בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום
משלוח תמונות לסלולר   לינק ישיר לכאן   דף כניסה


Islay - בלוג וויסקי

וויסקי סינגל מאלט, מזקקות, סקוטלנד
2/2007

גם אני Guardian של גלנליווט!

כבר התוודיתי פעם על החיבה שלי למרצ'נדייז של מזקקות, ולכן לא היתה מאושרת ממני כשהגיעה אתמול מעטפה עבה אל תיבת הדואר ועליה המלים שאני אוהבת למצוא על המעטפות שאני מקבלת - Royal Mail. ה-Membership Pack שלי הגיע.

גלנליווט (Glenlivet) לקחו את עניין המרצ'נדייז ומועדון החברים צעד אחד קדימה, לכיוון המשעשע במקום לכיוון כובד ראש. מועדון החברים שלהם נקרא The Guardians of The Glenlivet, והוא חווייתי בעיקרו (לא מבוסס על הנחות או הטבות אלא על שעשועים קטנים).

כרגע, לקראת האוסקר (ובמקביל לגלובוס הזהב וה-BAFTA) מציעים שם את תחרות The Glenlivet Matinee Idol - מבחן שיעזור לך לגלות איזה פרסונת קולנוע אתה וכתוצאה מכך, איזה גלנליווט אתה. התירוץ הקלוש הוא שנהוג, לטענתם, להשוות את הגלנליווט לשחקנים ידועים. למשל, הגלנליווט 21 נקרא "שון קונרי של הוויסקי". טיפשי בהחלט, אבל זה לא מה שימנע ממני לשחק.

אחרי מסע של 12 שאלות, מסתבר שהפרסונה הקולנועית שמתאימה לי היא קארי גראנט - אני מתוחכמת, אלגנטית ועירונית. ממש כמו גלנליווט 18 שנה. הנה התעודה שלי:


אז מה היה במעטפה שהגיעה מהרויאל מייל? חוברת על המזקקה עם רשמי טעימה עבור כל ההוצאות העיקריות של Glenlivet, דיסק בשם A Personal Tutored Tasting With Master Distiller Jim Cryle, שנדמה לי שהוא DVD אבל עוד לא הספקתי לבדוק, והכי מצחיק - מעטפה חתומה ובתוכה הכרזה רשמית על היותי Guardian של גלנליווט בצירוף מפתח למזקקה וכרטיס מתכת, משהו בין כרטיס אשראי לדיסקית, עם השם שלי ולוגו גדול של The Guardians of The Glenlivet חרוט עליו. הכרטיס והמפתח מוכתרים רשמית כמרצ'נדייז הכי מצחיק שקיבלתי ממזקקה, ועוקפים בקלות את האצבעון של מקאלן (Macallan).

בקיצור, גם אתם יכולים להיות Guardians רשמיים של גלנליווט - דרושה רק הרשמה פשוטה באתר.

נ.ב.

הלילה חוויתי את הספאם הראשון בבלוג - בר ערסים מסויים (וכשר, יש לציין) הציף את התגובות לפוסט שלי על וויסקי כשר וגם את תיבת המסרים שבצד בפרסומות. קצת הזוי.

נכתב על ידי Islay, 22/2/2007 11:42, בקטגוריה
23 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע

איך מייצרים וויסקי? (תמונות) - ליתות שעורה ב-Malt Barns. חלק שני

המדריך בתמונות לייצור וויסקי כפי שצולם בספרינגבנק ממשיך הלאה. והפעם - ליתות.

 

זה מתחיל תמיד עם שעורה ומים. השעורה מאוכסנת במגדל ענק בשטח המזקקה, בחצר פנימית.

 

המים מאוכסנים במגדל קטן יותר ממש ליד מגדל השעורה הגדול.

 

אם נטפס כמה מדרגות מהחצר הפנימית נכנס ל-Malt Barns, שם נמצאות שלוש קומות של Malt Floors.

 

כדי להתחיל להפוך את השעורה ללתת, מזרימים מהמגדלים בערך 10 טון של שעורה למיכל עצום, ומכסים אותה במים.

 

השעורה מבלה במים כמה ימים, ואז מתחיל הסיוט - מזרימים את המים החוצה מהמיכל ומתחילים להוציא את השעורה החוצה מהמיכל באמצעות את ומריצה. כדאי לציין בנקודה הזו שספרינגבנק היא המזקקה היחידה שמבצעת את כל הפעולות בשיטה המסורתית, כמעט בדיוק כמו לפני 200 שנה. בשום מקום אחר בסקוטלנד לא מבלים פעם בכמה ימים בהעברת טונות של שעורה ממקום למקום באמצעות את ומריצה (במזקקות הבודדות שעדיין מלתתות בעצמן).

