בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום   קישור ישיר לכאן   דף כניסה
החיים שמתחת לחיים

נפשי נפגעה כריאותיהם של מלטשי יהלומים; נפלאים וקשים ימי חיי (יהודה עמיחי)
 
כינוי: לי עברון-ועקנין
גיל: 49

ICQ:
מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS  (הסבר)

 << אפריל 2007 >> 
א ב ג ד ה ו ש
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
חלון מסרים:
הוסף מסר

הבלוג חבר בטבעות:
« בלוגרוטיקה » ±
« הקומונה של לי » ±
« מועדון קריאה » ±





יסמין (סיפור)
יסמין (אגדה בהמשכים) (1)
יסמין (אגדה בהמשכים) (2)
יסמין (אגדה) (3)
יסמין (אגדה בהמשכים) (4)
יסמין (אגדה בהמשכים) (5)
יסמין (אגדה בהמשכים) (6)
יסמין (7)
יסמין (8)
יסמין (9) - אחד לפני האחרון.
יסמין (חלק אחרון, ולפניו לינקים לסיפור כולו)


פינת שיר
חלפי - (מריחות האביב נבוכות, דמי)
פינת שיר: קרם רגליים מטוסקנה
פינת שיר: איני רוצה להלשין אותה. "אושר"/ מאיה בז'רנו
פינת שיר: גילי חיימוביץ' - סינדרלה; הקלה מפתיעה
פינת שיר: כתבתי אלייך מכתב אהבה בקירילית - אדמיאל קוסמן
פינת שיר: עצבות הבגדים והרהיטים
פינת שיר - עוגת שוקולד/ מיה לוי-ירון
פינת שיר: שני שירים נפלאים של רמי סערי
פינת שיר: נגן בי/ אפרת מישורי
פינת שיר: שיר חדש/ סמדר הרצפלד
תיירים. פינת שיר עם סיפור, מוקדשת באהבה לרוני ג'
פינת שיר: עזוב אותי מקרמים/ אריאל להמן
פינת שיר: שני שירים מאת אווה קילפי
פינת שיר: צולעת על הלב - גילי חיימוביץ'
פינת שיר: שניים של רביקוביץ'
סונט 130 מאת שייקספיר: פינת שיר מורחבת +
פינת שיר: לכבוד צאת ספרו של גיורא פישר, "אחרי זה"
פינת שיר: רחש/ אליעז סגל
פינת שיר: כוכבית/ אגי משעול
פינת שיר: "דבר המשורר לא פתר"/ ענת לויט
למשל
האוקיינוס הלא שקט
ענק הרגע הזה / חיה שנהב


שירים
[את רוצה עוד לשיר]
[בחיבוק שלך יש זמן]; שפת חבל הטבור
[לקחת את ילדתי]
X מסמן את המקום (בסוף הפוסט)
אות האהבה
אחי
בבודפשט קנית בלונים ופרחים
בגן המשחקים
בית, חתול ואהבה
בסיבוב הנחש
בעלת בית הקולנוע + איך נפלת ברשתו
דרכים
העדרך (בסוף הפוסט)
התרגשות מצמיתה
ואולי פתאום אפגוש אותך
חתולוביץ'
יופיו
לא הייתי מלכת חיי הלילה של ירושלים
לפעמים הירח
מילים
מכתב בבקבוק
מרווח חדש להפתעה
סוחרי הנשים
עפר וכוכבים
פלסטר
פני בת הארבע
פעם אהבה גדולה + הדג האחרון
פריז או אהובי
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק
קינת הגינה; בבוקר
קשה לדבר את האהבה הטובה
ריקוד
שכבות
שתי אהבות; הגדרות חדשות; האהבה מקלקלת את השורה
שתיים בצהריים
דרכים
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק (שירים)
כמה שירים
בריז'יט (שיר)
רומפלשטילצכן (שיר חדש)
צחת-העור ואדמונית
שוקולד מריר
פרעה - שיר שהופיע גם בבננות. עם הקוראים הכפולים הסליחה :)
באתי אליך ילדה
דודתי שמתה
שני שירי עין כרם
שרדינגר
שעת החסד - לא של יהודה עמיחי, שלי מגיל 15
הרדיפה אחרי האושר
ואלד אותךָ איש (דרקולה 2)
אושר לפי מידה
אותו נהר
כמו עובר
I Dreamt Lord Voldemort
עולם
שלושה פוסטים באחד
גב תפוס
יום האישה
לקראת שיחה
רק ההבטחה
העדשה
חתולים
יום שלישי, ערב שבועות
מיצפטל
שירים שהקראתי באזכרה
לָמה געגועים
השעה המכריעה
דבר בלתי נראה
קופסה, ולא לסגור את ישרא!


