את חגיגות המאה (וסרט המאה) לא כולם בטח זוכרים...
עכשיו הגענו כבר לביקורת המאתיים בבלוג זה !!!
רציתי להביא המלצה על סרט שקרוב לליבי, שסביר שרבים לא ראו אותו ושרציתי להמליץ עליו דווקא בארוע מיוחד זה.
אני מאוד אוהב סרטי פארודיה ואת סרטיו של מל ברוקס בעיקר. בטח רובכם ראיתם את "אוכפים לוהטים", "ההיסטוריה המטורפת של העולם", "שגעון בחלל" אבל ביר להניח שדווקא סרטו המיוחד הנ"ל שצולם בשחור לבן בכוונה, לא זכה לתשומת הלב הנאותה.
זוהי הסיבה שבחרתי דווקא בסרט זה מכל סרטיו של מל ברוקס, אותם אני אוהב.
להלן המלצתי החמה

שם הסרט: פרנקנשטיין הצעיר Young Frankenstein
במאי: מל ברוקס
שחקנים: ג'ין וויילדר, מרטין פלדמן, טרי גאר, פיטר בויל, קלוריס ליצ'מן, מדלין קאן
שנת הפקה: 1974
תקציר הסרט:
מחווה של מל ברוקס לקלאסיקה של מרי שלי בגירסה מצחיקה ומטורפת.
דר' פרדריק פרנקנשטיין (ג'ין וויילדר), מנתח עצבים צעיר, יורש את טירתו של סבא שלו, דר' ויקטור פון פרנקנשטיין המפורסם. כשהוא מגיע לטירה הוא מוצא שם גיבן מצחיק בשם איגור (מרטי פלדמן), עוזרת מעבדה יפה בשם אינגה (טרי גאר) ומנהלת בית ותיקה בשם פראו בלוכר (קלוריס ליצ'מן). פרדריק מאמין שהעבודה של סבא שלו היא קשקוש מושלם, אבל כאשר הוא מוצא את הרשימות של סבו בהן הוא מתאר את ניסוי ההחזרה לחיים, הוא משנה את דעתו. הוא לומד איך להחזיר גופה לחיים וביחד עם עוזרו איגור הם יוצרים מפלצת (פיטר בויל) שרק רוצה להיות נאהבת. העניינים מסתבכים כאשר המיועדת להיות כלתו של פרנקנשטיין מגיעה גם היא לטירה.
דבר הפסיכופט:
הסרט כאמור מצולם בשחור לבן על מנת לשחזר את התחושה של סרטי המפלצות הישנים ובעיקר של המקור, פרנקנשטיין. השחור לבן רק מוסיף לסרט וחשוב לומר שאינו מעיק. לאנשים יש רתיעה מסרטים בשחור לבן, אך לדעתי זה לא יורגש בסרט זה. ג'ין וויילדר, מרטי פלדמן ושאר הקאסט עושים עבודה נפלאה והם פשוט תפורים על הדמויות, אתם לא תשכחו את הדמויות האלו, הן פשוט נחרטות בזכרון. הסרט עצמו הוא מהפארודיות הטובות שנעשו, הדמויות אקסצנטריות ומצחיקות כיאה למסורתו של מל ברוקס והסרט פשוט ממכר, אפשר לראותו שוב ושוב וכל אחד ימצא לעצמו דמות מיוחדת להזדהות איתה. לסיכום, מהסרטים המיוחדים והטובים של מל ברוקס וכפארודיה בכלל, חובה לראות.
עשיתי לעצמי חשק לראותו שוב...
ציון: 9 מתוך 10

נ.ב. חלק מהכפתורים לקישור בלוג שלי, אותם ניתן למצוא כאן, לקוחים מהסרט הזה.
