כבר כמה זמן שקורים דברים שעד כה לא התייחסתי אליהם
הפדרציה לתקליטים ולקלטות ואלי"ס (אגודה להגנת יצירות סינמטוגרפיות) שהשם המוזר שלה מזכיר את התרגומים הנוראיים של שמות הסרטים לעברית, החלו במלחמה נגד הפיראטיות וגרמו להורדת הלינקים לאימיול ושאר תוכנות ההורדה מהאתרים המובילים Warezfaw ו Lionetwork, תוך איום בתביעות ענק.
כתבה על כך מYNET
בתגובה שינוי באתרים הנ"ל את מדיניותם והורידו את הלינקים הישירים, אבל המשיכו לפרסם מספיק מידע שיאפשר חיפוש דרך התוכנות, בצורה זו הפיראטיות אפילו לא התעכבה במעט.
אמנם רוב המלחמה מתבצעת בצד של המוזיקה, אך ברור כי תעשיית הסרטים היא חלק בזה ובעובדה בארץ, אלי"ס והפדרציה לתקליטים משתפות פעולה במלחמה זו. לכן גם החלטתי להתייחס לכך
אבל הפיראטיות אינה אומרת שמדובר בקבוצה של גנבים, יש לה סיבה ויש לה אבא ואמה. בהמשך אתייחס גם לזה.
בינתיים התגובות לצעדי הפדרציה לא איחרו לבא:
- נמרוד לב יצא מלך והחליט לפרסם את המוזיקה שלו להורדה בחינם דרך WarezFaw ו Lionetwork. בכל מקום התפרסם נאום חוצב לבבות שלו נגד חברות התקליטים ואפילו הבנה של "הפיראטיות", תחת הכותרת "תעשיה של קומבינות". (שווה לקרוא)
- נראה כי אמנים נוספים עומדים להצטרף למהלך של נמרוד לב.
ומה אני אומר ?
שכל עוד תקליטים עולים 50-60 ש"ח במקרה הטוב, כל עוד אמנים מוכשרים לא רואים כסף והכל הולך לחברות התקליטים שעושקות אותם, כל עוד חברות התקליטים לוקחות בעלות על מה נשמע ומה לא, הפיראטיות היא המפלט של המון אנשים. אם לא פיראטיות, שלפחות אמנים ימכרו את שיריהם דרך האינטרנט ויראו מזה קצת כסף. לא פעם ולא פעמיים אנשים הורידו מוזיקה בחינם באינטרנט וזה גרם להם לקנות את התקליט, מה שאומר שאפשר לנצל לטובה את ההורדות באינטרנט ולא בהכרח רק להילחם בהן. בכלל, הפיראטיות כל כך רחבה שאי אפשר יהיה לעצור אותה ולכן חשוב להבין מאיפה היא נולדה ולטפל במקור הבעיה ולא לרדוף נערים, שבמילא לא היו משיגים כסף לקנות תקליטים כל כך ביוקר. הגיע הזמן לשינוי מהיסוד. אני לא חושב שהפיראטיות זה משהו תקין, אני חושב שברגע שתהיה אופציה הגונה ושפויה, רבים יבחרו בה על פני הפיראטיות. אנשים שמעריכים אמנים, רוצים לראות אותם חיים בכבוד מהמוזיקה. ברגע שהרוב הולך לחברות התקליטים, הפיראטיות הופכת כלי למלחמה בחברות שעושקות את האמנים שאנחנו כה מעריכים ולא פלא שרבים בוחרים בכך.
ומה זה קשור לקולנוע?
קחו את כל מה שנאמר על המוזיקה ותתרגמו אותו לתחום הקולנוע. המחיר של הקולנוע בארץ והמחירים במזנונים, אינם שפויים. גם כאן, אנשים בוחרים באופציה של הורדה באינטרנט בגלל המחיר. איכות הסרטים באינטרנט והצפייה במחשב (במקרה הטוב כשהוא מחובר לטלוויזיה), אינם יכולים להתחרות באיכות הקולנוע (גם אם בארץ מדובר באיכות די מבישה) ובכלל קולנוע הוא גם בילוי. אנשים היו בוחרים בקלות בקולנוע אם המחירים היו הגיוניים וסבילים.
מה דעתכם ?