האח הגדול 2, פרק 7 - על מתרוממים, קוקסינלים וכוסיות
אי אפשר שלא לפתוח בתהיה ומחאה לגבי ההונאה שרצה בפרומואים כל השבוע, על הנשיקה של סער ואיילה. מי שהיה חשוף לאינטרנט או לערוץ 20 ידע שזה חלק ממשחק אמת או חובה אבל רבים מהצופים, רואים רק את השידור בערוץ 2 ולגביהם זו הייתה פשוט מניפולציה זולה. לא פלא הוא שגם אתרי הרכילות ניסו למשוך קוראים עם תמונות של הנשיקה, בלי הסבר כמובן לסיטואציה בה היא קרתה, משחק "אמת או חובה". תעשיית הרכילות מעולם לא חרטה על דגלה את רדיפת האמת, אבל מתעשיית הרייטינג ציפיתי ליותר, אמנם גם להם לא חסר אבל להימנע מלהרגיז את הצופיםף כן ציפית מהם. השקר הזה מעיד על חוסר מחשבה בהירה אצל מקבלי ההחלטות, שהרי אף צופה לא מגיב טוב כשמזלזלים באינטילגנציה שלו והם ממש לא רוצים להרגיז אותנו כמו שעשו בהישרדות. אבל יותר ממה שהוא מעיד על חוסר מחשבה, הוא מעיד על דלות החומרים. אם שבוע שלם עם משימה, דרמות, חמישה מועמדים להדחה ועוד מספקים חומר אחד בלבד, גם הוא שקרי, לפרומואים, אז המצב קשה. נכון, אחוזי הרייטינג עדיין גבוהים (29.2% אתמול), אבל אי אפשר להתעלם מזה שהדבר היחיד שמתרומם בינתיים בעונה הזו זה גואל.
אפילו דברים שנראו לנו בתחילה מעניינים, התחילו לחזור על עצמם. העוויתות של בנצי נראות כמו הפרעה קטנה בשידור, סתיו כבר נראית לנו אישה של ממש למרות שהיא לא, התעלולים של אביב עדיין נראים פאתטיים אבל כבר עוברים לידינו, הבנו כבר שג'י היא ג'י ולכולנו כבר יש חור עמוק במוח מכל האנרגיות החיוביות והטפיחות כמו בבון על החזה של ארז. הייתי סולח לו אם היה מדובר במשהו שצריך לשמוע בכדי להבין, אבל פה כבר מדובר על עיוורון מוחלט. חבר אתה חופר, חבר אתה מקרקר או כמו שבנצי אמר "אנרגיות חיוביות, אנרגיות חיוביות, זיין לי את המוח עם האנרגיות החיוביות" ולא, הפעם זה לא היה התקף טורט.
בכל זאת היו כמה רגעים יפים בתכנית. הראשון היה הקטע בו יוסף שאל את אלירז בשיא הכנות מה מעצבן אותו בו. אלירז הסביר שהיציאות של וההערות שלו מוציאות אנשים מהעדת, בעיקר בגלל שהוא פותר אותן בחיוך מטשטש, מיד אחר כך ואז הולך בלי לתת לצד השני לנהל על זה דו שיח. בכל הטרוף בבית, יוסף מוכיח שהוא רוצה ללמוד ולהשתפר ולא מתבייש לדבר בפתיחות על החסרונות באישיותו. בתוך השעמום שהולך שם עד כה, יוסף הוא אחת הדמויות היותר מורכבות ומעניינות ואני שמח שהוא שרד. טקס הפולסא דנורא, שיוסף ארגן באמצע הלילה בחצר, הראה שוב כמה הוא מסובב וכמה מעניין כשהוא נמצא באיזור.
