בלוגים קרובים  בר קבועים  הוסף לקבועים שלי   שלח המלצה לחבר   הפורום   קישור ישיר לכאן   דף כניסה
החיים שמתחת לחיים

נפשי נפגעה כריאותיהם של מלטשי יהלומים; נפלאים וקשים ימי חיי (יהודה עמיחי)
 
כינוי: לי עברון-ועקנין
גיל: 49

ICQ:
מלאו כאן את כתובת ה-email שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח
הצטרף כמנוי SMS
בטל מנוי SMS

RSS  (הסבר)

 << מרץ 2011 >> 
א ב ג ד ה ו ש
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

ארכיון:

חיפוש טקסט בקטעים:

חפש
חלון מסרים:
הוסף מסר

הבלוג חבר בטבעות:
« בלוגרוטיקה » ±
« הקומונה של לי » ±
« מועדון קריאה » ±





יסמין (סיפור)
יסמין (אגדה בהמשכים) (1)
יסמין (אגדה בהמשכים) (2)
יסמין (אגדה) (3)
יסמין (אגדה בהמשכים) (4)
יסמין (אגדה בהמשכים) (5)
יסמין (אגדה בהמשכים) (6)
יסמין (7)
יסמין (8)
יסמין (9) - אחד לפני האחרון.
יסמין (חלק אחרון, ולפניו לינקים לסיפור כולו)


פינת שיר
חלפי - (מריחות האביב נבוכות, דמי)
פינת שיר: קרם רגליים מטוסקנה
פינת שיר: איני רוצה להלשין אותה. "אושר"/ מאיה בז'רנו
פינת שיר: גילי חיימוביץ' - סינדרלה; הקלה מפתיעה
פינת שיר: כתבתי אלייך מכתב אהבה בקירילית - אדמיאל קוסמן
פינת שיר: עצבות הבגדים והרהיטים
פינת שיר - עוגת שוקולד/ מיה לוי-ירון
פינת שיר: שני שירים נפלאים של רמי סערי
פינת שיר: נגן בי/ אפרת מישורי
פינת שיר: שיר חדש/ סמדר הרצפלד
תיירים. פינת שיר עם סיפור, מוקדשת באהבה לרוני ג'
פינת שיר: עזוב אותי מקרמים/ אריאל להמן
פינת שיר: שני שירים מאת אווה קילפי
פינת שיר: צולעת על הלב - גילי חיימוביץ'
פינת שיר: שניים של רביקוביץ'
סונט 130 מאת שייקספיר: פינת שיר מורחבת +
פינת שיר: לכבוד צאת ספרו של גיורא פישר, "אחרי זה"
פינת שיר: רחש/ אליעז סגל
פינת שיר: כוכבית/ אגי משעול
פינת שיר: "דבר המשורר לא פתר"/ ענת לויט
למשל
האוקיינוס הלא שקט
ענק הרגע הזה / חיה שנהב


שירים
[את רוצה עוד לשיר]
[בחיבוק שלך יש זמן]; שפת חבל הטבור
[לקחת את ילדתי]
X מסמן את המקום (בסוף הפוסט)
אות האהבה
אחי
בבודפשט קנית בלונים ופרחים
בגן המשחקים
בית, חתול ואהבה
בסיבוב הנחש
בעלת בית הקולנוע + איך נפלת ברשתו
דרכים
העדרך (בסוף הפוסט)
התרגשות מצמיתה
ואולי פתאום אפגוש אותך
חתולוביץ'
יופיו
לא הייתי מלכת חיי הלילה של ירושלים
לפעמים הירח
מילים
מכתב בבקבוק
מרווח חדש להפתעה
סוחרי הנשים
עפר וכוכבים
פלסטר
פני בת הארבע
פעם אהבה גדולה + הדג האחרון
פריז או אהובי
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק
קינת הגינה; בבוקר
קשה לדבר את האהבה הטובה
ריקוד
שכבות
שתי אהבות; הגדרות חדשות; האהבה מקלקלת את השורה
שתיים בצהריים
דרכים
צ'לנוב; אף פעם לא אמחק (שירים)
כמה שירים
בריז'יט (שיר)
רומפלשטילצכן (שיר חדש)
צחת-העור ואדמונית
שוקולד מריר
פרעה - שיר שהופיע גם בבננות. עם הקוראים הכפולים הסליחה :)
באתי אליך ילדה
דודתי שמתה
שני שירי עין כרם
שרדינגר
שעת החסד - לא של יהודה עמיחי, שלי מגיל 15
הרדיפה אחרי האושר
ואלד אותךָ איש (דרקולה 2)
אושר לפי מידה
אותו נהר
כמו עובר
I Dreamt Lord Voldemort
עולם
שלושה פוסטים באחד
גב תפוס
יום האישה
לקראת שיחה
רק ההבטחה
העדשה
חתולים
יום שלישי, ערב שבועות
מיצפטל
שירים שהקראתי באזכרה
לָמה געגועים
השעה המכריעה
דבר בלתי נראה
קופסה, ולא לסגור את ישרא!


פוסטים נבחרים
A man who needs your love
crush
Lou and Andy
sometimes I hear my voice
אהבה שאינה תלויה בדבר
אומרים לנו שיש אוריינות אחרת
אוצרות
אושרים
איזה כיף שכן, איזה כיף שלא
אמפתיה
אני מעדיפה
ב"נ ומ"מ רוקדות
בזכות האהבה העצמית
גוונים של אהבה
דיוק הכאב וטשטוש האושר
האוניברסיטה בהר הצופים, מפת תשוקה
האיש העצוב ביותר בעולם
הארה קטנה
הדהוד
ההגדה לבית פולטי
הכלב השחור - סיפור
הכפתור של חזי
המלחמה שלי ב"מנוחת הלוחם"
העין (סיפור) - חלק ב'
העין (סיפור) חלק א'
הפנר יודע לדבר אהבה
הצד האפל של לטרון
התאווה לדעת ולהבין
ולא היה באייקון אלא זוהר
ז'ק ברל
חברות הדדית
חיבוקים
טרטיף
יום הולדת 35
יומולדת שנה לבלוג
כמו רדיו
לבבי התרגל אל עצמו
להפשיר את הקרח
למה אני לא אוהבת אירוניה
מדעי הדחייה
מחסן ישן של כלים
מיכאל, המציאות
מילות חיבה
מילים
מישהו לבכות אתו
מישהו לרוץ אתו
מסיבת כיתה שנות השמונים
מקרונים, סקטים וביצה
סוגים של עייפות (בעיקר התגובות!)
עוברות האורח
קורפו
קפקא מון אמור
קצת הוא
שאלון
שינה (סיפור)
שלושה סרטים שהטביעו חותם
שליחים
שפות
שש מילים מחפשות משורר
תנינה מתארחת בבלוג
הפנר יודע לדבר אהבה
תנינה והטטושון
חול
גלגוליו של שיר אהבה
I'm in love again
rare and precious jethro tull 9/8/2010
הדיו של עינייך/ מילים ולחן: פרנסיס קאברל
העיר שמתחת לעיר
האלילות 1: ארתה קיט
גשר
הגשם מדבר כדרך אוהבים
A Paris
על סוסים וסדינה סאטן
דוּדֵי שמחה
לחקור וגם להתעטף: על זיכרונותיה של סימון דה בובואר
האלון והבלוט
הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג
קצר וחטוף ושובר את הלב

"לא ידעתי שאפשר לאהוב את האישה שאוהבים"
לדבר על מורקמי היה לדבר אהבה
נס שדבר אינו מוחק את העיקר
תפוחים
בוקר שבת
שיחת לב אל לב
שיר מתנגן לי בראש
גן חיים
p או לא p
משולחנה של המתרגמת
להסכין עם גבולות קיומנו
משני הצדדים. עכשיו.
אהבה שמרחיבה את העולם
ההבדל הדק בין תפאורה ריקה לעולם ומלואו
נשף
יותר מדי עיניים ופחות מדי חול
סלון כריות
טעם של מחמאה שנשארת
חומר סותר בדידות
Danish (חרדה+זמן)
מאיפה באה האהבה הזאת? (עוד פוסט על אברהם הפנר)
איש האופניים
קרוב רחוק קרוב
הנה אני ממשיכה
מוצלחת
האיש שהילד בו חי
אנשי הפח
כמו עִם
הנה הגשם שוב
על Terms of Endearment (בלי ג'ק ניקולסון)
דג האותיות
איה
אקורד ברור של אהבה
חיי עץ
וגם אני אומרת משהו על פיט סיגר
And I'm a music lover
הפסקת קפה רגע לפני
Undressed to kill
Of Woman Born

מכתב ליהודה עמיחי
הקולות שמתחת לעור: על "מקהלה הונגרית"
מרבה להקשיב: על "מבט חטוף של הנצחי"/ אליענה אלמוג

היער והפארק
הרי זאת אני הבוערת: על "ג'זבל" עם בטי דייוויס
there's nothing else above a heart
במקום הסד של הסטנדרטים


