בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום   קישור ישיר לכאן   דף כניסה
החיים שמתחת לחיים

נפשי נפגעה כריאותיהם של מלטשי יהלומים; נפלאים וקשים ימי חיי (יהודה עמיחי)
 
כינוי: לי עברון-ועקנין
גיל: 49

ICQ:
מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS  (הסבר)

 << מרץ 2006 >> 
א ב ג ד ה ו ש
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
חלון מסרים:
הוסף מסר

הבלוג חבר בטבעות:
« בלוגרוטיקה » ±
« הקומונה של לי » ±
« מועדון קריאה » ±





יסמין (סיפור)
יסמין (אגדה בהמשכים) (1)
יסמין (אגדה בהמשכים) (2)
יסמין (אגדה) (3)
יסמין (אגדה בהמשכים) (4)
יסמין (אגדה בהמשכים) (5)
יסמין (אגדה בהמשכים) (6)
יסמין (7)
יסמין (8)
יסמין (9) - אחד לפני האחרון.
יסמין (חלק אחרון, ולפניו לינקים לסיפור כולו)


פינת שיר
חלפי - (מריחות האביב נבוכות, דמי)
פינת שיר: קרם רגליים מטוסקנה
פינת שיר: איני רוצה להלשין אותה. "אושר"/ מאיה בז'רנו
פינת שיר: גילי חיימוביץ' - סינדרלה; הקלה מפתיעה
פינת שיר: כתבתי אלייך מכתב אהבה בקירילית - אדמיאל קוסמן
פינת שיר: עצבות הבגדים והרהיטים
פינת שיר - עוגת שוקולד/ מיה לוי-ירון
פינת שיר: שני שירים נפלאים של רמי סערי
פינת שיר: נגן בי/ אפרת מישורי
פינת שיר: שיר חדש/ סמדר הרצפלד
תיירים. פינת שיר עם סיפור, מוקדשת באהבה לרוני ג'
פינת שיר: עזוב אותי מקרמים/ אריאל להמן
פינת שיר: שני שירים מאת אווה קילפי
פינת שיר: צולעת על הלב - גילי חיימוביץ'
פינת שיר: שניים של רביקוביץ'
סונט 130 מאת שייקספיר: פינת שיר מורחבת +
פינת שיר: לכבוד צאת ספרו של גיורא פישר, "אחרי זה"
פינת שיר: רחש/ אליעז סגל
פינת שיר: כוכבית/ אגי משעול
פינת שיר: "דבר המשורר לא פתר"/ ענת לויט
למשל
האוקיינוס הלא שקט
ענק הרגע הזה / חיה שנהב


שירים
[את רוצה עוד לשיר]
[בחיבוק שלך יש זמן]; שפת חבל הטבור
[לקחת את ילדתי]
X מסמן את המקום (בסוף הפוסט)
אות האהבה
אחי
בבודפשט קנית בלונים ופרחים
בגן המשחקים
בית, חתול ואהבה
בסיבוב הנחש
בעלת בית הקולנוע + איך נפלת ברשתו
דרכים
העדרך (בסוף הפוסט)
התרגשות מצמיתה
ואולי פתאום אפגוש אותך
חתולוביץ'
יופיו
לא הייתי מלכת חיי הלילה של ירושלים
לפעמים הירח
מילים
מכתב בבקבוק
מרווח חדש להפתעה
סוחרי הנשים
עפר וכוכבים
פלסטר
פני בת הארבע
פעם אהבה גדולה + הדג האחרון
פריז או אהובי
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק
קינת הגינה; בבוקר
קשה לדבר את האהבה הטובה
ריקוד
שכבות
שתי אהבות; הגדרות חדשות; האהבה מקלקלת את השורה
שתיים בצהריים
דרכים
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק (שירים)
כמה שירים
בריז'יט (שיר)
רומפלשטילצכן (שיר חדש)
צחת-העור ואדמונית
שוקולד מריר
פרעה - שיר שהופיע גם בבננות. עם הקוראים הכפולים הסליחה :)
באתי אליך ילדה
דודתי שמתה
שני שירי עין כרם
שרדינגר
שעת החסד - לא של יהודה עמיחי, שלי מגיל 15
הרדיפה אחרי האושר
ואלד אותךָ איש (דרקולה 2)
אושר לפי מידה
אותו נהר
כמו עובר
I Dreamt Lord Voldemort
עולם
שלושה פוסטים באחד
גב תפוס
יום האישה
לקראת שיחה
רק ההבטחה
העדשה
חתולים
יום שלישי, ערב שבועות
מיצפטל
שירים שהקראתי באזכרה
לָמה געגועים
השעה המכריעה
דבר בלתי נראה
קופסה, ולא לסגור את ישרא!


