המועדון - זוהר או נפוח?, ביקורת טלוויזיה

תעשיית המועדונים מנסה למכור את עצמה כזוהרת וגדולה מהחיים ואילו בפועל "אימפריות" קמות ונופלות יום יום ויש תחושה כי מדובר בתעשייה של אשליה, תעשיה נפוחה וריקה מתוכן. תכנית הריאליטי, "המועדון", שעלתה בשבוע שעבר בשידורי הלווין בערוץ Yes Weekend, מבטיחה לספק לצופים הצצה על הנעשה מאחורי הקלעים של תעשיית המועדונים או ליתר דיוק על הדרך בה הם מנוהלים. סביר מאוד להניח שתוכנית הריאליטי "המועדון", בנתה על הזוהר של תעשיית המועדונים כבסיס להצלחה ולמשיכת קהל. מי מאתנו לא היה רוצה להבין, על מה בדיוק מבוססים אותם מקומות גדולים מהחיים ואיך הופכים מקום להיות "המקום שצריך להיות בו" או "המקום בו באים לראות ולהיראות" או הכי טוב "המקום בו באים להתחכך בסלבס". האם באמת מדובר בעולם זוהר, או שהתחושה שזהו עולם נפוח מחשיבות עצמית, היא זו שתוכיח את עצמה?
במרכז הסדרה, עומד מועדון ה-ICE בלאס וגאס, אחד המועדונים היחידים שאינו קשור לבית מלון או קזינו. כנגד כל הסיכויים, כאשר עסקים נכשלים על ימין ועל שמאל, המועדון עומד לחגוג שנה להיווסדו והבעלים והמייסד שלו אד וויליאמס, מנסה להפיח בו רוח חדשה. הוא מביא יחצ"נית בשם אליסון, שאמורה לעזור לו לשנות את פני המועדון ולהפכו להצלחה כבירה ובהמשך לרשת עולמית של מועדונים. חלומו הגדול של אד, הוא שהמועדון שלו יהיה הראשון בעולם שיונפק בבורסה. אנו לומדים להכיר את אד, אליסון ושאר צוות המועדון ורואים כיצד הם מנהלים את מועדון ה"אייס", השיווק, הפרסום, המשקאות, השרות וכו'
אחרי צפייה בפרק הראשון של הסדרה, אני חושב שהסדרה משיגה את התוצאה ההפוכה מזו שהיא התכוונה להשיג. במקום לחשוף בפנינו עולם גדול, בעל עוצמה כבירה, עולם מקצועי וזוהר, אנחנו רואים שהאנשים שמנהלים את המקומות הללו, נפוחים מחשיבות עצמית, בדיוק כמו התחושה הקיימת לגבי המועדונים עצמם. במקום שייחשף בפנינו עולם סקסי וניהול צעיר וקצבי המתאים לחיי המועדונים, אנו מגלים שתככים, קטנוניות ובעיקר אגו, הם שמובילים את העניינים. נראה כי הסדרה מרכזת המון מאמצים סביב זריקת שמות של מפורסמים באוויר בעוד בפועל, בפרק הראשון, הבן של רוד סטיוארט היה ה"מפורסם" היחיד באזור. הפרק הראשון גם היה מבולבל ותזזיתי כמו טראק האוס ובמקום להתמקד בעיקר, ניסה להכיר לנו בקצב אש את כל הדמויות הפועלות. היה מאוד קשה לעקוב אחרי כל הדמויות ומרוב קפיצה מנושא לנושא, לא הכרנו שום דבר לעומק וזה גרם בעיקר לשעמום.
סביר להניח שהסדרה יכולה לדבר יותר, אל הקלאברים שביננו, אנשים שהשם פול אוקנפולד מוכר להם, אבל לדעתי, גם קבוצה זו, שאולי תתעניין בנעשה מאחורי תעשיית המועדונים, עלולה להתאכזב מהתפוצצותה של בועת הזוהר. בכלל, סדרה שקהל היעד העיקרי שלה הוא קלאברים, רצוי שלא תהיה משודרת בליל שישי, מתי שאותו קהל יעד, לא יושב מול המרקע. לסיכום, אני אישית לא מצאתי בסדרה זו יותר מאשר חזיון תעתועים נפוח מחשיבות עצמית על אנשים נפוחים, בתעשייה נפוחה. זוהי ללא ספק תכנית ריאליטי ריקה מתוכן שפונה לקהל מצומצם שגם הוא, לא בבית כרגע...
הסדרה "המועדון", משודרת כל יום שישי ב-22:00 בערוץ Yes Weekend ובשידור חוזר ביום שני ב-
21:30
שמור בטל
ביקורות סרטים - הפסיכופט המתורבת
נכתב ב27/1/2006 10:10, בקטגוריות על המסך הקטן
הצג תגובות כאן
|
הוסף תגובה
| 0 הפניות לכאן
| לינק ישיר לקטע
|
שלח ל'שווה קריאה'
| הוסף למומלצים שלי
|
לפוסט הקודם
|
לפוסט הבא
|
לבלוג המלא
הגיגי החוכמה האחרונים הם של סייקו ב- 30/1/2006 13:01
|