עשויה להכיל פחמימות
 
 
       
  יולי זרגן
בת 39

גם אני רוצה להיכנס קבוע ליולי ז':

אני אוהב אותך
אני אומו
שלח
 << יולי 2005 >> 
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            



זיהו את הפוטנציאל:
« אייטיז » ±
« לא לסמים, כן ליומנים » ±
« פחמימות זה האויב » ±



הוסף מסר


מסע לפולין - הפינה הקרה של סבתא זרגן:
"כשהיית בת ארבע לקחתי אותך לגינה ונפלת מהנדנדה. עד עכשיו כואב לי הלב"
מסע לפולין - המיטב
יולי במבצע סבתא


הברנז’ה מפרגנת:
"שנונה, מצחיקה ומקסימה" (ד. גלוברמן מתמוגג)
"קצת מזכירה נקרופיליה" (ע. קינן מתענג)
"יותר זולה מאורית פוקס" (ע. קינן מלהג)


הביקורות מהללות:
- "את הדבר הכי מחרמן מאז המצאת כריות סופגות ריר לזקנים, אוטיסטים וצמחים"
- "את הוורוניקה מארס של המזה"ת"
- "את כולך פיקציה אחת גדולה"
- "את כמו אקסטנשן ממש ממש טוב לפיירפוקס שמוצאים בטעות באינטרנט"
- "את כמו העוגיות שמפוזרות בגלידת קרם עוגיות של בן אנד ג'ריז"
- "את כמו חלונות באוטו של ערסים"
- "את כמו קונדום ממש דק שלא נקרע אף פעם"
- "את כמו תאונת שרשרת של אדם סמית’ וכל רחוב שינקין"
- "את מקלידה כמו קצרנית על חגיגת"
- "את סוג של אוויטה פרון"
- "את עושה אחלה קפה. את בטח פקידה"


ההצעות זורמות:
יולי מאמי לאומית פלוס תמונה
יולי אמנית יוצרת ומיוסרת
יולי היתה פעם דאבה
יולי צולחת ניסיון פיטום של סבתא
יולי מתגייסת למלחמה בצפון
יולי מנסה 4X4
יולי בעלת החלומות
יולי בסיכום שנה רכושני
יולי מתקבלת לתרצה גרנות
יולי מקללת בתרבותיות
יולי כותבת טלנובלה
יולי בשירה צעירה לכבוד החפש"ש
יולי מקבלת דו"ח + תסריט מקורי
יולי מנסחת תפריטים
יולי משתכרת באלגוריתם
יולי למען הסושי בצה"ל
יולי בבלקוני - תסריט מקורי
יולי מתחככת בכוכב טלנובלות
יולי מתקרבת לקבלה


המו"לים מחזרים:
אדי
מזוודה
ביפ


המעריצים סוגדים:
אופנת רחוב ישראלית
איב לילך
אילן
אנדורפין
גמר"ש
דודה
דויד
דמוקלס
זרובבלה
חבצלת
חייש
מדורת השבט
מזגנים
פורטיס
צ'יף
קאפר
קארי וביג
שרון




 
7/2005

לפעמים אני חושבת שאני פוסטמה

את הארנק התחלתי לאבד בגיל ההתבגרות. פעם בכמה חודשים היה מתקשר אליי פלוני ואומר לי שמצא את הארנק שלי בלוקיישן (כן, לוקיישן. אני טינופת אנושית שמנסה חזק להיות בברנז'ה ומשתמשת בלעז) משתנה, קובע איתי נקודת מפגש ומשיב לי אותו. ברוב המקרים הכל היה בפנים, עניין מפתיע בהתחשב בכמות השטויות שאני דוחפת בפנים ושחבל לי לזרוק. לאחר שלוש פעמים כאלה הכתרתי את הארנק שלי כארנק המזל, זה שתמיד יוחזר לי כשאאבד אותו. ואז עשיתי מה שכל אחת היתה עושה עם ארנק המזל שלה. החלפתי אותו בארנק חדש.