פוסטים נבחרים
A man who needs your love
crush
Lou and Andy
sometimes I hear my voice
אהבה שאינה תלויה בדבר
אומרים לנו שיש אוריינות אחרת
אוצרות
אושרים
איזה כיף שכן, איזה כיף שלא
אמפתיה
אני מעדיפה
ב"נ ומ"מ רוקדות
בזכות האהבה העצמית
גוונים של אהבה
דיוק הכאב וטשטוש האושר
האוניברסיטה בהר הצופים, מפת תשוקה
האיש העצוב ביותר בעולם
הארה קטנה
הדהוד
ההגדה לבית פולטי
הכלב השחור - סיפור
הכפתור של חזי
המלחמה שלי ב"מנוחת הלוחם"
העין (סיפור) - חלק ב'
העין (סיפור) חלק א'
הפנר יודע לדבר אהבה
הצד האפל של לטרון
התאווה לדעת ולהבין
ולא היה באייקון אלא זוהר
ז'ק ברל
חברות הדדית
חיבוקים
טרטיף
יום הולדת 35
יומולדת שנה לבלוג
כמו רדיו
לבבי התרגל אל עצמו
להפשיר את הקרח
למה אני לא אוהבת אירוניה
מדעי הדחייה
מחסן ישן של כלים
מיכאל, המציאות
מילות חיבה
מילים
מישהו לבכות אתו
מישהו לרוץ אתו
מסיבת כיתה שנות השמונים
מקרונים, סקטים וביצה
סוגים של עייפות (בעיקר התגובות!)
עוברות האורח
קורפו
קפקא מון אמור
קצת הוא
שאלון
שינה (סיפור)
שלושה סרטים שהטביעו חותם
שליחים
שפות
שש מילים מחפשות משורר
תנינה מתארחת בבלוג
הפנר יודע לדבר אהבה
תנינה והטטושון
חול
גלגוליו של שיר אהבה
I'm in love again
rare and precious jethro tull 9/8/2010
הדיו של עינייך/ מילים ולחן: פרנסיס קאברל
העיר שמתחת לעיר
האלילות 1: ארתה קיט
גשר
הגשם מדבר כדרך אוהבים
A Paris
על סוסים וסדינה סאטן
דוּדֵי שמחה
לחקור וגם להתעטף: על זיכרונותיה של סימון דה בובואר
האלון והבלוט
הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג
קצר וחטוף ושובר את הלב

"לא ידעתי שאפשר לאהוב את האישה שאוהבים"
לדבר על מורקמי היה לדבר אהבה
נס שדבר אינו מוחק את העיקר
תפוחים
בוקר שבת
שיחת לב אל לב
שיר מתנגן לי בראש
גן חיים
p או לא p
משולחנה של המתרגמת
להסכין עם גבולות קיומנו
משני הצדדים. עכשיו.
אהבה שמרחיבה את העולם
ההבדל הדק בין תפאורה ריקה לעולם ומלואו
נשף
יותר מדי עיניים ופחות מדי חול
סלון כריות
טעם של מחמאה שנשארת
חומר סותר בדידות
Danish (חרדה+זמן)
מאיפה באה האהבה הזאת? (עוד פוסט על אברהם הפנר)
איש האופניים
קרוב רחוק קרוב
הנה אני ממשיכה
מוצלחת
האיש שהילד בו חי
אנשי הפח
כמו עִם
הנה הגשם שוב
על Terms of Endearment (בלי ג'ק ניקולסון)
דג האותיות
איה
אקורד ברור של אהבה
חיי עץ
וגם אני אומרת משהו על פיט סיגר
And I'm a music lover
הפסקת קפה רגע לפני
Undressed to kill
Of Woman Born

