בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   לינק ישיר לכאן   דף כניסה
"ענין רגיש ביותר, הטכנולוגיה," אמר הסוס

מ"הארץ"
עשרת הדיברות
להשמיד את האינטרנט
הבריחה מהחופש

ארכיון: סטארט-אפ ו...
אגממנון
אקזיטנציאליזם
ביקור הגביר
ביקור הגביר 2
הלקוח תמיד טועה
חדשות ומשמעותן
ילדות ואשמה
מכתב לאקדמיה ללשון
מנהל הלשכה
מנכ"ל 2.0
מערכת החינוך
סולם יעקב
עבודה מהבית
פאואר-פוינט
פיילוט
שדרגת
שדרוג מערכת החינוך
אגדה אורבנית
שין-קוף-ריש
ארוחות
יחסי ציבור
יידישע סטארט-אפ
משאבי אנוש
Elevator Pitch
חציית הקווים
טיסות
התבקעות 2.0
ההודעה לעיתונות

ארכיון: הון סיכון ו...
NLP
הבית החכם
יום כיף
כנסים מקצועיים
מחשב"ה
פיגמליון
אומר הבוא
אפרופו אתה - אני
בועה 2.0
המצאות
גוגל
מלכים ב'
איתמר מטייל
גן ילדים
דחיית יזמים
חתול תעלול
ספרות אוטומטית
רחל המשוררת
רשימותיו של מטורף
היבריש
לאה גולדברג
מולטי-טסקינג
ההיסטוריה
מליצות
קקי
הזמר העברי

ארכיון: החיים ו...
תפוקות מערכת החינוך
ההתבקעות
בריאת העולם
ימים קשים
פלסטלינה
החופש הגדול

יומן קריאה
אליס מונרו היא הגדולה מכולם
משקל וריתמוס בשירה העברית החדשה
יעקב שבתאי מחדש
כל יהושע קנז מחדש

חדשות
זיקית, יקום

נרקיסים

כרכום חורפי, מערת התאומים

7/2006

אנרגיה תזונתית

 

ד' חיכך ידיו בהנאה.

 

אמנם מאות ד'-ים מחככים ידיהם בהנאה מדי רגע מבלי לזכות באזכור, אך מספר עובדות ראויות בכל זאת לציון: ראשית, ד' הוא בעל 17 זרועות, ולכן חיכוכן בהנאה מבלי להסתבך בקשרים חסרי תקנה אינו משימה של מה בכך וכרוך בהותרת זרוע אחת מיותמת. מאות אלפי פסיכולוגים מגלקסיית סאגיטריוס מתפרנסים היטב מתסכולם ורגשות האשם של בעלי מספר אי-זוגי של זרועות, ואפשר היה לצפות שהאבולוציה תתקן כבר את הפגם המעיק הזה. שנית, שמו המדוייק של ד' כולל עוד כשלושים עיצורים, אלא שאין כל דרך סבירה לבטאם ללא שלושה חיכים, שש לשונות ופיזור נרחב של רוק ועל כן בחרנו בדרך הקיצור.

 

"מחשב, התמקד בבקשה במשרד ההוא, היכן שהכל התחיל".

"אהה", ענה המחשב, "עכשיו כשאתה פתאום צריך משהו אתה יודע לדבר יפה, אבל קודם...", והתכנס בשתיקה רבת משמעות. משהו מוזר היה בספינות החלל מתוצרת רוזנבאום את גולדבאום, איזשהו ענין חמקמק שהטריד טייסים בכל רחבי היקום.

 

לא היו לד' סיבות רבות לשמחה מאז אותה תקרית מצערת שראשיתה במהתלה תפלה וסופה בהשמדת צביר הכוכבים אומגה קנטאורי הדרומי על טריליוני תושביו מרובי הגבות הנוטים לבדיחות חסרות פואנטה (אך המסתיימות תדיר בהרמת גבה). בית המשפט המחוזי דן את ד' וחבורתו העליזה לעבודות שירות בפינה נידחת במיוחד של שביל החלב, שם הוטל עליהם להביא קדמה ורווחה לצורות חיים נחותות. את השנים האחרונות העביר ד' בשעשוע מהול בזוועה, עת צפה בכוכב לכת דרדק, בן 4.5 מיליארד שנים בסך הכל, הנוטה על צירו בזוית מגוחכת של 23 מעלות ומאוכלס ביצורים מעוררי רחמים במיוחד.

 

לפני כשנה בערך, כשד' כמעט היה נכון להתייאש, התריע המחשב באנחה על פרץ אנרגיה אדיר מאזור חופי וצחיח למדי של כוכב הלכת, אשר באופן רגיל נצפו בו רק טיפוסים עצבניים המנופפים באיום ומעיפים טילים אחד על משנהו. הטלסקופ התמקד במהירות על מבנה משרדים נמוך, דרומית לישוב אפור וחסר יחוד בו דוכנים רבים למכירת קציצות ירקרקות מטוגנות. היו אלה אותן קציצות אשר גרמו בעבר לתחלואה נרחבת ביקום לאחר שיזם אינטר-גלקטי ניסה להפיצן כמזון בריא ומזין לכל.