פוסטים נבחרים
A man who needs your love
crush
Lou and Andy
sometimes I hear my voice
אהבה שאינה תלויה בדבר
אומרים לנו שיש אוריינות אחרת
אוצרות
אושרים
איזה כיף שכן, איזה כיף שלא
אמפתיה
אני מעדיפה
ב"נ ומ"מ רוקדות
בזכות האהבה העצמית
גוונים של אהבה
דיוק הכאב וטשטוש האושר
האוניברסיטה בהר הצופים, מפת תשוקה
האיש העצוב ביותר בעולם
הארה קטנה
הדהוד
ההגדה לבית פולטי
הכלב השחור - סיפור
הכפתור של חזי
המלחמה שלי ב"מנוחת הלוחם"
העין (סיפור) - חלק ב'
העין (סיפור) חלק א'
הפנר יודע לדבר אהבה
הצד האפל של לטרון
התאווה לדעת ולהבין
ולא היה באייקון אלא זוהר
ז'ק ברל
חברות הדדית
חיבוקים
טרטיף
יום הולדת 35
יומולדת שנה לבלוג
כמו רדיו
לבבי התרגל אל עצמו
להפשיר את הקרח
למה אני לא אוהבת אירוניה
מדעי הדחייה
מחסן ישן של כלים
מיכאל, המציאות
מילות חיבה
מילים
מישהו לבכות אתו
מישהו לרוץ אתו
מסיבת כיתה שנות השמונים
מקרונים, סקטים וביצה
סוגים של עייפות (בעיקר התגובות!)
עוברות האורח
קורפו
קפקא מון אמור
קצת הוא
שאלון
שינה (סיפור)
שלושה סרטים שהטביעו חותם
שליחים
שפות
שש מילים מחפשות משורר
תנינה מתארחת בבלוג
הפנר יודע לדבר אהבה
תנינה והטטושון
חול
גלגוליו של שיר אהבה
I'm in love again
rare and precious jethro tull 9/8/2010
הדיו של עינייך/ מילים ולחן: פרנסיס קאברל
העיר שמתחת לעיר
האלילות 1: ארתה קיט
גשר
הגשם מדבר כדרך אוהבים
A Paris
על סוסים וסדינה סאטן
דוּדֵי שמחה
לחקור וגם להתעטף: על זיכרונותיה של סימון דה בובואר
האלון והבלוט
הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג
קצר וחטוף ושובר את הלב

"לא ידעתי שאפשר לאהוב את האישה שאוהבים"
לדבר על מורקמי היה לדבר אהבה
נס שדבר אינו מוחק את העיקר
תפוחים
בוקר שבת
שיחת לב אל לב
שיר מתנגן לי בראש
גן חיים
p או לא p
משולחנה של המתרגמת
להסכין עם גבולות קיומנו
משני הצדדים. עכשיו.
אהבה שמרחיבה את העולם
ההבדל הדק בין תפאורה ריקה לעולם ומלואו
נשף
יותר מדי עיניים ופחות מדי חול
סלון כריות
טעם של מחמאה שנשארת
חומר סותר בדידות
Danish (חרדה+זמן)
מאיפה באה האהבה הזאת? (עוד פוסט על אברהם הפנר)
איש האופניים
קרוב רחוק קרוב
הנה אני ממשיכה
מוצלחת
האיש שהילד בו חי
אנשי הפח
כמו עִם
הנה הגשם שוב
על Terms of Endearment (בלי ג'ק ניקולסון)
דג האותיות
איה
אקורד ברור של אהבה
חיי עץ
וגם אני אומרת משהו על פיט סיגר
And I'm a music lover
הפסקת קפה רגע לפני
Undressed to kill
Of Woman Born