הקטע המרתק השני, היה הקטע בו סער שאל את גואל ואת סתיו מה זה קוקסינל, כלומר, מה פרוש השם ואף התוודה אח"כ שמבחינתו הוא נחשף לאנשים כמו סתיו רק במצעדים והוא חשב שהם כולם מוקצנים יותר והולכים עם נוצות כמו דנה אינטרנשיונאל. סתיו במבוכה נאלצה להסביר לו שגם דנה אינטרנשיונאל לא הולכת עם נוצות ביומיום ואני בעיקר תהיתי איך בנאדם בוגר ומשכיל כמו סער, יכול להיות כזה נבער. השיחה ביניהם, הפערים האדירים של שני אנשים נבונים שהחברה מקטלגת ומנדה (עדיין, למרות כל ההתקדמות) מול מישהו שהוא לכאורה המודל הגברי החתיך, עורך הדין המצליח הם בדיוק הרגעים האלו שבשבילם נוצרה התכנית "האח הגדול", תוחצר ה"לוואי" של הכנסת אנשים מנוגדים כל כך לסיר לחץ נפיץ. לפי ההסבר המלומד של גואל וסתיו על שחקנית צרפתייה שעברה שינוי מין וששם הבמה שלה היה קוקסינל, שם שפירושו חיפושית משה רבנו ושלבשה לבוש אדום שחור. מסתבר שהשחקנית באה לארץ ומאז השם הזה נחשב לשם גנאי לטרנסקסואליות. ומה סער הגדול למד מההסבר הזה, ניתן לציטוט לדבר בעד עצמו. סער - "אז כאילו אני מצטער שאני אומר את זה ככה, לא נראה לי שיש דרך אחרת, אבל את קוקסינל?" סתיו - "אני לא אוהבת את המילה הזו". גואל - "זה כמו שתגיד לי שאני מתרומם". סער - "אבל מתרומם אנחנו מתכוונים להומו, כשאני אומר קוקסינל אני לא יודע למה אני מתכוון". סתיו - "אז מתכוונים לבחורה טרנסית". סער - "הבנתי אותכם". מדהים לראות שזה מה שהוא שאל אחרי ההסבר המלומד שקיבל על מקור השם והשימוש שלו כשם גנאי. למרות זאת, בשיא הרצינות אני חושב שזה היה רגע טלוויזיוני משובח.
רגע השיא בא יותר מאוחר כשגואל הסביר לסער שהוא וסתיו מעולם לא יהיו חלק ממשחק "אמת או חובה", גם זה של הבית אבל גם כמטאפורה של המשחק החברתי. לראיה את בנצי ישלחו לנשק את הגברים, אבל לעולם לא את גואל ואת הגברים יריצו לנשק את הבנות אבל לעולם לא את סתיו. הקטע הזה היה כל כך עמוק שהייתי המום שהוא קרה באח הגדול, הייתי המום שגואל בזבז אותו על סער שאין ספק שזה גדול עליו ובעיקר הייתי המום שגואל אשכרה התלונן, לא משנה באיזה הקשר (למדתי מההפקה לוותר על ההקשרים) שבנצי לא נתבקש לנשק אותו.
עוד שמנו לב
שמשקפת הדמעות הולכת להיות הדבר הבא במועדונים. מי יודע איפה משיגים אחת כזו?
שארז לא רצה לבכות בגלל שזה זיוף רגשות והוא כאמור אמיתי כל כך וסער, שהתגלה ככוסית הכי גדולה בבית בצורת ההתמודדות שלו עם איילה, לא רצה לבכות כי הוא גבר עם אבר. שניהם יבבו בסוף כמו ילדות קטנות.
שכשפותנה אמרה לגואל - "צריך לשרוף את כל הקהילה שלך, לעשות מצעד גאווה בעיר הקדושה למוסלמים? מצעד? איכס." כדי לעזור לו לבכות היא בסה"כ ניצלה את ההזדמנות להוציא את האמת שלה ועל הדרך סיפחה את ירושלים. ערמומית מאוד, תמיד ידעתי שאלו שבאים מתוכנו הם הכי מסוכנים. וזו לא גזענות, אני רק רוצה לעזור לה לבכות במסגרת המשימה.
שסתיו היא בכל זאת הגבר עם הביצים הכי גדולות בוילה. לראייה, אפילו כשהיא סיפרה על המשפחה שלה שזרקה אותה לרחוב בגלל הניתוח שינוי מין, היא לא בכתה עד שהייתה לבד בחושך (או בשירותים בחוץ, מי סופר). זה גבר-גבר זה ! ורגע של רצינות, כשאלירז בוכה על האקסית שלו וסער בוכה בגלל הגעגועים לחברה שבבית, העמידות של סתיו, דווקא משאירה שביב של תקווה.
