סופרמן
8/6/2007 08:43

כשהייתי בגן חובה, קמתי בבוקר שבת אחד וצפיתי בסרט סופרמן. ראיתי איך הוא מציל את העולם שוב ושוב, מציל אנשים שקופצים אל מותם, שומר על החוק ועושה סדר, נאלץ להתמודד עם תסכולם של בני האנוש ולהישאר צנוע לקולותיהם התומכים והנלהבים של אותם אנשים אשר נזקקים לעזרתו שוב ושוב. הושפעתי רבות מהדמות העל-אנושית והחלטתי להיות כמוהו. קשרתי סינר לצווארי, סובבתי אותו לאחור והתחלתי לרוץ בבית הלוך ושוב בתקווה כי אצליח להתרומם מהקרקע ולו במעט. האמנתי, שאם ארוץ מספיק מהר ואזנק בזמן המתאים, גם אני אוכל לעוף לכל מקום שרק ארצה, ואם אוכל לעוף לאן שארצה, אוכל להציל את כולם.

 

אם היה בעולם סופרמן, לטובת מי הו היה? האם לצידנו, עם הסגולה במדינת היהודים או שמה לצידם של התושבים הפלשתינאים בעזה? לאיזה רימון הוא היה מרשה להתפוצץ ואיזה רימון הוא היה מעיף לשמיים? מה הוא היה עושה במלחמת לבנון? ואולי הוא התשובה האמיתית למיגון נגד קסאמים. אני תוהה איזה צד הוא היה לוקח במלחמה על קיום המולדת. סביר להניח שהוא היה מסתבך ומתקשה להחליט על אף היותו סופרמן, אולי הוא היה מפרק את כולם מכלי הנשק כך שלא היתה לאף אחד ברירה אלא לדבר במקום להרים ידיים.

 

אולי סופרמן היה נותן לנו את הפתרון לתאונות הדרכים. הוא היה מציל תאונות חזיתיות בכבישי הצפון, לוקח חבר'ה צעירים בחזרה מהפאב, ואם הוא תופס אותם באמצע הדרך הוא מדווח להורים. אולי הוא היה מציל אנשים שנרדמים מידי יום על ההגה וסוטים לצדדים, מדווח על פקקים בתוך מספר רגעים ומונע מאיתנו עוד קצת עצבים בפקקים. אם אנחנו מאמינים שהמלחמה הפנימית שלנו היא תאונות הדרכים, אולי היינו מסכימים להפסיק להגיב על כל ירי של הפלשתינאים ובתמורה הוא יפרק אותם מנשקם ואותנו הוא יציל מתאונות הדרכים. נראה לי דיל מספיק טוב בשביל שסופרמן יסכים.

 

סופרמן היה יכול למצוא את הצוללת דקר בתוך מספר רגעים, הוא היה יכול להציל את המטוס קרב שהתרסק בשבוע שעבר ולהציל את הטיטניק מטביעה. הוא היה יכול למנוע את אסון המסוקים ואת חטיפת שלושת החיילים. הוא היה יכול למנוע ולעזור בעוד הרבה דברים שההיסטוריה קברה מאחוריה ואם עוד יש לו כוונה להופיע פתאום משום מקום, הוא עוד יכול להציל ולמנוע עוד הרבה דברים. הוא רק צריך להופיע.

 

סביר להניח שלא היה מזיק כאן איזה סופרמן שיסדר את כל העניינים, סופרמן כזה שיעשה לנו ספונג'ה בחיים. ברוב המקרים אנחנו יכולים למנוע את רוב הצרות שבאות עלינו בחיים, תאונות דרכים, מלחמות, זיהום ושאר נושאי האקולוגיה, התעללות, תאונות עבודה ועוד המון סיטואציות שונות. לכאורה מאוד קל להגיד שבאמת הרוב תלוי בנו, אבל מעצם היותנו אנושיים אנחנו גם לא מעט הרסניים כלפי עצמנו בלי סיבה ברורה, ובגלל זה לא יזיק איזה בורר-על.

 

בתקופת הצבא ישבתי לראות שוב את סופרמן האגדי. רעידת אדמה חזקה הרסה מבנים רבים וגרמה לנזקים ואסונות לא מעטים, סופרמן נחלץ לעזרת כולם. פתאום הוא שמע קריאה של אהובתו, לואיס ליין, וטס מהר בכדי להציל אותה, אבל כבר היה מאוחר מידי, היא נקברה עם הרכב בתוך חור שנפער בכביש. סופרמן שגם עליו האנושיות כנראה חלה במידת-מה, התחיל לבכות ולא יכל עוד לשאת את הכאב. הוא הסתובב במהירות מסביב לכדור-הארץ והחזיר את האירועים מעט אחורה, לפני שהחלה רעידת האדמה. ככה הוא החזיר את לואיס ליין שלו לחיים. כך מצאתי את עצמי מרגיש קצת כמו סופרמן, אחרי הכל שנינו רוצים לעזור לעולם ולשמור על אהבתנו מכל משמר, אז בתור סופרמן החלטתי לתת לאנושות ללמוד להסתדר קצת לבד. תמשיכו לקרוא, אמשיך לכתוב

 

סביר להניח שלא היה מזיק כאן אין סופרמן שיסדר את כל העניינים, סופרמן כזה שיעשה לנו ספונגה בחיים

שמור   בטל

15 תגובות     הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע
לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא

שתפו אותי:   תגו.בות   טע.י.ם. לי   חפרן   סמניות גוגל   שווה קריאה   Technorati   הוסף ל-OK   הוסף לקבועים שלי בישראבלוג 

Site Meter