מינוי של דן שפירו לשגריר ארה"ב בישראל

מינוי של דן שפירו לשגריר ארה"ב בישראל מסמל שאובמה לא הרים ידיים ולא התייאש מהתהליך המדיני. הוא ממנה בחור צעיר יחסית ונמרץ שבקיא בכל רזי המו"מ (ליווה את מיטשל במגעיו באיזור) ומי שיש לו דלת פתוחה לבית הלבן ולאוזנו של היועץ לביטחון לאומי דנילון. יחד עם זאת הוא מצ'פר מקורב שהלך איתו בדרך הקשה והאמין בו כשכל השאר חשבו שהילרי קלינטון תהיה המועמדת הדמקרטית.

האם כל הרפובליקאנים בעדנו?

האירועים במצרים השכיחו מהעין הציבורית ארוע חשוב שהתקיים בוושינגטון, הכינוס השנתי של cpac,  המנוע השמרני של המפלגה הרפובליקאנית. נהוג לחשוב שהשמרנים הרפובליקאים הם תומכי ישראל מובהקים. זה בדרך כלל נכון, אלא שרבים מתומכי תנועת מסיבת התה הם בדלנים שישראל ממש לא מעניינת אותם. מה שמעניין אותם זה לשלם פחות מיסים ומצדם הסיוע לישראל יכול להתבטל מחר בבוקר. את הרוח הזו מייצג נאמנה חבר הקונגרס החדש מקנטאקי, ראנד פול שהציע באחרונה לבטל את הסיוע הצבאי לישראל. בכל שנה מסתיים הכינוס של CPAC בבחירות דמה שבו בוחרים השמרנים את המועמד שלהם לנשיאות, תנחשו מי זכה זו השנה השניה ברציפות בבחירות האלה? רון פול, אביו של ראנד פול, אדם שבמשך עשרות שנים נחשב לשונא ישראל מובהק. הבן ראנד נחשב לאוהב ישראל בהשוואה לעמדות הקיצוניות , האנטי ישראליות של האב. למזלנו הרב, למרות שרון פול ניצח בבחירות הדמה אתמול, אין לו סיכוי אמיתי להיבחר למועמד המפלגה הרפובליקאית לנשיאות, אבל מה שצריך להדאיג אותנו הן הרוחות האנטי ישראליות המנשבות מכיוונם של רבים מתומכי תנועת מסיבת התה, תנועה שהפכה להיות המנוע של המפלגה הרפובליקאית, והמנוע הזה עלול מתי שהוא גם להשפיע על המכונית כולה.

ארה"ב - אחרי עידן מובראק

הנחת העבודה של ממשל אובמה היא שכל ממשלה מצרית שתוקם תהיה פחות אוהדת וידידותית לארה״ב ממובראק.
מחלקת המדינה מגבשת חבילת סיוע לאופוזיציה המצרית כדי שתוכל להתארגן לבחירות. האחים המוסלמים כמובן לא יהנו מהסיוע אבל זה עלול לספק להם תחמושת פוליטית לניגוח קבוצות אחרות באופוזיציה ולהאשים את יריביהם כי הם משת״פים של ארה״ב.

לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים