בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום   קישור ישיר לכאן   דף כניסה
החיים שמתחת לחיים

נפשי נפגעה כריאותיהם של מלטשי יהלומים; נפלאים וקשים ימי חיי (יהודה עמיחי)
 
כינוי: לי עברון-ועקנין
גיל: 49

ICQ:
מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS  (הסבר)

 << דצמבר 2018 >> 
א ב ג ד ה ו ש
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
חלון מסרים:
הוסף מסר

הבלוג חבר בטבעות:
« בלוגרוטיקה » ±
« הקומונה של לי » ±
« מועדון קריאה » ±





יסמין (סיפור)
יסמין (אגדה בהמשכים) (1)
יסמין (אגדה בהמשכים) (2)
יסמין (אגדה) (3)
יסמין (אגדה בהמשכים) (4)
יסמין (אגדה בהמשכים) (5)
יסמין (אגדה בהמשכים) (6)
יסמין (7)
יסמין (8)
יסמין (9) - אחד לפני האחרון.
יסמין (חלק אחרון, ולפניו לינקים לסיפור כולו)


פינת שיר
חלפי - (מריחות האביב נבוכות, דמי)
פינת שיר: קרם רגליים מטוסקנה
פינת שיר: איני רוצה להלשין אותה. "אושר"/ מאיה בז'רנו
פינת שיר: גילי חיימוביץ' - סינדרלה; הקלה מפתיעה
פינת שיר: כתבתי אלייך מכתב אהבה בקירילית - אדמיאל קוסמן
פינת שיר: עצבות הבגדים והרהיטים
פינת שיר - עוגת שוקולד/ מיה לוי-ירון
פינת שיר: שני שירים נפלאים של רמי סערי
פינת שיר: נגן בי/ אפרת מישורי
פינת שיר: שיר חדש/ סמדר הרצפלד
תיירים. פינת שיר עם סיפור, מוקדשת באהבה לרוני ג'
פינת שיר: עזוב אותי מקרמים/ אריאל להמן
פינת שיר: שני שירים מאת אווה קילפי
פינת שיר: צולעת על הלב - גילי חיימוביץ'
פינת שיר: שניים של רביקוביץ'
סונט 130 מאת שייקספיר: פינת שיר מורחבת +
פינת שיר: לכבוד צאת ספרו של גיורא פישר, "אחרי זה"
פינת שיר: רחש/ אליעז סגל
פינת שיר: כוכבית/ אגי משעול
פינת שיר: "דבר המשורר לא פתר"/ ענת לויט
למשל
האוקיינוס הלא שקט
ענק הרגע הזה / חיה שנהב


שירים
[את רוצה עוד לשיר]
[בחיבוק שלך יש זמן]; שפת חבל הטבור
[לקחת את ילדתי]
X מסמן את המקום (בסוף הפוסט)
אות האהבה
אחי
בבודפשט קנית בלונים ופרחים
בגן המשחקים
בית, חתול ואהבה
בסיבוב הנחש
בעלת בית הקולנוע + איך נפלת ברשתו
דרכים
העדרך (בסוף הפוסט)
התרגשות מצמיתה
ואולי פתאום אפגוש אותך
חתולוביץ'
יופיו
לא הייתי מלכת חיי הלילה של ירושלים
לפעמים הירח
מילים
מכתב בבקבוק
מרווח חדש להפתעה
סוחרי הנשים
עפר וכוכבים
פלסטר
פני בת הארבע
פעם אהבה גדולה + הדג האחרון
פריז או אהובי
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק
קינת הגינה; בבוקר
קשה לדבר את האהבה הטובה
ריקוד
שכבות
שתי אהבות; הגדרות חדשות; האהבה מקלקלת את השורה
שתיים בצהריים
דרכים
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק (שירים)
כמה שירים
בריז'יט (שיר)
רומפלשטילצכן (שיר חדש)
צחת-העור ואדמונית
שוקולד מריר
פרעה - שיר שהופיע גם בבננות. עם הקוראים הכפולים הסליחה :)
באתי אליך ילדה
דודתי שמתה
שני שירי עין כרם
שרדינגר
שעת החסד - לא של יהודה עמיחי, שלי מגיל 15
הרדיפה אחרי האושר
ואלד אותךָ איש (דרקולה 2)
אושר לפי מידה
אותו נהר
כמו עובר
I Dreamt Lord Voldemort
עולם
שלושה פוסטים באחד
גב תפוס
יום האישה
לקראת שיחה
רק ההבטחה
העדשה
חתולים
יום שלישי, ערב שבועות
מיצפטל
שירים שהקראתי באזכרה
לָמה געגועים
השעה המכריעה
דבר בלתי נראה
קופסה, ולא לסגור את ישרא!


