בלוגים קרובים בר קבועים הוסף לקבועים שלי שלח המלצה לחבר הפורום קישור ישיר לכאן דף כניסה |
![]() |
החיים שמתחת לחיים
נפשי נפגעה כריאותיהם של מלטשי יהלומים; נפלאים וקשים ימי חיי (יהודה עמיחי) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
כינוי: לי עברון-ועקנין
גיל: 49 ICQ: הצטרף כמנוי SMS בטל מנוי SMS RSS (הסבר)
ארכיון: חיפוש טקסט בקטעים: חלון מסרים: הוסף מסר הבלוג חבר בטבעות: « בלוגרוטיקה » ± « הקומונה של לי » ± « מועדון קריאה » ± יסמין (סיפור) יסמין (אגדה בהמשכים) (1) יסמין (אגדה בהמשכים) (2) יסמין (אגדה) (3) יסמין (אגדה בהמשכים) (4) יסמין (אגדה בהמשכים) (5) יסמין (אגדה בהמשכים) (6) יסמין (7) יסמין (8) יסמין (9) - אחד לפני האחרון. יסמין (חלק אחרון, ולפניו לינקים לסיפור כולו) פינת שיר חלפי - (מריחות האביב נבוכות, דמי) פינת שיר: קרם רגליים מטוסקנה פינת שיר: איני רוצה להלשין אותה. "אושר"/ מאיה בז'רנו פינת שיר: גילי חיימוביץ' - סינדרלה; הקלה מפתיעה פינת שיר: כתבתי אלייך מכתב אהבה בקירילית - אדמיאל קוסמן פינת שיר: עצבות הבגדים והרהיטים פינת שיר - עוגת שוקולד/ מיה לוי-ירון פינת שיר: שני שירים נפלאים של רמי סערי פינת שיר: נגן בי/ אפרת מישורי פינת שיר: שיר חדש/ סמדר הרצפלד תיירים. פינת שיר עם סיפור, מוקדשת באהבה לרוני ג' פינת שיר: עזוב אותי מקרמים/ אריאל להמן פינת שיר: שני שירים מאת אווה קילפי פינת שיר: צולעת על הלב - גילי חיימוביץ' פינת שיר: שניים של רביקוביץ' סונט 130 מאת שייקספיר: פינת שיר מורחבת + פינת שיר: לכבוד צאת ספרו של גיורא פישר, "אחרי זה" פינת שיר: רחש/ אליעז סגל פינת שיר: כוכבית/ אגי משעול פינת שיר: "דבר המשורר לא פתר"/ ענת לויט למשל האוקיינוס הלא שקט ענק הרגע הזה / חיה שנהב שירים [את רוצה עוד לשיר] [בחיבוק שלך יש זמן]; שפת חבל הטבור [לקחת את ילדתי] X מסמן את המקום (בסוף הפוסט) אות האהבה אחי בבודפשט קנית בלונים ופרחים בגן המשחקים בית, חתול ואהבה בסיבוב הנחש בעלת בית הקולנוע + איך נפלת ברשתו דרכים העדרך (בסוף הפוסט) התרגשות מצמיתה ואולי פתאום אפגוש אותך חתולוביץ' יופיו לא הייתי מלכת חיי הלילה של ירושלים לפעמים הירח מילים מכתב בבקבוק מרווח חדש להפתעה סוחרי הנשים עפר וכוכבים פלסטר פני בת הארבע פעם אהבה גדולה + הדג האחרון פריז או אהובי צ'לנוב; אף פעם לא אמחק קינת הגינה; בבוקר קשה לדבר את האהבה הטובה ריקוד שכבות שתי אהבות; הגדרות חדשות; האהבה מקלקלת את השורה שתיים בצהריים דרכים צ'לנוב; אף פעם לא אמחק (שירים) כמה שירים בריז'יט (שיר) רומפלשטילצכן (שיר חדש) צחת-העור ואדמונית שוקולד מריר פרעה - שיר שהופיע גם בבננות. עם הקוראים הכפולים הסליחה :) באתי אליך ילדה דודתי שמתה