בלוגים קרובים בר קבועים הוסף לקבועים שלי שלח המלצה לחבר הפורום קישור ישיר לכאן דף כניסה |
החיים שמתחת לחיים
נפשי נפגעה כריאותיהם של מלטשי יהלומים; נפלאים וקשים ימי חיי (יהודה עמיחי) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
כינוי: לי עברון-ועקנין
גיל: 49 ICQ: הצטרף כמנוי SMS בטל מנוי SMS RSS (הסבר)
ארכיון: חיפוש טקסט בקטעים: חלון מסרים: הוסף מסר הבלוג חבר בטבעות: « בלוגרוטיקה » ± « הקומונה של לי » ± « מועדון קריאה » ± יסמין (סיפור) יסמין (אגדה בהמשכים) (1) יסמין (אגדה בהמשכים) (2) יסמין (אגדה) (3) יסמין (אגדה בהמשכים) (4) יסמין (אגדה בהמשכים) (5) יסמין (אגדה בהמשכים) (6) יסמין (7) יסמין (8) יסמין (9) - אחד לפני האחרון. יסמין (חלק אחרון, ולפניו לינקים לסיפור כולו) פינת שיר חלפי - (מריחות האביב נבוכות, דמי) פינת שיר: קרם רגליים מטוסקנה פינת שיר: איני רוצה להלשין אותה. "אושר"/ מאיה בז'רנו פינת שיר: גילי חיימוביץ' - סינדרלה; הקלה מפתיעה פינת שיר: כתבתי אלייך מכתב אהבה בקירילית - אדמיאל קוסמן פינת שיר: עצבות הבגדים והרהיטים פינת שיר - עוגת שוקולד/ מיה לוי-ירון פינת שיר: שני שירים נפלאים של רמי סערי פינת שיר: נגן בי/ אפרת מישורי פינת שיר: שיר חדש/ סמדר הרצפלד תיירים. פינת שיר עם סיפור, מוקדשת באהבה לרוני ג' פינת שיר: עזוב אותי מקרמים/ אריאל להמן פינת שיר: שני שירים מאת אווה קילפי פינת שיר: צולעת על הלב - גילי חיימוביץ' פינת שיר: שניים של רביקוביץ' סונט 130 מאת שייקספיר: פינת שיר מורחבת + פינת שיר: לכבוד צאת ספרו של גיורא פישר, "אחרי זה" פינת שיר: רחש/ אליעז סגל פינת שיר: כוכבית/ אגי משעול פינת שיר: "דבר המשורר לא פתר"/ ענת לויט למשל האוקיינוס הלא שקט ענק הרגע הזה / חיה שנהב שירים [את רוצה עוד לשיר] [בחיבוק שלך יש זמן]; שפת חבל הטבור [לקחת את ילדתי] X מסמן את המקום (בסוף הפוסט) אות האהבה אחי בבודפשט קנית בלונים ופרחים בגן המשחקים בית, חתול ואהבה בסיבוב הנחש בעלת בית הקולנוע + איך נפלת ברשתו דרכים העדרך (בסוף הפוסט) התרגשות מצמיתה ואולי פתאום אפגוש אותך חתולוביץ' יופיו לא הייתי מלכת חיי הלילה של ירושלים לפעמים הירח מילים מכתב בבקבוק מרווח חדש להפתעה סוחרי הנשים עפר וכוכבים פלסטר פני בת הארבע פעם אהבה גדולה + הדג האחרון פריז או אהובי צ'לנוב; אף פעם לא אמחק קינת הגינה; בבוקר קשה לדבר את האהבה הטובה ריקוד שכבות שתי אהבות; הגדרות חדשות; האהבה מקלקלת את השורה שתיים בצהריים דרכים צ'לנוב; אף פעם לא אמחק (שירים) כמה שירים בריז'יט (שיר) רומפלשטילצכן (שיר חדש) צחת-העור ואדמונית שוקולד מריר פרעה - שיר שהופיע גם בבננות. עם הקוראים הכפולים הסליחה :) באתי אליך ילדה דודתי שמתה שני שירי עין כרם שרדינגר שעת החסד - לא של יהודה עמיחי, שלי מגיל 15 הרדיפה אחרי האושר ואלד אותךָ איש (דרקולה 2) אושר לפי מידה אותו נהר כמו עובר I Dreamt Lord Voldemort עולם שלושה פוסטים באחד גב תפוס יום האישה לקראת שיחה רק ההבטחה העדשה חתולים יום שלישי, ערב שבועות מיצפטל שירים שהקראתי באזכרה לָמה געגועים השעה המכריעה דבר בלתי נראה קופסה, ולא לסגור את ישרא! פוסטים נבחרים A man who needs