אחרי שכבר נרשם הישג אחד במרד הצרכנות (ואני מתכוון למחאה הכללית, לאו דווקא לזו שנוהלה פה בבלוג), כאשר רשת לב הודיעה (וגם קיימה !) על קיצור משך הפרסומות לפני הסרט ל5 דקות בלבד, עכשיו יש נסיגה לאחור וזה קורה במקום האחרון בו ציפיתי שזה ייקרה, בסינמטק תל-אביב.
לפי כתבה בYNET מאתמול, הסינמטק שוקל להוסיף פרסומות לפני הסרטים, לאור הגרעון הגדול בתקציבו. כאשר כתבתי על מרד הצרכנות, היו מספר תגובות, שיש ללכת רק לסינמטק, בגלל שהמחיר של המנוי שם, הוא אפסי לעומת כמות הסרטים שאפשר לראות ובגלל שאין שם פרסומות. זה אולי נכון, אבל הסינמטק מקרין סרטים אומנותיים יותר ופחות שוברי קופות ולא מתאים לכל אחד.
החלק הכי חשוב בכל העניין הוא העובדה שהאווירה וסוג הסרטים שמוצגים בסינמטק, פשוט לא מסתדרים עם הקרנת פרסומות. לא סתם כמעט באף סינמטק בעולם אין פרסומות. ברור לי שפעולתו של הסינמטק, תלויה בהרבה תרומות, אבל עדיין יש מקום להפעיל הרבה פתרונות יצירתיים לפני אופציית הפרסומות, שפשוט תהרוס את ההבדלה של המקום מבתי הקולנוע הממוסחרים ותרחיק את המנויים שחיפשו קולנוע איכותי באווירה שונה.
אז מה יש לעשות? לנסות להביע מחאה? אפשר דרך האתר שלהם (יש למטה טופס לפניות) או בטלפונים שמפורסמים שם. אבל הכי טוב, אם אתם מנויי הסינמטק, תתלוננו במקום ותגידו שאין מצב שתחדשו את המנוי אם יהיו פרסומות. אני מזכיר לכם, רק הכיס מדבר במאבק הזה בקולנוע !
הגיע הזמן שיבינו, שהקיום שלהם תלוי בכסף שלנו ובקניית הכרטיסים על ידינו. אם זה תלוי בנו, התנאים בבתי הקולנוע צריכים להתאים לנו. מקום כמו הסינמטק, לא יכול להרשות לעצמו להתמסחר בגלל שרוב ההולכים לשם הם מנויים שבאו בדיוק בגלל שמדובר במקום שונה, עם סרטים משובחים וללא פרסומות. תשמיעו את קולכם ! השתיקה הצרכנית שלנו מביאה את בתי הקולנוע להמשיך ולדרוס אותנו.
תודה לעומרי על הדיווח על הכתבה ב"אימייל האדום".