Im Ausland

החיים חזקים יותר
 
הוסף לקבועים שלי
רוצים להמליץ על הבלוג? לחצו כאן
קישור ישיר לבלוג
דף כניסה לישראבלוג
רסס


ברוכים הבאים למועדון המעריצים של שמילקיהו!

כינוי: רונן א. קידר
גיל: 52
רוצים מנוי? מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש


פינת החתול


חתול עולה באש?
או שזו סתם הילה של קדוש?


בלוגים חביבים עלי
סינמסקופ
דגש קל
ליבריסטאן
אמיר אור
המתופפת הקטנה
החיים שמתחת לחיים
לדבר את האהבה הטובה
יעל ישראל עושה אהבה
מולטי קולטי - בלוג בישול
עדה
קיטי
Alon's Blog
תירס חם
סיטי בלונד
אדמיאל קוסמן
שירה ומחשבות
עיר מקלט
אני והעיר הקדושה


מורה נבוכים
באופן כללי
מי אני ומה אני עושה בגרמניה
מה אני בעצם מתרגם שם?
איך אני נראה עכשיו (מסופר)
החתול שנותן לי לגור אצלו
על ספר השירים שלי, "סימני נשיכה"
הבלוג השני שלי - מה שהיה מותר
זוטא - אם יש לכם רגע
-
שירים
zuhause
הגבול
חרדה
החומה (טכנולוגיה היא קיר)
היום הקצר ביותר
להיות גרמני (השיר מופיע בסוף הפוסט)
יראת אלוהים
בתוך הראש
מבקרים
שני שירים מתוך 'סימני נשיכה'
-
פרוזה
השואה היתה - פתיחה
עסקי הספרות
Life goes on
פרוטוקול


פוסטים מומלצים מבלוגים אחרים
על הרע שבעשיית הטוב / את תלכי בשדה
כן, אבל לא עכשיו / המתופפת הקטנה
תיאורית המחירים / המתופפת הקטנה
תשוקה היא תשוקה היא תשוקה / המתופפת הקטנה
אלוהים אדירים / miss kitty fantastico
אם הקירות / את תלכי בשדה
ב"נ ומ"מ רוקדות/ החיים שמתחת לחיים
קריאה ב'פרימה'/ורד דור
שנה וקללותיה/ אורי אלחייני
בקבוק מים/ מיכל ברגמן
מהר מהר שלא ייגמר /אסתי
על האומץ/עדה
על הקל והכבד/ את תלכי בשדה
צהריים בטוסקנה/אקס
סוף העולם/ שרה (הקודמת)
משחקים בבננות / אמיר אור וחברים
גברים מתוך קטלוג/ את תלכי בשדה
השתלשלות / אסתי ירושלמי בע"מ
בובת חרסינה / אסתי ירושלמי בע"מ
למה אני שונאת את השדים שבפנים / גן צועני
דו"ח מצב נקודתי - חלק ב' / טרף קל


קטעים לפי קטגוריות


 << יולי 2008 >> 
א ב ג ד ה ו ש
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

הבלוג חבר בטבעות:
« הקומונה של לי » ±
« ישראלים בחו"ל » ±

ארכיון:

