כולנו ילדים של החיים
26/6/2004 22:53

יש ילדים שנולדים דומים לאבא. יש לאמא. אני דומה לאחי. חיצונית. מגיל קטן אתה מפתח לעצמך אישיות. מפתח בהגיה קצת שונה יכולה להיות אותו חפץ מתכתי שפותח דלתות. פיתוח אופי יקרב אותך לדלתות שונות בחיים. לניסיונות שונים לחוות את החיים מנקודות שונות. לפני שבועיים קבעתי עם אבא שלי כי ניסע לים. התנאי היחיד היה, שלא נוסעים בשעה שבע בבוקר, אלא בשעה עשר בבוקר. כדי שאוכל ללכת לישון מאוחר ביום שישי, כדי שאוכל לקום מאוחר ביום שבת, וכדי שאוכל להשתזף מהצבע הלבן שעוטף את עורי. אלא שהשמש צרבה אותי וכעת אני אדום-ורוד עד כדי כך שאם אני מכבה את כל האורות בבית אני היחיד שזוהר בחושך. כשעמדתי בים מקפץ בין גל לגל, שותה מים מלוחים ושומע את המציל כורז "כל המתרחצים לזוז לכיוון צפון", תהיתי לי איך אני אמור לדעת איפה זה צפון כשאני עסוק בלשתות מים ולקפץ בין גלים?! אבל אז התחלתי לחשב את כיוון הזריחה והשקיעה. תהיתי מדוע לא מחלקים מצפנים בכניסה לים לאור הכריזות של המציל... אבל לאף אחד לא היתה תשובה ראויה בשביל לפרסמה בשורות אלו.

 

בזמן ששתיתי מים, הבטתי באנשים המקפצים ותהיתי מדוע הם נהנים להכנס לים אחרי שטבעו בו קרוב לעשרה נפשות וכל זה בשביל לקפוץ בגלים. למעשה זו התשובה הכי חכמה שמצאתי. מי ביננו לא חולם לחזור לילדות שם היינו קופצים על טרמפולינות עד שהאוויר היה יוצא לנו מכל החורים? מסתבר, שאנשים לא רק באים לים בשביל לרפא את הגוף באמצעות המים, או לתפוס קרני שמש צורבות. שלא לומר בפומבי, חלקם יודו שהם פשוט נהנים לקפוץ במים. כמו ילדים.

 

בעוד אני מסיים את המחשבה הראשונה מדוע אני מוקף באנשים שנהנים לקפוץ ולצעוק 'למעלה' 'למטה', כאשר אלו הם הביטויים שאמורים להגיד לנוכח לידם מאיפה לעבור את הגל, אני תוהה לעצמי איך אני למדתי את השיטות הללו. איך לצלול? איך לשחות בים גלי? מסתבר שאת כל זה רכשתי באותה דרך שרוכשים אופי. מביטים מהצד, רואים, מנסים ובסוף לוקחים לעצמך את התכונות שהכי אהבת.

 

מאז ומתמיד הייתי החלטי באופי. מה שאני אומר שקשור בי - זה מה שיהיה. אין לערער על ההחלטות שלי. אך מותר להביע דעה. אבל אם הגעתי להחלטה, אין לערער עליה ויש לבצע אותה גם אם היא נראית לא הגיונית. אופי נוקשה והחלטי. הכל מתוכנן. כמעט עד הפרט האחרון. ככה למדתי לשחות בים גלי ושמש צורבת. למדתי שאפשר לקפץ ולהנות וגם להיות החלטי ונוקשה כאשר הים מחליט לשלח זרמים וגלים. אז תהיו חזקים, תהיו החלטיים ושיהיה שבוע מקסים

 

 




"כל הילדים קופצים רוקדים"


שמור   בטל

30 תגובות     הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע
שתפו אותי:   תגו.בות   טע.י.ם. לי   חפרן   סמניות גוגל   שווה קריאה   Technorati   הוסף ל-OK   הוסף לקבועים שלי בישראבלוג 

הדף הבא
דפים: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  

החודש הקודם (5/2004)  החודש הבא (7/2004)  
Site Meter