מכתב ליהודה עמיחי
הקולות שמתחת לעור: על "מקהלה הונגרית"
מרבה להקשיב: על "מבט חטוף של הנצחי"/ אליענה אלמוג

היער והפארק
הרי זאת אני הבוערת: על "ג'זבל" עם בטי דייוויס
there's nothing else above a heart
במקום הסד של הסטנדרטים


אני ברשת
Murakami in Jerusalem
על "הספר הקטן" בנרג'
הדף שלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה
מדף הספרים שלי בNRG
מתברר שהספרים שלי עוד קיימים
"מילת אהבה" ב"שיר חדש"
אנדרלמוסיה מציירת את הטטושון ב"זוטא"
מצעד הקלישאות - ביקורת שכתבתי במעריב
ביקורת על "ריגוש" של ג'קי קולינס
אין אני לי - הרצאה על "באפי" באייקון 2005
הרצאה מכנס עולמות על התבגרות מינית בבאפי
התנצחויות, בלבול ופשטידה - מאמר שלי על "באפי"
הדף שלי ב"במה חדשה"


הספרים שמכירים אותי
אובססיה זה שם של בושם/ אריאל להמן
אמה/ ג'יין אוסטן
ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה
הדרמה של הילד המחונן/ אליס מילר
הנה אני מתחילה/ יהודית קציר
מי יציל את תנינה/ נורית זרחי
מישהו לרוץ איתו/ דויד גרוסמן
עין החתול/ מרגרט אטווד
פרקי חיים של דובין/ ברנרד מלמוד
קפקא על החוף/ הרוקי מורקמי
שתהיי לי הסכין/ דויד גרוסמן
תקוות גדולות/ צרלס דיקנס


קשר כזה, כמו שבינינו (סיפור)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11


התעוררות (סיפור)
1
2
3
4
5
6 - סוף
4/2007

טוב נו, אין ברירה (פוסט ארוך אבל חשוב בזכות המונוגמיה)

אין ברירה. אסתר פרל רודפת אחריי. קודם המאמר בהארץ, ועכשיו הפוסט של בועז כהן (לכו רגע להציץ, בועז כהן גם מפנה למאמר). האמת היא שגם את השיר הזה כתבתי במידה רבה בתגובה למאמר ההוא בהארץ. אבל עכשיו הרגשתי צורך להמשיך ולהגיב גם בצורה יותר עיונית.

אני אלך עם הציטוטים שבחר בועז כהן, ואגיב על חלקם. קודם כול: "בתחילת היחסים יש הרבה יותר תשוקה, משום שיש גם הרבה פחות ודאות. אחר כך אנחנו מוכנים להחליף את הארוטיות בשביל ודאות, שהיא בעצם, במקרה הכי טוב, אשליה. אז מה עשינו בזה?"

1. ביטחון מול ריגוש - זו בעיה אמיתית וידועה. אני לא באה לבטל אותה. זה נכון בכל תחום בחיים. הנה, ביום חמישי שעבר הרציתי בכנס. אני כבר רגילה לזה ובכלל לא התרגשתי לפני, ולמרות שהיה לי מאוד כיף להרצות, גם לא הייתי בהיי אחרי. ההיי הוא פונקציה של המתח ושל חוסר הוודאות, הביטחון מביא נינוחות. יש כל מיני דרכי התמודדות עם זה בתחום המיני, אני מניחה שאלף כתבות ב"לאישה" כבר מנו אותן וזה באמת לא מה שאני רוצה לעשות כרגע (למרות שזה חשוב). ההצעה של אסתר פרל - להכניס את יחסי הכוחות בחזרה לתחום המיני - היא אפשרות אחת מני רבות, והיא מן הסתם מצוינת לזוגות מסוימים, אבל פרל לא מציעה "תשחקו משחקי כוח במיטה" כטכניקה לעורר ריגוש, יש לה טענה נגד מונוגמיה שניכרת כבר בשם הספר שלה, "מזדווגים בשבי", ולכן ברור שהאג'נדה שלה היא לא להציע דרכים להתמודד עם הקונפליקט של ביטחון מול ריגוש אלא לבקר את האופציה המונוגמית (שזה לגיטימי לחלוטין, רק שאותי זה לא כל כך מעניין. בחרתי באופציה המונוגמית לא באופן אוטומטי ולא בעיוורון - ועל כך בהמשך).