 

כל השעורה כבר מחוץ למיכל? יופי. את השעורה שבערימה מעמיסים שוב על המריצה ומובילים לכל פינות ה-Malt Floor, לפרישה על הרצפה לצורך הנבטה.

פרישת השעורה על הרצפה לא פשוטה בכלל. משתמשים במין מטאטא נטול שערות כדי לשטח את ערימות השעורה על הרצפה. שכבת השעורה צריכה להיות בגובה מאוד מסוים כדי שהטמפרטורה תהיה אחידה בכל השכבה. איך יודעים מה הגובה הנכון? על ה"מטאטא" אפשר לראות סימון לבן בצידו השמאלי. תוקעים את הצד השמאלי לתוך שכבת השעורה - השעורה צריכה להגיע בדיוק עד פס הסימון הלבן. גאווין, בניגוד אלי, יודע לעשות את זה לפי העין. אני עבדתי הרבה יותר קשה...

 

תראו, התקדמנו יפה! (חבל שאתם לא רואים את כל הצד השני של ה-Malt Floor שמאחורי, עדיין ריק ומחכה לנו...).

 

זהו. כל הרצפה מלאה. בואו נעיף מבט רגע בשעורה שעל הרצפה (אפשר ללחוץ על התמונה להגדלה):

 

עכשיו צריך לעשות "בייביסיטר" לשעורה במשך כמה ימים, ולהפוך אותה בזמנים קצובים כדי לעצור את ההנבטה ולשמור על הטמפרטורה. זה מתבצע במשמרות רצופות, 24 שעות. פה נכנעו בספרינגבנק לקידמה (באופן יחסי, כן?) ומשתמשים במכשיר מיוחד להפיכת השעורה - והוא אפילו עובד על חשמל! עדיין צריך למשוך אותו לבד לאורך כל השטח.

 

השעורה מוכנה וצריך להעביר אותה לתנור (Kiln). איך עושים את זה? שלוש תמנות למעלה, בתמונה של גאווין והמטאטא רואים בקצה קיר ולפניו צינור מתכת מהרצפה עד התקרה - את כל השעורה שעל הרצפה דוחפים לשם, לפתח ברצפה, ובאמצעות מערכת של פס נע השעורה נוסעת אל התנור.

 

לחלק השלישי - ייבוש וקליית השעורה (סוף הליתות).

 

לחלק הראשון - מגיעים לספרינגבנק.

נכתב על ידי Islay, 20/2/2007 18:17, בקטגוריה
24 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     4 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע

איך מייצרים וויסקי? זיקוק וויסקי בתמונות (ספרינגבנק, קמפבלטאון) - חלק ראשון
במקום להכביר מלים, אני עומדת להציג כאן את כל תהליך ייצור הוויסקי בתמונות, חלק אחר חלק. צילמתי את כל התהליך במזקקת ספרינגבנק בקמפבלטאון במהלך ההתלמדות שלי במזקקה. הלכתי לכל מקום עם מצלמה והצקתי להם בלי סוף, אבל הנה, בסוף יצא מזה משהו טוב.

ובדיוק כמו שאני הגעתי לשם, נתחיל במבט קטן על קמפבלטאון וצעידה לכיוון המזקקה.

גרתי במקום בו נמצאת הנקודה האדומה, המזקקה נמצאת בנקודה הכחולה. ארבע דקות ברגל.




צעדה קצרה ברחוב Longrow לכיוון המזקקה: פונים ימינה בסמטה הצרה שאחרי הבית הלבן.




הסמטה חשוכה מאוד בלילה (עד שמגיעים לנקודה בה זרקור מאיר עליך בפתאומיות), והדרך למשמרת לילה היתה מאוד לא נעימה בהתחלה, עד שהתרגלתי שבקמפבלטאון פשוט לא קורה כלום. גם בחושך. תחושת הבטחון המוגזמת הזאת גרמה בעקיפין לכך שגם בגלזגו הרגשתי קצת בטוחה מדי ולכן נשדדתי קלות לקראת הסוף.



הסמטה תכף נגמרת, בחיי. הקיר שמצד שמאל הוא למעשה הקיר של אחד ה-warehouses, ובמבנה הלבן לפנינו נמצאות ה-Malt Floors. תכף, כשנגיע למבנה הלבן, נוכל לפנות שמאלה ל-Bottling Hall או ימינה לחצר המזקקה.



