בשבוע שעבר כשנושא חרם הצרכנים על כמות הפרסומות היה הנושא החם בישראבלוג,
העדפתי לא להתייחס לכך, כי זה פשוט כבר נידון בכל מקום.
והנה בא איש חכם ואמר את כל מה שאני חושב כבר מזמן בכתבה בYNET
למען האמת, אני מסכים עם התיאור שלו, אבל לא עם השורה התחתונה. יותר ויותר אנשים מורידים את תכיפות ההליכה לקולנוע או מפסיקים ללכת לקולנוע, בגלל המחירים המטורפים, בגלל מחירי האוכל והשתיה במזנונים, בגלל ההורדות באינטרנט ועכשיו גם בגלל הפסקות הפרסומות הבלתי נסבלות. אבל זה לא אומר שבתי הקולנוע נמצאים במצוקה. משום מה, בפעמים שאני כבר הולך לקולנוע, הקולנועים מפוצצים באנשים, בעיקר אם מדובר בסינמה שיטי (אליו הפסקתי ללכת בגלל האיכות). נראה לי שבשורה התחתונה, הפראיירים לא נגמרים, רק מתחלפים ושהתפיסה של מנהלי בית הקולנוע, כאילו הם צריכים להרוויח יותר ויותר מאלו שבאים, פשוט עובדת. כמה שפחות אנשים הולכים לקולנוע, בתי הקולנוע אכן נקלעים למצוקה כספית, אבל התגובה היא עוד עליית מחירים.
כותב הכתבה הנפלאה עליה דיברתי, כנראה צופה המשך של המגמה עד מקום בו פשוט יימאס לקהל. אני אומר שאולי זה יכול לקרות, אבל לצערי מדובר בתהליך ארוך מאוד, שאנו עדים לו כבר שנים רבות ושלמרות הכל, הוא עדיין לא הביא את הקהל לכדי ייאוש. מי יודע בכלל אם ומתי זה יקרה?
הכותב מעלה טענה נכונה לגבי הצורך במבצעים שיחזירו את הקהל. נושא זה אינו חדש ובאופן מפתיע חוץ ממבצעי מנויים שמשמעותם קניה מוזלת, אבל של כרטיסים רבים מראש (שמי יודע אם ינוצלו עד שיפוג תוקפם), אין שום גישה יצירתית של מנהלי בתי הקולנוע. למה למשל אין כמעט מבצעים מוזלים לימים החלשים? לשעות החלשות? (ההוזלה השולית של הצגות היום, ממש לא נחשבת). למה אנחנו לא רואים מחיר נמוך יותר לסרט שכבר מוצג כמה חודשים כמו בארה"ב. ולא חסרים עוד רעיונות (אתם מוזמנים להוסיף ואני אעדכנם פה).
אז מה בכל זאת אפשר לעשות ?
בשורה התחתונה, למרות שאני אומר דברים מתוך ייאוש ואכזבה מצרכן הקולנוע הישראלי, יש רק דבר אחד שאפשר לעשות לדעתי (מלבד חרם נוסף, שאני מקווה שיארגנו בכל מקרה):
אני חושב שאפשר לעזור בהאצת תהליך הסיאוב של הצופים ממחירי הקולנוע (וגם מאיכות הצפיה והשמע אם כבר מדברים). אפשר לעשות זאת רק אם כל אחד ואחד מכם, ידבר עם חברים ויעביר את המסר הלאה:
ללכת פחות לקולנוע או לא ללכת בכלל, למחות על העוולות במידת הצורך בפני המנהלים במקום, לא להכנס עד שלא נגמרות הפרסומות והכי חשוב, לא לקנות במזנונים (אפשר להתאפק). רק פגיעה קשה בכיסם תביא לשינוי, אם זה יהיה בקטן, הם רק יעלו שוב מחירים על חשבון מי שבכל זאת מתמיד והולך לקולנוע.
קיצם יגיע או לא ?
אז יאללה, תקראו את הכתבה ותתחילו להפיץ את המסר
מה אתם אומרים? מי איתי ?