שני שירי עין כרם שרדינגר שעת החסד - לא של יהודה עמיחי, שלי מגיל 15 הרדיפה אחרי האושר ואלד אותךָ איש (דרקולה 2) אושר לפי מידה אותו נהר כמו עובר I Dreamt Lord Voldemort עולם שלושה פוסטים באחד גב תפוס יום האישה לקראת שיחה רק ההבטחה העדשה חתולים יום שלישי, ערב שבועות מיצפטל שירים שהקראתי באזכרה לָמה געגועים השעה המכריעה דבר בלתי נראה קופסה, ולא לסגור את ישרא! פוסטים נבחרים A man who needs your love crush Lou and Andy sometimes I hear my voice אהבה שאינה תלויה בדבר אומרים לנו שיש אוריינות אחרת אוצרות אושרים איזה כיף שכן, איזה כיף שלא אמפתיה אני מעדיפה ב"נ ומ"מ רוקדות בזכות האהבה העצמית גוונים של אהבה דיוק הכאב וטשטוש האושר האוניברסיטה בהר הצופים, מפת תשוקה האיש העצוב ביותר בעולם הארה קטנה הדהוד ההגדה לבית פולטי הכלב השחור - סיפור הכפתור של חזי המלחמה שלי ב"מנוחת הלוחם" העין (סיפור) - חלק ב' העין (סיפור) חלק א' הפנר יודע לדבר אהבה הצד האפל של לטרון התאווה לדעת ולהבין ולא היה באייקון אלא זוהר ז'ק ברל חברות הדדית חיבוקים טרטיף יום הולדת 35 יומולדת שנה לבלוג כמו רדיו לבבי התרגל אל עצמו להפשיר את הקרח למה אני לא אוהבת אירוניה מדעי הדחייה מחסן ישן של כלים מיכאל, המציאות מילות חיבה מילים מישהו לבכות אתו מישהו לרוץ אתו מסיבת כיתה שנות השמונים מקרונים, סקטים וביצה סוגים של עייפות (בעיקר התגובות!) עוברות האורח קורפו קפקא מון אמור קצת הוא שאלון שינה (סיפור) שלושה סרטים שהטביעו חותם שליחים שפות שש מילים מחפשות משורר תנינה מתארחת בבלוג הפנר יודע לדבר אהבה תנינה והטטושון חול גלגוליו של שיר אהבה I'm in love again rare and precious jethro tull 9/8/2010 הדיו של עינייך/ מילים ולחן: פרנסיס קאברל העיר שמתחת לעיר האלילות 1: ארתה קיט גשר הגשם מדבר כדרך אוהבים A Paris על סוסים וסדינה סאטן דוּדֵי שמחה לחקור וגם להתעטף: על זיכרונותיה של סימון דה בובואר האלון והבלוט הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג קצר וחטוף ושובר את הלב "לא ידעתי שאפשר לאהוב את האישה שאוהבים" לדבר על מורקמי היה לדבר אהבה נס שדבר אינו מוחק את העיקר תפוחים בוקר שבת שיחת לב אל לב שיר מתנגן לי בראש גן חיים p או לא p משולחנה של המתרגמת להסכין עם גבולות קיומנו משני הצדדים. עכשיו. אהבה שמרחיבה את העולם ההבדל הדק בין תפאורה ריקה לעולם ומלואו נשף יותר מדי עיניים ופחות מדי חול סלון כריות טעם של מחמאה שנשארת חומר סותר בדידות Danish (חרדה+זמן) מאיפה באה האהבה הזאת? (עוד פוסט על אברהם הפנר) איש האופניים קרוב רחוק קרוב הנה אני ממשיכה מוצלחת האיש שהילד בו חי אנשי הפח כמו עִם הנה הגשם שוב על Terms of Endearment (בלי ג'ק ניקולסון) דג