שסער מתוודה שיש לו פובייה מדמעות. כוסית כבר אמרנו?
ששרה אומרת שיש דברים שלוקחים לקבר. סוף סוף יוצאת ממנה קצת הפולנייה.
שלאלין, בהתאמה מושלמת לרמתה השכלית, זו שתואמת לילד בן 6, משמיעים את השיר על אמא של מרקו כד י שתבכה. מה השלב הבא? יראו לה במבי?
שאיילה מבקשת לשמוע מכל הדברים, דווקא שיר של שלמה ארצי ומיד כשהוא מתחיל פורצת בבכי תמרורים. אני דווקא מבין אותה, אם אני אצטרך לשמוע שוב את השיר הזה של שלמה ארצי, גם אני אבכה בטרוף.
שליוסף מראים קטע מ"משפחת הקיסרים" על הפינגווינים כדי שיבכה בעוד לסער מראים את היציאה מלבנון בסרט "בופור" ולאביב מראים סרט של תמיר גל. הכל הצחיק אותם יותר משגרם להם לבכות. אני הייתי מראה ליוסף סרט על חיתוך חסה או קטיף פרחים, זה היה שובר אותו. לסער הייתי מראה סרט של אביב ואיילה עושים את זה בעוד לאביב הייתי מראה את מה שהוא עשה בוילה, אין מצב שהוא יראה את עצמו ולא יבכה ממבוכה.
שהדרך הקלה ביותר בה יכל האח לגרום לדיירים לבכות זה להראות לעצמם את בבואתם במראה עם משקפת הדמעות. אם הם היו יודעים איך הם נראו בפריים טיים, אין מצב שהם היו עוצרים את הדמעות
שאחרי שיוסף הסיר את המשקפת, הוא סיפר שאבא שלו במצב קשה ופרץ בבכי. ככה לבכות בלי המשקפת? צדקו הדיירים שאמרו שהוא סוציומט, היו ליוסף בקטע הזה לפחות 14 מ"ל דמעות.
שסתיו באה לנחם את יוסף והביאה עליו את הסיוט הכי גדול שלו, שהיא תיגע בו. מהקפיצה שהוא הביא כמעט נהיה חור בתקרת הוילה
שבמשחק האמת או חובה למדנו בעיקר שכולם שם שרמוטות. אילה נישקה את אלין ואת ג'י, בנצי רק ריקוד חושני ששנים יעברו עד שאוציא אותו מראשי. סער ליקק ליוסף את הפטמה והרס כל סיכוי שמישהי תסכים להתנשק איתו אי פעם, ג'י ליקקה את האוזן של בנצי והרסה גם היא את הסיכוי שינשקו אותה אי פעם וסער נישק את איילה כאמור בשקר כלשהו של ההפקה. את אלירז הכריחו להגיד מה הוא חושב על כל אחד אבל הוא כל כך מסטול שאף אחד לא הבין מה הוא אמר, כולל אותי. בעצם חוץ מזה שהוא אמר שעמוק בתוך אביב, מסתתר לו שוטף כלים. אדיר.
שארז כמעט השמיד את כל אוכלוסיית הלבנדר בארץ והאח הגדול ניסה לצעוק עליו שיפסיק. רגע סלפסטיק איכותי. האח הגדול צועק על החרש. אח מעבול.
אח, מה אתה סח?
שרה מתעצבנת על יוסף - "הוא חכמולוג כזה שזה כבר מוגזם, חושב שהוא עושה יוגה אז מותר לו הכול. אובר חוכם, חכמולוג, זה בדיוק מה שמתאים לו. דווקא אני אגמור לו את כל הגרנולה, אפילו שאני אחנק אני אגמור לו את הכל. יקה פוץ. אם יש משהו שאני שונאת זה מתחסדים. תשאל אותו, הוא חושב שהוא השלמות בהתגלמותה. כל הרוחניות שלו לא שווה שום דבר, הוא יכול לדחוף אותה לישבן". לפני הכול זה הרבה יותר משעשע כשהחודדה נכנסת בשרה מאשר כשהיא נכנסת במעיין. ומה ההבדל האמיתי ביניהן, ששרה הקפידה להגיד ישבן ולא תחת.
