בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   לינק ישיר לכאן   דף כניסה
"ענין רגיש ביותר, הטכנולוגיה," אמר הסוס

מ"הארץ"
עשרת הדיברות
להשמיד את האינטרנט
הבריחה מהחופש

ארכיון: סטארט-אפ ו...
אגממנון
אקזיטנציאליזם
ביקור הגביר
ביקור הגביר 2
הלקוח תמיד טועה
חדשות ומשמעותן
ילדות ואשמה
מכתב לאקדמיה ללשון
מנהל הלשכה
מנכ"ל 2.0
מערכת החינוך
סולם יעקב
עבודה מהבית
פאואר-פוינט
פיילוט
שדרגת
שדרוג מערכת החינוך
אגדה אורבנית
שין-קוף-ריש
ארוחות
יחסי ציבור
יידישע סטארט-אפ
משאבי אנוש
Elevator Pitch
חציית הקווים
טיסות
התבקעות 2.0
ההודעה לעיתונות

ארכיון: הון סיכון ו...
NLP
הבית החכם
יום כיף
כנסים מקצועיים
מחשב"ה
פיגמליון
אומר הבוא
אפרופו אתה - אני
בועה 2.0
המצאות
גוגל
מלכים ב'
איתמר מטייל
גן ילדים
דחיית יזמים
חתול תעלול
ספרות אוטומטית
רחל המשוררת
רשימותיו של מטורף
היבריש
לאה גולדברג
מולטי-טסקינג
ההיסטוריה
מליצות
קקי
הזמר העברי

ארכיון: החיים ו...
תפוקות מערכת החינוך
ההתבקעות
בריאת העולם
ימים קשים
פלסטלינה
החופש הגדול

יומן קריאה
אליס מונרו היא הגדולה מכולם
משקל וריתמוס בשירה העברית החדשה
יעקב שבתאי מחדש
כל יהושע קנז מחדש

חדשות
זיקית, יקום

נרקיסים

כרכום חורפי, מערת התאומים

6/2006

Elevator Pitch



האומניפוטנטי, 2006

 

בתחילה, לא ניכר דבר יוצא דופן באותו בוקר של חודש יוני. הג'יפים חנו כמנהגם על מדרכות סיליקון ואלי הישראלי, מסיטים את הולכי הרגל על כורחם אל הכביש, אותו טרחו מבעוד מועד עובדי העיריה לרפד בפסולת מצחינה. נחלים דקיקים של שמן ממוסכי רח' גלגלי הפלדה גרפו עימם עצמות ועלוני פרסומת רמוסים ונבלעו בחורי הניקוז בקול פכפוך רך, הנמזג באופן מושלם בזמרת האזעקות. היה זה קולה המזוקק של היצירה. כאן נהגית הטכנולוגיה אשר תשנה את העולם. כאן יושבים מיטב המוחות מול מסכים מרצדים וחושבים: איפה נאכל צהריים היום?

 

כאשר נפרדנו לאחרונה היו לחברה הצעירה שלי לוגו רב-מעוף, כיסוי נרחב בעיתונות ועובדת ראשונה, ויחד עמדנו על רגלינו השבריריות והתכוננו לכבוש את השווקים הגלובליים. כדי להשלים את התשתית למיזם טכנולוגי מוביל, הוספתי במהירות עוד מספר נדבכים: מכונת קפה, מכוניות ליסינג כסופות וכרטיס מגנטי לארוחות צהריים במיטב מסעדות הרצליה פיתוח. הכל נראה מוכן ליציאה אל ארץ הפלאות שבחוץ, כדי להשיג לקוחות בטא. לקוחות בטא, נסביר כאן, הם אנשים אשר מתוך מזוכיזם גרידא מוכנים לנסות את מוצרך טרם הבשלתו, ובתמורה זוכים להטרדות אין קץ מצידך ולטכנולוגיה חסרת ערך (במקרה הטוב) או לכשל מערכתי כולל.

 

טרם צאתי מהמשרד ניסה מישהו לרמוז לי דבר חשוב. פרחים מרהיבים בשלל צבעים צמחו לפתע מן המדרכות, מתווים באורח מופלא מעגלים דיגיטליים. עורבנים ערכו מטסים וירטואוזיים מעל ראשי, רושמים במעופם ארכיטקטורות מיחשוב מורכבות. הדפתי בזעף חד-קרן מנומר בכתום וסגול שחסם את דרכי ופעה בקול מכמיר “http”.

 

- "אבל מה, לכל הרוחות, אתם מפתחים? יש לכם מוצר? איזושהי טכנולוגיה?"