האותיות איה אקורד ברור של אהבה חיי עץ וגם אני אומרת משהו על פיט סיגר And I'm a music lover הפסקת קפה רגע לפני Undressed to kill Of Woman Born מכתב ליהודה עמיחי הקולות שמתחת לעור: על "מקהלה הונגרית" מרבה להקשיב: על "מבט חטוף של הנצחי"/ אליענה אלמוג היער והפארק הרי זאת אני הבוערת: על "ג'זבל" עם בטי דייוויס there's nothing else above a heart במקום הסד של הסטנדרטים אני ברשת Murakami in Jerusalem על "הספר הקטן" בנרג' הדף שלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה מדף הספרים שלי בNRG מתברר שהספרים שלי עוד קיימים "מילת אהבה" ב"שיר חדש" אנדרלמוסיה מציירת את הטטושון ב"זוטא" מצעד הקלישאות - ביקורת שכתבתי במעריב ביקורת על "ריגוש" של ג'קי קולינס אין אני לי - הרצאה על "באפי" באייקון 2005 הרצאה מכנס עולמות על התבגרות מינית בבאפי התנצחויות, בלבול ופשטידה - מאמר שלי על "באפי" הדף שלי ב"במה חדשה" הספרים שמכירים אותי אובססיה זה שם של בושם/ אריאל להמן אמה/ ג'יין אוסטן ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה הדרמה של הילד המחונן/ אליס מילר הנה אני מתחילה/ יהודית קציר מי יציל את תנינה/ נורית זרחי מישהו לרוץ איתו/ דויד גרוסמן עין החתול/ מרגרט אטווד פרקי חיים של דובין/ ברנרד מלמוד קפקא על החוף/ הרוקי מורקמי שתהיי לי הסכין/ דויד גרוסמן תקוות גדולות/ צרלס דיקנס קשר כזה, כמו שבינינו (סיפור) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 התעוררות (סיפור) 1 2 3 4 5 6 - סוף |
11/2005
מור, אני כאן (סיפור) מור, אני כאן סוף סוף אני עומדת שם, על גג ביתה שמול הוואדי העמוק והריק, פורשת את זרועותיי ושואגת מלוא ריאותיי: "אני כאן! אני כאן!" ומור לצדי צועקת אתי, ולבסוף אנחנו מתפרקות וצוחקות ונמסות זו בזרועות זו. ומתפוגגות. ראיתי אותה ביום הראשון ללימודיי בבית הספר החדש. בכיתה י'. היא ישבה בכיתה, לא רחוק ממני, וקראה. הצלחתי להבחין בעיניים החומות ובפנים היפים והעצובים, ועטפה אותי שמחה אופורית, יחד עם הוודאות שאני והנערה המיוחדת הזאת נהיה חברות, החברות הכי טובות בעולם. דברים רבים נעלמו מידיעתי כשהבטתי במור, שטופה באותה התרגשות. כעבור זמן לא רב ידעתי רק שאני יושבת קרוב לקדמת הכיתה וסביבי כמה בנות חביבות אך משעממות, ושמור יושבת בירכתי הכיתה מוקפת בנים, ויורה משם עלבונות ועקיצות לעבר העולם בכלל, ולעברי בפרט. גם בהפסקות היו לנו אזורים נפרדים: אפילו כשישבנו כולנו בחצר של הקיוסק מול בית הספר, הייתה למור הפינה הקבועה עם מעריציה, שם הייתה מנגנת בגיטרה ושרה שירים של פינק פלויד ושל הביטלס ושל בילי ג'ואל, מניפה את ידה הלוך ושוב על המיתרים בנונשלנטיות ומשחררת לחלל האוויר קול ערב ומלא. איך קרה