 

**

 

במשרד מרוהט באיפוק אפור ישב שקוע במחשבות המהנדס החדש מחברת הסטארט-אפ המצליחה, ורק רחש מאווררי המחשבים נשמע ברקע. זה כמה ימים הוא ניסה לפצח את רזי כרטיס האוכל החדש שהוענק לו, המאפשר לסעוד על חשבון המעסיק. מוחו קדח בחישובים, תכניות ומזימות באין ספור נתיבים מקבילים. במשעולי הקשרים הסינפטיים זרמו מכסה חודשית של 750 שקל על פני עשרים ושניים ימים בממוצע, הזכות להעביר יתרה מחודש לחודש, מגבלת שעות, מכסה יומית, השתתפות העובד וזקיפת מס... לרגע נדמה לו שהוא הגיע לנוסחה אופטימלית, אך שוב נותרו לו שני שקלים לא מנוצלים בסוף החודש.  הפעילות המוחית הנרחבת, אשר לא היה כדוגמתה בתולדות אותו כוכב לכת, החלה אט אט להשאיר את רישומה. שעוני קוקיה התפרצו בשעות בלתי צפויות, פרפרים מרהיבים מילאו את השמיים לעיני העובדים הנדהמים, עננים ורודים חוללו והתוו עלילות מורכבות בשמיים ועורכי דין הפחיתו משכר טרחתם. לא חלף זמן רב עד שהדיה של אותה פעילות מפוארת נקלטו גם בחיישניו הנרגנים של מחשב ספינת החלל.

 

ד' שינס מיד את מתניו הרבות. השחרור מעבודות השירות נראה אפשרי פתאום, לראשונה מאז ניסה להנחיל לאותם יצורים מרגיזים המצאת אנרגיה מדהימה שתאיר את כל רמת-גן בנורה אחת. את הבעיות הטכניות הקשורות בריכוז, איסוף והפצת האנרגיה פתר המחשב בתוך שניות, תוך מלמול כעוס ביידיש אודות בעיות בריאות בדויות. המפגש עם מנכ"ל החברה תוזמן היטב, וזה לא הופתע כלל כמדומה מדמותו של ד', עקב נסיונו הרב והגלובלי עם משקיעים ולקוחות. העסקה נרקחה במהירות, וד' יכול היה לשקוע בחלומות בהקיץ בהם הוא משכשך בבריכות הגפרית הידועות של טרנטולה נבולה.

 

**

 

יאמר לזכותה של האנושות כי היא לא אחרה לאמץ את ההמצאה המדהימה. בחדרים ממוזגים באותו חבל ארץ צחיח ישבו מהנדסים וחשבו על ארוחת הצהריים; קולטני אנרגיה מקומיים הזרימו פרי מחשבתם לתחנות משנה ומשם לתחנות כח אדירות בהן סבבו טורבינות ענק ויצרו עשרות מגה-וט של חשמל. מנועים קטנים וניידים ניצלו את יכולתה של האנרגיה להתפזר במהירות ברדיוס של עשרות קילומטרים מהמסעדה הקרובה. אמנם מעת לעת פחתה במעט הכמות המופקת על ידי המהנדסים, אולם מנהלי היצור הזריזים מיהרו להעמיד בפניהם אתגרים חדשים בדמות החזרי הוצאות או מכסו דלק וחניה חודשית. סוף סוף נמצא מקור אנרגיה נקי ובלתי מתכלה. הפוטנציאל גדל עשרות מונים עת יזמים זריזים פתחו מרכזי מיקור-חוץ בהודו, שם תמורת דולר ליום תכננו בוירטואוזיות עובדים מקומיים ארוחות צהריים אותן לעולם לא יזכו לאכול.

 

הנחלתה של הטכנולוגיה ברחבי כוכב הלכת הנידח לוותה בארועים דרמטיים. תעשיות שלמות חוסלו, בעלי הון שרכשו מונופולים ממשלתיים בנזיד עדשים נושלו מנכסיהם, ואזורים על פני הכוכב שהצטיינו בתכנון ארוחות עלו לגדולה על חשבון אחרים ששאבו נוזלים שחורים ממעמקי האדמה. ארה"ב הפציצה את פקיסטן מתוך הרגל.

 

מדי פעם עצר איזה תם ושאל מה היה קורה אילו אותה אנרגיה מחשבתית היתה מופנית לנושאים אחרים, נניח תחום עיסוקם המקורי של אותם מהנדסים. התשובה המתבקשת היא שנושאים אלה, כמו גם שלום עולמי ומחקר מדעי, פשוט אין בהם די ענין כדי לעורר תהליך מרשים זה.

 

25/7/2006 21:18
85 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     -1 הפניות (TrackBack) לכאן    לינק ישיר לקטע המלץ    


62,521

הבלוג של שחר קמיניץ

אימייל
קבלת עדכונים באימייל?

בהחלט!
בשום פנים ואופן!
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS (הסבר)
חודשים קודמים:
חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשחר קמיניץ
2011-2003 © כל הזכויות שמורות