אני ברשת
Murakami in Jerusalem
על "הספר הקטן" בנרג'
הדף שלי בלקסיקון הספרות העברית החדשה
מדף הספרים שלי בNRG
מתברר שהספרים שלי עוד קיימים
"מילת אהבה" ב"שיר חדש"
אנדרלמוסיה מציירת את הטטושון ב"זוטא"
מצעד הקלישאות - ביקורת שכתבתי במעריב
ביקורת על "ריגוש" של ג'קי קולינס
אין אני לי - הרצאה על "באפי" באייקון 2005
הרצאה מכנס עולמות על התבגרות מינית בבאפי
התנצחויות, בלבול ופשטידה - מאמר שלי על "באפי"
הדף שלי ב"במה חדשה"


הספרים שמכירים אותי
אובססיה זה שם של בושם/ אריאל להמן
אמה/ ג'יין אוסטן
ג'יין אייר/ שרלוט ברונטה
הדרמה של הילד המחונן/ אליס מילר
הנה אני מתחילה/ יהודית קציר
מי יציל את תנינה/ נורית זרחי
מישהו לרוץ איתו/ דויד גרוסמן
עין החתול/ מרגרט אטווד
פרקי חיים של דובין/ ברנרד מלמוד
קפקא על החוף/ הרוקי מורקמי
שתהיי לי הסכין/ דויד גרוסמן
תקוות גדולות/ צרלס דיקנס


קשר כזה, כמו שבינינו (סיפור)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11


התעוררות (סיפור)
1
2
3
4
5
6 - סוף
3/2011

מחווה לאהובה משכבר

 

לפני שבועיים או שלושה היינו בבית קפה ("יהושע" בירושלים. מקום נהדר) והשמיעו שם, מהתחלה ועד הסוף, את אלבום ה-unplugged של אלניס מוריסט. (אמרתי למלצרית שנורא כיף ששומעים אלבום מהתחלה ועד הסוף והיא אמרה שזה מפני שהמחשב התקלקל להם והם חיברו לרמקול אייפוד של מישהי.) הקול של אלניס מילא את המרחב וגם מצא בתוכי את כל המקומות המוכרים, וגם מקומות חדשים, כמו במפגש מחודש של חברות ותיקות.

פעם, כש-You ought to know היה מושמע הרבה ברדיו, לא אהבתי אותה. לא אהבתי את השם שלה. לא אהבתי את השבירוֹת בקול שלה (ב-you, you, you) שהזכירו לי את שינייד אוקונור (שאני אוהבת מאוד) ואת הקרנבריז (שלא כל כך) ונשמעו לי אופנתיות מדי. אבל בהיותי בת עשרים וחמש בערך, ומורה לספרות בתיכון, תלמידה אהובה ומופלאה שלי הקליטה לי קלטת של אלניס ואמרה לי ש"בשיר הראשון היא מזכירה את אסטלה".

אני כתבתי אז את עבודת התיזה שלי בספרות על "תקוות גדולות" של דיקנס, ולימדתי את "תקוות גדולות" (אלה שקנו את כל שבעת העותקים של "תקוות גדולות" שהיה ניתן להשיג? התלמידים שלי בספרות מוגבר), והייתי עסוקה מאוד באסטלות שבחיי, ופתאום האלניס הזאת, הקנדית האגרסיבית עם השם המוזר, מצהירה:

I'm like Estella

זה היה כמו משהו מהעולם הפנימי שמופיע פתאום בחוץ. מוזר.

ומה היא בסך הכול רצתה?

Someone else to catch this drift

ו-wavelength

ו-intellectual intercourse

והקול שלה, שנשמע מתכתי מרוב כעס, אולי היה בעצם מלא כאב, ומלא את הרעש הזה שיש בראש כשאת בת 17 או 19 או 25 וכל העולם גועש לך בראש ובלב.

הנה השיר: All I really want.

אחרי השיר הזה כבר הייתי חברה שלה.

ובחזרה ל-you ought to know (תקשיבו שוב...): הוא שיר קשה. ודאי שהקול נשבר, גם הלב נשבר. ובגרסת האנפלאגד היא לא צועקת מספיק. מוכרחים לצעוק. לפחות את השורה הזאת:

You told me you'd hold me until you died, 'till you died, but you're still alive!

הזעזוע הילדי הזה – איך ייתכן שאתה עוד חי, ואותי כבר לא אוהב – נוגע עמוק, מהדהד מהצד השני שלו את העלבון שחשים לעתים ילדים פעוטים מעצם הרעיון שלהוריהם היו חיים עוד לפני שהם נולדו. אבל פה סדר המאורעות צורב הרבה יותר.