 

השוק אמר את דברו, וכפי שכבר חזה אלתרמן - "רחפה המגבעת ברוח שוק". מסתבר כי הלקוחות הפוטנציאליים לא התעדכנו מהתקשורת בדבר חזרת הבועה, והם מתעקשים על סדר דברים המוכר מכתבים קדומים לפיו קודם מפתחים ורק אחר כך מוכרים. אם אומרים זאת כמה פעמים בקול רם זה אפילו נשמע הגיוני למחצה.

 

אך מאיפה נשיג עכשיו טכנולוגיה ומוצר? ואיך נספיק לעשות זאת בתוך שבוע ומחצה, כפי שהבטחתי למשקיעים? המקרה נראה קשה, שכן זכרונותי מימי הלימודים באוניברסיטה מעורפלים ביותר ומתמצים בנסיונות נואשים להספיק להעתיק מהלוח קילומטרים של נוסחאות וקלקולי קיבה תדירים מהקפטריה. לפיכך נזקקתי לפנות אל הסמכות הגבוהה ביותר המוכרת לאדם - אל הגורו השיווקי.

 

נצרכתי למשיכה משמעותית בחוטים כדי לסדר פגישה עם הגורו עצמו, אשר מופיע כיום אך ורק באצטדיונים, ואף זאת באמצעות הולוגרמה ולא בגופו. אל יקל הדבר בעיניכם – זהו הגורו אשר המציא את "המיצוג", שילובם המופלא של המיתוג והמיצוב; כותב רב המכר השיווקי "הסנאי והבואש", אשר עקף את הארי פוטר והתנ"ך במצעדי המכירות; הוגה קמפיין "מרוויחים ירוק" לכיבוס תדמיתם של מפעלים מזהמים באמצעות תרומה זניחה לאיכות הסביבה. הגעתי למשרדים המפוארים ונכנסתי לחדר בו עמד כיסא מוזהב על במה קטנה ולמרגלותיו שטיח למבקרים. "הו, בן כדור הארץ!", רעם קול עמוק ממקור לא ידוע, "מה משאלתך?". הסברתי את המכשול העומד לפני, ואז התגשמה על הכס מולי דמות ישובה בשיכול רגליים, מוכרת היטב מכריכת רב המכר. פעם, הסביר לי, היו מדריכים אתכם להכין לחברה elevator pitch, כלומר תאור תמציתי של מוצרכם אשר ניתן להעבירו בשלמות לבן שיחכם בזמן מסע קצר במעלית. חה!, צחק הגורו צחוק עמום וחלוד, כצחוקה של ג'ירפה (בפלנטה בה צוחקות ג'ירפות צחוק עמום וחלוד). היום לאף אחד אין סבלנות לים מלל שכזה; עליך לתמצת את כל מהות החברה למילה אחת, רצוי קצרה, ובלי אותיות שורקות! משמעותה של המילה צריכה להיות עלומה, אבל עליה להשמע מוכרת מספיק כדי שהלקוח יתבייש לבקש הבהרות. "מה המילה, אנא גורו, גלה לי!" זינקתי לרגליו אבל הוא נעלם בפיצוץ מרשים. זרוע מכנית נטלה אותי ממקום מרבצי והטילה אותי מהחלון לרחוב, לא לפני ששלפה צ'ק מכיסי ומילאה את פרטיו בזריזות מפליאה.

 

אלא שרצה המקרה ודווקא בתחום זה לא התקשיתי, שכן אני קורא קבוע של מוסף "תרבות וספרות הארץ". עלעול מהיר בגליון האחרון העלה שלל אפשרויות, ולאחר פסילת פוסט-מודרניזם ואונטולוגיות, נמצאה בקלות המילה המבוקשת. חיש שרטטתי ביד בוטחת מצגת ותיאור מפורט של המוצר, רשמתי שני פטנטים ויצאתי חזרה אל השוק, לבדוק הקלו המים. ההצלחה היתה מלאה:

 

"נראטיב? מעניין מאד. אני בהחלט רואה לזה ביקוש בטווח הבינוני-ארוך, בעיקר בשוק הארגונים הגדולים."

 

"תשתית תוכנה מבוזרת לניהול נראטיב? אנחנו כמובן לא נתפשר על אספקטים של אבטחת מידע, ניהול ובקרה, אבל נראה לי בהחלט כי אפשר..."

 

"כמובן שיש חשש כי בסיליקון ואלי עובדים כרגע עוד כמה חבר'ה בגאראז' על ענין הנראטיב, אבל אני רואה בנקל את היחודיות..."

 

26/6/2006 15:33
96 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן    לינק ישיר לקטע המלץ    


62,521

הבלוג של שחר קמיניץ

אימייל
קבלת עדכונים באימייל?

בהחלט!
בשום פנים ואופן!
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS (הסבר)
חודשים קודמים:
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשחר קמיניץ
2011-2003 © כל הזכויות שמורות