 

כשסיימתי את הטירונות בת החודשיים וחצי, מה שבצה"ל קראו לו קורס (כאשר הדברים היחידים שלמדתי והיו רלוונטיים לתפקיד היו להתאפק ארבע שעות כשצריך לשירותים ולפתח הפרעת אכילה), היתה מסיבה. זו היתה הפעם הראשונה והאחרונה בה דרכו נעליי המעוצבות במועדון ה'דום', וגם אליה סחבתי את הבחור שסבל אותי באותו הזמן. זה עזר לי בשני אופנים:

1. ריכוך השתעלויות הסלאט של אלבז הכונפה (תמיד ידעתי שהשם הזה הוא רק צרות), שעסקה באותה העת בטיפוח זוגיות עם פצעון מבה"ד. זה, אגב, מעיד על טעמו האקלקטי, שכן שבועיים לפני כן ניסה להתחיל איתי. משנענו חיזוריו ב"לויודעת, ההורים שלי שמרנים", עבר להפיץ עליי שמועות עסיסיות בכל הבסיס ואז גם התחיל לצאת עם אלבז שסייעה לו בהפצה. ומה אנחנו למדים מזה? נכון – אנשים ששמם מסתיים בז', גורלם תמיד יתמצה בליקוט אשפה.

2. איבוד הארנק. לאחר שהספיק לי נסענו הבחור ואני לערוך גיבושון בחוף – שהוביל לכך שהתיק שלי (שקנתה לי דז'והאדי ביוון) נגנב, ובתוכו הארנק שלי עם הרבה כסף שהייתי צריכה להפקיד, האשראי, הרישיון, החוגר, המפתחות של האוטו, משקפיים יוקרתיים וליפגלוס של לוריאל. את שארית הלילה העברתי במשטרה ומיד לאחר מכן נסעתי להצבה החדשה שלי בצפון, שם התחברתי במהירות עם כולם כשמהעייפות הכנסתי בטעות מחסנית לנשק הארוך שקיבלתי, במקום לשפצור (ומול קורס שלם של קצינים טריים. צחוקים).

 

החוויה נחקקה בזיכרוני כטראומטית במיוחד, לאחר שהייתי צריכה להנפיק מחדש את כל המסמכים שאבדו, בזמן שאני יוצאת הביתה אחת עשרה שלוש. אך האם זה מנע ממני לאבד שוב את הארנק במסיבת פורים בבסיס? לא ולא! והאם זה מנע ממני לאבד אותו אחרי זה שוב? כמובן שלא! וכך פיתחתי סוג של קריירה באיבוד סדרתי של הארנק, כאשר החיים שלי מסביב הם למעשה חלטורה הווייתית.

 

וכך לפני מספר שבועות, שזה יוצא כמעט שנתיים לאחר המקרה הראשון, התקשרו אליי כבדרך אגב מתחנת המשטרה שליד שוק הכרמל ושאלו אותי אם לאחרונה איבדתי מסמכים מזהים באזור החוף. הסברתי להם שהופרדתי באכזריות מהתיק שלי לפני שנתיים, ומאז אבדו עקבותיו. הם בתגובה הציעו לי לבוא ולאסוף את חפציי משם. "את יודעת איפה אנחנו נמצאים?", שאל אותי השוטר. "ודאי", עניתי לו, "זה ליד ביג מאמא? אה, לא, התכוונתי לתחנת דלק!". באותו היום הבנתי לראשונה שלא כולם מבינים את נקודות הציון שלי (אבל גם של אנאבל ושל ש., ואני בטוחה שיש עוד). למחרת הבנתי לראשונה שאם גונבים לך תיק, אל תתפלאי אם כל מה שיישאר ממנו אחרי שנתיים זה תעודת זהות גזורה והעטיפה של החוגר. ואנאבל הבינה שאסור לעשות הופעות לשוטרים מושחתים בגיל העמידה. אבל זה סיפור אחר והוא יסופר בפעם אחרת.

 

ולמה הווידוי הארוך הזה? כי בשישי, כשנסעתי עם אחותי החתיכה לצפות באשפה קולנועית מהסוג המהנה בקניון גבעתיים – זה קרה שוב. הפטיש שלי לכיסים (תיק זה לא נוח, וגם גונבים אותו!) שוב הוכיח את חוסר יעילותו, כשלאחר מספר שעות, כשהתכוננתי לשלם על הכנפיים שתקענו גיליתי שאין לי איך. את הפרוצדורה תקתקתי במהירות, אחרי הכל המספר של לאומי קארד כבר שמור לי בזיכרון ולא אתפלא אם במשרדיהם מצויה תיקייה ורודה עם השם שלי והיסטוריית הביטולים. למחרת הבלונדיני הקפיץ אותי לקניון, רק כדי לגלות שכל הדברים שלי נמצאו שם על הרצפה (אבל לקחו לי עשרים שקל, שזה לא יפה), כולל הכבוד העצמי שלי. לפחות הפעם ביקשתי שיביאו לי כרטיס אשראי עם ציור של מנגה – שזה אולי לא כלכלי, אבל לפחות הבא שימצא את הכרטיס שלי זרוק איפושהו יידע עם איזו בחורה בדיוק יש לו עסק.