מכתב ליהודה עמיחי
הקולות שמתחת לעור: על "מקהלה הונגרית"
מרבה להקשיב: על "מבט חטוף של הנצחי"/ אליענה אלמוג

היער והפארק
הרי זאת אני הבוערת: על "ג'זבל" עם בטי דייוויס
there's nothing else above a heart
במקום הסד של הסטנדרטים


אני ברשת
Murakami in Jerusalem
על "הספר הקטן" בנרג'
הדף שלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה
מדף הספרים שלי בNRG
מתברר שהספרים שלי עוד קיימים
"מילת אהבה" ב"שיר חדש"
אנדרלמוסיה מציירת את הטטושון ב"זוטא"
מצעד הקלישאות - ביקורת שכתבתי במעריב
ביקורת על "ריגוש" של ג'קי קולינס
אין אני לי - הרצאה על "באפי" באייקון 2005
הרצאה מכנס עולמות על התבגרות מינית בבאפי
התנצחויות, בלבול ופשטידה - מאמר שלי על "באפי"
הדף שלי ב"במה חדשה"


הספרים שמכירים אותי
אובססיה זה שם של בושם/ אריאל להמן
אמה/ ג'יין אוסטן
ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה
הדרמה של הילד המחונן/ אליס מילר
הנה אני מתחילה/ יהודית קציר
מי יציל את תנינה/ נורית זרחי
מישהו לרוץ איתו/ דויד גרוסמן
עין החתול/ מרגרט אטווד
פרקי חיים של דובין/ ברנרד מלמוד
קפקא על החוף/ הרוקי מורקמי
שתהיי לי הסכין/ דויד גרוסמן
תקוות גדולות/ צרלס דיקנס


קשר כזה, כמו שבינינו (סיפור)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11


התעוררות (סיפור)
1
2
3
4
5
6 - סוף
3/2006

I am an addicted addict!

לפני זמן מה הבעתי כאן את געגועיי לאחד מסרטי הקאלט של ילדותי, שכבר שנים לא הצלחתי להניח עליו את ידי – On a clear day you can see forever, מחזמר של וינסנט מינלי עם ברברה סטרייסנד ואיב מונטאן. (!) בימבלונת המקסימה באדם פשוט קנתה לי את הסרט בארה"ב ושלחה לי אותו, כמו פיה טובה. (ועמו עוד הפתעות נפלאות). וככה – חוץ מזה שנורא התרגשתי מעצם הנתינה שלה – הייתה לי ההזדמנות לצפות בו שוב ולראות אם הוא "עדיין טוב". סרט ילדות, אתם יודעים – הייתי יכולה גם לא להבין מה מצאתי בו.

הבנתי מה מצאתי בו, והיום אני יכולה גם לפרש מה משך אותי אליו אז, בתקופה שבה הייתה לי הרבה פחות מודעות עצמית.

קודם כול, מה קורה שם: דייזי גמבל (ברברה סטרייסנד) היא בחורה שיודעת להצמיח פרחים מאוד מהר (היא שרה להם, כמובן) ויש לה תפיסה על-חושית מפותחת. היא מעשנת המון, ופונה למהפנט (איב מונטאן) שיעזור לה להפסיק, כי הארוס שלה, ששמו וורן (!) רוצה שהיא תמצא חן בעיני הבוסים העתידיים שלו, והם לא אוהבים מכורים, ודייזי, כפי שהיא מסבירה למארק, המהפנט, היא “an addicted addict". אגב, וורן גם מבקש ממנה שבמפגש עם הבוסים תלבש שמלה לא קצרה מדי ולא חשופה מדי, ולא תביע דעות, כי הם לא אוהבים נשים דעתניות, ולמעשה לא אוהבים נשים בכלל – רק רעיות ואמהות.

תוך כדי ההיפנוזה דייזי חוזרת לגלגול קודם שבו הייתה מלינדה טנטריז הבריטית, אישה חזקה וסקסית שנראית ההפך הגמור מדייזי חסרת הביטחון וחסרת האופי. בפרודיה קורעת מצחוק על כל הספרות הבריטית של המאה ה-19 אנחנו רואים את מלינדה כילדה ענייה בבית יתומים (מלינדה הילדה היא ברברה סטרייסנד שהנמיכו אותה וצילמו אותה מרחוק. זה מצחיק בטירוף.) שמצאה דרך לטפס בסולם החברתי והיא נחושה לעשות זאת (כמו בקי שארפ ב"יריד ההבלים"), ובהזדמנות זו יש גם סצנת מרק אוליבר-טוויסטית.