והנה מבט שמאלה לכיוון ה-Bottling Hall.



לחלק השני - ליתות.

נכתב על ידי Islay, 20/2/2007 05:29, בקטגוריה
9 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     4 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע

5 דברים עלי

אז הנה, בזנבו של המשחק גם אלי זה הגיע מיאיר, ואני מצטרפת בכיף. למען האמת, כבר כמה זמן שאני חושבת לכתוב איזה "אודות" לבלוג, אבל בגלל שאין פה אופציה לכתוב את זה בעמוד נפרד שהוא לא פוסט, ירדתי מזה כדי שלא ייתקע פתאום פוסט לא קשור באמצע. אז הנה הזדמנות, ולרגל ההזדמנות וכדי להישאר בכל זאת בתחום נושא הבלוג, אני אתן כאן חמישה דברים שלא ידעתם עלי באופן כללי, וחמישה דברים שלא ידעתם עלי שקשורים לוויסקי.

  

כמה דברים עלי שקשורים לוויסקי:

  

1. גיליתי את הסינגל מאלט לפני בערך 10 שנים. זה היה גלנפידיך 10, והוקסמתי. מאז, פרט לפעם אחת בטעימת וויסקי, לא נגעתי בגלנפידיך.

2. כתיבת פוסט על וויסקי לוקחת לי שעות כי אני בודקת כל פרט קטן באמצעות כמה מקורות שונים, משתדלת להוסיף לענין זווית מקורית משלי ובודקת שוב שהניסוח ראוי. זאת אחת הסיבות שאני ממעטת לכתוב, זה פשוט קצת מתיש.

3. לפעמים לא בא לי לשתות וויסקי במשך חודשים. בכלל, אני לא שותה הרבה.

4. בעבר, בפרץ קטלני של נדיבות, הבטחתי לחבר לתת לו לטעום וויסקי לא נפוץ במיוחד ולא קל להשגה שברשותי. הבאתי את הבקבוק הסגור למפגש חברתי וחזרתי עם חמישית בקבוק ובטראומה - כל האנשים שהורידו כוסית אחרי כוסית של הוויסקי הדי יקר הזה בלי לחשוב פעמים היו נהנים באותה מידה מג'וני ווקר אדום. מאז, הסינגל מאלטים נעדרים מהדיספליי בסלון ואני מגינה עליהם בגופי (אבל חברים שמתייחסים לוויסקי שלהם ברצינות יודעים את הקוד לארון הסודי).

5. פעם רחשתי המון כבוד לכל פיסת קרטון שהגיעה עם הוויסקי. אחרי העבודה ב-Bottling Hall של ספרינגבנק שם ראיתי כל יום עשרות אריזות קרטון, תוויות ובקבוקים ריקים מתגוללים על הרצפה או בארגזים, אני מתייחסת בעיקר לנוזל שבפנים, וגם לזה אני משתדלת לא להתייחס יותר מדי ברצינות (זה לא שכנע אותי עדיין לזרוק לפח את קופסאות הקרטון).

  

כמה דברים עלי שלא קשורים לוויסקי:

  

1. לפני הרבה שנים עבדתי תקופה מסוימת בסוכה במדבר. בישלתי ארוחות, סידרתי סוכות, אירחתי אנשים, אספתי מהשבילים את הגללים של אתון הבית, מילאתי כל בוקר מיכלי מים עצומים מהשיבר של הבדואים והובלתי אותם בג'יפ סופה למיכל הראשי של הסוכה ועוד ועוד משימות אקזוטיות. רק דבר אחד סירבתי לעשות: להחליף את הנסורת בשירותים (כן, שירותים עם נסורת, מלאכת מחשבת של השתלבות בסביבה מדברית נטולת ביוב מבלי לפגוע בסביבה. אל תשאלו).

2. רק בשנת 2002 גיליתי לתדהמתי שאפשר ומותר להנות גם מסתם סרטים כיפיים. זה קרה כשנקלעתי במקרה להקרנה של ג'יימס בונד (למות ביום אחר). אח"כ הגיע X-Men השני וזה היה הסוף. לא עוד (רק) פסטיבלי סרטים, הלאה במאים מתייסרים וכבדי ראש, אני רוצה בידור! ככה שהיום אפשר למצוא על המדף שלי את 400 המלקות לצד מעודדות צמודות. חוץ מזה, אני חובבת מיוזיקלס מושבעת (פרד אסטר, ג'ודי גארלנד וכאלה).

3. אני עושה יופי של חיקויי פרחות.