 



נכתב על ידי יולי זרגן , 31/7/2005 22:04
45 תגובות     הוסף תגובה    0 הפניות (TrackBack) לכאן    לינק ישיר לקטע    הצג תגובות כאן


לפעמים אני חושבת שאני רני רהב

ככל האמנים הגדולים בשעתם – דה וינצ'י, מיכאלנג'לו, בוטיצ'לי, מאיה בוסקילה – החלטתי גם אני לחלטר עבור כסף. אחרי הכל, אמנות היא מושג מאד גמיש, ומבקרי מוסף 'גלריה' אינם אלה שיכסו לי את המינוס שנבקע בחשבוני עקב רכישה של הסנדלים ההם מעזריאלי. אז תגידו, זרגן הזאת, גם לא יודעת לדחות סיפוקים וגם מתמסחרת אחר-כך כדי להמשיך לא לדחות סיפוקים. ואני אגיד לכם בחזרה שזה ממש על השונם שלי.

 

כתבתי כתבה מסחרית. אמנם סביר להניח שאיש מכם לעולם לא ייחשף אליה, אך עדיין מדובר בפאדיחה עמוקה שרק הסכום ששולם עבורה מצליח איכשהו לטשטש. גם בשלב הביצוע נתקלתי בקשיים – בכל זאת היה עליי להפוך אירוע ממנו סבלתי בכל דקה ודקה, לדבר הכי כיפי ופצצות וסבבי בעולם, שלא לומר אירוע מכונן בתרבות הישראלית. לא נורא, הרגעתי את עצמי שעה שאצבעותיי נעו על המקלדת. כך אוכל לא רק להעצים את מיומנויות הפירגון שלי (שהתנוונו בשנים האחרונות), אלא גם לגלות עד כמה אני מסוגלת להיות צבועה. ומה אתם יודעים, אני יכולה.

 

בשלב הבא ניסיתי להבין כמה מילים הסיוט הזה עתיד לקחת. "לא הרבה, אבל גם לא ממש קצת", הסבירה לי בידענות נציגת החברה, "את יורדת לסוף דעתי?". ניסיתי להסביר לה שלא כל-כך, ושמושגים כמו הרבה וקצת זה משהו מעט מעורפל ויחסי. אז היא הפשיטה את העניין: "שזה יהיה שתי טורים", ואז גם ביקשה שאזכיר את הכמות המסחרית של היידוענים שגדשה את האירוע. "את כבר יודעת מי היה שם, תכתבי עליהם", אמרה. "אהם, בעצם אני לא כל-כך יודעת", עניתי לה. ככה זה כשהאדם הכי מפורסם שמסתובב באירוע זה רז מאירמן וגם זה כי הוא בא מגיא פינס. איינשטיין גנחה בחוסר סבלנות ואמרה: "טוב, אז תכתבי שהיו מלא מפורסמים, כמו טל מן. והרבה אנשים חשובים כיבדו אותנו בנוכחותיהם" (כך במקור).

 

את המשרד עזבתי רק בשעות הערב המאוחרות, וגם פספסתי 'טלנובלה (ע"ר)'. כמו שאתם בוודאי מבינים היה מדובר בהקרבה משמעותית, אבל אני בהחלט מגדירה את זה כחוויה לימודית. היום נמסר מהחברה שהטקסט היה מעולה והם אף הציעו שאהיה הכתבת המסחרית הקבועה שלהם. אינני יודעת אם יה לי אפשרות לפרגן באופן קבוע למשהו שאני לא מאמינה בו בכלל – אבל בכל פעם שהם מדברים במספרים זה גורם לי להאמין שכן.

 



נכתב על ידי יולי זרגן , 27/7/2005 21:42
78 תגובות     הוסף תגובה    0 הפניות (TrackBack) לכאן    לינק ישיר לקטע    הצג תגובות כאן



הדף הבא
דפים: 1  2  3  4  

החודש הקודם (6/2005)  החודש הבא (8/2005)  
 
   63,801

© הזכויות לתכנים המבריקים בעמוד זה שייכות ליולי זרגן, האישה והמיתוס.
איפור ושיער: מיקי בוגנים; סטיילינג: מושיק גלאמין; ייצוג: רוברטו