מדלן מק'קאן או ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין? ילדה בריטית בת 4 שנעלמה או נשיא רוסיה בן ה-55? מי יותר חשוב? האמת, לא יודע. על שניהם דיווחתי בהרחבה ב-2007. הסיפור של שניהם עבר לי בראש וגם על המסך עשרות, אולי מאות פעמים. אולי יותר מדי פעמים. היה צריך לשמוע יותר עליו, או עליה, או פחות על שניהם. לך תדע.

 

מדלן מק'קאן                                                ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

 

היא ילדה בריטית בת 4, מתוקה ופגיעה. ובעיקר, היא נעדרת, לצערם של הוריה השבורים, ומיליונים שתומכים בהם. הוא נשיא רוסי בן 55, חמור סבר, קר וציני. ובעיקר הוא נוכח מאוד, לצערם של האמריקנים, ולצערם של אנשי האופוזיציה ברוסיה שנרדפים, לפעמים עד מוות.

 

מי עשה את השנה שלי? של כולנו? קשה לענות, באמת.

 

מי מהם היווה סיפור עיתונאי חשוב יותר? ברור שהוא. בואו נודה, הדרך שבה תצעד פוטין של רוסיה תעצב את העולם שבו אנו חיים, ממלחמות על מחירי נפט, ועד מלחמות קרות שמתלקחות עכשיו מחדש. גורלה של הילדה המתוקה והשבירה, שהלוואי שתופיע פתאום כמו באגדות, לא ישנה דבר בחיינו.

 

מי מהם ריגש יותר? ברור שהיא. כי הרי כולנו קראנו את הכותרות על ההורים השבורים, שהפכו לקצת-חשודים, והתרגשנו. וכמה בכלל אפשר להתרגש כששומעים על המריבה של פוטין עם ארצות הברית בגלל מערכת להגנה מטילים שתוצב בצ'כיה ובפולין. כן, גם לי קשה. באינסטינקט, אני מודה שזה נשמע קצת משעמם. אפילו שמדובר בטילים ששיגור של אחד מהם יכול לשנות את העולם.

 

האמת, לא חייבים להכריע בתחרות הזאת בין מדלן לולדימיר, בין מעניין לחשוב. בין מרתק למהותי. בין מחריד למפחיד. בסופו של דבר היא נוגעת בלב. והוא בראש, וגם בכמה נקודות כאובות, במיוחד אם אתה ישראלי שלא מתלהב מכך שרוסיה בונה לאיראן כור בבושהאר. אולי פשוט צריך לקבל את זה ששניהם קיימים, ומדברים אלינו, וחשובים לנו, בצורות שונות.

 

בעולם של עיתונות ותקשורת וכותרות, בעולם שלי, שניהם מהווים עליה טובה לייצר "סיפורים", כלומר אייטמים במהדורת חדשות. הדבר המשותף האמיתי לשניהם הוא שהם דמויות, הם סמלים. הרבה יותר קל לדבר עליהם מאשר על מדיניות או מגמות. ההורים שלה מבינים זאת ומנפיקים חומרים לתקשורת בקצב קבוע. גם פוטין יודע זאת, ומתכנן להוציא די.וי.די של הדרכת ג'ודו, בכיכובו של האיש עם החגורה השחורה, כלומר הוא עצמו.  

 

ולכן בשנה הבאה תשמעו הרבה על שניהם. או על מחמוד אחמדינג'אד ובריטני ספירס. או על ניקולה סרקוזי וקנוט הדוב מגן החיות בברלין. ככה זה עובד באמת.