your love crush Lou and Andy sometimes I hear my voice אהבה שאינה תלויה בדבר אומרים לנו שיש אוריינות אחרת אוצרות אושרים איזה כיף שכן, איזה כיף שלא אמפתיה אני מעדיפה ב"נ ומ"מ רוקדות בזכות האהבה העצמית גוונים של אהבה דיוק הכאב וטשטוש האושר האוניברסיטה בהר הצופים, מפת תשוקה האיש העצוב ביותר בעולם הארה קטנה הדהוד ההגדה לבית פולטי הכלב השחור - סיפור הכפתור של חזי המלחמה שלי ב"מנוחת הלוחם" העין (סיפור) - חלק ב' העין (סיפור) חלק א' הפנר יודע לדבר אהבה הצד האפל של לטרון התאווה לדעת ולהבין ולא היה באייקון אלא זוהר ז'ק ברל חברות הדדית חיבוקים טרטיף יום הולדת 35 יומולדת שנה לבלוג כמו רדיו לבבי התרגל אל עצמו להפשיר את הקרח למה אני לא אוהבת אירוניה מדעי הדחייה מחסן ישן של כלים מיכאל, המציאות מילות חיבה מילים מישהו לבכות אתו מישהו לרוץ אתו מסיבת כיתה שנות השמונים מקרונים, סקטים וביצה סוגים של עייפות (בעיקר התגובות!) עוברות האורח קורפו קפקא מון אמור קצת הוא שאלון שינה (סיפור) שלושה סרטים שהטביעו חותם שליחים שפות שש מילים מחפשות משורר תנינה מתארחת בבלוג הפנר יודע לדבר אהבה תנינה והטטושון חול גלגוליו של שיר אהבה I'm in love again rare and precious jethro tull 9/8/2010 הדיו של עינייך/ מילים ולחן: פרנסיס קאברל העיר שמתחת לעיר האלילות 1: ארתה קיט גשר הגשם מדבר כדרך אוהבים A Paris על סוסים וסדינה סאטן דוּדֵי שמחה לחקור וגם להתעטף: על זיכרונותיה של סימון דה בובואר האלון והבלוט הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג קצר וחטוף ושובר את הלב "לא ידעתי שאפשר לאהוב את האישה שאוהבים" לדבר על מורקמי היה לדבר אהבה נס שדבר אינו מוחק את העיקר תפוחים בוקר שבת שיחת לב אל לב שיר מתנגן לי בראש גן חיים p או לא p משולחנה של המתרגמת להסכין עם גבולות קיומנו משני הצדדים. עכשיו. אהבה שמרחיבה את העולם ההבדל הדק בין תפאורה ריקה לעולם ומלואו נשף יותר מדי עיניים ופחות מדי חול סלון כריות טעם של מחמאה שנשארת חומר סותר בדידות Danish (חרדה+זמן) מאיפה באה האהבה הזאת? (עוד פוסט על אברהם הפנר) איש האופניים קרוב רחוק קרוב הנה אני ממשיכה מוצלחת האיש שהילד בו חי אנשי הפח כמו עִם הנה הגשם שוב על Terms of Endearment (בלי ג'ק ניקולסון) דג האותיות איה אקורד ברור של אהבה חיי עץ וגם אני אומרת משהו על פיט סיגר And I'm a music lover הפסקת קפה רגע לפני Undressed to kill Of Woman Born מכתב ליהודה עמיחי הקולות שמתחת לעור: על "מקהלה הונגרית" מרבה להקשיב: על "מבט חטוף של הנצחי"/ אליענה אלמוג היער והפארק הרי זאת אני הבוערת: על "ג'זבל" עם בטי דייוויס there's nothing else above a heart במקום הסד של הסטנדרטים אני ברשת Murakami in Jerusalem על "הספר הקטן" בנרג' הדף שלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה מדף הספרים שלי בNRG מתברר שהספרים שלי עוד קיימים "מילת אהבה" ב"שיר חדש" אנדרלמוסיה מציירת את הטטושון ב"זוטא" מצעד הקלישאות - ביקורת שכתבתי במעריב ביקורת על "ריגוש" של ג'קי קולינס אין אני לי - הרצאה על "באפי" באייקון 2005 הרצאה מכנס עולמות על התבגרות מינית בבאפי התנצחויות, בלבול ופשטידה - מאמר