4. לא השלמתי מעולם את התואר הראשון שלי, בעיקר בגלל התכונות שתיארתי שם למעלה בסעיף 2 על הוויסקי. כל עבודת שני עמודים טיפשית של שנה א' הפכה למינימום תזה, עד שנשבר לי וגם הפסקתי להתענין בתחום הלימודים שלי.

5. אני מפחדת משורשים של עצים, כאלה שרואים אותם בוקעים מעל האדמה. זה נעוץ כנראה באיזה סרט שראיתי בילדות בו שורשים של עץ פרצו דרך הקירות ודרך המרצפות וחנקו למוות מישהו במיטתו. לא זוכרת איזה סרט זה (ואולי זה מוטיב חוזר בסרטי אימה סוג ד'?) אבל הדימוי קיים.

 

 

זה התחיל אצל עידן ואת ההתפתחות אפשר לראות באופן חלקי בעץ התיוגים. ולמי אעביר? כאמור, זה כבר זנב המשחק. עקבתי אחר המשחק פחות או יותר מההתחלה וככל שסבלנותי אפשרה לי, ואפילו התבאסתי קצת מאלה שטענו שאין למי להעביר (במיוחד שזה היה בשלב הרבה יותר מוקדם של המשחק), אבל אני חוששת שכשאני עוברת על רשימת הבלוגים שאני קוראת (ויש ממש ממש לא מעט), כולם כבר השתתפו או הוזמנו ולא הגיבו.

אז לא נותר לי אלא להפציר בעידן אלתרמן שיזדרז עם חלקים ב' עד ה' ברשימה בעקבות חלק א' היפה, ולפצוח במחווה מרגשת לאחד המגיבים הבודדים שלי שיש לו בלוג (משום מה, רוב הקוראים שלי אינם בלוגרים בעצמם) וטרם תוייג (ממה שראיתי, לפחות) - העטלף המעופף.

 

נ.ב. - תוספת מאוחרת

אתם רואים? בגלל הרשימה הזאת ברח לי מנוי.  אני יוצאת בקריאה נרגשת: למה ג', למה?? זה בגלל התואר? בגלל השורשים? ג', חזור הביתה! מעכשיו רק וויסקי, מבטיחה!

נכתב על ידי Islay, 5/2/2007 12:45, בקטגוריה
132 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     לינק ישיר לקטע



דפים: 1  

החודש הקודם (1/2007)  החודש הבא (3/2007)  
15,665
כינוי: Islay
גיל: 46
מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
RSS (הסבר)

ארכיון:
 << פברואר 2007 >> 
א ב ג ד ה ו ש
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28      

חלון מסרים:
הוסף מסר


הורידו את סרגל הכלים של הבלוג!
(כל מה שצריך כדי לגלוש וויסקי באינטרנט בלחיצת כפתור)
פרטים על סרגל הוויסקי של הבלוג




הקטגוריות בבלוג


פוסטים לפי קטגוריות
רשימת הפוסטים בבלוג ממויינים לפי קטגוריות:


Islay - אודות האי ומזקקות
Bruichladdich - אני מציבה אתגר (:
התשובה שלי לאתגר Bruichladdich
מזקקת Kilchoman - איך מייצרים מסורת אינסטנט?
Feis Ile - פסטיבל וויסקי ומוסיקה ב-Islay
טיול המזקקות של ינון - Islay, Jura ועוד


טעימת וויסקי
וויסקי - איך לבחור את הצעד הבא בלי להמר ולהצטער
טליסקר (Talisker) בן 10 שנים: רשמי טעימה (tasting notes)
Glenfarclas 12 קופץ לראש הרשימה
תגידו, רוצים טעימה מונחית של סינגל מאלט?


וויסקי כהשקעה כלכלית
Bruichladdich - אני מציבה אתגר (:
התשובה שלי לאתגר Bruichladdich
וויסקי לאספנים כהשקעה כלכלית - אז איך זה עובד?
מכירה פומבית של וויסקי בישראל - הזדמנות לתרגל וויסקי כהשקעה כלכלית על אמת
תשובה לאתגר המכירה הפומבית א' - Highland Park
מכירה פומבית שנייה ואתגר וויסקי נוסף
פרטים נוספים על הבקבוקים במכירה הפומבית


ייצור וויסקי בתמונות
איך מייצרים וויסקי? זיקוק וויסקי בתמונות (ספרינגבנק, קמפבלטאון) - חלק ראשון
איך מייצרים וויסקי? (תמונות) - ליתות שעורה ב-Malt Barns. חלק שני
איך מייצרים וויסקי? (תמונות) - ייבוש וקליית השעורה (סוף הליתות). חלק שלישי
איך מייצרים וויסקי? (תמונות) - גריסת הלתת. חלק רביעי
איך מייצרים וויסקי? (תמונות) - Mashing. חלק חמישי