ואם מדברים על אהבה, ועל מה שרוצים וצריכים, ועל כאב, הרי שהיא הגישה את הצורך הזה, התהומי והחשוף כל כך, באופן הכי כן ומלבב וגם הכי מצמרר, בשיר That I would be good.

שאחריו, קשה להוסיף עוד הרבה מילים.

אז אפסיק.

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 30/3/2011 19:28, בקטגוריות מוזיקה
19 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-1/4/2011 18:26


חוט אחד

 

הרבה פעמים שואלים אותי מה זה אומר שהבת שלי אוטיסטית, ואין לי סבלנות להתחיל להסביר. להתחיל להפריד חוטים, גם של אושר וגם של קושי, ולמיין מה קשור לאוטיזם ומה לא. אבל יש דבר אחד שהוא קשור, והוא קשה, ואם אני צריכה להגדיר אותו זה מזכיר לי שלמדתי תולדות התיאטרון ואז אמרו לנו שהנושא של התיאטרון הריאליסטי הוא "היחיד מול החברה".

וזה ככה. בחוויה שלי, אין משמעות לאוטיזם בתוך הבית, בתוך המשפחה, בתוך הקשר והאהבה. אולי יש לו משמעות במובן שמעצים את האהבה, את שלב ההתפעמות הזה שאצל הורים לילדים רגילים כנראה מתקיים בעיקר בגילים צעירים יותר, כשהילד אומר כל יום מילה חדשה או עושה דבר חדש. אז אצלנו ההתפעמות נמשכת יותר זמן. "היא אמרה 'תודה רבה'!" או "היא אמרה 'להתראות, אבא'!" "היא הסכימה ללכת יד ביד!" התפעמויות יום-יום שכאלה.

אבל בחזרה לתיאטרון הריאליסטי – הדבר שאוטיסטים מתקשים בו הוא לימוד חוקי החברה. זה אומר שהאחריות שיש על כל הורה ללמד את הילד את חוקי העולם ולתווך בינו לבין העולם, אצלנו כבדה יותר. ואני, אני לא אוהבת חוקי חברה. אני רק שומעת את המילה חֶברה, ואני נתקפת אלרגיה קלה. ואני לא יכולה להרשות לעצמי להיות קצת אנרכיסטית כמו שהייתה אמא שלי, למשל, שכל כך אהבה להגיד לי לא להקשיב למורים. וליתר דיוק: אני לא יודעת אִם ועד כמה אני יכולה להרשות לעצמי להיות כזאת.

 

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 29/3/2011 16:04, בקטגוריות הדרי
51 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     1 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-1/4/2011 18:34


הביטחון הנפלא של ג'ואן ארמטריידינג

  

אני אוהבת מאוד את השיר הזה של ג'ואן ארמטריידינג, the pilot 

 

מעבר להיותו כיפי ושמח (תראו בקליפ איך היא מחייכת!) וסקסי (אני אוהבת שהיא אומרת: smell my perfume), הפזמון שלו מדהים אותי:

Animal, mineral, physical, spiritual – I'm the one you need

כל הזמן חשבתי שהיא נורא חצופה, בז'אנר (שאני המצאתי) של "שירי-שים-לב-אליי" שהשיר האחר היחיד בו שעולה בדעתי הוא brass in pocket המקסים של הפריטנדרס, ואיך אפשר להתיימר ולהגיד למישהו שהוא זקוק לך בכל המישורים של היותו ועד לשמים, אבל אחר כך הבנתי, שאני לא סתם נהנית מהחוצפה שלה, זו לא חוצפה, אלא ביטחון נפלא, כי כדי להתיימר להגיד למישהו שהוא זקוק לך בכל המישורים האלה, את צריכה לדעת שבכל המישורים האלה, את זקוקה לו.

 

*מכיוון שהיוטיובים נעלמים, שילבתי אותם בתור קישורים. וגם המילה נפלה לה משם השיר...

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 28/3/2011 18:03, בקטגוריות מוזיקה
10 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-29/3/2011 13:01


הקרנה פעילה

כשמתחיל הדיוידי של עוץ לי גוץ לי, הדרי רצה להביא את המטאטא הקטן שלה כדי להיות מוכנה להתחיל לטאטא ולרקוד אתו בדיוק כמו שעושה רמי ברוך בתור הליצן המספר (או כמה שיותר קרוב למה שהוא עושה). ואחר כך זה נמשך: היא משתתפת בהצגה, מתיישבת ונשכבת ומעבירה בובות ממקום למקום בדינמיקה שעוד לא הצלחתי לפענח אותה לגמרי, אבל אין ספק שיש כאן כללים, כמו בכל הקרנה פעילה.

וזה מזכיר לי את החניכה שלי ל"מופע הקולנוע של רוקי", בהקרנת חצות (אני?! הלכתי להקרנת חצות? הרי תמיד אהבתי ללכת לישון בתשע, גם בנעוריי הסוערים.) בבית אגרון בירושלים, חוששת מעט שכן לא התחשק לי שיזרקו עליי אורז ודברים אחרים, ואמרו לי שבקהל לפעמים יש אנשים שנלהבים מדי לזרוק דברים. אבל האמת היא שבהקרנה ההיא היו נורא מעט אנשים. כמעט ביטלו אותה.

בפעמים הבאות כבר התוודעתי ל"קבועים", בימים ההם בירושלים היה מיכאל אחד, ובת זוגו ששכחתי את שמה, שאהבו מאוד (ואני מבינה אותם) לחולל על הבמה ולהתנשק שם. זריקת האורז דווקא הייתה פחות דומיננטית מכפי שחשבתי, לשמחתי.

 

ואם כבר הקרנות פעילות, אני כמובן רציתי להיות טארה...

 

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 22/3/2011 18:54
17 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-29/3/2011 12:57


יום הולדת

הבוקר בשבע וחצי השארתי את האוטו במוסך לטיפול, ובדרך חזרה (אין כמו הליכה ברגל לרקימת מחשבות ושיחות) הייתה לי שיחה דמיונית עם אבא שלי. סיפרתי לו שהיה דווקא בסדר במוסך, והוא אמר "יופי, אולי תיקחי גם את האוטו שלי." קשה היה לו עם הדברים הפרקטיים האלה. בשנים האחרונות אולי הוא גם היה אומר לי כל הכבוד - או שהייתי מבקשת ממנו שיגיד לי כל הכבוד והוא היה אומר לי "כל הכבוד, מותק."

היום יום ההולדת שלו - חשבתי על זה כבר מתחילת החודש וחשבתי איזו מוזיקה אשים לכבודו בבלוג. מוזיקה הייתה חשובה לו מאוד, וגם לי. אבל לרוב, לא אותה מוזיקה. אז מוזיקה בשבילו או מוזיקה בשבילי? מצאתי משהו שהוא גם וגם - איב מונטאן בשיר המצחיק על מנצח התזמורת שמאוהב באז'ני היפה, ולכן במקום את החמישית של בטהובן הוא גורם לתזמורת לנגן איזו מנגינה אחרת (שגם היא מוכרת לי נורא אבל לא זכור לי כרגע מהי). בסוף הקטע איב מונטאן גם שר נפלא את c'est si bon.

אז למה הקטע הזה?

כי איב מונטאן נורא מזכיר את אבא שלי, ואבא שלי באמת היה מחקה אותו מעולה.

כי ההומור הזה דיבר אליו.

כי גם הוא לפעמים התבאס מהנשים בחייו שמעדיפות כל מיני מנגינות "נחותות" על המוזיקה של המלחינים הגדולים.

כי גם הוא היה מנצח. בבית, על התקליטים שלו, עם מקל מנצחים אמיתי. ובין השאר על החמישית. והוא עשה את זה ממש ממש טוב. באופן כללי, הייתה לו נטייה לעשות דברים ממש ממש טוב.

 

כאן אמור להופיע סרטון, אבל כרגע הוא נעלם, אז אפשר כאן: http://www.youtube.com/watch?v=mkDmlaLbXL4

 

 

 

 

[ לא הצלחתי להגדיל את הסרטון, אבל אם תלחצו מימין למטה (איפה שכתוב יוטיוב, לפחות בהתחלה) תוכלו לצפות בו ביוטיוב.]

 

נכתב על ידי לי עברון-ועקנין, 15/3/2011 09:00, בקטגוריות אבא
26 תגובות   הוסף תגובה     הצג תגובות כאן     0 הפניות (TrackBack) לכאן     קישור ישיר לקטע     שלח ל'שווה קריאה'     הוסף למומלצים שלי
תגובה אחרונה של לי ב-19/3/2011 15:26



הדף הבא
דפים: 1  2  

החודש הקודם (2/2011)  החודש הבא (4/2011)  
112,473
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללי עברון-ועקנין אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לי עברון-ועקנין ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2006 © Nana 10 (ע"ר)