בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום   קישור ישיר לכאן   דף כניסה
החיים שמתחת לחיים

נפשי נפגעה כריאותיהם של מלטשי יהלומים; נפלאים וקשים ימי חיי (יהודה עמיחי)
 
כינוי: לי עברון-ועקנין
גיל: 49

ICQ:
מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS  (הסבר)

 << פברואר 2013 >> 
א ב ג ד ה ו ש
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
חלון מסרים:
הוסף מסר

הבלוג חבר בטבעות:
« בלוגרוטיקה » ±
« הקומונה של לי » ±
« מועדון קריאה » ±





יסמין (סיפור)
יסמין (אגדה בהמשכים) (1)
יסמין (אגדה בהמשכים) (2)
יסמין (אגדה) (3)
יסמין (אגדה בהמשכים) (4)
יסמין (אגדה בהמשכים) (5)
יסמין (אגדה בהמשכים) (6)
יסמין (7)
יסמין (8)
יסמין (9) - אחד לפני האחרון.
יסמין (חלק אחרון, ולפניו לינקים לסיפור כולו)


פינת שיר
חלפי - (מריחות האביב נבוכות, דמי)
פינת שיר: קרם רגליים מטוסקנה
פינת שיר: איני רוצה להלשין אותה. "אושר"/ מאיה בז'רנו
פינת שיר: גילי חיימוביץ' - סינדרלה; הקלה מפתיעה
פינת שיר: כתבתי אלייך מכתב אהבה בקירילית - אדמיאל קוסמן
פינת שיר: עצבות הבגדים והרהיטים
פינת שיר - עוגת שוקולד/ מיה לוי-ירון
פינת שיר: שני שירים נפלאים של רמי סערי
פינת שיר: נגן בי/ אפרת מישורי
פינת שיר: שיר חדש/ סמדר הרצפלד
תיירים. פינת שיר עם סיפור, מוקדשת באהבה לרוני ג'
פינת שיר: עזוב אותי מקרמים/ אריאל להמן
פינת שיר: שני שירים מאת אווה קילפי
פינת שיר: צולעת על הלב - גילי חיימוביץ'
פינת שיר: שניים של רביקוביץ'
סונט 130 מאת שייקספיר: פינת שיר מורחבת +
פינת שיר: לכבוד צאת ספרו של גיורא פישר, "אחרי זה"
פינת שיר: רחש/ אליעז סגל
פינת שיר: כוכבית/ אגי משעול
פינת שיר: "דבר המשורר לא פתר"/ ענת לויט
למשל
האוקיינוס הלא שקט
ענק הרגע הזה / חיה שנהב


שירים
[את רוצה עוד לשיר]
[בחיבוק שלך יש זמן]; שפת חבל הטבור
[לקחת את ילדתי]
X מסמן את המקום (בסוף הפוסט)
אות האהבה
אחי
בבודפשט קנית בלונים ופרחים
בגן המשחקים
בית, חתול ואהבה
בסיבוב הנחש
בעלת בית הקולנוע + איך נפלת ברשתו
דרכים
העדרך (בסוף הפוסט)
התרגשות מצמיתה
ואולי פתאום אפגוש אותך
חתולוביץ'
יופיו
לא הייתי מלכת חיי הלילה של ירושלים
לפעמים הירח
מילים
מכתב בבקבוק
מרווח חדש להפתעה
סוחרי הנשים
עפר וכוכבים
פלסטר
פני בת הארבע
פעם אהבה גדולה + הדג האחרון
פריז או אהובי
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק
קינת הגינה; בבוקר
קשה לדבר את האהבה הטובה
ריקוד
שכבות
שתי אהבות; הגדרות חדשות; האהבה מקלקלת את השורה
שתיים בצהריים
דרכים
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק (שירים)
כמה שירים
בריז'יט (שיר)
רומפלשטילצכן (שיר חדש)
צחת-העור ואדמונית
שוקולד מריר
פרעה - שיר שהופיע גם בבננות. עם הקוראים הכפולים הסליחה :)
באתי אליך ילדה
דודתי שמתה
שני שירי עין כרם
שרדינגר
שעת החסד - לא של יהודה עמיחי, שלי מגיל 15
הרדיפה אחרי האושר
ואלד אותךָ איש (דרקולה 2)
אושר לפי מידה
אותו נהר
כמו עובר
I Dreamt Lord Voldemort
עולם
שלושה פוסטים באחד
גב תפוס
יום האישה
לקראת שיחה
רק ההבטחה
העדשה
חתולים
יום שלישי, ערב שבועות
מיצפטל
שירים שהקראתי באזכרה
לָמה געגועים
השעה המכריעה
דבר בלתי נראה
קופסה, ולא לסגור את ישרא!