2. תשוקה = ארוטיות????

תסתכלו שוב על הציטוט שלפני סעיף 1. במשפט הראשון מדובר על תשוקה ובשני במקום מקביל (איך קוראים לזה - תקבולת כיאסטית? ) מדובר על ארוטיות. ועל זה אני אומרת - הלו הלו הלו!!! ממתי תשוקה וארוטיות זה אותו דבר? בעצם על זה כתבתי את השיר. רק דבר אחד נקרא ארוטיות? רק התשוקה העזה של חוסר ודאות בתחילת קשר, זו שמכה בבטן ועושה פיק ברכיים? מה עם מיליוני הווריאציות האחרות, שחלק מהן יכולות להתממש רק עם בנאדם מוכר ואהוב שיש אתו אינטימיות? מה עם ארוטיות שיש בה הומור, מה עם מין מנומנם וחתולי, מה עם תשוקה שבאה במפתיע תוך כדי, מה עם לתפוס את הפרצוף של מי שאוהבים ולהדביק לו נשיקות בלחיים כי הוא מתוק - זה לא שייך לתחום הרחב והאינסופי של ארוטיות? מה עם לשבת ליד בן הזוג באיזה מקום ציבורי ולחשוב על הדברים שאת ורק את יודעת עליו ולחייך לעצמך בלב?

התשוקה ה"בבתאחתית" (נו, אי אפשר בלי לדבר תנינית) היא נורא נורא כיפית. באמת. אבל אם אני לא טועה, מאחורי הגישה של פרל ובועז כהן עומדת האדרה לא פרופורציונלית שלה. רק זו התשוקה ה"נכונה", הראויה, בלעדיה אין טעם לחיים. ויש להם גם הנחה שהיא לא יכולה להתקיים בזוגיות ארוכה. וזה נכון חלקית - אחרי כמה זמן, היא לא באה מעצמה. לפעמים כן, בהפתעות נעימות. לא בכל מגע. אז יש בהחלט מקום להתגעגע לזה, ויש גם מקום להפעיל יצירתיות וללמוד להכיר את עצמנו יותר טוב, אבל בגלל זה לפסול את הזוגיות המונוגמית על הסף? זה כמו להגיד שכל אוכל שהוא לא ארטיק שוקו-שוקו ממולא בשוקולד אינו ראוי למאכל.

3. הביטחון כאשליה

באותו משפט קצר אך טעון (שוב, הציטוט לפני סעיף 1) פרל טוענת שהביטחון - שלמענו מקריבים את הריגוש - הוא ממילא אשליה. ובועז כהן מוסיף: "אני טענתי, פעם, שבכל מקרה יש סיכוי גבוה שכמעט כל זוג ייפרד. שאין בטחון אמיתי בזוגיות". נכון. כל זוג, אוהב ככל שיהיה, עלול להיפרד. אין ודאויות מוחלטות בחיים. זה חלק ממה שמסעיר בהרפתקה הזו שהיא החיים. אבל הגישה הטוטלית הזו - או ודאות מוחלטת שבן זוגי ואני נהיה יחד לנצח או ויתור על אינטימיות לטובת מימוש תשוקות עם כל דכפין - משוללת יסוד מבחינתי. אני לא מונוגמית כדי להישאר יחד כל החיים. אני מונוגמית בשביל האינטימיות של עכשיו, תחושת הביטחון של עכשיו (זו תחושת ביטחון - זו לא תעודת ערבות לגבי העתיד). אני חושבת שמין מחוץ לנישואים מערער. מערער נפשית, מערער את הזוגיות, אני לא רוצה לחוות את זה. לא קשור לביטחון לגבי העתיד.

ועוד דבר - הניגוד פה, שאו שיש ביטחון מלא ומוחלט בשלושה העתקים חתומים לגבי העתיד, או שאין ביטחון בכלל, הוא נורא ילדותי. כמו שכשהייתי בת ארבע ושאלתי משהו את אמא שלי והיא התחילה להגיד לי "מצד אחד... ומצד שני...", ואני קטעתי אותה ואמרתי בחוסר סבלנות: "אמא, אם את לא בטוחה במאה אחוז אז אל תעני לי בכלל!" (כי "זה לא שווה אם זה לא במאה אחוז"...).

