אני מת על יציע העיתונות. יותר נכון, אני מת על ניב רסקין. בקלחת של בורות וגסות, הוא מצליח לטפטף כמות מהנה של הומור ועיתונות. אבל גם רסקין, עמוס החן, לא הצליח למתן את חוסר הידע הבלתי נתפס שרון קופמן הנפיק ביום חמישי האחרון.

במהלך התוכנית עלה דיון בעניינה של הגר פיינר-אלופת העולם הטרייה מישראל, שזכתה השבוע בתואר של אחד האיגודים המשמעותיים ביותר בענף האגרוף הנשי. קופמן התהדר בבורותו בעניין והעליב את האלופה החדשה ואת עיסוקה. כאחרון השוביניסטים וכראשון יושבי יציע ג', הוא בז לתחום, למסירות וליכולת של פיינר, סתם, כי בא לו ובלי לשלוט בגרם מהעובדות.

היות שהעיתונאי המתהדר באופן קבוע בידענות חובקת כל, לא השכיל ללמוד רבע פרט על הנושא עליו ליהג, הנה כמה נתוני בסיס:

• הגר מתאמנת כבר תקופה ארוכה וכנגד כל הסיכויים. היא מתמודדת מול קשיים כלכליים איומים ומנסה להיות ראש המחנה, בספורט לא מוכר בישראל, כשכל זה נעשה בלי  תמיכה ממשלתית או ציבורית.

• בשנים האחרונות פיינר התייצבה מול בכירות המתמודדות בתחום. ביניהן רגינה הלמיך, מתאגרפת גרמנייה אגדתית, שהפכה לכוכבת אדירה ברחבי אירופה. בקרב בינה ובין הגר צפו בשידור חי ובתשלום עשרה מיליון גרמניים, כשהישראלית מפסידה לבסוף, אחרי התמודדות מפוארת.

• בגרמניה הגר היא שם גדול. היא מעטרת מגזינים, מופיעה בתוכניות אירוח וזוכה ליחס של כוכבת לכל דבר. לא פעם הוצע לה לעבור לאירופה בחבילה שכללה מימון מרשים, אבל האלופה סירבה. במקביל האימונים בישראל נמשכים בלי בכיינות ובלי טובות מאף אחד. הגר מתפרנסת מהדרכה, כשבשעותיה הפנויות היא מכינה עצמה לזכייה באליפות העולם. בקרב המדובר בשבוע שעבר, זה שבסופו הגיע התואר, היא ניצחה בסיבוב השישי. קהל רב הגיע לזירה רק בשביל לצפות בישראלית וכשהעניין הוכרע, עמדו דקות ארוכות ומחאו לה כפיים.

אבל כל העובדות האלה לא הזיזו לעיתונאי כעוס וחסר חשק, בכל הנוגע לתחקיר בסיסי ולידיעת הפרטים. אפילו ידיעה ספורטיבית בסיסית על הפופולאריות שענף האגרוף הנשי צובר, הוא התקשה להפנים. עזבו אתכם מתחקיר או קריאה בסיסית. כדי ללמוד טיפה על הענף די היה לו לפרשן המהולל שיפנה לחנות די.וי.די מקומית וישכור את אחד הסרטים ההוליוודים החדשים העוסקים בתחום. ואם גם לזה אין כוח, הוא פשוט היה צריך לצפות בכתבה שציון נאנוס הכין.

את הגר הכרתי לפני קרוב לארבע שנים. כמה פעמים בשבוע אני מתאמן במכון האגרוף בו היא עובדת בתל אביב. במהלך השנים אני ועוד מאות חניכים שלא מפסיקים להתפעל מהמקצועיות והמסירות של האלופה, הפכנו למעריציה. כך נראית ספורטאית אמיתית: צנועה, מסורה ומאוהבת עד הראש בענף שלה.

השבוע אחרי שנים ארוכות זכתה הגר סוף סוף למנת כבוד קטנה מהעיתונות. היא לא יבבה בכתבות או איימה שתפסיק להתאמן אם לא תזכה בתמיכה, אלא פשוט פרסה את המצב המורכב בו היא פועלת בפני כתב "ידיעות אחרונות" וציון נאנוס.

בכל תוכנית קופמן תוקף בכעס את חלוקת התקציבים בתחום הספורט. על זה הוא עשה קריירה פופוליסטית ומרשימה. הוא לא יודע נתונים ולא מכיר את המטריה, אבל יכולת הנביחה שלו הפכה לקאלט. בפועל, הוא בבואה מושלמת של הספורט הלבנטיני אותו הוא מבקר. חסר קלאס, גס רוח ולוקה בידע הבסיסי. כנראה שלספורט בישראל מגיע פובליציסט כזה - חלטוריסט במשרה מלאה. מה שמעציב הוא שמדי פעם דבריו זולגים גם למקומות שבהם כשרונות אמיתיים עלולים להיפגע. לספורטאית מהסוג של הגר פיינר, שהגיעה להישגים אדירים בלי לקחת גרוש מאיש, לא מגיע לספוג זלזול סתמי ודחקני. בטח לא בערוץ ספורט מקצועני ובוודאי שלא מפרשן שלא טרח, כמו תמיד, לעשות טיפה שיעורי בית.