שלי על "באפי" הדף שלי ב"במה חדשה" הספרים שמכירים אותי אובססיה זה שם של בושם/ אריאל להמן אמה/ ג'יין אוסטן ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה הדרמה של הילד המחונן/ אליס מילר הנה אני מתחילה/ יהודית קציר מי יציל את תנינה/ נורית זרחי מישהו לרוץ איתו/ דויד גרוסמן עין החתול/ מרגרט אטווד פרקי חיים של דובין/ ברנרד מלמוד קפקא על החוף/ הרוקי מורקמי שתהיי לי הסכין/ דויד גרוסמן תקוות גדולות/ צרלס דיקנס קשר כזה, כמו שבינינו (סיפור) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 התעוררות (סיפור) 1 2 3 4 5 6 - סוף |
1/2011
דוּדֵי שמחה מאז שהתקינו לנו על הגגות בשכונה דוּדֵי שמחה, החיים נהיו שמש וחיוכים. אם חושבים על זה, שמחה חשובה הרבה יותר ממים חמים. כבר בבוקר, בין הררי הכביסה והכלים האינסופיים ובלחץ של לארגן את הילדים לגן ולבית ספר ולהספיק לחטוף איזה קפה ומשהו לאכול, תומס, שפניו נהיו חלקים פתאום כאילו הוסר מהם איזה מעטה של אפרוריות, נותן לאשתו פאולה טפיחה שובבה על הישבן האגסי שלה, והיא מחייכת חיוך שהעייפות הולכת ונושרת ממנו, נזכרת בעצמה. אולי היום היא תלבש את המכנסיים האדומים. מחלק העיתונים בחוץ מניח כל עיתון על המפתן בזהירות, כבר לא משליך אותם שייפלו היכן שייפלו. והחתולים, למרות שיש להם את זה טבעי, מתכרבלים על הגג קרוב לדוד, לספוג כמה שיותר. בתיה, שלא צריכה למהר לשום מקום, עומדת בחלון ומביטה אל מטוס החולף בשמים, והפעם המחשבה על הטיול הארוך באירופה שמעולם לא עשתה ואולי לא תעשה, והנסיעה באוטוסטראדות במכונית שכורה, ידה על עורפו של אהובה הנוהג, לא מעלה בה דמעות אלא שמץ חיוך. מי יודע, אולי באיזו דרך אחרת, לא צפויה, חלק מהחלום הזה עוד יתממש. [תלמידה מקסימה שלי קראה בטעות את שם הסיפור "דוֹדִי שמחה" כ"דוּדֵי שמחה". ובזכותה...] 10 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 0 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע שלח ל'שווה קריאה' הוסף למומלצים שלי תגובה אחרונה של לי ב-31/1/2011 15:27
תאוות של יום שישי אין כמו ספרייה לעורר בי את אותה תאוות ילדות ונעורים לבלוע את כל הספרים, את כל העולם באמצעות הספרים. ומשבחרתי כבר שלושה, אני משתהה ליד המדפים עוד קצת, מתאבלת על מה שלא נבחר ועל מה שעוד לא התגלה. חנויות ספרים לא משפיעות עליי כך, אולי בגלל נטייתי להאמין שאת הדברים רבי-הערך לא אמצא במחוזות החדש והעכשווי. ובצאתי מן הספרייה על פני הרחבה מסבירת הפנים של היכל התרבות, אני רוצה לבלוע גם את העיר הזאת, סוכרייה עטופה בצלופן של פארקים ושמש מיטיבה, להטביע בה חותָם של חוויות וסיפורים כפי שהטבעתי במשך שנים בירושלים. ואולי כבר תורה של בתי שתלך ברחבה הזאת וילקוט על גבה, ואילו רצונות ימלאו את לבה? * * את הדברים האלה כתבתי בפנקס בצאתי מן הספרייה, ומאז שובי הביתה אני מוסיפה: התאווה לקרוא את ספרי הספרייה למרות הספרים הרבים בבית שמחכים לקריאה. ולאכול את הילדה המאוד כאן-ועכשווית שעוד לא מסתובבת בעיר עם ילקוט, שמדהימה אותי במתיקותה ונותנת לי נשיקות. 14 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 0 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע שלח ל'שווה קריאה' הוסף למומלצים שלי תגובה אחרונה של לי ב-1/2/2011 12:51