Campbeltown & Springbank
תהליך הזיקוק של ספרינגבנק
ריכוז קטעי סקוטלנד
Springbank ו-Campbeltown - סקירה
איך מייצרים וויסקי? זיקוק וויסקי בתמונות (ספרינגבנק, קמפבלטאון) - חלק ראשון
איך מייצרים וויסקי? (תמונות) - ליתות שעורה ב-Malt Barns. חלק שני


סיורי מזקקות
כיצד לתכנן סיור מזקקות בסקוטלנד?
טיול המזקקות של ינון - Islay, Jura ועוד
איך מייצרים וויסקי? זיקוק וויסקי בתמונות (ספרינגבנק, קמפבלטאון) - חלק ראשון


לשתות בתל אביב
רפרטואר הברים המוגבל שלי
המרטיני הראשון שלי
המרטיני השני שלי
10 דברים על הבראסרי (ואף מילה על וויסקי)
המהפכה כבר כאן - פעם ראשונה בבראון נטול עשן


עניני וויסקי כלליים
פנים חדשות לבלוג
ביקורת כתבות וויסקי באינטרנט העברי - חלק א'
מתכוני וויסקי
וויסקי, פלצנות ותרבות אלכוהול
כוס חדשה לוויסקי מבית Celtic Malts
סרגל כלים לבלוג
לשתות וויסקי בן 30 מכוס פלסטיק
מהרויאל מייל לדואר ישראל, או למה שווה להיות חברים של מזקקות וויסקי
וויסקי כשר?
וויסקי מעושן וכיכרות שוקולד
גם אני Guardian של גלנליווט!
הרומן של טוני סופרנו עם גלנליווט
מייקל ג'קסון מת בטרם עת - כמה מלים אודותיו
SingleMalt.tv - שידורי וויסקי
Islay 29 years old single cask, bottled 2007


ענייני אלכוהול אחרים
פונץ' קייצי משובח
טיפים לברמן/מלצר
Picture Cook Book של Life
רצים: 4 קוקטיילים לפסח
רצים: "מבוא לעולם היין" של ברי ססלוב להורדה בחינם
המרטיני הראשון שלי
המרטיני השני שלי
5 דברים עלי


דברים אחרים
מזקקות / מצלמות רשת / מקומות
הודעה מנהלתית נטולת וויסקי
עכשיו תורכם:
עוברים דירה


אפשר למצוא אותי ב:













פורומים

פורום וויסקי - NRG
פורום אלכוהול - וואלה
פורום אלכוהול וקוקטיילים - בקבוק
פורום יין ואלכוהול - תפוז
פורום יין ואלכוהול - Ynet
פורום אלכוהול - נענע
פורום ברמנים וברמניות - תפוז


כדאי לקרוא
ארכיון כתבות האלכוהול של גיא גיסר
אוכל, שתיה, גבר - יאיר גת על יין ודברים אחרים
על שתיה ועל מה שמסביב - בלוג אלכוהול
לשבת, לשתות ולשכוח - הבלוג של גיא גיסר
וידויים של מח מסובב - בלוג האלכוהול של אור רכס


אינדקס טעימות סינגל מאלט
הדירוג המוצלח של מייקל ג'קסון (ולפעמים גם של ג'ים מאריי)



גם אני קורא את בלוג הוויסקי!
(הקוראים שלי שיש להם בלוג - שכחתי מישהו?)
אודיסאוס
Drinking
העטלף המעופף
ק.ה. רומינגה
Kinks
וינסטון צ.
יאיר
דניאל
בן אבויה
יונתן
עירא
אור
eli7
גיא
קשקין
שוקי


דברים לעשות בתל אביב
יאללה מי בא: דברים מעניינים
עכבר העיר הופעות
אירועי השבוע האמיתיים של ניימן
TelAvivCity.com
פורום הופדעות של השרת העיוור
טיים אאוט תל אביב
הופעות קיץ 2007
ILCU


לא וויסקי, אבל חשוב לקרוא
My Body

הקישורים שהופיעו כאן עברו לבלוג לווין בתפוז, המיועד לכל מה שלא קשור לוויסקי



.



Love Your Body
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לIslay אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Islay ועליו/ה בלבד
2005-2001 © כל הזכויות שמורות ליריב חבוט - emAze
עיצוב: איה