פוסטים נבחרים
A man who needs your love
crush
Lou and Andy
sometimes I hear my voice
אהבה שאינה תלויה בדבר
אומרים לנו שיש אוריינות אחרת
אוצרות
אושרים
איזה כיף שכן, איזה כיף שלא
אמפתיה
אני מעדיפה
ב"נ ומ"מ רוקדות
בזכות האהבה העצמית
גוונים של אהבה
דיוק הכאב וטשטוש האושר
האוניברסיטה בהר הצופים, מפת תשוקה
האיש העצוב ביותר בעולם
הארה קטנה
הדהוד
ההגדה לבית פולטי
הכלב השחור - סיפור
הכפתור של חזי
המלחמה שלי ב"מנוחת הלוחם"
העין (סיפור) - חלק ב'
העין (סיפור) חלק א'
הפנר יודע לדבר אהבה
הצד האפל של לטרון
התאווה לדעת ולהבין
ולא היה באייקון אלא זוהר
ז'ק ברל
חברות הדדית
חיבוקים
טרטיף
יום הולדת 35
יומולדת שנה לבלוג
כמו רדיו
לבבי התרגל אל עצמו
להפשיר את הקרח
למה אני לא אוהבת אירוניה
מדעי הדחייה
מחסן ישן של כלים
מיכאל, המציאות
מילות חיבה
מילים
מישהו לבכות אתו
מישהו לרוץ אתו
מסיבת כיתה שנות השמונים
מקרונים, סקטים וביצה
סוגים של עייפות (בעיקר התגובות!)
עוברות האורח
קורפו
קפקא מון אמור
קצת הוא
שאלון
שינה (סיפור)
שלושה סרטים שהטביעו חותם
שליחים
שפות
שש מילים מחפשות משורר
תנינה מתארחת בבלוג
הפנר יודע לדבר אהבה
תנינה והטטושון
חול
גלגוליו של שיר אהבה
I'm in love again
rare and precious jethro tull 9/8/2010
הדיו של עינייך/ מילים ולחן: פרנסיס קאברל
העיר שמתחת לעיר
האלילות 1: ארתה קיט
גשר
הגשם מדבר כדרך אוהבים
A Paris
על סוסים וסדינה סאטן
דוּדֵי שמחה
לחקור וגם להתעטף: על זיכרונותיה של סימון דה בובואר
האלון והבלוט
הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג
קצר וחטוף ושובר את הלב

"לא ידעתי שאפשר לאהוב את האישה שאוהבים"
לדבר על מורקמי היה לדבר אהבה
נס שדבר אינו מוחק את העיקר
תפוחים
בוקר שבת
שיחת לב אל לב
שיר מתנגן לי בראש
גן חיים
p או לא p
משולחנה של המתרגמת
להסכין עם גבולות קיומנו
משני הצדדים. עכשיו.
אהבה שמרחיבה את העולם
ההבדל הדק בין תפאורה ריקה לעולם ומלואו
נשף
יותר מדי עיניים ופחות מדי חול
סלון כריות
טעם של מחמאה שנשארת
חומר סותר בדידות
Danish (חרדה+זמן)
מאיפה באה האהבה הזאת? (עוד פוסט על אברהם הפנר)
איש האופניים
קרוב רחוק קרוב
הנה אני ממשיכה
מוצלחת
האיש שהילד בו חי
אנשי הפח
כמו עִם
הנה הגשם שוב
על Terms of Endearment (בלי ג'ק ניקולסון)
דג האותיות
איה
אקורד ברור של אהבה
חיי עץ
וגם אני אומרת משהו על פיט סיגר
And I'm a music lover
הפסקת קפה רגע לפני
Undressed to kill
Of Woman Born

מכתב ליהודה עמיחי
הקולות שמתחת לעור: על "מקהלה הונגרית"
מרבה להקשיב: על "מבט חטוף של הנצחי"/ אליענה אלמוג