פוסטים נבחרים
A man who needs your love
crush
Lou and Andy
sometimes I hear my voice
אהבה שאינה תלויה בדבר
אומרים לנו שיש אוריינות אחרת
אוצרות
אושרים
איזה כיף שכן, איזה כיף שלא
אמפתיה
אני מעדיפה
ב"נ ומ"מ רוקדות
בזכות האהבה העצמית
גוונים של אהבה
דיוק הכאב וטשטוש האושר
האוניברסיטה בהר הצופים, מפת תשוקה
האיש העצוב ביותר בעולם
הארה קטנה
הדהוד
ההגדה לבית פולטי
הכלב השחור - סיפור
הכפתור של חזי
המלחמה שלי ב"מנוחת הלוחם"
העין (סיפור) - חלק ב'
העין (סיפור) חלק א'
הפנר יודע לדבר אהבה
הצד האפל של לטרון
התאווה לדעת ולהבין
ולא היה באייקון אלא זוהר
ז'ק ברל
חברות הדדית
חיבוקים
טרטיף
יום הולדת 35
יומולדת שנה לבלוג
כמו רדיו
לבבי התרגל אל עצמו
להפשיר את הקרח
למה אני לא אוהבת אירוניה
מדעי הדחייה
מחסן ישן של כלים
מיכאל, המציאות
מילות חיבה
מילים
מישהו לבכות אתו
מישהו לרוץ אתו
מסיבת כיתה שנות השמונים
מקרונים, סקטים וביצה
סוגים של עייפות (בעיקר התגובות!)
עוברות האורח
קורפו
קפקא מון אמור
קצת הוא
שאלון
שינה (סיפור)
שלושה סרטים שהטביעו חותם
שליחים
שפות
שש מילים מחפשות משורר
תנינה מתארחת בבלוג
הפנר יודע לדבר אהבה
תנינה והטטושון
חול
גלגוליו של שיר אהבה
I'm in love again
rare and precious jethro tull 9/8/2010
הדיו של עינייך/ מילים ולחן: פרנסיס קאברל
העיר שמתחת לעיר
האלילות 1: ארתה קיט
גשר
הגשם מדבר כדרך אוהבים
A Paris
על סוסים וסדינה סאטן
דוּדֵי שמחה
לחקור וגם להתעטף: על זיכרונותיה של סימון דה בובואר
האלון והבלוט
הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג
קצר וחטוף ושובר את הלב

"לא ידעתי שאפשר לאהוב את האישה שאוהבים"
לדבר על מורקמי היה לדבר אהבה
נס שדבר אינו מוחק את העיקר
תפוחים
בוקר שבת
שיחת לב אל לב
שיר מתנגן לי בראש
גן חיים
p או לא p
משולחנה של המתרגמת
להסכין עם גבולות קיומנו
משני הצדדים. עכשיו.
אהבה שמרחיבה את העולם
ההבדל הדק בין תפאורה ריקה לעולם ומלואו
נשף
יותר מדי עיניים ופחות מדי חול
סלון כריות
טעם של מחמאה שנשארת
חומר סותר בדידות
Danish (חרדה+זמן)
מאיפה באה האהבה הזאת? (עוד פוסט על אברהם הפנר)
איש האופניים
קרוב רחוק קרוב
הנה אני ממשיכה
מוצלחת
האיש שהילד בו חי
אנשי הפח
כמו עִם
הנה הגשם שוב
על Terms of Endearment (בלי ג'ק ניקולסון)
דג האותיות
איה
אקורד ברור של אהבה
חיי עץ
וגם אני אומרת משהו על פיט סיגר
And I'm a music lover
הפסקת קפה רגע לפני
Undressed to kill
Of Woman Born

מכתב ליהודה עמיחי
הקולות שמתחת לעור: על "מקהלה הונגרית"
מרבה להקשיב: על "מבט חטוף של הנצחי"/ אליענה אלמוג

