Im Ausland

החיים חזקים יותר
 
הוסף לקבועים שלי
רוצים להמליץ על הבלוג? לחצו כאן
קישור ישיר לבלוג
דף כניסה לישראבלוג
רסס


ברוכים הבאים למועדון המעריצים של שמילקיהו!

כינוי: רונן א. קידר
גיל: 52
רוצים מנוי? מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


פינת החתול


חתול עולה באש?
או שזו סתם הילה של קדוש?


בלוגים חביבים עלי
סינמסקופ
דגש קל
ליבריסטאן
אמיר אור
המתופפת הקטנה
החיים שמתחת לחיים
לדבר את האהבה הטובה
יעל ישראל עושה אהבה
מולטי קולטי - בלוג בישול
עדה
קיטי
Alon's Blog
תירס חם
סיטי בלונד
אדמיאל קוסמן
שירה ומחשבות
עיר מקלט
אני והעיר הקדושה


מורה נבוכים
באופן כללי
מי אני ומה אני עושה בגרמניה
מה אני בעצם מתרגם שם?
איך אני נראה עכשיו (מסופר)
החתול שנותן לי לגור אצלו
על ספר השירים שלי, "סימני נשיכה"
הבלוג השני שלי - מה שהיה מותר
זוטא - אם יש לכם רגע
-
שירים
zuhause
הגבול
חרדה
החומה (טכנולוגיה היא קיר)
היום הקצר ביותר
להיות גרמני (השיר מופיע בסוף הפוסט)
יראת אלוהים
בתוך הראש
מבקרים
שני שירים מתוך 'סימני נשיכה'
-
פרוזה
השואה היתה - פתיחה
עסקי הספרות
Life goes on
פרוטוקול


פוסטים מומלצים מבלוגים אחרים
על הרע שבעשיית הטוב / את תלכי בשדה
כן, אבל לא עכשיו / המתופפת הקטנה
תיאורית המחירים / המתופפת הקטנה
תשוקה היא תשוקה היא תשוקה / המתופפת הקטנה
אלוהים אדירים / miss kitty fantastico
אם הקירות / את תלכי בשדה
ב"נ ומ"מ רוקדות/ החיים שמתחת לחיים
קריאה ב'פרימה'/ורד דור
שנה וקללותיה/ אורי אלחייני
בקבוק מים/ מיכל ברגמן
מהר מהר שלא ייגמר /אסתי
על האומץ/עדה
על הקל והכבד/ את תלכי בשדה
צהריים בטוסקנה/אקס
סוף העולם/ שרה (הקודמת)
משחקים בבננות / אמיר אור וחברים
גברים מתוך קטלוג/ את תלכי בשדה
השתלשלות / אסתי ירושלמי בע"מ
בובת חרסינה / אסתי ירושלמי בע"מ
למה אני שונאת את השדים שבפנים / גן צועני
דו"ח מצב נקודתי - חלק ב' / טרף קל


קטעים לפי קטגוריות


 << אוקטובר 2007 >> 
א ב ג ד ה ו ש
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

הבלוג חבר בטבעות:
« הקומונה של לי » ±
« ישראלים בחו"ל » ±

ארכיון:

10/2007

המקרה של הארבזן זופה
היה זה יום בהיר בתחילת הסתיו. צעדתי לתומי בשבילי הזופרמארקט המקומי כאשר לפתע צד את עיני משהו יוצא דופן. חמוש בחושי הבלש החדים שלי ידעתי מיד שמשהו קרימינלי מסתתר כאן, ושבתי על צעדי. ממדף הירקות המקוררים, בין חסה אחת לאחרת, הוא קרץ לי. היה זה שורש פטרוזיליה, מהסוג שלא רואים כמעט במקומותינו, וגודלו כאמת-יד של עוג בינוני. מיד הדהדו במוחי דבריה של האישה המסתורית שנכנסה לביתי מברלין לפני מספר ימים. 'מרק', היא אמרה, בטרם נספגה באפיסת כוחות אל מעבה אולם החזרות.
מוחי החריף כמו פלפל צ'ילי חיבר מיד את שני הרמזים, ומיד התחלתי לרחרח באזור המועד לפורענות של שורת הבשרים. שם עמדה, כרגיל, המודיעה בעלת שלושת טורי השיניים והפרצוף שיצא מסרט של אלמודובר, וקרצה לי בחצי עין, כממתיקה סוד. 'מישהו השאיר לך כאן מעטפה במבצע', היה נדמה לי ששמעתי אותה אומרת, אבל זה היה בזארלנדית, כך שמהר מאוד הבנתי שמדובר בעצם בנתח בשר יפהפה שרק מצפה שמישהו ימצה אותו לציר.
ציר, חשבתי לעצמי, זה בהחלט רמז חשוב. אחרי שוויתרתי על הרעיון לנסוע לפרלמנט האירופי בשטרסבורג, מצאתי את עצמי - אינטואיטיבית - רוכש פתאום גם ארבעה בצלים גדולים, חבילת גזר, צרור פטרוזיליה טרייה וראש שום. ואז, כשהכל נראה ורוד, הבהירה לי שיחת טלפון מסתורית מאותה אישה חובבת-מרק שהגיע הזמן לבחור: עדשים או אפונה?
הבחירה גרמה ללבי לפעום ולנשימתי לשנוק. לא ידעתי אם אני בדילמה או בקונפליקט, והאמביוולנטיות שיגעה אותי. אבל הגורל (והתסריטאי) חשבו אחרת. מבטי נח על שקית אפונה ירוקה יבשה, וזה הספיק.
מכאן הכל רץ כמו במערכה הראשונה של סרט: לפתע צץ על הכיריים סיר ענק בו טוגנו במהירות שני בצלים וחצי ראש שום קצוץ. תפוחי אדמה, ששמרתי במזווה למקרה של רעב באירלנד, מצאו את עצמם בתוך הסיר, יחד עם פיסות שטוחות מהשורש הגרנדיוזי. כל זאת עשתה לי האישה המסתורית, שכוחה רב במרק וקולה שולט במוחי. בכוחותי האחרונים מנעתי מהגזרים להיסחף אל הקלחת, שלא יהיו לי 'גזר הולך לאיבוד דרך מרפסת'. אבל לא יכולתי למנוע מהבשר ללכת בדרך כל בשר - הוא הושחם באכזריות, תוך שהוא ממיס אל התערובת את שומניו (ציינתי לעצמי שזו דרך מעניינת לדיאטה).
בנקודה הזו החלטתי לקחת פיקוד. אם כבר נסחפתי, אז למה לא עם תנוחות? הוספתי לסיר בחיוך חופן רחב של מלח גס, שני עלי דפנה, פלפל צ'ילי, קצת כמון, ולא מעט פפריקה מתוקה וטנדורי מסאלה שיש לי עוד מהמעבר להודו. הרגשתי שאני שולט במצב, וכטוב לבי באדים הנחתי גם לאפונה ולפטרוזיליה לגלוש אל הסיר, אבל הטבעתי אותן בכמות נאה של מים.
הסיפור התחיל לבעבע ולהתקרב לנקודת הרתיחה. השכנים כבר איימו לפנות אותי מהבניין. אבל לא איבדתי את העשתונות (הם במרק) וחיכיתי ליד הסיר כשעה, שמישהו יצלצל. כשאף אחד לא צלצל, הבנתי שאני אבוד. בהכנעה צירפתי גם את הגזרים לתערובת הקרימינלית שהלכה והתגבשה, אך במוחי כבר התרקמה תוכנית נואשת לסיום הפרשה. בשעה הקרובה רק צפיתי מרחוק בפשע המתגבש, כאשר אני הופך בו מדי פעם בכף עץ ועוקב אחרי התפתחות האפונים. ואז, כשאף אחד לא ציפה, שלפתי את הנשק הסודי שלי, שהוא כמו מקטרת לשרלוק הולמס - בלנדר.
בלי להניד עפעף חילצתי מהמרק את הפטרו-זיליה ואת גושי הבשר, תחבתי את בלנדרי לעומק העולם התחתון של הסיר וריסקתי בעוצמה את האפונים. קול יבבה נשמע, ועולם הפשע הפך למחית תחת ידי הבוטחות. אך לפתע משהו עצר בעדי. קול מפתה נשמע מהמרק, ואני עצרתי ברוסקי והבנתי שזהו. הובסתי. הבשר המתקתק ביקש לחזור אל הסיר, ולי לא נותר אלא להבין שגורל המרק להישאר חצי מרוסק, וגורלי הוא להיכנע לפשע ולאכול אותו בגדול. כפי שלחשה האישה המסתורית כששבה מחזרותיה, "עזוב את זה, זו אפונה-טאון".


נכתב על ידי רונן א. קידר, 11/10/2007 22:13, ושייך לקטגוריות אסנת, מתכונים, הומור
18 תגובות   הוספת תגובה     הצגת תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
התגובה האחרונה היתה של Ari ב-15/10/2007 13:20



45,971
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן א. קידר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן א. קידר ועליו/ה בלבד