים עלי
סינמסקופ
דגש קל
ליבריסטאן
אמיר אור
המתופפת הקטנה
החיים שמתחת לחיים
לדבר את האהבה הטובה
יעל ישראל עושה אהבה
מולטי קולטי - בלוג בישול
עדה
קיטי
Alon's Blog
תירס חם
סיטי בלונד
אדמיאל קוסמן
שירה ומחשבות
עיר מקלט
אני והעיר הקדושה


מורה נבוכים
באופן כללי
מי אני ומה אני עושה בגרמניה
מה אני בעצם מתרגם שם?
איך אני נראה עכשיו (מסופר)
החתול שנותן לי לגור אצלו
על ספר השירים שלי, "סימני נשיכה"
הבלוג השני שלי - מה שהיה מותר
זוטא - אם יש לכם רגע
-
שירים
zuhause
הגבול
חרדה
החומה (טכנולוגיה היא קיר)
היום הקצר ביותר
להיות גרמני (השיר מופיע בסוף הפוסט)
יראת אלוהים
בתוך הראש
מבקרים
שני שירים מתוך 'סימני נשיכה'
-
פרוזה
השואה היתה - פתיחה
עסקי הספרות
Life goes on
פרוטוקול


פוסטים מומלצים מבלוגים אחרים
על הרע שבעשיית הטוב / את תלכי בשדה
כן, אבל לא עכשיו / המתופפת הקטנה
תיאורית המחירים / המתופפת הקטנה
תשוקה היא תשוקה היא תשוקה / המתופפת הקטנה
אלוהים אדירים / miss kitty fantastico
אם הקירות / את תלכי בשדה
ב"נ ומ"מ רוקדות/ החיים שמתחת לחיים
קריאה ב'פרימה'/ורד דור
שנה וקללותיה/ אורי אלחייני
בקבוק מים/ מיכל ברגמן
מהר מהר שלא ייגמר /אסתי
על האומץ/עדה
על הקל והכבד/ את תלכי בשדה
צהריים בטוסקנה/אקס
סוף העולם/ שרה (הקודמת)
משחקים בבננות / אמיר אור וחברים
גברים מתוך קטלוג/ את תלכי בשדה
השתלשלות / אסתי ירושלמי בע"מ
בובת חרסינה / אסתי ירושלמי בע"מ
למה אני שונאת את השדים שבפנים / גן צועני
דו"ח מצב נקודתי - חלק ב' / טרף קל


קטעים לפי קטגוריות


 << אוגוסט 2007 >> 
א ב ג ד ה ו ש
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

הבלוג חבר בטבעות:
« הקומונה של לי » ±
« ישראלים בחו"ל » ±

ארכיון:

8/2007

בעדשה (פוסט תמונות ופילוסופיה)
פעם היו אומרים על תיירים יפניים, שהם בעצם לא רואים שום אתר בו הם מבקרים, כי הם כל הזמן חבויים מאחורי עדשת המצלמה. אני זוכר שהיינו מסתכלים במבטים מבוהלים על היפנים שמצטלמים בכל מקום בעודנו מנסים ליצור את התמונה שתיראה הכי טוב ותהיה שווה את עלות הפילם והפיתוח. נדנו ליפנים שלא זוכים באמת לחוות את המקומות ורק מצלמים בלי לחשוב.
אבל היפנים היו חכמים יותר, ופיתחו כתגובה את המצלמה הדיגיטלית, שהפכה את כולנו לתיירים יפנים: אין עלות פילם, אין עלות פיתוח, יש מספר אדיר של תמונות ואין שום סיבה לא לצלם הכל. אם המצלמה מספיק טובה, קשה לא להתמכר לרצון לצפות בעולם דרכה, לתכנן זוויות, לחשוב מה יראה טוב יותר ומה פחות. לפעמים טוב שיש מקומות - כמו הקפלה הסיסטינית - שבהם אסור לצלם, או שיש שעות - כמו בשיא החום - שאף צילום לא יכול לצאת מושלם. אז המצלמה נכנסת לרגע לתיק ונוצרים זכרונות בלתי מצולמים, אבל מתוקים.
מצד שני, צריך לזכור שטיול לא נועד רק להנאה רגעית , אלא גם לייצור אותם זכרונות שהמצלמה מעצבת. במובן הזה, לדיגיטלית יש יתרון בכל שהיא מאפשרת חופש מסוים: לא חייבים לצלם רק את 'האתרים החשובים' , ואפשר למצוא גם דברים קטנים יותר וראויים לתיעוד. שהרי תמונה של הקולוסיאום בזווית הרגילה אפשר למצור בשתי הקלקות עכבר באינטרנט, אז מה נרוויח מעוד אחת?
אומרים שזה בשביל להראות שהיינו שם, ולכן מצלמים מישהו על רקע הקולוסיאום, בתמונות שתמיד נראות כאילו אותו אדם מודבק על התמונה או עומד על רקע מסך כחול (כמו בטלוויזיה). או שחותכים את קצה הקתדרלה כדי שיראו גם את יוסי. שלא תבינו אותי לא נכון: אני עושה המון תמונות מהסוגים האלה, אבל מחפש גם משהו אחר, אישי יותר.
זה יכול להיות איזו אינטרקציה שלנו עם הסביבה; זה יכול העולם האנושי, שהוא חלק לא פחות חשוב מחוויית הטיול; זה יכול פשוט זווית קצת שונה, קצת אחרת, אולי קצת שולית, שמדריכי התיירים לאן דווקא מתייחסים אליה ושפשוט קסמה לי באותו רגע.
בפוסט הזה אנסה להעלות כמה תמונות מרומא שמנסות לעשות דברים כאלה, כל אחת עם הסבר קצר... תהנו.




פיאצה דאספניה


אולי התמונה הכי קונבנציונלית בסט הזה, אבל היא מביעה את אחת התכונות הבולטות שחווינו ברומא - הצפיפות; איכשהו, מהגובה הזה (בראש המדרגות הספרדיות) גם היא נראית אסתטית.





אינני יודע מה מצולם כאן; התמונה הזו נולדה כשהתמקמתי בנקודה מסוימת כדי להצטלם על רקע אחת המזרקות מעל כיכר פופולו. פתאום קלטתי את המגדל הזה דרך חומת העצים, וידעתי בדיוק איך תראה התמונה.





"אחי , באתי לנקות פה, אתה יודע אולי מי בעלבית?"
מכל פסלי הגיבורים במוזיאוני הוותיקן קסם לי במיוחד הבחור הזה, שלא היה עליו שום שלט וגם מדריך השמע לא ידע לומר עליו כלום. הוא מביט בעיניים כל-כך אנושיות, שאפשר לתהות אם מדובר אולי באחד המבקרים שראה משהו אסור ואחד האלים הפך אותו לאבן.


ליד סן פייטרו


עשינו הרבה עצירות, בגלל החום והעייפות ברגליים, ובמהלכן צילמנו לא פעם כל מיני טיפוסים מעניינים. אבל האיטלקיה העייפה הזו, היושבת על עמוד לא רחוק מכנסיית סן פייטרו, היתה הכי מיוחדת. מישהו רוצה להפוך אותה לפסל?


ארבעה יורו!


אמרנו אינטרקציה, והאינטרקציה הכי נפוצה עם תיירים ברומא היא ההתמקחות. את המשא ומתן המופלא על תיק הפראדה המזויף ליד טרבי לא צילמתי, אבל הנה אסנת מורידה את המחיר של שאל סיני נאה לארבעה יורו (בסוף נסגר על שלושה).





התמונה האחרונה היא עניין של מזל נטו. אסנת מצלמת את הארמון של ויטוריו עמנואל, מלך איטליה, שהמקומיים מכנים אותו 'עוגת חתונה', כשלפתע - באופן לגמרי לא מתוכנן - פורצת אל הפומפוזיות ציפור במעופה ומשלימה את מבנה התמונה באופן שקשה מאוד לתכנן אותו. ויוה לה ויטוריו.

נכתב על ידי רונן א. קידר, 5/8/2007 00:09, ושייך לקטגוריות בשבילנו זו אירופה אירופה, תמונות
14 תגובות   הוספת תגובה     הצגת תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
התגובה האחרונה היתה של ארי ב-7/8/2007 10:51



45,971
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן א. קידר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן א. קידר ועליו/ה בלבד