היער והפארק
הרי זאת אני הבוערת: על "ג'זבל" עם בטי דייוויס
there's nothing else above a heart
במקום הסד של הסטנדרטים


אני ברשת
Murakami in Jerusalem
על "הספר הקטן" בנרג'
הדף שלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה
מדף הספרים שלי בNRG
מתברר שהספרים שלי עוד קיימים
"מילת אהבה" ב"שיר חדש"
אנדרלמוסיה מציירת את הטטושון ב"זוטא"
מצעד הקלישאות - ביקורת שכתבתי במעריב
ביקורת על "ריגוש" של ג'קי קולינס
אין אני לי - הרצאה על "באפי" באייקון 2005
הרצאה מכנס עולמות על התבגרות מינית בבאפי
התנצחויות, בלבול ופשטידה - מאמר שלי על "באפי"
הדף שלי ב"במה חדשה"


הספרים שמכירים אותי
אובססיה זה שם של בושם/ אריאל להמן
אמה/ ג'יין אוסטן
ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה
הדרמה של הילד המחונן/ אליס מילר
הנה אני מתחילה/ יהודית קציר
מי יציל את תנינה/ נורית זרחי
מישהו לרוץ איתו/ דויד גרוסמן
עין החתול/ מרגרט אטווד
פרקי חיים של דובין/ ברנרד מלמוד
קפקא על החוף/ הרוקי מורקמי
שתהיי לי הסכין/ דויד גרוסמן
תקוות גדולות/ צרלס דיקנס


קשר כזה, כמו שבינינו (סיפור)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11


התעוררות (סיפור)
1
2
3
4
5
6 - סוף
12/2018

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בקטגוריה זו בבלוגים אחרים, לחצו כאן.



זה היה יום שני בערב, ואנחנו נסענו בשאטל ממלוננו הנעים, הילטון קורפו, אל מרכז העיר לשוח. אבל כשרצינו לחזור, התברר שאותו יום הוא חג הנהגים (ככה זה על סמך זיכרוני. מי שמצוי בהילכות יוון ואִיֶיהָ – מוזמן לדייק), ואין שום תחבורה.

בהתחלה היינו נונשלנטיים, חשבנו שנמצא נהג פחות אורתודוקסי, איזה חאפר, ואולי אפילו טרמפ. אבל לא. השלב הבא היה לנסות למצוא מקום לינה אלטרנטיבי ללא צורך בנסיעה. "אל תדאגו," אמר אבא שלי, בביטחון פטריארכלי מגונן. "אני אמצא לנו מלון ללילה!"

אבל התברר שהרבה אנשים חשבו על זה קודם, לפנינו. במלון קטן במרכז העיר שנדחקנו אל דלפק הקבלה שלו כבר הציעו לאנשים לישון על הספות בלובי.

בסופו של דבר הבנו שאין לנו אלא לצעוד בחזרה למלון. זכור לי שמדובר ב"חמישה קילומטר", אבל לא ברור אם הזיכרון אמין. זכור לי גם שהלכנו על הכביש המתעקל שניבט אל הים ואל החוף שלא היה של חול אלא של אבנים משוננות. אבא ואני הלכנו בראש, אמא ואחותי מרחק מה מאחורינו (עם השנים אני נהיית העתק של אמא שלי, גם במובן הזה: הולכת תמיד מרחק מה מאחור), ושרנו שירים של הביטלס. הירח זרח, הים יִמיֵים, הרגליים הלכו, ובאורח פלא (ואולי הודות לכביש החד משמעי) גם לא הלכנו לאיבוד, ולפנות בוקר כבר השלכנו את עצמנו אל המיטות הרכות של הילטון קורפו.

"אמרתי לכן שאני מסדר לנו מלון הלילה!" אמר אבא שלי בנימת ניצחון.

 

 

 

 

 

 

 

 


נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 11/6/2014 12:00, בקטגוריות אבא, רסיסי זיכרונות
19 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-17/6/2014 12:07


Undressed to kill



הרבה פעמים חשיבותן של פעמים ראשונות נודעת רק בדיעבד, כשכבר יודעים את מקומם של החוויה או האדם שמדובר בו (כמו בקריאת הזיכרונות של סימון דה בובואר, יש איזה רגע שהיא רואה סטודנט, חבר-של-חבר, יושב על החלון... וכשמתברר ששמו ז'אן-פול סארטר, הקוראים כבר יודעים שזה חשוב).

אבל יש רגעים שיודעים תוך כדי, ובדרך כלל דרכי הנפתלת לומר את זה לעצמי היא: שימי לב, זה רגע שבעתיד את תראי בו רגע מכונן.

אחד כזה היה לי בגיל כמעט-שש-עשרה, באוטו של החבר שלי, שהיה מוזיקאי והכיר לי המון מוזיקה חשובה לי עד היום. יש מוזיקות שקשורות לאדם מסוים, ויש שירים שנהיה עצוב לשמוע אחרי שנפרדים, אבל לפעמים מישהו פותח לך דלת אל משהו שהוא פשוט שלך. וכך היה לי יום אחד כשהוא הכניס איזו קסטה לטייפ, וברגע ששמעתי את הקול של הזמר שאלתי, בדחיפות של עניין שנוגע לי מאוד: "מי זה?"

התשובה רק חיזקה את המשיכה שלי, מכיוון שהאיש שלצדי עניין אותי וגם הערכתי אותו כמוזיקאי. הוא אמר: "זה האיש שהשפיע יותר מכול על השירה שלי." והוא אמר שני שמות שהיה לי קשה בהתחלה לקלוט אותם ואת היחס ביניהם: איאן אנדרסון, וג'תרו טול.

רגע רגע אמרתי לו, איאן אנדרסון או ג'תרו טול?

אז הוא הסביר, שהאיש הוא איאן אנדרסון וג'תרו טול הוא שם הלהקה, אבל בעצם אין הרבה הבדל, כי הוא מנגן כמעט בכל הכלים בעצמו, וכותב את כל המילים והלחנים.

ומה שנראה לי היום יפה באותה חוויה הוא שלא פגשתי את איאן במיטבו. הביצוע היה בהופעה חיה והקול שלו היה עייף. אבל יש משהו בלפגוש את מי שיהיה אהבה גדולה דווקא לא ביום הכי טוב שלו... כי המהות שלו בכל זאת מזדהרת מתוך זה.

וזה היה השיר ששמעתי בפעם הראשונה ששמעתי את איאן:


Undressed to Kill

 

רציתי לכתוב שהשיר אינו אחד הגדולים שלו, אבל בהאזנה חוזרת יש בו כל כך הרבה. דיאלוג פנימי בין אמפתיה לבין תשוקה. Couldn't meet the eyes of a working girl, undressed to kill

הוא מתעקש להנכיח גם את העיניים וגם את הגוף – ואחר כך, גם אותה וגם אותו:

She could have been sweet seventeen, then again now, so could I

אבל מה שהדהים אותי יותר מכל כאז כן היום, כמין קפסולת איאן או קפסולה של הקונפליקט הזה, או קפסולת אני, היא השורה:

There was a tear sparkle on the inside of her thigh

(של מי הדמעה, ואם זו דמעה או טיפה אחרת, ופנים הירך, המקום הרך הזה, שגם יהודה עמיחי כתב עליו בכמה וכמה שירים)

ואולי Undressed to kill  זה מה שעושים יוצרים. החשיפה היא הנשק שלנו שבאמצעותו אנחנו נוגעים באחרים סבבי

 

 

 

את הפוסט הזה כתבתי בזכות נגה המקסימה שהעבירה לי שרביט בנושא פעמים ראשונות.

ואני מעבירה אותו הלאה, לאני לא הייתי מעז - למרות שעוד לא הגבתי על הפוסט האחרון קריצה - לסרפנטינה כדי שאולי היא תחזור קצת, ולחברותי היקרות שרית ומאיה.

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 8/5/2014 13:20, בקטגוריות מוזיקה, רסיסי זיכרונות
22 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     1 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-12/5/2014 17:40


נגוהות



 

התחלתי אחרי שנים לקרוא שוב את "או-או" של קירקגור, ועוד לפני שקראתי את הפתיחה הידועה על המשורר שזועק מכאב אך פיו מעוצב כך שקריאות הכאב שלו נשמעות להמונים כמוזיקה נפלאה, עלתה בי כיתה קטנה בפקולטה למדעי הרוח בהר הצופים, שבה מקריא לנו את הטקסט הזה, ומדבר עליו ומהווה אותו פרופסור סנפורד בודיק האהוב.

אני זוכרת איך הוא עמד ודיבר ואיך הדיבור שלו תמיד עלה אל מקום נשגב, והיה לי טוב אוויר הפסגות הזה. גם הוא הבין אותי, הבין את העבודות שכתבתי לו. הקורסים שלו תמיד היו על התפר בין ספרות לפילוסופיה. אני זוכרת גם קורס על קאנט ומושג הנשגב ואת רכס ההרים שראיתי באותה כיתה קטנה במדעי הרוח, המון דברים ראיתי שם, גם את White on white, התמונה הדמיונית או ליתר דיוק המסגרת הדמיונית שנתלתה על הקיר הלבן בכיתה כדי לדון בשאלת האמנות המושגית ומהי אמנות, כנראה בפעם הראשונה שנחשפתי לדיון הזה.

באחד הקורסים שלו למדה אתי בחורה חכמה עם שיער קצר ועיניים ירוקות גדולות ויפות, שקראו לה איילת, והוא אמר שגם לבתו קוראים איילת. ואני זוכרת שבנו מת ואיילת ואני עברנו (בכוונה?) ליד ביתו והתלבטנו אם לבוא לשבעה, אבל התביישנו. ושכל כך כאב הלב אליו, כי הוא היה מרצה שדיבר אל הלב (יחד עם אינטלקט גבוה, ולעתים תלול. לא סותר).

התגעגעתי לבודיק אז עליתי על השרפרף האדום כדי לחפש בלמעלה של הארון עבודות שהגשתי לו, חשבתי שאמצא עבודה שזכורה לי, על אנטיגונה של סופוקלס ועל מושג הסינתיזה של הגל, אבל מצאתי משהו אחר שלא זכרתי –

 

 

Modern literary theory
Prof. S. Budick

TWO CONCEPTIONS OF KNOWLEDGE IN DAVID COPPERFIELD AND CATCHER IN THE RYE

 

 

Paper submitted by Lee Evron-Vaknin

23/2/2000

 

קראתי בעניין את העבודה ואת הערותיו של בודיק, וחשבתי כמה אינטימי ומקסים זה בדיקת עבודה של תלמיד על ידי מורה. כל פסיק שהוא מחק לי וכל הפניה להערה שהוא העביר לי מלפני המרכאות לאחרי המרכאות – הרי זה הוא, הפרופסור בעל האינטלקט התלול, עושה למעני עבודה של מגיהַ. אני לא מנסה להאדיר אותו או להקטין את עצמי, אבל יש בה בפעולה הזאת משהו של ענווה ונדיבות.

לא אקליד את כל העבודה, שאם על מחשב נכתבה הקובץ אבד מזמן, וגם אין לי סבלנות לכל החלק התיאורטי (שהרי לא באמת מחומר אקדמי קורצתי), למרות שהוא מרתק בפני עצמו. גם על סלינג'ר אולי לא אפרט כאן (זה מתחיל להיות כמו הבדיחה הידועה ההיא על המברק שבסוף לא נשארת בו אף מילה). אבל כתבתי על דייוויד קופרפילד שמציג תפיסה של צבירת ידע ליניארית שיש לה נקודת סיום. האי-ידיעה והידיעה אצל דייוויד כרוכות מאוד בבחירת בת הזוג הנכונה לחיים: כשהוא צעיר ולא יודע הוא בוחר בדורה הילדותית, אבל לאחר שהוא מתאלמן ממנה הוא בוחר סוף-סוף באגנס, שכשאורה נוגה עליו הכול נתון לידיעתו. וכך מסתיים דייוויד קופרפילד:

 

And now, as I close my task, subduing my desire to linger yet, these faces fade away. But, one face, shining on me like a heavenly light by which I shall see all other objects, is above them and beyond them all. And that remains.

 

וכך כתבתי אני בשורות הסיכום של העבודה, עד המשפט האחרון שלהפתעתי גרם לי לפרוץ בבכי [פרופ' בודיק מחק את המילה some]:

 

I believe that knowledge is inside us and it always takes some time to ripen and become conscious. There are termination points in this process, but no absolute one. In this sense, we are all David Copperfields without an Agnes.

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 20/9/2013 19:09, בקטגוריות ספרים, רסיסי זיכרונות
31 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-9/10/2013 10:53


חומר סותר בדידות

 

 

- את הפוסט הזה כתבתי בבוקר בעקבות שירים ברדיו. לא התכוונתי לפרסם אותו, ובינתיים גם שמעתי על מותו של יורם קניוק והוא תפס את מחשבותי. אבל אחר כך באה חברתי הנהדרת שרית, שהיא בפני עצמה חומר סותר בדידות (ואנחנו לא בכיתה ט'...), והקראתי לה והיא אמרה לי לפרסם בבלוג. חיוך

 

כשהייתי בכיתה ט' הייתה לי, לשם שינוי (מכל מקום, זאת התחושה הסובייקטיבית), חברה מהכיתה, והיא הכירה לי שני תקליטים בני הזמן, ששמענו אותם שוב ושוב בסלון בית הוריה עד שנהיו אהובים ומוכרים וזכורים בעל פה. אולי זאת הייתה האהבה המוזיקלית הראשונה שלי שלא באה מהבית ומאמא, ושלא הייתה זרה לבני גילי.

הבוקר כל זה חזר אליי כשעלו ברדיו הצלילים הראשונים של Across the lines ומיד הגברתי את הווליום ושקעתי בתחושה הנוחה ש"זה שלי".

שתי ילדות בודדות בכיתה ט' לא יכולות להעניק אחת לשנייה את כל מה שהן צריכות. אבל הזמן העובר הופך את מה שהיה פסקול של בדידות וחוסר שייכות, לשייכות, ל"שלי". זה הכול? חוסר שייכות+ זמן = שייכות?

  

האלבום השני היה של Tears for fears. לעניין חוסר השייכות והג'ונגל שנקרא בית ספר היה מתאים לבחור משם את Mad World, השיר הלופת לב שליווה את הסרט 'דוני דארקו', או את Shout, שבאמת צעקנו אותו באוטובוס בטיול שנתי, אבל אני רומנטיקנית וזה הומור כל כך בריטי – להיות אתך לבד כדי לדבר על מזג האוויר.

 

 

והמשוואה, מחוסר שייכות לשייכות, לא רק זמן היא צריכה, אלא מישהו שישב לידי באוטו באותו זמן ואני אספר לו: 'כשהייתי בכיתה ט'...' והוא יתעניין וירצה בדיוק לדעת איך היה לי, ואיך עכשיו ההרגשה לשמוע שוב את הצלילים.

 

ואחר כך התנגן ברדיו Ashes to ashes  של דייוויד בואי... מקווה שהוא לא רומז לי משהו על קבורת חלומות. אבל אולי להפך, כמה פעמים קברתי את דייוויד בואי והוא עודנו חי ויוצר ומתאושש להפליא.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 9/6/2013 19:13, בקטגוריות 88fm, מוזיקה, רסיסי זיכרונות, שימי ידך
8 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-10/6/2013 13:17


להיות

 

 

בקושי חמש דקות מקוטעות דיברנו כשאני הולכת אחרי ילדתי המזמרת במעגלים בחצר ואת, את הגדלת לעשות והיית אמא מלווה בטיול בית ספר, באוטובוס מלא ילדים, ובכל זאת הספקנו לדבר על החיים ועל אושר ועל הצורך במשמעות, והספקת לפתוח לי ערוץ שהביא אותי גם לשבת ולכתוב כאן.

ויש כל מיני סוגים של משמעות, בשבילי האטרקטיבית ביותר היא הרומנטית, כמו הרומנטיקה שהייתה נסוכה על דמותך כשהכרנו, עם השאלים הצבעוניים שלבשת והאלגנטיות הטבעית, רומנטיקה שגרמה לי לרצות לעבוד במקום רק כי את עבדת בו, וכי רציתי להצטרף לחברותא החמימה שזיהיתי בינך לבין ע' המקסימה שעבדה אתך, ולגלידה בקרוול ליד המשביר אחרי העבודה. והישיבות שלנו בבתי קפה, במושבה הגרמנית ובווילג' גרין של בצלאל הישן, ששם חטפנו התקפת צחוק, ושפתייך שהתעגלו סביב המילה "תשוקה" כשדיברת על איזשהו בחור...

ואת השיר הזה כתבתי אז

 

 



 

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 24/5/2012 18:38, בקטגוריות קווים לדמויות, רסיסי זיכרונות, שירים
7 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של שדות ב-26/5/2012 13:32



הדף הבא
דפים: 1  2  3  4  
112,473
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללי עברון-ועקנין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לי עברון-ועקנין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2006 © Nana 10 (ע"ר)