חלומות מכוננים מה החלום הכי מוקדם שאתם זוכרים? שלי מגיל שבע, או יותר. אני בגינה של הבית שלנו, ויש חתולה שחורה רזה, וכלב, ואני חושבת שהכלב רוצה להרע לחתולה, ואני זורקת אותה לבור והוא קופץ אחריה. אני לא רואה מה קורה בבור אבל אני חושבת שהכלב הורג את החתולה. אחר כך, מערכה שנייה: אני בתוך הבית, וזה כעבור זמן. יש דפיקה בדלת ועומדות שם בטריות. חבילה של בטריות. אני לוקחת את הבטריות ויודעת בשמחה ובהקלה שהן הגורים של החתולה, וכעת אני יכולה לאמץ אותן ולכפר על מה שעשיתי. החלום בלתי נשכח, בעיקר בגלל תחושת החטא שלי, אבל רק היום, כמעט עשרים שנה אחרי, עולה בדעתי שלא ראיתי מה קרה שם בבור, ואולי בכלל לא קרה כמו שאני חושבת. בהצצה חטופה לבור הם בכלל רודפים שם אחד אחרי הזנב של השני... 21 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 0 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע שלח ל'שווה קריאה' הוסף למומלצים שלי תגובה אחרונה של לי ב-23/1/2011 14:01
חבר יפה מאוד: על "בלאמי" של קלוד שברול תמיד אהבתי את ז'ראר דפרדייה, ומצדי שישחק במאות סרטים: לא נמאס. אבל ככל שאהבתי את דפרדייה הסקסי והחתיך – וב"סיראנו דה ברז'ראק", הרגיש והחכם, ולכן עוד יותר סקסי – כבש אותי לגמרי (וברַכּות) ז'ראר דפרדייה של עכשיו, ב"מפקח בלאמי", עם הכרס והנשימות הכבדות לפעמים. דפרדייה-בלאמי בתפקיד של בלש משטרתי שאוהב כל כך את עבודתו שהוא נעתר לחקור גם בחופשה, משדר קודם כול אהבת אדם ועניין אינסופי בבני אדם. והאופן שבו הוא שואל את הנחקר שלו, נחקר שבא אליו מרצונו החופשי והתוודה שהרג אדם: "רע להרוג אנשים, למה עשית את זה?" ברוך, בכאב. ולאותו ספק-רוצח, המסתתר בזהות שאולה בחדר מלון, הוא מביא שקית תפוזים: "אתה צריך ויטמינים." ברור שבלאמי האוהב והמתעניין עד אין קץ מתעניין במיוחד בנשים ("רק רגליהן של נשים לא משתנות", הוא מעיר כשהוא עולה במדרגות אחרי קלר בונר, המוכרת בחנות חומרי הבנייה, שהיא דמות נהדרת עם פרצי הצחוק הצרוד שלה), אבל אין בזה שום דבר פולשני, להפך, ברגישותו הרבה הוא שואל את אותה קלר כשהוא יושב לצדה בקפיטריה: "אני קרוב מדי? זה מפריע לך?". אבל יותר מכול, אהבתו ותאוותו של בלאמי לאשתו. הרגעים שהוא מושיט את ידו, יד איכר עם אצבעות עבות, ומלטף את שדיה בעדינות שאוצרת בתוכה המון תאווה. ואיך שהוא שואל אותה מה היא חושבת, "אני רוצה לדעת מה את חושבת ולמה את חושבת ככה." ואפשר להגיד שזו בסך הכול קנאה שמכוונת את סקרנותו, אבל לא, זה צימאון אדיר אל האישה הזו שחיה לצדו מי יודע כמה שנים (בסרט לא אומרים, אבל החופשה הזו של בלאמי היא אולי כבר הפנסיה), לדעת את גופה ונפשה ושהיא תדע אותו ("תשאירי את האור דלוק סוף סוף", הוא אומר, וכשהיא מדליקה את האור הוא דווקא לא שוכב איתה, כפי שהוא כל הזמן רוצה ומנסה ויוזם, אלא מספר לה סוד אפל מילדותו). והיא, צרפתייה קטנה מעצבנת כזאת שמחייכת כל הזמן חיוך שמסתיר יותר משהוא מגלה. יש הרבה חידות שקשורות בה, והן לא נפתרות עד סוף הסרט. ובכלל, הרבה חידות אינן נפתרות. בלאמי הוא הסרט האחרון של