ארז על משימת הדמעות - "אני לא אעשה את זה, זה זיוף. אני אבכה בשביל משימה? בשביל 40 שקל ליום? אני אמכור את הרגשות שלי? אני לא אוכל כל השבוע. זה זיוף". לא בטוח מה יותר גרוע, האמיתיות שלו או האנרגיות החיוביות, מה שכן שתיהן גורמות לי לרצות לעקור לו את מיתרי הקול. ממילא הוא לא ישמע את ההבדל.
ג'י - "החיים שלי זה סרט אחד גדול". ארז - "ויווה?". בקיצור, הוא לא רק כוסית בכיינית, גם רואה טלנובלות
אלירז על אביב - "איפשהו עמוק, אפשר למצוא שוטף כלים". יציאת המאה.
שרה מספרת לארז שיוסף פתח גם עליה את הפה כשהיא קטפה את הפרחים. יוסף - "שרה, לא אמרתי לך את זה באינטונציה הזו". שרה - "בסדר גמור, אתה אל תתערב, אני לא נכנסת בדברים שלך". יוסף - איזו סיבה יש לך לרכל עלי בטונים האלה?". שרה - "אני לא מרכלת, אתה יכול להצטרף לשיחה, אין לי מה לרכל". יוסף - "אמרת את זה ברוע, את סתם מנסה להציג אותי באור שלילי". שרה - "תראה, יש לך רגשי נחיתות אם אתה חושב שאני מציגה אותך באור כזה. יש לך בעיה". יוסף - "אני פשוט ראיתי את הפנים שעשית והאת האופן שביטאת את זה, זה הכול". שרה - "היית צריך לגשת אליו ולא להגיד את זה מהמקום, מבין? אלא לקחת אותו לצד, להרגיע אותו ולעודד אותו ולהגיד לו תשמע המצב כך וכך". יוסף - "אז בגלל שלא אמרתי את זה בצורה הנכונה" שרה - "אז אני באתי והסברתי". יוסף - יש להסביר ויש להציג אותי באור מסוים". שרה - "תגיד לי מה אתה רוצה ממני". יוסף - "אני רוצה שתסבירי לי למה את מדברת עלי בצורה כזו". שרה - "אתה יודע מה, אני מבקשת אותך, תכבד אותי ותלך מפה". יוסף - "אבל לפני רגע אמרת שאני יכול לשבת פה". שרה - "אז תשב, אבל בבקשה אז תשתוק". מפגן פולניות מעורר השתהות, שרה התנהגה נורא אבל הצליחה לגרום לצד השני דווקא, רגשי אשמה ואמרה לו לשתוק כצעד ראשון לפני שתשתלח אותו לעמוד לבד בחושך, או בלי אוכל למיטה.
באופן מפתיע, דווקא ג'י הולכת הביתה. אני באמת לא יודע להסביר את זה. ואתם?
בפרק הבא ייבחר ראש הבית והוא יחלק אותם לשתי קבוצות, אחת של עשירים ואחת של עניים כשהבית במקביל יתחלק לשתיים פיזית בעוד העניים ישנים על מיטות שדה, מקבים שירותים ומקלחת בחצר ומשרתים את העשירים. יותר מדי מזכיר את משימת האדונים ומשרתים מעונת הVIP. איפה המקוריות איפה?
שמור בטל
ביקורות סרטים - הפסיכופט המתורבת
נכתב ב7/12/2009 14:25, בקטגוריות על המסך הקטן, ריאליטי, האח הגדול, ערוץ 2 תגיות בטכנורטי: על המסך הקטן, ריאליטי, האח הגדול, ערוץ 2
הצג תגובות כאן
|
הוסף תגובה
| 0 הפניות לכאן
| לינק ישיר לקטע
|
שלח ל'שווה קריאה'
| הוסף למומלצים שלי
|
לפוסט הקודם
|
לפוסט הבא
|
לבלוג המלא
הגיגי החוכמה האחרונים הם של זיו ב- 8/12/2009 14:56
|