היער והפארק
הרי זאת אני הבוערת: על "ג'זבל" עם בטי דייוויס
there's nothing else above a heart
במקום הסד של הסטנדרטים


אני ברשת
Murakami in Jerusalem
על "הספר הקטן" בנרג'
הדף שלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה
מדף הספרים שלי בNRG
מתברר שהספרים שלי עוד קיימים
"מילת אהבה" ב"שיר חדש"
אנדרלמוסיה מציירת את הטטושון ב"זוטא"
מצעד הקלישאות - ביקורת שכתבתי במעריב
ביקורת על "ריגוש" של ג'קי קולינס
אין אני לי - הרצאה על "באפי" באייקון 2005
הרצאה מכנס עולמות על התבגרות מינית בבאפי
התנצחויות, בלבול ופשטידה - מאמר שלי על "באפי"
הדף שלי ב"במה חדשה"


הספרים שמכירים אותי
אובססיה זה שם של בושם/ אריאל להמן
אמה/ ג'יין אוסטן
ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה
הדרמה של הילד המחונן/ אליס מילר
הנה אני מתחילה/ יהודית קציר
מי יציל את תנינה/ נורית זרחי
מישהו לרוץ איתו/ דויד גרוסמן
עין החתול/ מרגרט אטווד
פרקי חיים של דובין/ ברנרד מלמוד
קפקא על החוף/ הרוקי מורקמי
שתהיי לי הסכין/ דויד גרוסמן
תקוות גדולות/ צרלס דיקנס


קשר כזה, כמו שבינינו (סיפור)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11


התעוררות (סיפור)
1
2
3
4
5
6 - סוף
2/2013

מלכה עירומה

 

 

בשבוע הבא יֵצא לאור הספר "מלכה עירומה" (איזה שם נהדר, נכון?) אנתולוגיה של שירת מחאה נשית בעריכת דורית ויסמן, שיש בה שני שירים שלי. (לגלות לכם איזה? ותיקי הבלוג יכולים אולי לנחש.)

ביום חמישי הבא יש השקה בבית ביאליק. אני אהיה שם (הפעם לא על הבמה, אבל יהיו גם אירועים נוספים...)

 




 


 

 


 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 28/2/2013 10:43
27 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-1/4/2013 10:15


גב תפוס

 

 

 

 

גב תפוס

 

מכופף אותי לכדי

סימן שאלה

אבל הוא עצמו החלטי:

גט כריתות

בין עליונים

לתחתונים

 

 

 

 

 

[ואפשר גם כך:]

 

 

 

Lower Back Pain

 

My torso wants to divorce

My legs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 25/2/2013 15:57, בקטגוריות שירים
22 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-19/3/2013 07:29


המזכרות

 

 



כל חיי יהיה השיר הזה קשור לרגע ההוא. לפעמים אני שומע אותו במקרה באיזשהו מקום, ברחוב או בדירה כלשהי, ומיד אני שוב במכונית, בדרך לבית הקברות. מוזר: המנגינה הזאת מעוגנת בי עמוק כל כך שאני נזכר גם בכל הפעמים ששמעתי אותה מאז. כך, בכל האזנה אני מתלפף במנגינה כמו בתוך בובה רוסית שמתערבבים בה זיכרונות שונים, לא תואמים, מן המר אל המתוק, וכל זה מוביל אל הבובה הקטנה ביותר, שהיא הלב, שהיא הזיכרון הראשוני: המכונית (עכשיו).

 

הקטע הזה הוא מתוך "המזכרות" של דויד פואנקינוס, שיצא לאור בתרגומי לעברית ממש עכשיו (חם מהתנור). לפני כן תרגמתי גם את "העדינות" שלו. כיף לתרגם את פואנקינוס, שהוא קליל אבל לא שטחי, שיש לו זרועות תרבותיות ארוכות שמגיעות לכל מיני מקומות, בצרפת ומחוצה לה, והסתכלות מלנכולית ורגישה על החיים, שבאה לידי ביטוי בציטוט שהבאתי למעלה. "המזכרות" דומה ל"עדינות", פחות שכבה אחת או שתיים של צלופן: יש תחושה של קילוף שכבות והגעה אל שכבה אותנטית יותר (ואולי גם אוטוביוגרפית. ומצד שני, ייתכן מאוד שפואנקינוס יוצר את הרושם האוטוביוגרפי-האותנטי כתחבולה ספרותית גרידא).

