"מחברת הבחינה היא ליופי?!" שאלתי את המרצה כאשר נדהמתי לגלות שלא רק שהוא טרח לבדוק במחברת הבחינה שלי איך הגעתי לתשובה שלבסוף העתקתי לדף הבחינה, כפי שנדרש, אלא שגם הוא מנסה לשכנע אותי שזה הדבר היחיד שחשוב- התשובה הסופית שרשומה על טופס הבחינה.
מה אתה אומר?!- אז למה לעזאזל אנחנו נדרשים לצרף את מחברת הבחינה, סתם בשביל שתוכל לראות שלא העתקתי?
6 נקודות הוא הוריד לי משום שהוא בסך הכל התסכל על התשובה הסופית וראה טעות, הוא לא שם לב למשל שהטעות היחידה היתה שעשיתי עוד פעולה מתמטית אחת על הוקטור הזה ושכחתי לרשום את הסימון הנכון לוקטור החדש (קו למעלה) ולכן נוצר הבלבול...
הראתי לו את מחברת הבחינה המצולמת שם רשום במפורש שהגעתי לתשובה הנכונה ואז הפעלתי עליה עוד פעולה אחת על מנת לקבל את הוקטור שאותו צריך בשביל הסעיף לאחר מכן. הוא הסתכל ולא שש לתת לי את הנקודות, לפחות לא לפני שהוא נואם לי על כך שצריך לעבוד מסודר ולרשום מסודר ונכון את התשובות בטופס- העיקר שהוא ייצא בסדר שהוא כיסח 6 נקודות כי הוא לא טרח להציץ במחברות הנבחנים ולראות מה בעצם "הטעויות שלהם".
הוא לא נתן לי את כל 6 הנקודות בסוף, אגב, הוא נתן חמש ושלח אותי למתרגל על מנת שיתקן לי את הציון. המתרגל, לעומת זאת, הגבר-גבר היה בהלם שהוא לא נתן לי את כל השש נקודות (כי הרי התשובה נכונה ואפשר לראות אותה בבירור במחברת הבחינה המסודרת) אז הוא העלה לי נקודה בעצמו- כל הכבוד לו, באמת.
הייתי צריך, כמו זה שערער לפניי, לבוא אליו עם 10 סעיפי עירעור ולטחון לו את המוח עם משפטים כמו "אתה רואה שבן אדם מבין עניין אז למה להוריד?" או "חבל, זה פשוט חבל, זה הרי סתם, זה לא ממש טעות, חבל להוריד" והשיא" "אם אין לחם אין עבודה" ואז התיקון "אם אין לחם אין תורה" (אל תשאלו אותי איך זה קשור לערעור על בחינה בתורה קוואנטית יחסותית). ככה, להתווכח איתו, לא על משהו מהותי, אלא על כמה נקודות הטעות שווה בהתעלמות מוחלטת מכך שההורדה היא אחידה לכולם.