4. מוסר זה רלוונטי?

פרל אומרת: ""אין לי הרבה שאלות מוסריות בנושא הזה. יש לי שאלות קיומיות". צודקת. חשבון הנפש הזה של הביטחון מול הריגוש הוא חשבון נפש קיומי של כל אדם וכל זוג. כשכבר יש הסכם (ורוב הזוגות לא מגדירים במודע את ההסכם - זו בעיה) ומפרים אותו (אגב, ידעתם שלהפר ולפורר זה מאותו שורש?) אז יש גם בעיה מוסרית כמו בכל הסכם שמופר, אבל גם אז ההיבט המוסרי פחות מעניין אותי, אפשר לגנות את המעשה אבל בעיניי זה פחות פרודוקטיבי מלבדוק מה המחיר שמשלמים, ובתפיסה שלי המחיר כבד לבוגד לא פחות מלנבגד, מחיר של פיצול וסכסוך פנימי ואובדן האינטימיות והשקיפות. כל זאת בעירבון מוגבל, כי אני מכירה באפשרות שיש אנשים שהמבנה הנפשי שלהם שונה משלי והם יכולים לעמוד בזה. אבל זו בדיוק הנקודה שלי בפסקה הזאת - אדם צריך להכיר את עצמו ולהחליט מה נכון לו. (על הסכסוך הפנימי וחוסר הביטחון שמרגיש דווקא הבוגד בעקבות הבגידה - שיר נהדר של קרלי סיימון).

5. סימביוזה ומונוגמיה

בועז כהן, ואולי גם אסתר פרל עצמה, מקשרים משום מה את המונוגמיה לסימביוזה. כך כהן: "מהם הגבולות? איפה מתחיל הגבר ונגמרת האשה? איך מונעים את הסימביוזה הקשה בתוך חיי הנישואים והזוגיות? די ברור, מספרה של פרל, שהסימביוזה הורגת את התשוקה, מנמיכה את עוצמת האהבה ובעיקרון יוצרת תחושה של תלות, במקום של אהבה אמיתית.

אני האמנתי תמיד שזוגיות היא כמו מערכת יחסים בין שתי מדינות עצמאיות, שתי אוטונומיות המקיימות ביניהן יחסי-גומלין מוצלחים - ולא שתי מדינות שלא ברור לך איפה אחת מתחילה והשניה נגמרת." - אני מסכימה עם זה לגמרי. סימביוזה רעה מאוד לזוגיות. למה זה קשור למונוגמיה? מונוגמיה יכולה להיות בדיוק ההסכם בין שתי המדינות האוטונומיות. וכאמור, שתי מדינות שזה מתאים להן יכולות לעשות הסכם אחר.

6. "להתגבר על הקנאה"

בועז כהן מסיים את המאמר שלו בבעיית הקנאה והאם נצליח אי פעם להתגבר עליה. שמתי לב שבכל הדיונים על מונוגמיה מגיעים לשאלה הזו - מתי האדם יהיה כבר יותר נאור ויתגבר על הרכושנות והקנאה. מצד שני אומרים שמונוגמיה סותרת את הטבע שלנו. אז שימו לב שיש כאן שתי אפשרויות שהבחירה בכל אחת מהן דורשת התגברות על משהו בטבע שלנו: או להתגבר על הצורך בריגוש שנובע מהחדש בסקס, ואני מדגישה את המילה סקס כי למרות שזו פעילות מופלאה ביותר יש בחיים עוד המון דברים מרגשים וחדשים - רק שלא נשכח, וגם שימו לב שלא כתבתי "לוותר על הריגוש" אלא "לוותר על הריגוש הנובע מהחדש"; או להתגבר על הרכושנות והקנאה. מה עדיף? מה יותר אפשרי? כל אחד צריך להחליט לעצמו, ואולי זה גם יכול להשתנות בתקופות שונות; בשבילי האופציה השנייה היא לא ממש אפשרית.

 

והיו במאמר כמה תגובות מצוינות, אני רוצה להביא חלק:

אסתר פרל לא אוהבת אתגרים

לא קראתי את הספר שלה, אבל מהציטוטים שהבאת, נראה לי שאסתר פרל פשוט לא אוהבת להיות מאותגרת, או לעבוד קשה. מונוגמיה טוטאלית דורשת הרבה עבודה, אבל היא נותנת דברים ששום מבנה רומנטי אחר לא נותן: היא מפעל חיים. אשה חזקה היא אשה מאתגרת, ואשה מאתגרת היא אשה שצריך להשקיע בה. אם ההשקעה שלך גורמת גם לאשה להשקיע בך חזרה, מתקבלת זוגיות סימטרית ולא כנועה.

 

אחר כך טוען אחד המגיבים שסקס הוא אושר, ובועז כהן משיב לו: "חסרה חוליה במשוואה שלך, "סקס-הוא-אושר". סקס-פיצוץ-הוא-אושר. סקס כשלעצמו לא מביא שום אושר. סקס מדהים כן."

שוב, התפיסה הזו צרה מדי בעיניי. סקס מדהים זה באמת אושר. אבל רק זה? יש כל כך הרבה דברים שיכולים לגרום לי אושר. אני מזדהה עם מה שכתבה בתגובה לאותו עניין ריקי כהן: "אינטימיות היא אושר, נכון? בשבילי, היא כזו. ביני לבין בן הזוג, ביני לבין הילדים ובין שאר אהוביי."

 

וגם אביבה משמרי כתבה תגובה מאוד מעניינת, חכמה ונכונה בעיניי, שמרחיבה את הפרספקטיבה לכיוונים אחרים:

 

"עודף ריגושים". זה המונח שאתם מחפשים

זה המונח שאתם מחפשים. אנחנו עושים יותר מדי עם הרבה מדי (לא אני, אני הייתי בתולה עד שנעם נולד). רוב הרומנים הסוערים, רוב יצירות המופת הגדולות נכתבו אודות קשרים שלמים שבנו והרסו חיים - אבל נבנו על מבט עין, על פגישה חטופה אחת, על חליפת מכתבים שנמשכה שנים. זה הספיק, כי אנשים ראו עושר ועומק וניואנסים בכל דבר, וניהלו את חייהם *במקביל* לריגוש, ולא סביבו. היום, כשעושים סקס מזדמן בלי להניד עפעף, זה לא מספיק. מכירים בנאדם לעומק וזה מתחיל לשעמם. מזדיינים עם כולם וזה מתחיל להימאס. מקרה קלאסי של עודף ריגושים שמביא למיאוס. נכון שזוגיות מונוגמית ארוכת טווח יכולה להפוך לכלא משמים ומשתק. אבל זה לא בגלל הזוגיות עצמה, כי זה קורה גם למערכות יחסים שהיו טובות בראשיתן - זה בגלל המבנה המסוגר, המנוכר והמפוצל של החברה המודרנית. מבנה שגוזר שתלכו הביתה יחד בשישי בערב, ועד שבת אחה"צ לא תראו נפש חיה, גם לא את פרצופיהם של השכנים שלכם. מבנה שכאילו מעודד חופש ועצמאות, אבל יוצר חוסר מנוחה וחיפוש אקזיסטנציאליסטי נואש. אז כאן, במקום להתפזר ולמצוא סיפוק בפעילויות אחרות מסביב ומחוץ למערכת הזוגית, ולחזור הביתה לביטחון ולחום - משום מה חושבים ש"צריך עוד מאותו הדבר" (כי משעמם בבית) ומחפשים סקס ואהבה מחוצה לה. זה לא נכון. 

 

[זה היה ארוך, הא? מזל שיש היום יום חופש! ]  

 

ועדכון שהגיע זה עתה - ג'וליאנה היקרה כתבה בבלוג מועדון הקריאה על "עד העונג הבא". וזה בדיוק רלוונטי לפוסט הזה.

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 9/4/2007 07:37
163 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     2 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי     לקטע הקודם     לקטע הבא     לבלוג המלא
תגובה אחרונה של לי ב-23/11/2007 08:42



112,473
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללי עברון-ועקנין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לי עברון-ועקנין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2006 © Nana 10 (ע"ר)