הספר מתחיל כאשר המספר יושב ליד מיטת סבו הגוסס בבית החולים. הוא נוגע בקשיים של תקופת הזִקנה, של מחלה ואובדן, וגם בקשיים של תקופת היציאה לגמלאות - אביו של המספר מתייתם ובה בעת מתמודד עם הפרישה מן העבודה; ואילו המספר הצעיר עצמו עוד מגשש ומחפש את דרכו בעולם. בקיצור, לא קל. לא קל להיות זקן, לא קל להיות מבוגר, לא קל כשמתגרשים ולא קל כשמתחתנים. פואנקינוס מקיף את כל המשברים האלה בעלילה שמצליחה לתת הרגשה של לא-עלילה, של זרימת החיים האמיתיים – הדברים פשוט קורים. הוא גם יודע להביט על הדברים מבפנים ומבחוץ בעת ובעונה אחת:

 

היו ימים שהרגשתי שאני מאכזב בעיניה. בימים אחרים שמחתי שנהייתי מבוגר אחראי. שלא כמו לואיז, חשבתי שאולי הגיבור המודרני הוא דווקא זה: האיש שקם בכל בוקר והולך לעבודה, האיש שמטפל בילדו, האיש שמתכנן חופשות משפחתיות, האיש שזוכר לשלם בזמן את הארנונה ואת ביטוח הרכב. יש גבורה במי שחי את השחיקה המטורפת שבענייני היומיום.

 

עניין שוחק אחר היה המסע הבלתי פוסק בין חשקינו הסותרים. בעיקרו של דבר, כך התגלגלו הדברים במאה העשרים: קודם כול נולד האושר; מכל מקום, נולדו הזכות לאושר והגישה למותרות ולחופשות. אלה היו שנות השלושים, החזית העממית. אחר כך עברנו לשלב הבא בהתקדמותנו; שלב שאפשר לקרוא לו הזכות לחוסר סיפוק. זכות זו הופיעה בשנות השבעים לצד ההפלות החוקיות, והגירושין כמובן. לפעמים שוכחים שהניאוף היה אסור על פי חוק עד שנת 1975. כך רכשנו את הזכות לשפוט את האושר שלנו. והנה אנחנו בשלב השלישי, אולי המכאיב מכול: זה של ההתלבטות המתמדת. האושר כבר בידינו, מותר להיות בלתי מרוצים מן האושר הזה, ואז נפתח לפנינו ריבוי הדרכים. באיזו דרך לבחור? מצוקתי הייתה צבועה בגוונים מודרניים ברורים. רציתי אורח חיים אחד ואת היפוכו. הייתי מאוהב בלואיז, אהבתי את חיינו ואת הילד שלנו, אבל לעתים הרגשתי חנוק. חשבתי שאולי האושר שלי נמצא במקום אחר, בעיר אחרת, עם אישה אחרת. המחשבה על האפשרות הזאת ייבשה אותי. ואז שקעתי בעבודה. הבנתי מה מפריע ללואיז. אפסנתי את תשוקותי.

 

כמו ב"עדינות", שהיו בו פרקונים שהקשר שלהם לעלילה אסוציאטיבי ונקודת המבט בהם משתנה, ב"מזכרות" שזורות, בין הפרקים הרגילים, המזכרות. אלה זיכרונות של דמויות שהצטלבו איכשהו בעלילה, ובהן אישים מוכרים כמו אנטוני גאודי ומרצ'לו מסטרויאני, וגם אלמונים כמו הסַפָּרית של סבתו של המספר והקופאי בתחנת הדלק.

יש גם מזכרת מסרז' גנזבורג, וכאן אפשר לסגור את המעגל במקום שבו פתחנו, הלב, הבובה הרוסית של הזיכרונות, ומי שסקרן לשמוע את השיר שבו מדובר (ולא מפחד לטבוע בבריכת דמעות) יכול לשמוע אותו כאן.