האסון הזה? איך הפכה תאומת הנפש הנכספת שזיהיתי לאויבת שגרמה לי כאב כה רב, לא רק בהיותה בלתי מושגת לי אלא גם בכך שחסמה את גישתי לכל חוג חבריה ומעריציה, שזרקה לי הערות מעליבות על כל צעד שלי, שאיימה לקצר את חצאיותיי באמצעות מספריים והבטיחה לי שלא חשוב כמה אסתכל במראה, לעולם לא אהיה יפה? כשהתעלמה ממני לא הרגשתי יותר טוב. בימים הרעים שלה (רוב הימים), הייתה יושבת ספונה בפינתה בחצר, שולחת חברה זו או אחרת לקנות לה סיגריות ("תביאי לי לאקי," פקדה על יעל באדנות והפנתה אליי צדודית. לא התנחמתי בכך שהיה לה אף מעט ארוך. זה היה הפרט הקטן שיצר בפניה את חוסר השלמות שהיא-היא השלמות.) החברות הללו, שהתחלפו במהירות מסחררת, היו זכאיות לגעת בשיער שלה ולהקפיץ את תלתלי הבקבוק, דבר שגם אני השתוקקתי לעשות; אך בסך הכל לא היה לה מגע רב עם בנות אחרות. עם בנים זה היה שונה: על הבנים היא קפצה וטיפסה ורכבה, עם הבנים התחבקה, ובמסיבות מסתוריות שכמובן לא היה לי סיכוי להגיע אליהן אי פעם, היא גם שכבה אתם. הבנות ממחנה הילדות הטובות, שאליו השתייכתי בעל כורחי, היו מתלחשות על כך בזעזוע. היא שכבה עם זה. ועם ההוא. ועם המורה שלה לגיטרה, שהוא בן 30 ונשוי! הפעם הראשונה שלה, כך סיפרו כולם, הייתה על חוף הים, כשהיא הייתה בת 13. גם אם עינינו, עיני הילדות הטובות, הצטעפו בתחילה מרומנטיקה, נכנסנו למבוכה כשמור אמרה לנועה – היחידה ממחננו שמור דיברה אתה לפעמים – "אף פעם אל תזדייני על חוף הים, החול ייכנס לך לכל החורים". אך כמו שניפוץ המיתוס יוצר לעתים מיתוס חדש, דווקא האמירה הזאת של מור יצרה סביבה הילה שהייתה בלתי חדירה אף יותר. לגבי אושר יכולנו אנחנו, הברווזונות המכוערות, לחשוב שגם אם יתמהמה, בוא יבוא. אך הזריקוּת הבוטה של מור הייתה ייחודית לה, וברקע של כל זה עמדו ההורים – נוכחים מאוד במקרה שלנו, ונעדרים מאוד במקרה שלה. וביום שישי בעברי ברחוב המלך ג'ורג' ראיתיה לפתע, עומדת בפתח קפה "טעמון" ומסתכלת לצדדים, יפהפייה בתלתליה ובשמלת שפופרת שחורה, אולי מחכה למישהו שלא בא ומרגישה עלובה ומושפלת, אך ללא ספק נסיכת העולם כולו בתלתלים, בשמלה, בגופה הרזה אך המחוטב בשלמות, גוף שאתו אפשר לחיות, לרקוד, לשכב עם בנים, גוף של ילדה שאין לה אם. לאחר שצעקנו מלוא ריאותינו אנחנו צוחקות וצוחקות, ורוח קרה נושבת בנו שם על הגג, אנחנו מתחבקות ביתר שאת ויורדות אל הבית, נכנסות אל המטבח להכין תה חם, מתנגשות זו בזו כשמור מרתיחה את המים ואני מושיטה לה כפית, חוות רגע של מבוכה כשההתנגשות יוצרת חיכוך מסוג חדש. אני מעבירה את ידי על התלתלים הבוהקים ואוספת אותה מהר בלי להגשים את הפנטזיה, בלי להקפיץ את הבקבוקים. מור נעשית חברתו של איתמר ומעבירה את חצי לעגה אל טלי, חברתו