7/2008


משוב חיובי (positive feedback) הוא מונח המתאר מצב שבו מערכת מגיבה לשינוי באותו כיוון שבו מתבצע השינוי. בצורה פחות מדויקת (ויותר ברורה) הכוונה היא לתופעה שמחזקת את עצמה - תופעה שככל שיש יותר ממנה, כך קל לה יותר להתחזק. כמו התרבות של עכברים שיוצאת משליטה כשאין בעיית מזון או טורפים.
זאת בניגוד למשוב שלילי - תופעה שככל שהיא מתחזקת, כך יש לה יותר התנגדות; רוב התופעות המוכרות לנו הן של משוב שלילי. הטבע, העולם, מווסתים את עצמם. אבל בתחומים מסוימים אפשר לראות לפעמים תופעות של משוב חיובי. 'בועה' כלכלית היא תופעה כזו: המניה עולה כי אנשים קונים, אנשים קונים כי המניה עולה. וחוזר חלילה. בתחום הכסף, משוב חיובי הוא תופעה נפוצה (עד גבול מסוים, שאז הכל מתמוטט, שזה סוג של משוב שלילי קיצוני).
אבל משוב חיובי פועל לא רק על כסף, אלא גם - ואולי יותר - על רעיונות. לאו דווקא רעיונות 'גדולים' כמו 'הגלגל' או 'דמוקרטיה', אלא מיני-רעיונות קטנים וקלים לשעתוק, כמו אלה שדוקינס קרא להם ממים. נניח, קטע מוזיקלי. או קליפ. או פרסומת לבלנדר.
עולם הרעיונות היה תמיד נתון למשוב חיובי. שיר, זמר, סרט, כוכב קולנוע פופולריים 'כי הם פופולריים'. הרצון להשתייך, הצורך להבין על מה כולם מדברים - כל אלה דוחפים במפורש את הפופולרי למגה-פופולרי. אלא שבעבר היה צריך לעשות את הצעד הראשון, את המעבר מאלמוני לפופולרי, בדרך אחרת. היה צריך שמפיק מוזיקלי/ציד כשרונות/מרגול יגלו את האלמוני ו'יעשו ממנו כוכב'. זה יכול להיות מאוד מהיר (תשאלו את נינט) אבל צריך לעבור שלב ראשוני של סינון אצל 'מישהו למעלה'.
אבל האינטרנט (ובפרט - יוטיוב) משנה את כל זה. המשוב החיובי יכול עכשיו להתחיל ממש מההתחלה. למשל, נניח שאתה מנהל חברת בלנדרים קטנה ביוטה, שאוהב - להנאתו - לבדוק אם הבלנדרים יכולים לטחון חתיכות עץ. ונגיד שיש לך מנהל שיווק, שחושב שיהיה נחמד לצלם אותך טוחן כמה דברים מיוחדים, ולשלוח לחג המולד לכמה לקוחות חשובים. ונניח שאתם מוציאים 50 דולר על חלוק, משקפיים וכמה דברים לטחון, מצלמים חמש פרסומות והולכים לישון בתקווה שמחר תמכרו עוד בלנדר.
אבל משוב חיובי הוא כלי חזק מכל בלנדר, ותוך ימים אחדים הסרטים הופכים ללהיט עולמי, עם מיליוני צפיות, והקהל דורש עוד ועוד (עד היום הופקו 73 סרטונים, ונצפו יחד כמאה מיליון פעם).
עוד דוגמה? בבקשה.
מאט הארדינג היה בחור צעיר, יוצר משחקי וידאו, שהחליט להשקיע את הכסף שהרוויח בהייטק בטיול ברחבי אסיה. יום אחד, בהאנוי, הציע לו החבר שטייל אתו, 'למה שלא תעמוד פה, תעשה את הריקוד המטופש שאתה עושה תמיד, ואני אצלם אותך?'. הגאג יצא מוצלח, והארדינג החליט לצלם את עצמו רוקד בכל מקום בטיול, ובעוד כמה מקומות בעולם. ועשה מזה קליפ.
עבר זמן מה. אנשים התלהבו והעבירו אחד לשני את הקליפ. מישהו בחברת מסטיקים התלהב, והציע למאט הצעה שאין לסרב לה: לחזור על העניין ביותר מדינות, על חשבון החברה. מאט עשה קליפ שני, והפופולריות הצטברה. אנשים התחילו לשלוח אימייל שמבקשים ממאט לבוא לארצם ולרקוד אתם את הריקוד המטופש שלו. אז מאט פנה לחברה, והם הסכימו לממן עוד מסע בעולם. ועוד קליפ. הקליפ הזה עלה לרשת ב-20 ביוני, וכבר יש לו כמעט שש מיליון צפיות ביוטיוב. בשלושה שבועות. ויש בזה משהו אופטימי.



יש כמובן עוד דוגמאות, ובעצם זה שאני מביא אותם כאן אני תורם למשוב הזה, לכך שאם משהו פופולרי אז פתאום הוא פופולרי מאוד, הוא חלק מהתרבות, מהשפה, בכל העולם. אפשר לחשוב על זה כאיום ואפשר לחשוב על זה כשיא הדמוקרטיה. ואפשר פשוט לרקוד.


נכתב על ידי רונן א. קידר, 11/7/2008 23:43, ושייך לקטגוריות דברים שמצאתי ביוטיוב, אינטרנט
15 תגובות   הוספת תגובה     הצגת תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
התגובה האחרונה היתה של מיס בוז'רסקי ב-13/7/2008 21:11



45,971
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן א. קידר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן א. קידר ועליו/ה בלבד