 

 

 


 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 21/2/2013 17:45, בקטגוריות Douce France, אמנות התרגום
18 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-8/3/2013 10:33


ליצנה קטנה שלי

 

 

 

בבוקר התחבקנו חיבוק ארוך ובאיזשהו שלב התחלתי לשיר לה משהו על ללכת למטבח לאכול משהו (ולהתארגן לגן), והיא אמרה לי: "לא! רק לדבר על חיבוק." אז דיברתי, ואמרתי לה כמה נעים וטוב להתחבק איתה. ובאמת הדקות האלה של חיבוק איתה בבוקר מזינות אותי כל כך, הלוואי ויכולתי לצייר את מסלולם של הצבעים המדהימים שעוברים בתוך החיבוק שלנו.

 

ולא על זה התכוונתי לכתוב. אלא לספר זיכרון ילדות חגיגי, שכשהייתי בבית הספר היסודי, הייתה מסיבת חנוכה בבית הספר אחרי הצהריים, ובאתי עם הוריי, ופתאום לראות את בית הספר המוכר אחר, כשבחוץ מתחיל כבר להחשיך והנרות מאירים בחנוכיות וההורים שלי שם אתי, היה מדהים. אולי זו ההזרה ששקלובסקי דיבר עליה, המציאות התנערה והתרעננה והייתה לי לרגע הרגשה שאני נוגעת בהוויה האמיתית (מן הסתם לא כך ניסחתי את זה לעצמי בכיתה א' או ב' או ג', אבל ככה אני יכולה להתקרב ללהסביר את זה היום).

משהו מן ההתרגשות הזאת דבק בי כשאני הולכת עם הדר לאירועים כאלה, כמו מסיבת פורים אתמול, פתאום אנחנו מגיעות לחלקים בעיר שאנחנו בדרך כלל לא פוקדות, פתאום אנחנו בחוץ כשיש חושך!!, הולכות יד ביד בגשם והדר מחופשת לליצן... אלה רגעים שבהם החיים נראים אמיתיים.

 

 


צילמה: יעל גרוס אנגלנדר

 

 

 

 

 

 



נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 19/2/2013 08:27, בקטגוריות הדרי, חוכמת המציאות, שפת חבל הטבור
30 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-23/2/2013 09:04



 

 

(לִכְתֹּב בַּבֹּקֶר, כְּשֶׁשִׂפְתֵי הַלֹּא-מוּדָע עוֹד פְּעוּרוֹת)

 

כשחזרתָ אמרתי לך: אנחנו המעטנו בהיקשרותו של החתול הזה אלינו, לַבְּיחד שלנו. כנראה כל הסמסטר הזה שלא הייתָ, למרות הקומה הגבוהה, בכל פעם שדיברנו בטלפון הוא שמע את קולך מן החצר למטה ונטרף מגעגועים. אז הוא התחיל לטפס על המרזבים ומעקות המרפסות כדי להגיע לדירה. הוא היה אחוז אימה כשטיפס, ביללות נוקבות לב ובפרווה סמורה, ובכל פעם קפץ בחזרה מטה, אבל אחר כך חזר והעז לטפס מעט יותר גבוה.

כשיצאתי להביא אותך משדה התעופה, וירדתי במרזבים ובמעקות המרפסות, ראיתי אותו עולה ושמעתי את יללתו החודרת קרביים. כשהגיע לגובה שלי הוא קפץ מטה אבל מיד התחיל שוב לטפס.

 

כשהגענו הביתה אמרת "אני לא השארתי חלון פתוח בארץ" ומיהרתי לסגור את החלון שכנראה אני שכחתי, מעל הספה הקטנה שעליה ישבה ילדתי, ולרגלה הקטנה משתלשל, גדול וריק למחצה, אחד מגרביך השחורים. איך הספיקה? ואני קילפתי ממך שאר אביזרים כגון גרב, צעיף, סוודר, לשים בכביסה, ולרגע היססתי, אולי אני שתלטנית מדי, הרי זאת הדירה שלך ואתה רק עכשיו הגעת, אבל אתה הרגעת את היסוסיי בחיוך: "אל תימנעי מלהיות יפה רק כי את חוששת שאולי תפריעי לי." ואני כבר ירדתי לסוף דעתך ואחרי המילה "יפה" דקלמתי את המשפט יחד אתך בצחוק של הקלה.

 

 

 

 


 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 16/2/2013 07:25
15 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-18/2/2013 08:54



הדף הבא
דפים: 1  2  

החודש הקודם (1/2013)  החודש הבא (3/2013)  
112,473
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללי עברון-ועקנין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לי עברון-ועקנין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2006 © Nana 10 (ע"ר)