קלוד שברול, שנפטר לא מזמן בגיל שמונים, והוא מוקדש לשני הז'ורז', ברסנס וסימנון (סופר המתח הקלאסי). להרגשתי ברסנס, שאחת הדמויות בסרט מעריצה אותו ויש לכך תפקיד בהנעת העלילה, דווקא לא היה מרכזי כל כך בסרט, או פחות משציפיתי. מה שכן היה מרכזי בסרט ולא הזכרתי הוא היחסים של בלאמי עם אחיו, הטעונים והקשים. דבר שתהיתי לגביו ולא מצאתי תשובה הוא השם בלאמי, ואם יש כאן רמיזה לספר של מופסאן בל אמי, העוסק בנוכל שמטפס למרומי החברה בעיקר באמצעות ניצול של נשים שהוא מפתה ומרמה. בל אמי ("חבר יפה") של מופסאן הוא באופן אירוני חבר מכוער מאוד, ואילו בלאמי של שברול ודפרדייה הוא באמת חבר יפה ואמפתי. אני שמה כאן את הטריילר, ויש לי שתי בעיות אתו: אחת, שהקצב והאווירה שלו לא משקפים את האווירה בסרט, עשו אותו מהיר יותר כמו סרט מתח קונוונציונלי; והשנייה, טעות בתרגום מתישהו בין האמצע לסוף – כתוב שבלאמי אומר משהו בנוסח, "כדי להיפטר ממשהו צריך להרוג אותו", ובמקור נאמר ההפך: "תמיד הורגים כדי להיפטר ממשהו" (וזה מוביל למשפט הבא, שמי שהורג נפטר בסופו של דבר מעצמו). אחד הסרטים הנפלאים בעיניי.
20 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 1 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע שלח ל'שווה קריאה' הוסף למומלצים שלי תגובה אחרונה של לי ב-19/1/2011 12:23
טחינה מדלן בעודי נוסעת הביתה פתאום נורא התחשק לי טחינה. טחינה ולחם טוב כזה, מחיטה מלאה, שהקשה שלו פריך. לקח לי קצת זמן להיזכר שאלה הטחינה והלחם שהיו נותנים פעם בווילג' גרין, שעכשיו הוא ברחוב יפו בירושלים אבל פעם הוא היה ליד בצלאל הישן במבנה ירושלמי יפה, ואחר כך היו שני סניפים ובסוף נשאר רק זה של יפו, וכל האווירה בו השתנתה בד בבד עם עליית המחירים והמנהג המשונה לשקול את הסלט כדי לתמחר אותו. עכשיו את הרטבים הם נותנים במשורה וכל סועד מקבל בקופה לחמנייה עגולה אחת, אבל אז, בבצלאל, מי שקנה סלט היה יכול לגשת בחופשיות לשולחן עם הלחם והרטבים והטחינה ולפרוס מהלחם הטרי שניחוחו משגע. וישבתי שם הרבה כשעבדתי במרכז העיר, בעיתון ירושלים ואחר כך בברליץ, עם כל מיני חברים וגם לבד, אבל הטחינה שהתגעגעתי אליה עכשיו ולא הבנתי למה יש לה טעם של חירות, הובילה אותי לפגישה מסוימת, בסניף הישן של בצלאל, עם ג' חברתי היפה והקצת-נערצת, שכן רגלה כבר הייתה נטועה בכמה עולמות שאני עוד רק גיששתי לעברם בבהונות, והיא הייתה יפה כל כך והתלבשה יפה כל כך, כמו אמא שלי כשהייתי קטנה ומאוהבת בה. ואני זוכרת אותנו מדברות וחוטפות התקפת צחוק בלתי נשלטת, עד כדי חרחורים, למרות שכבר התחילו לנעוץ בנו עיניים; ורק בסוף מסע ההיזכרות אני מגיעה לדיאלוג הזה, שאולי התרחש באותה פגישה ואולי באחרת, אבל זה היה עם ג', שם בבצלאל; שאני באתי והיא שאלה מה שלומי, ואמרתי לה בשמחה ובהשתאות שאני מרגישה חופשייה. והיא אמרה, "איזה כיף לך שאת מרגישה חופשייה, אני מרגישה שאני כבולה בשלשלאות." 15 תגובות הוסף תגובה הצג תגובות כאן 0 הפניות (TrackBack) לכאן קישור ישיר לקטע שלח ל'שווה קריאה' הוסף למומלצים שלי תגובה אחרונה של לי ב-12/1/2011 13:36 הדף הבא דפים: 1 2 החודש הקודם (12/2010) החודש הבא (2/2011) |