לשעבר. אני נעשית אוויר בשבילה. מה עדיף? טלי סובלת ממור מאוד ומבקשת לעבור לכיתה המקבילה. היא מתיידדת עם בנות אחרות, שורדת. פה ושם, אני מגלה שמור כבר לא ברוגז אתי. היא מדברת אתי כמה פעמים. אני מתקרבת אל יניב, אולי זה מה שמשפיע עליה. אני מאוהבת ביניב. בהצגת סיום השנה שלנו אני קרובה אליו מתמיד, ולפני שאני עולה על הבמה מור נותנת לי יד ואומרת: "תשחקי אותה בגדול". ואז חופשת הקיץ מפרידה בינינו. בכיתה י"א עלינו לבחור מונולוג, שאותו נבצע כחלק מבחינת הבגרות בתיאטרון. אני אלייזה דוליטל מפיגמליון ויניב הוא היגינס שלי. אני צועקת עליו ומשליכה עליו את נעלי הבית לאחר הנשף. אני רוצה לעבוד על המונולוג, לעבוד עם יניב, אך המורה שלנו רוצה שאעשה תרגילים כדי "להיכנס לדמות". הוא אומר לי שאני אלייזה, ועכשיו אני מוכרת את פרחיי בשוק. יתר התלמידים הם הקונים. כולם יושבים ורק אני עומדת, מוכרת פרחים לגמדים. אינני מסוגלת. כולם אומרים שהדמות לא מתאימה לי, לה יש טמפרמנט סוער ואני ביישנית. רק מור בדרכה הנחרצת קובעת: "שטויות. המונולוג מתאים לה בדיוק." "מור," אני פונה אליה בהפסקה, "תהיי מוכנה לביים אותי במונולוג שלי?" מור מגיבה מיד, כאילו קראה את מחשבותיי: "אני כל כך שמחה שהצעת לי. בדיוק חשבתי לעצמי שאני נורא רוצה לביים אותך במונולוג שלך." מור מכינה לנו תכנית עבודה, והדבר הראשון שהיא מתכננת לנו הוא שאבוא אל ביתה במבשרת מול הוואדי, אעלה אתה על הגג ואצעק "אני כאן!" היא, מתוודה מור, עושה זאת לעתים קרובות. לצעוק שאני כאן? העדפתי להתחבא. אבל רציתי להיות מור. ומור רצתה שאעלה על הגג. מור מעולם לא עבדה אתי על המונולוג שלי. היו לה בעיות. היא הושעתה, היא נקראה לשיחות. לבסוף סולקה מבית הספר וכל התקהלויותינו הנזעמות בחצר, מתלחשים על כך שזה לא פֵר, לא מגיע לה סילוק, היא בסך הכל התחצפה למנהלת, והרי היא כל כך מוכשרת, לא שינו דבר. מור נעלמה. בפעמים הספורות שנפגשנו ברחוב בשנים הבאות, קשה היה למתבונן מן הצד לנחש שהיינו פעם אויבות. נפגשנו בשמחה, שוחחנו מעט ונפרדנו. מור הייתה ברמנית ועבדה בכמה פאבים בזה אחר זה. היא גרה עם חבר, מישהו שלמד גם הוא בבית ספרנו. את הקנאה העזה והצורבת בה הרגשתי עוד פעם אחת, כשיצאתי לפאב, ומור, הברמנית – שוב בשמלת שפופרת, הפעם אדומה – רקדה על הבר ריקוד מתפתל שהבליט את חמוקיה. ואיפה את עכשיו? ספל התה החם לפות בין ידיי, עיניי בתוך הדבש של עינייך, שוב שוטפת אותי האופוריה, אנחנו החברות הכי טובות בעולם, תאומות. אבל את אינך. 14 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 0 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע שלח ל'שווה קריאה' הוסף למומלצים שלי תגובה אחרונה של קרוסלה ב-12/11/2005 00:50 |