מארק שאבו, המהפנט (מונטאן החתיך המהמם) לא סובל את דייזי ומוקסם ממלינדה. דייזי מתאהבת במהפנט ולאט לאט פחות נענית לכל דרישותיו של וורן. בינתיים גם טאד, אחיה-החורג-לשעבר (ג'ק ניקולסון) מחזר אחריה. יום אחד דייזי שומעת בטעות את הקלטות של מארק ומגלה את כל סיפור מלינדה, ושומעת את המונולוג של מארק שבו הוא מתוודה שככל שמלינדה מקסימה ומרתקת אותו, ככה דייזי משעממת אותו עד מוות. היא נפגעת מאוד ומסרבת להמשיך להיפגש אתו. באסרטיביות חדשה היא מעיפה מהגג שלה (שם היא מגדלת המון פרחים) ומהחיים שלה גם אותו וגם את וורן, המודיע לה למרבה האירוניה שהיא לא צריכה לדאוג בקשר לסיגריות, גם אשת המנכ"ל מעשנת.

בסופו של דבר דייזי נעתרת לסשן אחרון עם המהפנט, אבל הוא כבר לא מנסה להיפגש עם מלינדה (וכפי שניסחה דייזי, "להשתמש במוח שלה כבמוטל") אלא לברר אם ישנו גלגול שבו הוא ודייזי כבר נפגשו. דייזי זוכרת גלגול כזה, שבו הם בעל ואישה – בעתיד, לא בעבר. בידיעה הזאת מארק משלח אותה לדרכה ואומר לה דבר חשוב שתכף אספר לכם מהו.

חוץ מזה שהסרט עשוי היטב, השירים מצוינים וברברה סטרייסנד ואיב מונטאן גדולים מהחיים, [והסרט גם נורא מצחיק – ציטוטים נבחרים בהמשך] יש בו משהו שמאוד אהבתי, כנראה כבר בילדותי, אבל אז לא יכולתי לנסח אותו לעצמי.

מארק כביכול דוחה את דייזי מעליו. היא לא מוצאת חן בעיניו, והוא מעדיף על פניה את הגלגול הקודם שלה – מלינדה. אבל מה זה אומר בעצם? מה ההבדל ביניהן?

מה שמארק לא אוהב הוא בדיוק מה שוורן רוצה: הסתגלנות של דייזי, הטשטוש העצמי שלה לכדי מישהי שאין לה אופי, אין לה דעות והמחשוף שלה לא עמוק מדי. לכאורה מפתיע ומאכזב שבסוף הסרט דייזי לא זוכה להתאחד עם מארק, שהיא מאוהבת בו, אבל למעשה דייזי לא באמת צריכה את מארק כבן זוג: היא צריכה ממנו בדיוק את מה שהוא נותן לה בסוף הסרט: את הדחיפה לראות בעצמה מישהי ולא אף אחת, לשים לב ליכולות יוצאות הדופן שלה, להסתכל ולראות מי היא. וזהו שיר הנושא של הסרט:

On a clear day

You can see forever

And you`ll see who you are

הסרט לא נגמר בדייזי ובמארק הרוכבים אל השקיעה אלא בדייזי השרה ורוקדת בחוץ, ביום בהיר, ומבינה שכל מה שכביכול חסר בה קיים בה, שכשיש לה את עצמה לא חסר לה דבר.

 

ציטוטים נבחרים:

Melinda: Man cannot live by bed alone.

 

Marc: Oh God, why didn`t you make woman first, when you were fresh?!

 

Marc: You`ve given my depression a depression.

 

Marc: Don`t you like painting?

Daisy: Dunno, I`ve gotten so used to wallpaper

 

Marc: What size family do you have?

Daisy: Well, my father`s pretty fat, but the rest of us

 

Marc: If a date waits below let him wait for Godot

.

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 30/3/2006 09:06
60 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
תגובה אחרונה של מיס קיטי ב-3/4/2006 13:30



112,473
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללי עברון-ועקנין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לי עברון-ועקנין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2006 © Nana 10 (ע"ר)